Aston Martin Bulldog GT: reinkarnovaný unikát

Po vzoru jedinečného konceptu Bulldog ze začátku 80. let vzniká u společnosti HBH stejnojmenný unikát s technikou dvanáctiválcového Astonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Aston Martin Bulldog GT: reinkarnovaný unikát

6.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Aston Martin Bulldog GT: reinkarnovaný unikát

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po vzoru jedinečného konceptu Bulldog ze začátku 80. let vzniká u společnosti HBH stejnojmenný unikát s technikou dvanáctiválcového Astonu.

V březnu 1980 představil Aston Martin poněkud ošklivý ale nesmírně výkonný koncept. Jmenoval se Bulldog, byl vysoký jen 1 092 mm a jeho radikálně hranaté tvary navrhl designér William Towns. Studie dostala 5,3litrový osmiválec z dvoutunové hranaté limuzíny Lagonda, kde měl původně 284 koní. V supersportu by posazen před zadní nápravu a dostal dvě turbodmychadla Garrett, čímž se jeho výkon vyšplhal na 710 koní (některé zdroje uvádí, že ve voze byl omezen na 650 koní). Při testování na okruhu MIRA byla naměřena rychlost 309 km/h, ale podle teoretických propočtů měl jet až 381 km/h.

Právě na tento vůz teď chce navázat unikátní novinka Bulldog GT, opět postavená na základech Astonu Martin. Za jeho vývojem stojí společnost HBH, která se podílela na automobilech Zenvo ST1 nebo Kleemann GTK a vznikne pouze v jediném exempláři. To co vidíte, jsou první počítačem zpracované návrhy a příští reálná podoba stroje.

Tak jako před více než třiceti lety, také připravovaný vůz bude mít hliníkovou karoserii a bude vycházet z klasické koncepce - dárcem pohonné jednotky a převodovky se stane Aston Martin V12 Vantage. Motor opět poputuje doprostřed a ani zde nezůstane při původních parametrech. Díky dvojici kompresorů naroste výkon šestilitrového dvanáctiválce z 517 na přibližně 675 koní při 6 500 otáčkách a točivý moment stoupne z 570 na 745 newtonmetrů. Síla motoru bude přenášena přes šestistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál na zadní kola. Při plném využití potenciálu by to na stovku mělo trvat přibližně 3,9 s (i když to se zdá být značně skromný odhad) a maximální rychlost činí 300 km/h (rovněž).

Ačkoli zde máme jen digitální podobu vozu, momentálně se již pracuje na jeho stavbě a v průběhu dvanácti měsíců by měl být připraven k testování. To zní jako docela slušný fofr, ale nejvíce práce musel zabrat teoretický návrh, což potvrzuje i designér Christian Brandt: „Byl to dlouhý a náročný projekt,“ tvrdí.

Zatím není moc jasné, jaká je budoucnost tohoto vozu. HBH tvrdí, že jej staví pro anonymního zákazníka, který zároveň získá i patenty a celkové duševní vlastnictví. Pokud je tedy dostatečně movitý, což asi bude, zůstane Aston Martin Bulldog GT jedinečný. Ovšem v případě, že bude chtít něco vydělat, má možnost snížit své výdaje pověřením třeba HBH omezenou výrobou. Necháme se překvapit, ale až v roce 2013.


Aston Martin Bulldog GT: reinkarnovaný unikát - 1 - Aston Martin Bulldog GT 01Aston Martin Bulldog GT: reinkarnovaný unikát - 2 - Aston Martin Bulldog GT 02Aston Martin Bulldog GT: reinkarnovaný unikát - 3 - Aston Martin Bulldog GT 03
Aston Martin Bulldog GT: reinkarnovaný unikát - 4 - Aston Martin Bulldog GT 04Aston Martin Bulldog GT: reinkarnovaný unikát - 5 - Aston Martin Bulldog GT 05Aston Martin Bulldog GT: reinkarnovaný unikát - 6 - Aston Martin Bulldog GT 06
Aston Martin Bulldog GT: reinkarnovaný unikát - 7 - Aston Martin Bulldog GT 08Aston Martin Bulldog GT: reinkarnovaný unikát - 8 - Aston Martin Bulldog 01Aston Martin Bulldog GT: reinkarnovaný unikát - 9 - Aston Martin Bulldog 02
Původní Bulldog měl 5,3 V8 z Lagondy doplněný dvěma turbodmychadly, GT zase 6,0 V12 z Vantage vylepšený o dva kompresory

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek