Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi SQ7 potvrzeno, pro rok 2016 s elektricky poháněným kompresorem
25.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové Audi Q7 se v roce 2016 dočká ostřejší naftové verze vybavené trojicí turbodmychadel. Dvě z nich budou konvenční, to třetí však elektrické.
O nové generaci Audi Q7 jsme se již několik měsíců nezmínili, vynecháme-li informaci, že bude prvním ze sedmi nových SUV na platformě MLB, s nimiž hodlá VW odstartovat svojí mohutnou ofenzivu. Spolu s novým šasí se má dostavit více než třistakilogramová redukce hmotnosti, která vyústí v lepší agilitu i hospodárnost pohonných jednotek. V příštím roce, kdy dojde k jejímu uvedení, budeme samozřejmě moudřejší, ale už nyní to ovšem vypadá, že Audi při premiéře nevystřílí veškeré náboje.
Jako daleko zajímavější záležitost totiž vypadá silnější verze SQ7, která v útrobách neponese jen nějakou dobře známou pohonnou jednotku, nýbrž ústrojí s elektricky ovládaným kompresorem. O něm jsme se už zmínili například v souvislosti s Mercedesem, k řeči už dřívě přišlo i ve spojení s BMW. Ani jeden ani druhý ovšem neoznámili, kdy ho hodlají zavést do sériové výroby, což Audi činí právě nyní. Ulrich Hackenberg z technického vývoje Ingolstadtské automobilky prohlásil, že se tak stane v roce 2016 v souvislosti s SQ7.
Pod kapotou se prý objeví nová generace třílitrového šestiválce TDI s dvojicí sekvenčních turbodmychadel prezentovaná v konceptu RS5 TDI, která váží jen 192 kilogramů. Pokud nás paměť neklame, přesně ta už je v modernizovaném Sportbacku A7, kde ze sebe vypraví až 346 koní. Jenomže SQ7 posune její laťku ještě výše použitím zmíněného třetího kompresoru, jenž bude napájen z kompaktního lithium-iontového akumulátoru.
Ve výsledku by měla disponovat výkonem 385 koní a maximem točivého momentu 750 Nm. Možná si říkáte, že na tak velký a stále dost těžký vůz to nebudou nějak oslnivé parametry, jenomže věřte, že v konceptu RS5 TDI dokázal tenhle motor nejen rozjet vůz na stokilometrovou rychlost za čtyři sekundy, ale také stlačit průměrnou spotřebu k 5,3 litrům (i když jen laboratorně).
Hlavní kouzlo tohoto řešení má být eliminace turbodíry, která sužuje v nízkých otáčkách naprostou většinu podobných motorů. Elektrický kompresor umístěný na obtoku dvojice klasických turbodmychadel se do akce dostane během 0,25 sekundy, jakmile tlak výfukových plynů vystoupá nad určitou hranici, aby převzal veškerou práci na svá bedra do doby, než bude příhodné zase předat práci zpět turbodmychadlům. Podrobnosti budeme ještě spolu s uvedením dále zkoumat, jelikož se uvažuje také o řešení z konceptu A6 TDI, který měl jen jediné klasické turbodmychadlo. Nechme se překvapit, s čím nakonec SQ7 dorazí.
Audi SQ7 bude prvním modelem značky, který dostane elektricky ovládaný kompresor eliminující turbodíru Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 42 minutami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva