Automobilka těší staromilce, do výroby vrací techniku 18 let nevyráběného modelu

Moderní auta ztrácí svůj charakter a tím roste touha některých vlastnit ta starší. Jak je ale udržovat při životě, když se dekády nevyrábí? Zejména japonské automobilky vychází vstříc.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Automobilka těší staromilce, do výroby vrací techniku 18 let nevyráběného modelu

10.1.2020 | Petr Prokopec

Automobilka těší staromilce, do výroby vrací techniku 18 let nevyráběného modelu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Moderní auta ztrácí svůj charakter a tím roste touha některých vlastnit ta starší. Jak je ale udržovat při životě, když se dekády nevyrábí? Zejména japonské automobilky vychází vstříc.

Prodeje moderních aut v posledních letech konstantně rostou, souběžně s tím ovšem slábne i vztah lidí k nim. Stojí za tím hlavně automatizace a elektronizace všeho druhu, stejně jako navýšení komplexnosti techniky. Dnes totiž již není příliš reálné, že byste si cokoliv opravili svépomocí i proto, že je zapotřebí spíše doktorát z elektromechaniky než jen ryze mechanické schopnosti jako kdysi. A pokud vás auto vlastně ani nenechá řídit, spíše řídí ono vás, není překvapivé, že jej stále více lidí vnímá jen jako spotřební zboží.

Proč o tom ale mluvíme? Zejména o stále větším zájmu, který je spojen s trh se staršími vozy. Podporu mu totiž kupodivu poskytují i samotné automobilky, jakkoliv prozatím hlavně ty japonské. Ty si evidentně již uvědomily, že zatímco loajalita spojená s moderními stroji je pomalu na bodu mrazu, hrdiny minulosti někteří zákazníci považují pomalu za členy rodiny. Jsou tedy ochotni za ně utratit i mnohem větší sumy, než jaké míří na konto oprav nástupců. Dosud přitom jejich peníze mířily hlavně za tuningovými firmami, právě těm ale automobilky vlezly do zelí.

Japonští výrobci totiž už dříve odstartovali opětovnou výrobu stěžejních komponentů některých svých legendárních modelů. Mazda tak má ve svém programu opět díly pro MX-5 první generace, zatímco u Nissanu je možné pořídit dokonce i motory pro Skyline GT-R generací R32 a R33. Nyní se se svou troškou do mlýna přichází Toyota, která představením páté generace kupé Supra vyšponovala zájem o předchůdce A70 a A80 až do astronomických výšin. Nikoho by tedy nemělo zaskočit, že právě pro tyto vozy lze znovu objednat originální díly, třebaže výroba toho druhého skončila v roce 2002.

V případě třetí generace A70 si tak zájemci nyní mohou objednávat jak hnací hřídel, tak třeba kliky dveří, ukazatel stavu paliva a venkovní teploty či přední emblém. V případě generace čtvrté (A80) je pak program spojen s čelními světly, dveřními klikami a posilovačem brzd. Nabídka tedy v žádném případě není zrovna nekonečná, nicméně zrovna v tomto směru opravdu nemusí pršet, vlastníkům totiž bohatě stačí, že alespoň kape. Japonci přitom předpokládají, že prodej odstartuje ještě letos.

Kromě toho Toyota uvedla, že na svých domovských japonských webových stránkách již spustila online formulář, ve kterém mohou lidé uvést, po kterých komponentech předchozích ikon touží nejvíce. Automobilka následně veškerá data vyhodnotí a ty nejčastěji zmiňovaná přání by měla realizovat. Už z dřívějška je jistý návrat legendárního motoru 2JZ, i když je možné, že se do prodeje vrátí jen ve formě dílčích komponentů, nikoli jako celek.


Automobilka těší staromilce, do výroby vrací techniku 18 let nevyráběného modelu - 1 - Toyota Supra A70 a A80 Heritage Parts prvni foto 01
Automobilka těší staromilce, do výroby vrací techniku 18 let nevyráběného modelu - 2 - Toyota Supra A70 a A80 Heritage Parts prvni foto 02Automobilka těší staromilce, do výroby vrací techniku 18 let nevyráběného modelu - 3 - Toyota Supra A70 a A80 Heritage Parts prvni foto 03Automobilka těší staromilce, do výroby vrací techniku 18 let nevyráběného modelu - 4 - Toyota Supra A70 a A80 Heritage Parts prvni foto 04Automobilka těší staromilce, do výroby vrací techniku 18 let nevyráběného modelu - 5 - Toyota Supra A70 a A80 Heritage Parts prvni foto 05
Toyota obnovila výrobu některých dílů pro Supru třetí a čtvrté generace

Automobilka těší staromilce, do výroby vrací techniku 18 let nevyráběného modelu - 6 - Toyota Supra Twin Turbo Targa 1994 na prodej 01Automobilka těší staromilce, do výroby vrací techniku 18 let nevyráběného modelu - 7 - Toyota Supra Twin Turbo Targa 1994 na prodej 02Automobilka těší staromilce, do výroby vrací techniku 18 let nevyráběného modelu - 8 - Toyota Supra Twin Turbo Targa 1994 na prodej 03Automobilka těší staromilce, do výroby vrací techniku 18 let nevyráběného modelu - 9 - Toyota Supra Twin Turbo Targa 1994 na prodej 04Automobilka těší staromilce, do výroby vrací techniku 18 let nevyráběného modelu - 10 - Toyota Supra Twin Turbo Targa 1994 na prodej 05Automobilka těší staromilce, do výroby vrací techniku 18 let nevyráběného modelu - 11 - Toyota Supra Twin Turbo Targa 1994 na prodej 06Automobilka těší staromilce, do výroby vrací techniku 18 let nevyráběného modelu - 12 - Toyota Supra Twin Turbo Targa 1994 na prodej 07Automobilka těší staromilce, do výroby vrací techniku 18 let nevyráběného modelu - 13 - Toyota Supra Twin Turbo Targa 1994 na prodej 08Automobilka těší staromilce, do výroby vrací techniku 18 let nevyráběného modelu - 14 - Toyota Supra Twin Turbo Targa 1994 na prodej 09Automobilka těší staromilce, do výroby vrací techniku 18 let nevyráběného modelu - 15 - Toyota Supra Twin Turbo Targa 1994 na prodej 10Automobilka těší staromilce, do výroby vrací techniku 18 let nevyráběného modelu - 16 - Toyota Supra Twin Turbo Targa 1994 na prodej 11Automobilka těší staromilce, do výroby vrací techniku 18 let nevyráběného modelu - 17 - Toyota Supra Twin Turbo Targa 1994 na prodej 12
Výhledově se bude jednat i o komponenty motoru 2JZ, legendárního to agregátu

Zdroje: Toyota, RM Sotheby's

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše