Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi masivně investuje do elektroniky. Odezvu motoru již zákazníci neřeší, říká
29.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
U čtyř kruhů věnují na vývoj elektronických systémů čtyřikrát více peněz než před pěti lety. I proto modely Q7 a A4 nabídnou třeba univerzální SIMku.
V posledních letech se automobilový průmysl dočkal zajímavého a z pohledu nadšených řidičů nepříliš příznivého vývoje. Způsob, jakým nové vozy jezdí či jak se na silnici chovají, již není tolik důležitý. Místo toho prim začíná přebírat konektivita. Tak alespoň smýšlí šéf Audi Rupert Stadler a tomu odpovídá i rozpočet, jaký automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku věnuje na vývoj a výzkum elektroniky. Aktuálně jde totiž o čtyřnásobek sumy oproti částce, která stejným směrem mířila před pěti lety.
Celý tento posun ve smýšlení se poprvé výrazně projeví v nové generaci Audi A8, která dorazí v roce 2017. Vlajková loď značky by totiž měla být schopna zvládnout více než jeden teraflop, tedy více než bilion operací v plovoucí řádkové čárce za sekundu. Pokud přitom toužíte po srovnání, pak jen dodáme, že nově odhalené Audi A4 se svou třídimenzionální kamerou zvládající detekci dopravních značení či veškerou činnost spojenou s adaptivním tempomatem zvládá 245 gigaflopů. Podobným výkonem přitom ještě před 15 lety vládly jen největší superpočítače světa.
Daný výkon bude chystaná limuzína potřebovat, neboť podle Ricky Hudiho, šéfa vývoje elektroniky u Audi, půjde o naprostého technického lídra. Nové Audi A8 bude totiž uvnitř protkáno dotykovými displeji z organických diod, které poslouží jak multimediálnímu systému, tak i klimatizaci. Mimo to máme očekávat novou generaci virtuálního kokpitu. Již to samo o sobě vyžaduje nemalý výkon. A pak tu máme třeba adaptivní tempomat, jehož činnost se dotýká 27 řídicích jednotek. Ovlivněny jsou jím totiž třeba brzdy, řízení, plyn, radarové či kamerové senzory nebo ony displeje.
„Pokud chcete vědět, proč tomu tak je, pak mi ukažte jedinou inovaci, která momentálně není spřízněna s elektronikou. Devadesát procent všech automobilových novinek je prostě přímo nebo nepřímo spojených s polovodiči,“ dodává Hudi. A naznačuje, že vším stojí vývoj, který byl v posledních letech natolik urychlen, že dnes jsou možné věci, které ještě před deseti lety nebyly vůbec myslitelnými.
„Je důležité, že jakožto automobilka máme přímý přístup k dodavatelům, neboť pokud je navštívíme jako druhá značka v pořadí, de facto dostaneme zboží z druhé ruky. Dodavatelé prostě chtějí co nejrychleji své novinky prodat, aby vyvážili své původní investice a navíc měli na vývoj dalších nových technologií,“ zmiňuje Hudi souboj tří německých prémiových automobilek. Audi, BMW a Mercedes přitom přirovnává k výrobcům mobilů.
„Podívejte se, co je nyní k mání. Nejlepšími telefony na trhu jsou iPhone 6, Samsung Galaxy a Huawei. Všechny přitom zvládají prakticky to samé, jejich výrobci se však k daným výsledkům dopracovali zcela odlišným způsobem. A lidé si je ve výsledku kupují z rozličných důvodů, přestože ve výsledku skutečně nabízejí uživatelům to samé. Obdobné je to i s automobily, zákazníci totiž již nepoznají rozdíl při odezvě motoru, převodovky či řízení.“
Ve výsledku tedy bude záviset na potenciální klientele, ke kterému výrobci se přikloní. Ovšem pouze za předpokladu, že německá trojka bude nabízet to samé. A právě proto chce Audi stát v rámci vývoje elektronických systémů na čele pelotonu a z toho důvodu utrácí v dané oblasti nemalé peníze. Nejde přitom jen o pouhé displeje nebo asistenční systémy, ale také doprovodné programy spojené třeba s mobilní komunikací.
Již v příštím roce bychom se tak měli u modelů Q7 a A4 dočkat nové SIMky, kterou Audi vyvinulo společně s irskou společností Cubic Telecom. Ta přitom zákazníkům garantuje stejně naceněné připojení bez ohledu na to, kde v Evropě se zrovna nacházejí. „Pokud byste běžně jeli ze Skotska do Portugalska či Sicílie, protnete 20, 30 až 40 roamingových zón. To se ale s naší SIMkou stane minulostí,“ dodává Hudi.
„Nechceme, aby naši zákazníci museli po celé Evropě uzavřít třeba 20 smluv. Myslíme si, že budou daleko šťastnější, když budou mít jednu, která jim bude garantovat stálou cenu a díky které se nemusí ohlížet na roamingové poplatky,“ vyjmenovává bonusy nové telefonní karty šéf vývoje elektroniky. Pouze u ní se ovšem pokrok nezastaví, do budoucna chce totiž Audi mít každý model stoprocentně připojený na internet pomocí sítě LTE.
Nové Audi A8 bude konceptem Prologue ovlivněné zvenčí i zevnitř. Němci totiž na oltář elektronického vývoje věnují čtyřikrát více financí než před pěti lety
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999