Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi vsadí na nový odvážnější design, pohon všech kol i více Q-modelů
23.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prvním modelem jedoucím na „nové vlně“ bude v roce 2016 Audi Q1. Poté možná dorazí i kříženec mezi MPV a SUV nazvaný Q6.
Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku má za sebou další úspěšný rok. Rozhodně však neskládá ruce v klín, místo toho svou pozornost zaměřuje na budoucnost. Již za nějakých čtyřiadvacet měsíců by totiž Audi rádo prodávalo minimálně dva miliony vozů ročně, proto ostatně chystá rozšíření svého portfolia ze stávajících 49 modelů na budoucích 60. Nás by přitom neměl překvapit fakt, že většina z nich dostane vyšší stavbu karoserie a písmeno „Q“ do znaku.
Tato řada má podle technického ředitele Ulricha Hackenberga „mimořádný potenciál“, a proto bude vytěžena do mrtě. Očekávat tedy nemáme jen tradiční SUV a crossovery, ale rovněž mix mezi nimi a velkoprostorovými MPV. Takovým vozem by přitom se mohlo stát Audi Q6, které by kombinovalo sportovní design a chování se třemi řadami sedadel. Tento model však prozatím existuje pouze v teoretické rovině, stejně jako Q8 a Q9.
Oproti tomu Audi Q1 již bylo potvrzeno na rok 2016, kdy dorazí na platformě MQB. Vyrábět se přitom má v Německu, díky čemuž bude muset být přesunuta výroba nové generace modelu Q5 do Mexika. To by ovšem mělo být jen ku prospěchu věci, neboť za oceánem zaznamenalo kompaktní SUV v loňském roce velký úspěch - registrovaných 40 355 exemplářů představuje trojnásobek oproti stavu z roku 2009.
S modelem Q1 by zároveň měl dorazit také nový designový jazyk, který již nebude ve stylu „jako vejce vejci“. Místo toho bychom se měli dočkat výraznějších prvků, jež od sebe jednotlivé vozy budou odlišovat. Sjednocovat je tak má pouze nová čelní maska, která se oproti stávajícímu vertikálnímu směřování zaměří spíše horizontálně a roztáhne se přes větší část přídě.
Dalším prvkem, který pak Audi hodlá zvýraznit, je systém pohonu všech kol Quattro. Takto vybavené modely by proto měly dostat ještě agresivnější vizáž než standard, což zní odvážně a po stránce nákladové i pěkně draze. Uvidíme tedy, jak se slova německé značky přetransformují do reality. Rozhodně lze ale očekávat více než nyní, kdy čtyřkolku poznáte prakticky jen podle znáčku na přídi nebo zádi.
Audi Q1 již dostalo oficiální požehnání, do prodeje dorazí v roce 2016
S novými modely dorazí i pozměněný design, který staví na horizontální čelní masce
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva