Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Auta nové levné značky VW mohou zamířit na další trhy, současná situace tomu jen pomáhá
24.5.2020 | Petr Miler
Původně byla určena jen pro Čínu, jejich tamní úspěch ale vzbuzuje zájem i jinde. Současná vidina nevalné ekonomické situace tomu dál pomáhá.
V průběhu loňského září vstoupily do prodeje první modely nové značky Jetta. Za tou stojí Volkswagen, který tímto šalamounským způsobem vyřešil dlouho postrádanou konkurenci pro Dacii. Nízkonákladový sedan a SUV vznikly za použití techniky, již automobilka využívá u dalších aut určených hlavně pro rozvojové trhy. Zároveň ale došlo na další úspory, přitom minimálně na pohled působí novinky moderně a kvalitně. I to je důvod, proč se z těchto vozů stal prakticky okamžitě prodejní hit.
Volkswagen již dříve uvedl, že prodeje překonaly i ta nejoptimističtější očekávání firmy a letos to platí ještě více. Jetta je trefou do černého a sedan VA3 doprovázený dvěma SUV VS5 a VS7 podle informací Němců dosáhly již 1% podílu na trhu. To je za nějakých 8 měsíců působení opravdu hodně a VW to přičítá dvěma faktorům - vyššímu zájmu o individuální dopravu u obyčejných lidí v důsledku šíření koronaviru a většímu tlaku na cenu v obavách z ekonomických následků téhož.
Mnozí se tak ptají, zda Jetta opravdu zůstane v nabídce jen v Číně a přes dřívější odmítání další expanze nyní Volkswagen otáčí. Šéf Jetty Harald Müller v rozhovoru pro Automotive News řekl, že úspěch značky pochopitelně vzbudil zájem i ze strany jiných trhů, na kterých Volkswagen působí a koncern již není odmítavý k tomu takovým hlasům naslouchat.
Konkrétnější Müller nebyl, už tato slova ale značí, že cesta Jetty na další odbytiště přinejmenším není zavřená. Je jasné, že v prvé řadě by se dočkaly spíše země jako Rusko s podobnými požadavky na homologaci, s ohledem na nejasné vyhlídky automobilek na další existenci ale může být v těžších ekonomických časech cokoli levného v nabídce spásou i jinde, trhy EU nevyjímaje. Nakonec, kdo jiný než VW, jasná evropská jednička, by si měl být schopen efektivně poradit s nároky zdejšího trhu.
Efektivní homologace je asi jedinou překážkou, úspěch Jetty by i přes její čínské kořeny byl při záštitě VW na starém kontinentu skoro jistý. Nakonec, takové SUV VS5 je de facto levnější verzí Škody Karoq, jen za cenu startující v přepočtu výrazně po 300 tisíci korunami místo litrového tříválce nabízí přeplňovanou jedna-čtyřku se 157 koňmi a daleko bohatší výbavu. I kdyby takové auto bylo v Evropě o 100 tisíc dražší, byl by to hit. A o větším modelu VS7 to snad platí ještě více.
Nová značka Jetta je sice úspěšná, sedan VA3 by v Evropě asi velký hit nebyl...
...SUV VS5 by ale jistě bodovalo...
...což platí také o větším modelu VS7
Zdroje: Auto News, Volkswagen
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 2 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Hyundai ukázalo nové řešení, které v létě sníží teplotu uvnitř auta o desítky stupňů, i když vůbec není vidět
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 2 hodinami - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 4 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera