Automobilka vrací do prodeje finesu, s níž si spojíme hlavně Škody z dob komunismu

Kdysi byla v autech pomalu standardem, se stále rostoucími požadavky na pasivní bezpečnost a rozmachem anatomických sedadel se z nich ale začala vytrácet. Teď se vrací.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Automobilka vrací do prodeje finesu, s níž si spojíme hlavně Škody z dob komunismu

17.11.2020 | Petr Prokopec

Automobilka vrací do prodeje finesu, s níž si spojíme hlavně Škody z dob komunismu

/

Foto: Ford

Kdysi byla v autech pomalu standardem, se stále rostoucími požadavky na pasivní bezpečnost a rozmachem anatomických sedadel se z nich ale začala vytrácet. Teď se vrací.

Řada z nás ještě zažila Škodu 120 a předcházející modely v časech jejich největší slávy. Pokud jste v té době vyráželi na výlety bez hotelu v cílové destinaci, pak jste stoprocentně ocenili funkci, kterou v té době běžně disponovaly nejen mladoboleslavské vozy. Předním sedadlům bylo totiž možné po jejich posunutí zcela dopředu plně sklopit opěradla až na úroveň sedáků zadních sedadel, díky čemuž uvnitř vznikla docela pohodlná postel pro dva. A nebylo to náhodou, tzv. lůžková úprava byla popsána v návodu k obsluze a sedadla do sebe zapadala přesně tak, aby téměř rovnou plochu vytvořila.

Tato finesa ale z aut postupem času zmizela kvůli změnám v konstrukci sedadel. Vyžadovala si to bezpečnost, rostoucí tlak na anatomické tvarování a další faktory. Takto koncipovaná sedadla už z podstaty „v postel” přetvořit nešlo a nezdálo se, že by se na tom něco mohlo změnit.

Nyní ovšem staré pořádky znovu zavádí Ford. Americká automobilka totiž pro zákazníky pick-upu F-150 modelového roku 2021 připravila vrcholná, maximálně sklopná sedadla. Technologie ověnčená pěti patenty přitom počítá s mechanismem, který zadní část sedáku zvedne o zhruba 90 milimetrů. Díky tomu je vytvořena rovná plocha jako za starých časů. Zároveň dojde také k aretaci vrchní části opěradla, jenž v té chvíli slouží jako krční opora. Působivé přitom je, že Ford se obešel bez dodatečných elektromotorů a tedy přidané hmotnosti.

„Víme o tom, že lidé, kteří pracují na stavbách či v lomech, ve svých pick-upech přespávají, a totéž vlastně dělají i regulérní majitelé,“ uvedla šéfka produktové linie trucků Fordu Jackie DiMarco. Ta zároveň dodala, že když své dcery bere na hokejové turnaje, jedna mezi zápasy spí na zadních sedadlech a druhá na podlaze před nimi. A právě to ji jen utvrdilo v tom, že sedadla sklopná v úhlu takřka 180 stupňů jsou dobrým nápadem.

Lze už jen dodat, že sklopná sedadla jsou dostupná na úrovních výbavy King Ranch, Platinum a Limited, nicméně za příplatek 340 dolarů (cca 7 600 Kč). Dá se nicméně předpokládat, že tuto možnost zaškrtne většina majitelů, neboť nejlevnější „královský ranč“ startuje na 56 330 USD (1,26 milionu Kč). Drobné navýšení dané sumy tak zákazníky rozhodně nevytrhne, naopak budou novým sedadlům ve velkém aplaudovat.


Automobilka vrací do prodeje finesu, s níž si spojíme hlavně Škody z dob komunismu - 1 - Ford F-150 Max Recline Seats 2020 prvni foto 01Automobilka vrací do prodeje finesu, s níž si spojíme hlavně Škody z dob komunismu - 2 - Ford F-150 Max Recline Seats 2020 prvni foto 02Automobilka vrací do prodeje finesu, s níž si spojíme hlavně Škody z dob komunismu - 3 - Ford F-150 Max Recline Seats 2020 prvni foto 03Automobilka vrací do prodeje finesu, s níž si spojíme hlavně Škody z dob komunismu - 4 - Ford F-150 Max Recline Seats 2020 prvni foto 04Automobilka vrací do prodeje finesu, s níž si spojíme hlavně Škody z dob komunismu - 5 - Ford F-150 Max Recline Seats 2020 prvni foto 05Automobilka vrací do prodeje finesu, s níž si spojíme hlavně Škody z dob komunismu - 6 - Ford F-150 Max Recline Seats 2020 prvni foto 06
Uvnitř Fordu F-150 si nyní mohou zákazníci vytvořit takzvanou lůžkovou úpravu jako za starých časů. Jde o příplatkovou výbavu za docela skromné peníze. Foto: Ford

Automobilka vrací do prodeje finesu, s níž si spojíme hlavně Škody z dob komunismu - 7 - Skoda 1000 MB luzkova uprava 01
Z našich končin budeme tuto funkci znát hlavně ze starých škodovek. Na fotkách je model 1000 MB, ale uměla to i později stovka a pak řada 742 typů 105, 120, 130 apod. Foto: Škoda Auto

Zdroj: Ford

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.