Audi má znovu problém vyrábět své elektrické SUV, i když o něj málokdo stojí

Nedá se říci, že by Audi s tímto modelem rozbilo bank, přesto má problém jej vyrábět. Výroba od čtvrtka stála a důvodem byly opět akumulátory. Kvůli situaci v Číně to nemusí být naposledy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi má znovu problém vyrábět své elektrické SUV, i když o něj málokdo stojí

25.2.2020 | Petr Miler

Audi má znovu problém vyrábět své elektrické SUV, i když o něj málokdo stojí

/

Foto: Audi

Nedá se říci, že by Audi s tímto modelem rozbilo bank, přesto má problém jej vyrábět. Výroba od čtvrtka stála a důvodem byly opět akumulátory. Kvůli situaci v Číně to nemusí být naposledy.

Aktualizováno: Audi dnes po pěti dnech odstávky skutečně obnovilo výrobu e-tronu. Na jak dlouho, je vzhledem k aktuální situaci ve světě otázkou, na níž ani mluvčí automobilky není v tuto chvíli schopen dát jasnou odpověď.


Letošní rok měla být velká elektrická jízda, realita ale zatím připomíná spíše kocovinu. Automobilky si neví rady s tím, jak moc na elektromobily tlačit, neboť prodávat je znamená tratit na jednom každém z nich a neprodávat je znamená platit pokuty za nadlimitní emise CO2 konvenčních modelů. A když se rozhodnou pro to první, zjistí, že nemají dostatek akumulátorů.

Někteří, jako bývalý šéf Škody Vratislav Kulhánek, říkají, že tohle nemůže dopadnout dobře a situace v bruselské továrně Audi jim zatím dává zapravdu. Na konci ledna Němci zastavili tamní výrobu a část lidí nechali doma kvůli blíže neupřesněným problémům s dodávkami komponentů, později se ukázalo, že na vině je nedostatek akumulátorů. A tento problém se nyní vrátil.

Pochopitelně, podobnými patáliemi se nikdo nechlubí, a tak se až včera lidé z Bloombergu dopátrali, že výroba Audi e-tron v Bruselu stojí už od minulého čtvrtka. Automobilka k tomu řekla, že zastavena bude do chvíle, než se podaří „vyřešit problémy s výrobou včetně nedostatečných dodávek akumulátorů”.

Automobilky se tak dostaly do vskutku tragikomické situace. Na jednu stranu jsou tlačeny do snižování průměrných emisí CO2 do takové míry, že jim nezbývá než prodávat elektrická auta, a to klidně i se ztrátami, které jim může vykompenzovat snížení pokut odváděných Bruselu. Přesně o to se pokouší, vzhledem k velmi omezenému zájmu o elektromobily se jim to ale moc nedaří. A když už aspoň částečně uspějí a pár takových aut přece jen prodají, nemají je jak vyrobit kvůli nedostatku akumulátorů.

Ačkoli Audi odebírá baterky od polského LG Chemu, prapůvodcem situace je ale Čína, odkud filiálka korejské firmy odebírá řadu nezbytných komponentů. Audi věří tomu, že výrobu rychle obnoví, s ohledem na opakované odstávky a nejistou situaci prakticky v celém světě si ale raději počkejme, co se skutečně stane a jak dlouho to případně Audi vydrží. Nedostatek akumulátorů trápí v tuto chvíli všechny výrobce elektrických aut.


Audi má znovu problém vyrábět své elektrické SUV, i když o něj málokdo stojí - 1 - Audi e-tron 2018 prvni oficialni sada 22Audi má znovu problém vyrábět své elektrické SUV, i když o něj málokdo stojí - 2 - Audi e-tron 2018 prvni oficialni sada 23Audi má znovu problém vyrábět své elektrické SUV, i když o něj málokdo stojí - 3 - Audi e-tron 2018 prvni oficialni sada 24Audi má znovu problém vyrábět své elektrické SUV, i když o něj málokdo stojí - 4 - Audi e-tron 2018 prvni oficialni sada 25Audi má znovu problém vyrábět své elektrické SUV, i když o něj málokdo stojí - 5 - Audi e-tron 2018 prvni oficialni sada 26Audi má znovu problém vyrábět své elektrické SUV, i když o něj málokdo stojí - 6 - Audi e-tron 2018 prvni oficialni sada 28Audi má znovu problém vyrábět své elektrické SUV, i když o něj málokdo stojí - 7 - Audi e-tron 2018 prvni oficialni sada 29Audi má znovu problém vyrábět své elektrické SUV, i když o něj málokdo stojí - 8 - Audi e-tron 2018 prvni oficialni sada 30
Produkce Audi e-tron byla minulý čtvrtek zastavena. Stalo se tak po předchozích odstávkách a propuštění 145 zaměstnanců

Zdroje: Bloomberg, Audi

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.