Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi dává sbohem svému současnému logu. Náhrada nebude po chuti každému
15.11.2022 | Petr Prokopec
Automobilky v poslední době mění svá loga jako na běžícím pásu a Audi zjevně nechce zůstat stranou. Kráčí tak velmi podobným směrem jako mateřský Volkswagen a sází na jednodušší, dvoudimenzionální design, kdy třetí rozměr nahrazují dva odstíny.
V posledních letech se nám tu rozmohl takový nešvar. Na mysli nyní nemáme žádné vulgární slovo, nýbrž snahu automobilek přesunout se do moderního věku se vším všudy. Nedochází tedy jen na změny v nabídce, kdy dříve rozmanitou skladbu nahrazuje jednotvárnost tvořená SUV všeho druhu a zaměření na elektrifikaci. Neprojevuje se ale jen tak, patrná je i z nových log, s nimiž výrobci postupně přicházejí. Dost by nás přitom zajímalo, kolik je vše stojí, neboť jde často o dost povyku pro nic.
Nejnověji se do party přidává Audi, jenž má ve znaku čtyři kruhy. Ty symbolizují spojení čtyř automobilek (Audi, Horch, DKW, Wanderer), ke kterému došlo již v roce 1932. Máme tu tedy devadesát let starý emblém, jenž byl ovšem zpočátku spojen se značkou Auto Union a který se nejprve objevoval na závodních vozech. Postupně však zamířil i na ta civilní. Kromě toho se „automobilová unie“ v roce 1969 spojila s NSU. V té době již Audi spadalo pod Volkswagen, který v roce 1985 začal používat už jen název, který známe dodnes.
Změnami neprošla pouze samotná společnost, ale i ono logo. Na úplném počátku totiž uvnitř každého kruhu trůnil emblém jedné ze čtyř spojených značek. Od roku 1949 pak došlo na instalaci názvu Auto Union, zatímco o dvacet let později se čtveřice kruhů poprvé osamostatnila. Poté již následovaly pouze evoluční kroky, které z dvoudimenzionálního loga udělaly třídimenzionální. Dorazil také chrom, který od roku 2016 nemusí být použit. V některých případech jej nahradila černá barva, která měla symbolizovat novou éru.
Problémem tmavého provedení nicméně byla jeho neviditelnost, zvláště pak vpředu. Pokud totiž dáte černé logo na černou mřížku masky, nepřekvapivě z dálky není patrné. Právě to se Audi rozhodlo změnit a přišlo s novou podobou. Ta už není plastická, je ale černo-bílá - tmavé je tedy pouze pozadí, ze kterého vystupují čtyři světlé kruhy. Designér André Georgi dodává, že tento emblém bude moci Audi do budoucna využívat v jednotné formě ve všech výstupech. Nebude tedy podstatné, zda se objeví v časopise, na billboardu, ve vašem mobilu či na samotném autě - vždy půjde o obdobný dvoudimenzionální design.
Nové logo přitom již se zmiňovaným chromem, který byl dříve výsadou Audi, nemá pranic společného. Georgi pak dodal, že „velikost kruhů je prakticky stejná jako dřív. Základní tón je pak mnohem zdrženlivější, ovšem bez toho, aniž bychom museli přistupovat ke kompromisům v rámci osobitosti či kvality.“ Jako první si to přitom budou moci ověřit majitelé inovovaného a přejmenovaného Audi Q8 e-tron a Q8 Sportback e-tron (stejně jako příslušných derivátů SQ8).
Názor na novinku si udělejte sami, my příznivci zjednodušování log za určitou mez nejsme. Vypadají nezřídka lacině, třeba jako současný emblém VW. Audi může snadno dopadnout stejně, ale počkejme si se soudy na chvíli, až jej uvidíme in natura.
Nové logo Audi nadále staví na spojení čtyř kruhů, oproti verzi užívané posledních šest let je ovšem ploché a dvoubarevné. Je tedy jednodušší a přesto prý lépe viditelné z dálky, jako první jej dostala modelová rodina Q8 e-tron. Foto: Audi
Zdroj: Audi
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 7 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 9 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 10 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera