Auto, jemuž zlomila vaz přísná pravidla EU, drží mimo Unii automobilku nad vodou

Ještě větší lítost mohou některé automobilky projevovat nad tím, že jejich auta nezapadla do evropských škatulek, třebaže je obecně vzato nelze považovat za problematická. Suzuki Jimny je jedním z nich.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Auto, jemuž zlomila vaz přísná pravidla EU, drží mimo Unii automobilku nad vodou

6.2.2021 | Petr Miler

Auto, jemuž zlomila vaz přísná pravidla EU, drží mimo Unii automobilku nad vodou

/

Foto: Suzuki

Ještě větší lítost mohou některé automobilky projevovat nad tím, že jejich auta nezapadla do evropských škatulek, třebaže je obecně vzato nelze považovat za problematická. Suzuki Jimny je jedním z nich.

Loni touto dobou se ukázalo, že nová pravidla EU zlomila vaz Suzuki Jimny a vyhnala jej z nabídky evropského zastoupení značky v momentě, kdy tomu na první pohled nic nenasvědčovalo. Však na trhu bylo jen chvíli a je to prťavý off-road s malým motorem skoro střižený podle evropských not. Jenže optimalizovaný byl pro efektivní pohyb v terénu a nikoli efektivní předstírání ochrany klimatu, což papírovou spotřebu poslalo hodně nahoru. Odpovídající emise CO2 ve výši 170 g/km pro něj tedy znamenaly konec, neboť od současného limitu 95 g CO2/km jsou nekonečně vzdáleny.

Jimny si tak po pár měsících v prodeji sbalil fidlátka a byť se ke konci roku vrátil do prodeje jako dodávka, pro něž dnes platí limity vyšší, prodeje už to pochopitelně nezachránilo a stěží zachrání - auto bez zadních sedadel, které bude třeba zpětně (a nejspíše nelegálně) předělávat na osobák, osloví jen hrstku lidí. Prodeje se tak meziročně propadly o 40 procent a to jen díky tomu, že se v prvních měsících roku auto ještě normálně prodávalo - na konci už tratilo tři čtvrtiny předloňských prodejů.

Suzuki má čeho litovat, neboť obchodní potenciál nového Jimny je zjevně enormní. Ruský Avtostat informuje, že v největší zemi světa, kde na pravidla EU pochopitelně nikdo nebere ohled, je Jimny obrovský hit. I v době, kdy celý trh klesá a Suzuki jako celek letos v lednu šlo s prodeji dolů o 21 %, je odbyt malého off-roadu nahoře o 280 % - prodává se jej meziročně 3,8krát víc. Nebýt modelu Jimny, měla by značka mnohem větší problémy, její odbyt doslova drží nad vodou.

V absolutní rovině nejde o žádná hausnumera, se 174 prodeji za leden je ale Jimny jasně nejprodávanějším Suzuki a vlastně ani číslo samé nemá smysl bagatelizovat - v doprodeji a jako dodávky se dnes Jimny prodává v cirka 300 exemplářích měsíčně v celé evropské EU, což je 27 samostatných trzích, v několika případech větších než celý ruský. I zde měl Jimny nakročeno k tomu být hitem, ale bohužel. Jeho krátké zpřevodování do terénu si s evropskými testy spotřeby nerozumí a optimalizovat jej pro silniční test spotřeby nedává smysl, to už by auto nebylo tím, čím má být.


Auto, jemuž zlomila vaz přísná pravidla EU, drží mimo Unii automobilku nad vodou - 1 - Suzuki Jimny 2020 konec EU 01Auto, jemuž zlomila vaz přísná pravidla EU, drží mimo Unii automobilku nad vodou - 2 - Suzuki Jimny 2020 konec EU 02Auto, jemuž zlomila vaz přísná pravidla EU, drží mimo Unii automobilku nad vodou - 3 - Suzuki Jimny 2020 konec EU 03Auto, jemuž zlomila vaz přísná pravidla EU, drží mimo Unii automobilku nad vodou - 4 - Suzuki Jimny 2020 konec EU 04Auto, jemuž zlomila vaz přísná pravidla EU, drží mimo Unii automobilku nad vodou - 5 - Suzuki Jimny 2020 konec EU 05Auto, jemuž zlomila vaz přísná pravidla EU, drží mimo Unii automobilku nad vodou - 6 - Suzuki Jimny 2020 konec EU 06Auto, jemuž zlomila vaz přísná pravidla EU, drží mimo Unii automobilku nad vodou - 7 - Suzuki Jimny 2020 konec EU 07Auto, jemuž zlomila vaz přísná pravidla EU, drží mimo Unii automobilku nad vodou - 8 - Suzuki Jimny 2020 konec EU 08
Suzuki Jimny, které po krátkém období slávy vypadlo z nabídky značky v EU loni a Japonci toho mohou litovat. Zatímco tady se propadá prodejními statistikami, v Rusku drží nad vodou celé prodeje značky. Foto: Suzuki

Zdroj: Avtostat

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.