Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS8 nebude, těžké Sport Quattro též ne. Dieselový Nanuk ale jisté šance má
15.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro vrcholnou limuzínu by prý Audi nenašlo dostatek zákazníků. Koncepční Nanuk si ale zřejmě prosadí duchovní otec Bugatti Veyron.
Bývaly doby, kdy nás divize Quattro GmbH oblažovala jen jedním modelem v průběhu několika let. To je ovšem minulost, neboť sportovní oddělení automobilky Audi momentálně chrlí jednu novinku za druhou. Díky tomu tu máme Audi RS4 Avant, RS5 kupé a kabriolet, RS6 Avant, RS7, RS Q3, TT RS kupé i roadster a na nejvyšší úrovni supersport R8. Mohlo by se tedy zdát, že německá značka nezná hranic. Jak ale naznačují poslední reporty od čtyř kruhů, určité mantinely tu jsou. A týkají se především Audi RS8.
Podle Stephana Reila, šéfinženýra divize Quattro GmbH, se totiž sportovní oddělení řídí jedním zásadním pravidlem. A sice, že každý existující model s písmeny RS v názvu musí disponovat silou o 20 až 25 procent vyšší, než jakou nabízí model S. To by nás u vrcholné limuzíny přivádělo někam do teritoria 630 až 655 koní, čímž by na Audi RS8 stačil snad jen chystaný Mercedes-Benz S 65 AMG. A to zřejmě jen výkonově, nikoliv jízdní dynamikou.
Jenže podle Audi momentálně není na trhu dostatek zákazníků, jejichž zájem by ospravedlnil náročný vývoj, proto se prý modelu RS8 nedočkáme. To vlastně ani není tak překvapivé prohlášení, neboť i koncern VW Group má určitou hierarchii, podle které nesmí níže položené značky ohrožovat ty výše postavené. Audi by však vrcholnou limuzínou mohlo krást zákazníky Bentley Flying Spur, na kterém má firma jistě mnohem větší zisk.
Není to přitom jediný model Audi, který nakonec nedostal požehnání. Ten samý verdikt doprovází také koncept Sport Quattro z letošního Frankfurtu. Podle automobilky je totiž příliš těžký (což jsme tvrdili již během představení) a tím plně nereprezentuje snahu značky o výrazné odlehčování. Navíc prý není „eco-friendly“, což zřejmě ani nemusíme překládat.
Oproti tomu takový koncept Nanuk jisté šance na výrobu má. A to hlavně díky mocnému šéfovi dozorčí rady Ferdinandu Piëchovi, kterému se líbil koncept Italdesign Giugiaro Parcour a jednoduše jej chtěl mít s vlastním logem. Prozatím však chybí finální požehnání i rozhodnutí, zda vůz dostane dieselový V8 nebo V10. Tak uvidíme.
Audi S8 je maximálním vrcholem, kam se značka v rámci řady vydá. Pro verzi RS8 prý neexistuje dostatek zákazníků
Audi Sport Quattro nepůjde do výroby kvůli své vysoké hmotnosti
Za konceptem Audi Nanuk stojí Ferdinand Piëch. Tedy muž, který když něco chce, tak si to prosadí
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Onboard videa 04.25. 19:03 - řidičBOB
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 18:40 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda