Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Auta s nejvíce poruchovými automaty podle Američanů: I u nás jich koupíte několik
24.11.2020 | Petr Prokopec
Převodovky jsou po motoru obvykle tou nejdražší věcí, která se v autě může pokazit. Je tedy žádoucí se vyhnout automoblům, u nichž se porouchávají nejčastěji než u jiných.
Americký magazín Consumer Reports před pár dny zveřejnil svůj tradiční žebříček spolehlivosti aut. Je zaměřen obecně a byť jistě nelze doporučit žádný z vozů, které uvádí jako obecně nejproblematičtější, některá auta mohou kupříkladu trápit opakované potíže s palubní elektronikou, jež spoustu zákazníků zajímat vůbec nemusí.
Pokud vás tedy zajímají spíše potíže s technikou, CR zkoumá také dílčí součásti a mezi nimi i převodovky. Ty mohou představovat stěžejní rozdíl mezi vlastnictvím vysněného automobilu a noční můrou, neboť jsou obvykle druhým nejdražším dílem po motoru, který na autě může „odejít”. A platí to hlavně o těch automatických.
Dle hlavního mechanika magazínu Johna Ibbotsona tím ovšem nesnáze motoristů nekončí. Komplexnost moderních převodovek většinu servisů vede k tomu, že zákazníky buď odmítají, nebo jim rovnou nabízí výměnu. A to je ta nejdražší možná varianta.
Jakým autům byste se tedy měli vyhnout, abyste nenarazili na stejné potíže, které musí řešit řada Američanů? Dobrou zprávou je, že stejně jako v případě pohonných jednotek okupují žebříček zejména vozy, které na našem trhu nejsou k mání. Patří mezi ně GMC Acadia, GMC Terrain/Chevrolet Equinox, Infiniti QX60 a Nissany Maxima, Sentra a Versa Note. S čím se naopak u nás setkat můžete, to je Ford Focus, Jeep Wrangler a Nissany Pathfinder a Rogue (u nás X-Trail).
Z výše zmíněného vyplývá, že více než polovinu žebříčku okupuje japonská automobilka, která spíše než prodejními úspěchy v posledních letech proslula štvanicí na svého bývalého šéfa. Nissan přitom dojíždí hlavně na častou instalaci automatů CVT, jejichž problémy trápí prakticky všechny vozy značky vyrobené v letech 2012-2015. Většina závad pak sice naštěstí byla řešena v rámci záruky, ovšem i tak se našli lidé, kteří za opravu převodovky dali přes 100 tisíc korun.
V případě Fordu Focus je problematická hlavně dvouspojková převodovka Powershift, která patří k nejznámějším kostlivcům modrého oválu. Jak naznačují majitelé i Consumer Reports, nejčastější potíže jsou spojené s trhavými rozjezdy a zaseklými či prokluzujícími rychlostmi. Motoristé s tím přitom musí tak jako u Nissanu počítat hlavně u aut z let 2012-2015, ovšem klidně již po najetí pouhých 50 tisíc kilometrů.
Ve finále pak můžeme zmínit ještě Jeep Wrangler, který je oproti japonským vozům či Fordu Focus ještě docela držák. Problémy totiž povětšinou přichází až po najetí 160 tisíc kilometrů, navíc se dotýkají hlavně modelového roku 2010. U těch dochází na únik převodového oleje, kromě toho někteří majitelé zmiňují také prokluzování spojky a nemožnost zařazení některých stupňů. Nepřízeň osudu tak dopadá na vlastníky manuálů i automatů.
Lze pak už jen dodat, že namísto Fordu Focus je magazínem doporučována spíše Toyota Corolla, zatímco zájemci o Jeep by raději měli skončit u Toyoty FJ Cruiser. Pokud by vám pak v hledáčku skončil Nissan X-Trail, sáhněte spíše po Hondě CR-V, zatímco Pathfinder by měla ideálně zastoupit Honda Pilot. V Evropě lze ale pochopitelně najít i jiné alternativy.
Magazín Consumer Reports vybral auta, kterým se nejčastěji porouchává převodovka. Nissany Maxima, Sentra, Versa Note a GMC Acadia, GMC Terrain/Chevrolet Equinox či Infiniti QX60 u nás ale nekoupíte. Foto: Automobilky
Nissany Rogue (u nás X-Trail) a Pathfinder, stejně jako na Ford Focus či Jeep Wrangler v Evropě koupit lze. V zájmu vaší peněženky od nich ale raději dejte ruce pryč. Foto: Automobilky
Zdroj: Consumer Reports
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- I Rivian vidí, jak elektromobily ztrácí půdu pod nohama. Propouští další lidi, jeho akcie se propadly už o 93 procent
před 3 hodinami - Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 4 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 6 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 7 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.20. 16:15 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:52 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.20. 15:44 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage