Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi skončí s motory V8, jejich další generaci už nevyvine
7.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka nedávno přišla s novými osmiválci, a to jak v benzinové, tak dieselové verzi. Je to ale poslední iterace takových pohonných jednotek.
Automobilový svět v poslední době ovlivňuje jeden nepříliš lákavý faktor, a tím je posedlost downsizingem za každou cenu. Důvodem je podle regulátorů snaha o ochranu životního prostředí, neboť s objemnějšími motory mají být spojeny vyšší emise než s přeplňovanými čtyřválci, tříválci či dokonce dvouválci. Na papíře tomu tak skutečně je, nicméně jak se ukazuje třeba na 30 modelech PSA, mezi laboratorním měřením a realitou je nemalý rozdíl.
Ve výsledku tak atmosférické osmiválce mohou být pro životní prostředí reálně menší zátěží než moderní pohonné jednotky, zvláště když uvážíme náročnost jejich mnohdy nesmyslně brzkého vývoje. Nicméně také kauza Dieselgate nám ukázala, že politikům o realitu opravdu nejde, jen o dodržování z prstu vycucaných pravidel.
Proč zde ale o tom všem hovoříme? Důvod asi uhádnete. Automobilky v tomto ohledu nehodlají využít své silné pozice při vyjednávání s vládami po celém světě, ale místo toho jednoduše drží „ústa, krok i zástup“. Pro Audi a s ním možná i celý koncern VW je tak nejspíše aktuální generace osmiválcových motorů tou poslední, kterou Němci vyvinulo. Ve snaze o odvedení pozornosti stranou dieselového skandálu i v jeho důsledku totiž VW Group klade důraz na alternativní ústrojí.
„Vedení Audi by dle plánu chtělo do roku 2025 mít zhruba 25 až 35 procent portfolia elektrifikované. Bylo by tedy velmi obtížné ospravedlnit nemalou investici do dalšího nového osmiválce kvůli nákladům, které si vyžádá vývoj elektrického či hybridního ústrojí a pakety baterií,“ ozřejmuje příchod nevyhnutelné, byť pro nás smutné budoucnosti anonymní zdroj znalý situace v koncernu.
Měli bychom si tedy o poznání více vážit dieselového osmiválce, který zamířil pod kapoty modelů Audi SQ7 či Porsche Panamera 4S Diesel. Stejně jako benzinové pohonné jednotky, kterou dostala Panamera Turbo. Pokud se totiž výše zmíněné informace potvrdí, pak zde skutečně máme poslední zástupce svého druhu, alespoň u čtyř kruhů.
Němci ovšem nejsou jedinými, kdo takto uvažuje. Jak jsme totiž nedávno uvedli, obdobnou strategii má v plánu také Volvo. V případě švédské značky je ale situace ještě tristnější, neboť automobilka již nyní neprodukuje nic většího než dvoulitrový čtyřválec. Napříště ale nejspíše zamíří ještě níže, přičemž chybějící objem bude suplovat taktéž elektrifikací.
Audi prý již další osmiválce nevyvine. Jednotky, která se aktuálně objevila v Audi SQ7 či Porsche Panamera 4S Diesel, bychom si tak měli začít ještě více vážit
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva