Autem roku v Číně se poprvé v historii stal normální vůz, porazil všechny drahé soky

Ačkoli se Čína tituluje jako lidová republika, ani volba tamních aut roku tomu léta neodpovídala. Bez prémiové značky a puncu exkluzivity dosud zvítězit nešlo, časy se ale zjevně mění.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autem roku v Číně se poprvé v historii stal normální vůz, porazil všechny drahé soky

25.11.2019 | Petr Prokopec

Autem roku v Číně se poprvé v historii stal normální vůz, porazil všechny drahé soky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ačkoli se Čína tituluje jako lidová republika, ani volba tamních aut roku tomu léta neodpovídala. Bez prémiové značky a puncu exkluzivity dosud zvítězit nešlo, časy se ale zjevně mění.

Čína je sice oficiálně titulována jako „lidová republika“, když se ale ohlédneme za minulostí tamní volby auta roku, o „lidový“ vůz skoro nešlo zavadit. To je velmi neobvyklé ve srovnání s výsledky stejných anket jinde ve světě - drahá auta čas od času vyhrají, obvykle ale paběrkují vedle obyčejnějších, širším vrstvám dostupných modelů.

Například loni se tak v Čině vítězem stal Lexus ES, který na pódium doprovodily Toyota Camry a Audi A8L. O rok dříve zamířilo na stupínek nejvyšší Volvo S90, jenž překonalo prodloužené BMW řady 5 a Range Rover Velar. Před třemi lety pak triumfoval Mercedes třídy E s prodlouženým rozvorem, za nímž se sešikovaly Audi A4L a Geely Bo Yue, zatímco rok 2015 patřil Geely GC9, Mercedesu-Maybach S a Jaguaru XE.

Číňané tedy s oblibou vynáší na piedestal dražší vozy především prémiových značek, za čímž stojí hlavně ohromení jejich exkluzivitou. O to překvapivější je tak letošní volba, neboť králem roku 2020 není drahá limuzína z Německa, Japonska či Švédska. Místo toho byla Autem roku zvolena Mazda 3. Ta přitom byla zvolena z původních 194 kandidátů, jenž osmatřicítka porotců postupem času seškrtala na deset finalistů.

Pro Mazdu, která je na čínském trhu k mání pouze jako sedan, jde o první takové ocenění v zemi se zdí viditelnou až z vesmíru. Rozhodně však nejde o první titul, který nová trojka vyhrála. Vůz se totiž před pár dny stal Autem roku také v Thajsku, přičemž následoval úspěchu, jakého se zde dočkala Mazda CX-3 před třemi lety. Mimo to se nedávno Trojka stala také Ženským autem roku. Jen Evropské auto roku (COTY) už z ní nebude.


Autem roku v Číně se poprvé v historii stal normální vůz, porazil všechny drahé soky - 1 - Mazda 3 Cinske auto roku 2020 01Autem roku v Číně se poprvé v historii stal normální vůz, porazil všechny drahé soky - 2 - Mazda 3 Cinske auto roku 2020 02Autem roku v Číně se poprvé v historii stal normální vůz, porazil všechny drahé soky - 3 - Mazda 3 Cinske auto roku 2020 03Autem roku v Číně se poprvé v historii stal normální vůz, porazil všechny drahé soky - 4 - Mazda 3 Cinske auto roku 2020 04Autem roku v Číně se poprvé v historii stal normální vůz, porazil všechny drahé soky - 5 - Mazda 3 Cinske auto roku 2020 05Autem roku v Číně se poprvé v historii stal normální vůz, porazil všechny drahé soky - 6 - Mazda 3 Cinske auto roku 2020 06Autem roku v Číně se poprvé v historii stal normální vůz, porazil všechny drahé soky - 7 - Mazda 3 Cinske auto roku 2020 07Autem roku v Číně se poprvé v historii stal normální vůz, porazil všechny drahé soky - 8 - Mazda 3 Cinske auto roku 2020 08Autem roku v Číně se poprvé v historii stal normální vůz, porazil všechny drahé soky - 9 - Mazda 3 Cinske auto roku 2020 09
Nová Mazda 3 je čínským Autem roku 2020 jako první obyčejnější vůz v historii ankety. V zemi se přitom prodává jen jako sedan

Zdroj: Mazda

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše