Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi ukázalo nový vrchol své nabídky, čelní partie má spoutané chromovým řetězem
3.11.2021 | Petr Prokopec
Pokud jste nepřišli na chuť křiklavosti, která se do designových prvků moderních luxusních aut vkrádá stále více, pak vás stěží nadchne modernizace vlajkové loni Audi. Ta v prodlouženém provedení osloví spíše rappery než konzervativní byznysmeny.
Před pár dny jsme se konečně dočkali návratu Augusta Horcha. Tedy nikoli osobně, zakladatel automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku z hrobu pochopitelně nevylezl. Nicméně značka mu vzdala hold představením nové vrcholné verze Audi A8, jež se hodlá postavit Mercedesu-Maybach. Prozatím se tak má stát pouze v Číně, kam vůz míří s hybridizovaným třílitrovým šestiválcem. To rozhodně není největší a nejvýkonnější jednotka, již má značka k dispozici, takový je ovšem i záměr. Na největším trhu světa si totiž na objemy až tak moc nepotrpí hlavně kvůli obřím daním, které jsou s nimi spojené.
My však momentálně provedení A8L Horch Founders Edition hodíme za hlavu a důkladně poklepeme na zoubek standardnímu A8, stejně jako derivátům A8L a S8. Celá tato trojice podle očekávání prošla faceliftem, který ji má učinit i nadále konkurenceschopnou. Oba hlavní soupeři jsou totiž mladší, neboť zatímco Audi se svou vlajkovou lodí přišlo v roce 2017, facelift aktuální iterace BMW řady 7 dorazila před dvěma lety a v případě Mercedesu třídy S došlo loni dokonce na premiéru úplně nové generace.
Ve srovnání s minulostí se Audi nedrželo moc při zemi a naopak vyšňořilo A8 tak, aby bylo na první pohled poznat, že jde o vrchol značky. Přepracována tak byla čelní maska, která je specifická pro každou verzi. Prim přitom hraje u A8L, které navozuje dojem, že má příď opletenou masivními chromovými řetězy. Pokud se tedy Audi rozhodlo ukrást rapperskou klientelu Bentley či Rolls-Roycu, pak má rozhodně nemalé šance na úspěch. Zvláště když do placu dále dává nové LEDky.
V případě bočních partií už mnoho novinek nenajdeme, zmínit lze jen novou paletu barev a design litých kol, jež lze pořídit v 18- až 21palcovém rozměru. Vzadu pak změny souvisí víceméně jen se světlý s organickými diodami již ve standardu. Ty přitom mají i sekundární bezpečnostní funkci, neboť se rozzáří ve chvíli, kdy se za stojící A8 přiblíží jiný vůz na méně než 2 metry. To je ale zvenčí vše, tedy pokud pomineme příchod provedení S Line, jež přihazuje sportovnější nádech.
V tomto ohledu pochopitelně vládne verze S8, kterou kromě zmíněné specifické masky poznáte také podle čtveřice koncovek výfuku. Pod kapotou tohoto modelu pak pracuje čtyřlitrový osmiválec naladěný na 571 koní výkonu a 800 Nm točivého momentu. Stovku tak limuzína osazená pohonem i řízením všech kol zvládne již za 3,8 sekundy. Zvládat ale má i rychlou jízdou v zatáčkách, a to díky prediktivnímu aktivnímu zavěšení a sportovnímu diferenciálu.
Co se ostatních jednotek týče, pak zákazníci budou moci vybírat z motorů V6 3,0 TFSI, V8 4,0 TFSI a V6 3,0 TDI. Všechny motory přitom doplňuje osmistupňová automatická převodovka, ty benzinové pak disponují i 48voltovým elektrickým okruhem a mild-hybridní technikou. Vrcholné Audi A8 60 TFSI tak dostalo do vínku osmiválec naladěný na 460 koní a 660 Nm, s nimiž stovku pokoří za 4,4 sekundy. Nejvyšší rychlost pak končí na typické německé dvěstěpadesátce.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde trůní 10,1palcový přístrojový štít doplněný 8,6palcovou obrazovkou multimédií. Ta je sice na současné poměry poněkud malá, ovšem nesmíme zapomínat na to, že A8 se zaměřuje spíše na zadní pasažéry. Ti přitom mají k dispozici dvojici 10,1palcových tabletů, s nimiž lze spárovat audio systém Bang & Olufsen s výkonem 1 920 wattů a třiadvaceti reproduktory. Kromě toho nesmíme zapomínat na další přední separátní obrazovku klimatizace.
V případě zadních sedadel nabízí Audi hned několik variant, přičemž pro A8L lze objednat i individuální křesla s masážním strojkem. Ten pak dokonce může být i součástí opěrky pro nohy. Mimo to nechybí ani standardní kožené čalounění, jakkoliv i to lze vyměnit za ještě jemnější a tedy pochopitelně dražší. Dále tu pak máme i čtyřzónovou automatickou klimatizaci či ionizér a rozprašovač vůně, stejně jako minibar mezi zadními sedadly.
Lze už jen dodat, že prodej bude zahájen v prosinci, přičemž na německém trhu startuje 5,19metrové Audi A8 s dieselovým motorem na 99 500 Eurech (cca 2 548 000 Kč), zatímco za benzinovou verzi S8 již musíte dát 144 800 Eur (3 708 000 Kč). Žádná láce, ale co čekat od vrcholné audiny.
Faceliftované Audi A8 dorazilo vůbec poprvé i ve verzi S Line. Foto: Audi
K mání ale pochopitelně bude i prodloužená varianta... Foto: Audi
...stejně jako provedení S8. Foto: Audi
Zdroj: Audi
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 2 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 4 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva