Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem
7.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Kupé nově spřáhlo osmiválec s elektromotorem, a tak jeho výkon narostl na 677 koní. Auto je pak nově schopné samovolného pohybu.
S koncepčním Audi Prologue jsme se mohli seznámit již při jeho premiéře na podzimním autosalonu v Los Angeles. Nyní dvoudveřové kupé dorazilo také na veletrh elektroniky CES v Las Vegas, přičemž na první pohled se může zdát, že došlo pouze k nepatrné vizuální proměně. Namísto původního světlého stříbrného laku totiž karoserii pokrývá tmavě šedá barva, které společnost dělají odlišná pětiprasková kola nahrazující původní mnohapaprskové ráfky.
Tím ovšem venkovní odklon končí, za dalšími změnami je třeba zamířit do interiéru a pod kapotu. V kabině se toho ovšem mnoho neodehrálo, nový je pouze tmavý potah vrchní části palubní desky a volantu. Více však technici Audi úřadovali pod kapotou, kde původní koncept profitoval ze čtyřlitrového osmiválce naladěného na 605 koní a 750 Nm, pročež bylo možné počítat s 3,7sekundovou akcelerací z klidu na stovku.
Nová verze Audi Prologue sice u benzinové pohonné jednotky setrvává, zároveň k ní ovšem přihazuje elektromotor a lithium-iontové baterie o kapacitě 2,6 kWh. Výkon tak narostl na 677 koní a točivý moment na 950 Nm, pročež sprint poklesl o dvě desetiny na 3,5 s. Mimo to lze počítat také s redukcí emisí CO2 ze 199 gramů na kilometr na 185 g/km, spotřeba pak byla nově vyčíslena na 7,9 l/100 km.
Ani tato modifikace však ve výsledku není tou nejzásadnější. Nové provedení Audi Prologue totiž dostalo přívlastek Piloted Driving Concept, jenž naznačuje přítomnost autonomního řízení. To vychází z dat poskytovaných laserovými skenery, videokamerami, radarovými a ultrazvukovými senzory, které následně informacemi napájejí centrální jednotku zFAS (zentrales Fahrerassistenzsteuergerät).
Na základě pokynů „elektronického mozku“ je pak Audi schopné samovolné jízdy, což je technologie, kterou velmi brzy uvidíme v sériové výrobě. Šéf vývoje čtyř kruhů Ulrich Hackenberg totiž uvedl, že na konci příštího roku bychom se měli dočkat příchodu nové generace Audi A8 osazené částečným autopilotem. Ten by měl zvládnout najít volné parkovací místo, do kterého následně i sám zajede.
Mimo to má být novinka schopna autonomní jízdy do rychlosti 60 km/h, což sice na první pohled nevypadá jako enormní číslo, Scott Keogh z amerického zastoupení německé značky však dodává, že v ten moment je pokryta většina přesunů ve městech. Mimo to jde pouze o první stupeň, který otevírá cestu k dalším možnostem.
Zatím ovšem není jisté, kdy k takovému kroku dojde. Překážkou totiž není pouze technologie ve svých zárodcích, ale také legislativa. Jelikož ovšem ke stejnému cíli míří celá řada výrobců, dá se předpokládat, že ke změně zákonů minimálně na sklonku této dekády dojde.
Audi Prologue Piloted Driving Concept se nedočkalo pouze delšího názvu či jiného laku karoserie, ale také výkonu navýšeného na 677 koní a autonomního řízení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 8 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 10 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 5 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 6 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 8 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 9 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva