Audi jde proti proudu, nejsilnější diesel světa napěchovalo do dalšího modelu

Člověk by za současné situace čekal, že dieselová verze bude tím posledním, čím se nějaká automobilka bude chtít chlubit, tím spíše, je-li z koncernu VW. Audi si s tím ale zjevně hlavu nedělá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi jde proti proudu, nejsilnější diesel světa napěchovalo do dalšího modelu

30.11.2018 | Petr Prokopec

Audi jde proti proudu, nejsilnější diesel světa napěchovalo do dalšího modelu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Člověk by za současné situace čekal, že dieselová verze bude tím posledním, čím se nějaká automobilka bude chtít chlubit, tím spíše, je-li z koncernu VW. Audi si s tím ale zjevně hlavu nedělá.

V září předloňského roku Bentley vyrukovalo s dieselovou verzí SUV Bentayga. Na Starém kontinentu ji však dlouho v prodeji neponechalo, ač pro něj tato motorizace byla v podstatě stvořena. Letos v říjnu se tak z nabídky opět odporoučela, a to přesto, že se neprodávala vůbec špatně - například ve Velké Británii šlo představovala 36 procent veškerého odbytu. Britové přesto oznámili, že „politické podnebí v Evropě se změnilo a nastal výrazný posun směrem k negativnímu vnímání dieselů. Na základě těchto faktorů jsme se do budoucna rozhodli zaměřit pouze na elektrifikaci, a proto budeme na evropských trzích od září 2018 nabízet model Bentayga již jen v benzinových verzích.“

Značka se tak rozloučila s čtyřlitrovým osmiválcem, který sdílí s Audi SQ7. I tento model zmizel z nabídky, u čtyř kruhů ale stoprocentně dojde k jeho návratu. Svědčí o tom záběry pořízené v Kodani, které dokumentují, že Audi nejenže s tímto motorem dále počítá, chce jej dostat do dalšího nového modelu. V dánské metropoli bylo zcela bez maskování nachytáno při testech nové Audi SQ8, které má totéž pohonné ústrojí, jakým disponovalo dočasně vyřazené SUV SQ7 či v Evropě již neprodávaná dieselová Bentayga. Tedy čtyřlitrový osmiválec, který dopují dvě klasická turba a jeden elektrický kompresor.

Je otázkou, zda pohonná jednotka, která platí za aktuálně nejsilnější diesel na světě montovaný do osobních aut, znovu nabídne 435 koní a neskutečných 900 Nm točivého momentu. Tak tomu bylo před příchodem nových pravidel pro měření spotřeby a emisí, úpravy ale mohou výkon snadno o nějakého toho koníka ponížit. Stejně tak není jisté, kdy by SQ8 mohlo debutovat. Právě probíhající autosalon v Los Angeles ale logicky padá, stejně jako kvůli dieselu netipujeme ani lednový Detroit.

Na druhé straně je ale možné, že se na severoamerické motor show novinka čtyř kruhů skutečně objeví, ovšem jen proto, aby se odhalila hlavně vizuálně. Audi dle spekulací chystá i SQ8 speciálně pro Spojené státy, stejně jako to bylo v případě SQ5. Zámořské provedení by přitom nejspíše disponovalo přeplňovaným benzinovým šestiválcem, jenž by z tří litrů objemu doloval okolo 400 koní.

Zda tomu tak ale skutečně bude, není v tuto chvíli jisté. Kde ovšem již lze hovořit o téměř jisté pravděpodobnosti, to je vrcholné provedení RS Q8, které by pohánělo hybridní ústrojí složené z benzinového osmiválce a elektromotoru. Takový model by výkonem měl přesáhnout 600 koní. Ani v jeho případě ovšem zatím nebylo oznámeno, kdy jej máme čekat v showroomech.


Audi jde proti proudu, nejsilnější diesel světa napěchovalo do dalšího modelu - 1 - Audi SQ8 2018 Copenhagen videoscreen 01Audi jde proti proudu, nejsilnější diesel světa napěchovalo do dalšího modelu - 2 - Audi SQ8 2018 Copenhagen videoscreen 02
Audi SQ8 bylo zcela bez maskování nachytáno v dánské Kodani

Audi jde proti proudu, nejsilnější diesel světa napěchovalo do dalšího modelu - 3 - Audi SQ8 2018 Copenhagen videoscreen 03Audi jde proti proudu, nejsilnější diesel světa napěchovalo do dalšího modelu - 4 - Audi SQ8 2018 Copenhagen videoscreen 04Audi jde proti proudu, nejsilnější diesel světa napěchovalo do dalšího modelu - 5 - Audi SQ8 2018 Copenhagen videoscreen 05Audi jde proti proudu, nejsilnější diesel světa napěchovalo do dalšího modelu - 6 - Audi SQ8 2018 Copenhagen videoscreen 06
Přihodit můžeme i pár „profesionálních“ špionážních snímků z webu Motor1

Zdroj: Motor1

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.