Audi skončí s motory V8, jejich další generaci už nevyvine

Německá automobilka nedávno přišla s novými osmiválci, a to jak v benzinové, tak dieselové verzi. Je to ale poslední iterace takových pohonných jednotek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi skončí s motory V8, jejich další generaci už nevyvine

7.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi skončí s motory V8, jejich další generaci už nevyvine

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá automobilka nedávno přišla s novými osmiválci, a to jak v benzinové, tak dieselové verzi. Je to ale poslední iterace takových pohonných jednotek.

Automobilový svět v poslední době ovlivňuje jeden nepříliš lákavý faktor, a tím je posedlost downsizingem za každou cenu. Důvodem je podle regulátorů snaha o ochranu životního prostředí, neboť s objemnějšími motory mají být spojeny vyšší emise než s přeplňovanými čtyřválci, tříválci či dokonce dvouválci. Na papíře tomu tak skutečně je, nicméně jak se ukazuje třeba na 30 modelech PSA, mezi laboratorním měřením a realitou je nemalý rozdíl.

Ve výsledku tak atmosférické osmiválce mohou být pro životní prostředí reálně menší zátěží než moderní pohonné jednotky, zvláště když uvážíme náročnost jejich mnohdy nesmyslně brzkého vývoje. Nicméně také kauza Dieselgate nám ukázala, že politikům o realitu opravdu nejde, jen o dodržování z prstu vycucaných pravidel.

Proč zde ale o tom všem hovoříme? Důvod asi uhádnete. Automobilky v tomto ohledu nehodlají využít své silné pozice při vyjednávání s vládami po celém světě, ale místo toho jednoduše drží „ústa, krok i zástup“. Pro Audi a s ním možná i celý koncern VW je tak nejspíše aktuální generace osmiválcových motorů tou poslední, kterou Němci vyvinulo. Ve snaze o odvedení pozornosti stranou dieselového skandálu i v jeho důsledku totiž VW Group klade důraz na alternativní ústrojí.

„Vedení Audi by dle plánu chtělo do roku 2025 mít zhruba 25 až 35 procent portfolia elektrifikované. Bylo by tedy velmi obtížné ospravedlnit nemalou investici do dalšího nového osmiválce kvůli nákladům, které si vyžádá vývoj elektrického či hybridního ústrojí a pakety baterií,“ ozřejmuje příchod nevyhnutelné, byť pro nás smutné budoucnosti anonymní zdroj znalý situace v koncernu.

Měli bychom si tedy o poznání více vážit dieselového osmiválce, který zamířil pod kapoty modelů Audi SQ7 či Porsche Panamera 4S Diesel. Stejně jako benzinové pohonné jednotky, kterou dostala Panamera Turbo. Pokud se totiž výše zmíněné informace potvrdí, pak zde skutečně máme poslední zástupce svého druhu, alespoň u čtyř kruhů.

Němci ovšem nejsou jedinými, kdo takto uvažuje. Jak jsme totiž nedávno uvedli, obdobnou strategii má v plánu také Volvo. V případě švédské značky je ale situace ještě tristnější, neboť automobilka již nyní neprodukuje nic většího než dvoulitrový čtyřválec. Napříště ale nejspíše zamíří ještě níže, přičemž chybějící objem bude suplovat taktéž elektrifikací.


Audi skončí s motory V8, jejich další generaci už nevyvine - 1 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 30aAudi skončí s motory V8, jejich další generaci už nevyvine - 2 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 30bAudi skončí s motory V8, jejich další generaci už nevyvine - 3 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 30cAudi skončí s motory V8, jejich další generaci už nevyvine - 4 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 76Audi skončí s motory V8, jejich další generaci už nevyvine - 5 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 77Audi skončí s motory V8, jejich další generaci už nevyvine - 6 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 78Audi skončí s motory V8, jejich další generaci už nevyvine - 7 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 79Audi skončí s motory V8, jejich další generaci už nevyvine - 8 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 80Audi skončí s motory V8, jejich další generaci už nevyvine - 9 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 81Audi skončí s motory V8, jejich další generaci už nevyvine - 10 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 82Audi skončí s motory V8, jejich další generaci už nevyvine - 11 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 83Audi skončí s motory V8, jejich další generaci už nevyvine - 12 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 84Audi skončí s motory V8, jejich další generaci už nevyvine - 13 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 85Audi skončí s motory V8, jejich další generaci už nevyvine - 14 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 86Audi skončí s motory V8, jejich další generaci už nevyvine - 15 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 87Audi skončí s motory V8, jejich další generaci už nevyvine - 16 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 88Audi skončí s motory V8, jejich další generaci už nevyvine - 17 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 89Audi skončí s motory V8, jejich další generaci už nevyvine - 18 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 90
Audi prý již další osmiválce nevyvine. Jednotky, která se aktuálně objevila v Audi SQ7 či Porsche Panamera 4S Diesel, bychom si tak měli začít ještě více vážit

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.