Autosalon Detroit 2012: přehled novinek

(Doplněno 13.1.) Nejvýznamnější severoamerický autosalon je v plném proudu a odhaluje desítky světových premiér. Projděte si je s námi jednu po druhé.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Detroit 2012: přehled novinek

13.1.2012 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Detroit 2012: přehled novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(Doplněno 13.1.) Nejvýznamnější severoamerický autosalon je v plném proudu a odhaluje desítky světových premiér. Projděte si je s námi jednu po druhé.

Dodge Dart 2012 - nová generace

Nedá se říci, že by pohled na design vozu přinášel nějaké obrovské překvapení. Již v první polovině prosince jsme vám přinesli první i druhou oficiální upoutávku, které sice zachycovaly jen části karoserie a interiéru, nešlo ale o úplně malé části, a tak jsme si jakous takous představu o designu Dartu mohli udělat. Z prvních snímků se zdál být vcelku atraktivním vozem (obzvláště ve srovnání s modelem Caliber, který v nabídce Dodge nahradí) a nemůžeme říci, že by na nás kompletní odhalení udělalo zásadně horší dojem.

Vůz na pohled zaujme především svým výrazným klínovitým profilem, který na přídi otevírají relativně nízká, hluboko do bočních blatníků protažená přední světla a vcelku decentní šestiúhelníková maska chladiče. Ta je „přeražená” začerněnou částí předního nárazníku, nad níž se skví kříž ve stylu toho, který známe z loga značky. To ostatně svou přítomností - spolu s nápisem Dodge v pravé dolní části - logo u Dartu nahrazuje. Na masku chladiče pak po stranách navazují sympaticky střižené prostory s drobnými předními mlhovkami.

Také interiér je střižen v atraktivním stylu, snad jen volant dává vzpomenout na starší, zdaleka ne tak vkusné modely Dodge této třídy. Jeho charakteristickým rysem se stanou hlavně přístrojová deska a výstup palubního systému s velkými displeji, které už svou barevností vystupují nad všechny okolní prvky. Nedá se však říci, že by architektura palubní desky, řešení sedadel nebo výplní dveří byly fádní, i ty vypadají lépe, než by většina z nás od amerického vozu této třídy čekala.

Přečtěte si více: Přečtěte si veškeré známe detaily k novému Dodge Dart.

Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 24 - Dodge Dart 2012 oficialni unik 08Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 25 - Dodge Dart 2012 oficialni unik 09Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 26 - Dodge Dart 2012 oficialni unik 10

Ford C-Max Hybrid a C-Max Energi

Zpráva o zavedení hybridních novinek do výroby není překvapivá. Již loni v Detroitu Ford upozorňoval, že auta jsou v poslední fázi vývoje a v roce 2012 se objeví v prodeji. Ceny automobilka nezveřejnila, její zástupci si ale ve svých vyjádřeních vzali několikrát do úst Prius jakožto největšího konkurenta, který má být poražen modernější konstrukcí, lepší hospodárností i delším dojezdem. K detailnějšímu srovnání se ale patrně nedostaneme, protože Ford publikoval jen minimum informací. Pojďme se tedy podívat alespoň na to málo, co víme.

Americká verze Fordu C-Max je na internetových fórech občas přirovnávána ke zvětšenému Astonu Martin Cygnet, což je patrně dáno podobností jejich přídí potom, co modrý ovál nechal pochromovat masku svého vanu a upravil spodní část nárazníku. To jen na okraj, jak je v Evropě vyvinuté MPV vnímáno za louží. Důležitější je, co pod kapotou nahradilo diesely, které ve Spojených státech nevoní a místo nich automobilky nabízí hybridní techniku. V případě C-Maxu dává Ford na výběr rovnou ze dvou verzí - standardní Hybrid a ze zásuvky dobíjený typ Energi Plug-in Hybrid.

Oby vozy využívají jako prostředek poslední záchrany před vybitím baterek zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru pracující v Atkinsonově cyklu. Ford jej popisuje jako nejpokročilejší atmosférickou pohonnou jednotku v poměru výkon-spotřeba, nicméně konkrétní parametry si nechává pro sebe. Nejdůležitějším konstrukčním rozdílem mezi těmito novinkami a konkurenčními Toyotami Prius jsou akumulátory.

Přečtěte si více: Kompletní představení obou hybridních C-Maxů.

Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 27 - Ford C-Max Hybrid a Energi Plug-in Hybrid 03Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 28 - Ford C-Max Hybrid a Energi Plug-in Hybrid 05Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 29 - Ford C-Max Hybrid a Energi Plug-in Hybrid 07

Ford Fusion/Mondeo 2012/2013

Vzhledu přídě americké novinky jsme už věnovali nejeden řádek, a tak jej tentokrát odbudeme stručněji. Řešení těchto partií dává především odpověď na otázku: „Co chtěl Ford říci konceptem Evos?” kterým naznačoval vzhled budoucích modelů. Čekali jsme pohled do vzdálenější budoucnosti a vzhledem k pojetí vozu i náznak tvarů některého ze sportovních modelů, nyní už víme, že šlo o předobraz nového Mondea. Nejedna uštěpačná poznámka byla ztracena na téma podobnosti přídě s vozy Aston Martin hlavně kvůli řešení masky chladiče, i přes tento náznak plagiátorství ale nelze předním partiím upřít atraktivitu a jistou lehkost, kterou dosavadní Mondeo v určitých ohledech postrádá.

Profil nového Fusionu/Mondea nepřináší prakticky žádné překvapení a podobná slova lze bohužel utrousit i na adresu zádě. Zvláště po zmíněných únicích se čekalo, co asi Ford nabídne zde, jde ale prakticky o totéž, co můžeme vidět na dnešním Mondeu. Pár nových křivek na světlech ani odlišné řešení zadního nárazníku situaci příliš nemění.

Standardní Fusion 2013 nabídne v Americe trojici benzinových motorů, v Evropě ale můžeme počítat jen se dvěma z nich. Nadto se ale jistě dočkáme i nějakého toho dieselu. Základem se stane čtyřválec o objemu 2,5 litru a výkonu 170 koní (HP), který bude spojen výlučně s šestistupňovou automatickou převodovkou. Starému kontinentu budou bližší zbylé dva turbem přeplňované agregáty - 1,6 EcoBoost se 179 koňmi a 2,0 EcoBoost s 237 koňmi, které mohou pracovat s automatickou, ten menší i s manuální šestistupňovou převodovkou. Poháněna jsou standardně samozřejmě přední kola, vrcholné provedení 2,0 EcoBoost bude k mání i jako „čtyřkolka”.

Přečtěte si více: Podrobné představení nového Fordu Fusion alias Mondeo.

Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 30 - Ford Fusion 2013 Mondeo 2012 oficialni 20Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 31 - Ford Fusion 2013 Mondeo 2012 oficialni 21Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 32 - Ford Fusion 2013 Mondeo 2012 oficialni 23

Honda Accord Coupé 2012

Coupé v Detroitě ale nezastupuje pouze sebe, ale více než naznačuje, jak by měl vypadat rovněž sedan. Podle Hondy budou vnější rozměry čtyřdveřové verze poněkud menší, nemělo by to mít ale negativní dopad na prostor pro posádku, a kromě toho se podle tvrzení automobilky znatelně sníží hmotnost, což se prý příjemně projeví na ovladatelnosti.

K rozjetí kupé i sedanu budou složit tři nové motory patřící do rodiny Earth Dreams. V prvním případě jde o zážehový čtyřválec o objemu 2,4 litru s přímým vstřikování a trochu nejasnými výkony. Honda uvádí výkon "vyšší než 184 koní" a točivý moment 240 newtonmetrů. S pohonnou jednotkou bude spojen buď šestistupňový manuál anebo no převodovka s plynule měnitelným převodem CVT.

Nejsilnějším agregátem v nabídce bude zážehový šestiválec 3,5 i-VTEC, o němž ale Honda prozradila ještě méně. Víme pouze to, že má mít oproti dosavadní jednotce stejného objemu "vyšší výkon i točivý moment" a k mání bude s novým šestistupňovým automatem nebo manuálem o stejném počtu kvaltů. Odcházející Accord Coupé měl 275 koní, a z tiskové zprávy o motorech Earth Dreams víme, že nová V6 bude někde na hranici 315 koní.

Přečtěte si více: Představení konceptu deváté generace Hondy Accord Coupe včetně srovnání s aktuálním provedením.

Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 33 - Honda Accord Coupe Concept 01Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 34 - Honda Accord Coupe Concept 03Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 35 - Honda Accord Coupe Concept 02

Honda NS-X 2015

Na nástupce se čekalo dlouho. Mluvilo se o něm prakticky od zastavení výroby původní verze. Nejdříve měl po vzoru monopostů F1 dostat vidlicový desetiválec, který byl později vyměněn za motor V8. Jenže všechno se postupem času prodlužovalo a propadalo a snad není nutné zdůrazňovat, v jaké situaci jsou dnes samostatné a relativně menší automobilky, které nemůžou sdílet náklady na vývoj se svými partnery. Nějak podobně je na tom také Honda, takže spíše bychom měli považovat za zázrak, že nějaká nová NS-X vůbec bude, než nadávat, kolik muselo uběhnout času do jejího návratu. Ať si ale o tomto voze myslíte cokoli, faktem je, že si momentálně užívá svou chvilku velké slávy v Detroitu.

Svým vzhledem koncept Hondy NS-X patrně až tak zásadně nepřekvapil a tím nemám na mysli jistou podobnost siluety s Audi R8. Loni se při natáčení filmu The Avengers profláklo (a s ohledem na situaci a místo zřejmě ne náhodně), že jedna z hlavních postav ve filmu - Iron Man v podání Roberta Downeyho - vyměnila svou (jaká to ironie) R8 za stroj s logem Acury.

Ani technika ukrytá pod bezpochyby slušivým kabátkem není velkou neznámou. Špačci štěbetali, že se v sériovém voze objeví atmosférický vidlicový šestiválec s objemem 3,5 litru, přímým vstřikováním a nejvyšším výkonem 320-340 koní. Má být spojený se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a elektromotorem o výkonu 41 koní a tento celek bude pohánět zadní nápravu nápravu. Zvlášť o přední kola se pak postará dvojice elektromotorů, každý o výkonu 27 koní. Mezi přední a zadní nápravou přitom nebude žádná mechanická vazba.

Přečtěte si více: Podrobné představení konceptu nové Hondy NSX.

Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 36 - Honda Acura NS-X 01Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 37 - Honda Acura NS-X 02Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 38 - Honda Acura NS-X 04

Hyundai Veloster Turbo

Oproti výchozímu Velosteru se verze Turbo na pohled neodlišuje jen matně šedým lakem vyobrazeným na přiložených snímcích, ale hlavně výrazně odlišným, mnohem mohutnějším předním nárazníkem. Není jiný jen svou velikostí, ale i divočejším tvarovnáním spodních bočních partií, které doplňují nová, kulatá mlhová světla a upravené hlavní světlomety s LED. Karoserie se dočkala i mírného rozšíření, které vizuálně podporují i širší boční prahy, jiný je pochopitelně i zadní nárazník s dvěma kulatými koncovkami výfuku.

Nahlédnout můžeme i dovnitř, byť jen částečně. Zde je k vidění hlavně dvojice sportovních sedadel s výrazným bočním vedením a dvoubarevným čalouněním a „výšivkami” Turbo. Patrné je i specifické obložení palubní desky a vsadit si můžeme i na další obvyklé odlišnosti sportovních verzí jako jsou odlišné nášlapy pedálů, jiný volant, hlavice řadící páky...

To nejzajímavější se ale nachází pod kapotou. Jde o již dříve avizovaný motor 1,6 Turbo GDI s výkonem nejvýše 150 kW (204 koní) v 6 000 ot./min a točivý momentem až 265 Nm posazeným do 1 750 ot./min. Nevíme zatím úplně přesně, jak bude tento motor naladěn pro Ameriku a jak pro Evropu, jisté už ale je, že za oceánem se pochlubí normovanou spotřebou 8,7 l/100 km ve městě a 6,2 l/100 km na dálnici.

Přečtěte si více: Všechny dosud známé informace a uniklé snímky Velosteru Turbo.

Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 39 - Hyundai Veloster Turbo unik 01Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 40 - Hyundai Veloster Turbo unik 02Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 41 - Hyundai Veloster Turbo unik 03

Hyundai Genesis Coupe 2012 - facelift

Faceliftované Genesis Coupe se sice virtuálně představilo světu již v půli listopadu, svou výstavní premiéru ale oslaví až v Detroitu. A tak si jej pojďme připomenout.

Vzhled inovovaného Genesis Coupe je už mnohokrát dobře probranou záležitostí, a tak na tomto místě po boku několika nových snímků zopakujeme jen to nejdůležitější. Změnila se především podoba předních partií vozu, jejíž linie se přiblížily tomu, co známe z novějších modelů značky, zejména pak z modelu Veloster. Poněkud smutné a nevýrazné tvary tak nahradily o mnoho svěžejší a pozitivnější linie vytvořené především hlavními světlomety a mlhovkami zahrnujícími i LED pro denní svícení. I celý zbytek přídě včetně kapoty motoru je ale odlišný troufneme si bez okolků říci, že mnohem hezčí. Těch, kterým se bude více zamlouvat „předfaceliftový” vzhled Genesis Coupe bude zřejmě minimum.

Co do techniky dala automobilka Genesis Coupe 2012 do vínku následující. Základní dvoulitrový čtyřválec tak bude mít nyní k dispozici 202 kW (275 koní) a 372 Nm, což je oproti dosavadním 210 koníkům pořádný příděl výkonu navíc. Za toto posílení vděčí hlavně novému turbodmychadlu typu twin-scroll a většímu mezichladiči stlačeného vzduchu, výrobce navíc slibuje i citelné zlepšení reakcí na povely vydávané plynovým pedálem. Též parametry vrcholné motorizace se značně zlepšily. Motor 3,8 V6 má nyní díky přímému vstřikování paliva do válců výkon až 257 kW (350 koní) a točivý moment nejvýše 400 Nm, což je proti dosavadním 303 hřebcům též hodně znatelný nárůst.

Přečtěte si více: Podrobné představení Genesisu Coupe 2012.

Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 42 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift prvni 01Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 43 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift prvni 02Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 44 - Hyundai Genesis Coupe 2012 facelift prvni 03

Chevrolet Code 130R

Code 130R tak trochu vypadá jako pozůstatek tajné lásky mezi Chevroletem Camaro a BMW 1 Coupé, ale nutno dodat, že ten přidrzlý výraz přídě, trendy zadní světla lemovaná pásem LED nebo matně zlatá dvacetipalcová kola mají něco do sebe. A stejně jako vás nezvladatelný adolescent v pubertální krizi může překvapit citáty ze Shakespeara, také zde je pod lehce arogantním pozlátkem spousta klasiky. Především pak ty, která souvisí s koncepcí.

Malý Chevy má pod přední kapotou kompaktní čtrnáctistovku Ecotec s turbodmychadlem, která teď v rámci obecně nařízeného downsizingu docela frčí. Našla by se i pod kapotou Buicku Encore a Opelu Mokka, ale jen tady má tu správnou orientaci vůči podélné ose. A díky tomu mohlo být 150 koní a 200 newtonmetrů nasměrováno k zadní nápravě skrze šestistupňovou manuální nebo příplatkovou automatickou převodovku. Jak to že příplatková, když zde máme studii? Nechci vyvolávat marné naděje, že si tohle jednou budete moci běžně pořídit, protože to udělal samotný Chevrolet. Ve své zprávě prohlašuje, že „v případě možné sériové produkce, stálo by méně než 20 tisíc dolarů”, tedy méně než 400 tisíc.

Přečtěte si více: Představení konceptu Code 130R, který zřejmě nemá daleko k výrobě.

Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 45 - Chevrolet Code 130R koncept 01Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 46 - Chevrolet Code 130R koncept 04Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 47 - Chevrolet Code 130R koncept 02

Chevrolet Tru 140S

Sto čtyřicítka vypadající jako potenciální konkurent třeba Peugeotu RCZ vznikala ze stejných pohnutek jako 130R - nabídnout klientele kolem třicítky atraktivní auto, které se místo praktičnosti soustředí hlavně na zážitky z jízdy. Chevrolet tvrdí, že si jej můžou opět vychutnat čtyři cestující, ačkoli v tomto voze jim asi nezbude ani zdaleka tolik místa na hlavy, jako v případě konvenčnější karoserie konceptu Code - nad zadními sedadly v Tru je střecha téměř o 40 mm níže.

Obě studie dostaly identický motor, čtyřválec 1,4 Turbo s hliníkovou hlavou a litinovým blokem o výkonu 150 koní a točivém momentu 200 newtonmetrů, Tru 140S má ale poháněna kola přední nápravy, přičemž základ převodovek zůstává stejný - šest převodových stupňů vpřed dostanete s manuálem i automatem.

Platforma pochopitelně nesedí. Typ 140S stojí na zkráceném šasi Chevroletu Cruze, a které je společné také pro model Volt. Zde to znamená rozvor dlouhý 2 743 mm, celkovou délku 4 507 mm, šířku 1 878 mm a výšku jen 1 360 mm. Atraktivní přikrčenou siluetu navíc vylepšují kola o průměru 21 palců. Ty by se do sériové výroby asi nedostaly, jenže slibovaná velmi příznivá cena platí také zde - pouze 20 tisíc dolarů.

Přečtěte si více: Další detaily a snímky Chevroletu Tru 140S.

Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 48 - Chevrolet Tru 140S 02Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 49 - Chevrolet Tru 140S 03Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 50 - Chevrolet Tru 140S 04

Lexus LF-Lc

Lexus v Detroitu oficiálně odhalil koncept LF-Lc. Je ironické, že jediné, co vlastně mohl udělat, bylo zorganizovat patřičnou show a rudé kupé vyvézt na pódium. Jeho podoba totiž nezůstala utajena a také u nás jste se s ní mohli podrobně seznámit díky několika únikům. Lexus mohl udělat ještě jednu věc, mohl nás nechat nahlédnout pod sukně této krasavice, leč rozhodnuto bylo jinak.

Přece jen jsme se ale něco dozvěděli. Koncept LF-Lc má vedle designového směřování příštích modelů naznačit, kam se bude ubírat aplikace elektronických systémů v interiéru. Nač na vše vytvářet speciální tlačítka, když se lze inspirovat u dnes tolik rozšířených chytrých telefonů. Stačí tedy vzít dotykové displeje a nahradit jimi tradiční ovládací prvky. Nastavení zrcátek a sedadel, stahování oken, regulace klimatizace, ovládání zábavních funkcí, to vše jen prostřednictvím dotykových obrazovek. Ty největší o uhlopříčce 12,3 palců našly místo uprostřed, jedna se navíc umí schovat do středové konzole a v aktivním stavu slouží k zadávání komplexnějších pokynů. Nebylo by vhodnější zapracovat na hlasovém ovládání?

Přečtěte si více: Představení konceptu LF-Lc s desítkami snímků ve vysokém rozlišení.

Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 51 - Lexus-LF-LC-Koncept-2012-18Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 52 - Lexus-LF-LC-Koncept-2012-17Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 53 - Lexus-LF-LC-Koncept-2012-19

Lincoln MKZ - koncept nové generace

Značka Lincoln má svůj zvuk i u nás a snad za to nevděčí pouze onomu pánovi s křestním jménem Abraham. Jenže z dobré pověsti bývalých modelů nelze žít věčně, o čemž by mohly vyprávět modely současné - jejich vesměs nezajímavý design a nikterak převratná technika neoslovují zákazníky v takové míře, jaká by byla příjemná i pro samotný Ford. A tak se rozhodl zavelet k obratu.

Jak moc budou tento povel následovat zákazníci uvidíme později, šance na úspěch ale můžeme posoudit už nyní. Automobilka totiž v Detroitu odhalila koncept nové generace nejmenšího modelu MKZ, který má ukazovat nejen jeho budoucí pojetí, ale i styl, jímž má zákazníky v budoucnu oslovovat značka jako taková. A to lze považovat za dost významnou událost.

Koncept nového MKZ jsme vám v malé předpremiéře ukázali už včera, a tak pohled na první oficiální snímky nepřinese žádné velké překvapení. Otázkou ale je, zda by ho byl s to přinést i za jiných okolností. Automobilka zvoleným pojetím nesporně vykročila novým směrem, nezdá se ale být až tak dramaticky jiný, aby byl s to okouzlovat zákazníky po mnoho dalších let. A právě takovou schopnost by nový designový směr měl mít. Pokud navíc uvážíme, že jde jen o koncept, jehož křivky dojdou směrem k sériové výrobě jistého zmírnění...

Na přídi tak můžeme vidět klasický motiv Lincolnů, který dostal ostřejší kontury a zejména díky hlavním světlům dospěl k jisté miniaturizaci. Příď jako taková svým sklonem předurčuje klenutí vozu, které se přes čelní okno a střechu táhne až k zádi, kde končí docela těsně před hranou víka kufru. Samotná záď je z vozu nakonec nejzajímavější, když prakticky zcela opouští elipsovité křivky a sází spíše na kompaktní obdelníkový celek s jen mírně zaoblenými hranami.

Přečtěte si více: Podrobné představení konceptu nového Lincolnu MKZ.

Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 54 - Lincoln MKZ Concept oficialni 03Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 55 - Lincoln MKZ Concept oficialni 04Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 56 - Lincoln MKZ Concept oficialni 05

Mercedes E300 Bluetec Hybrid a E400 Hybrid

Mercedes si s hybridními pohony zahrává již nějaký ten čas, vedle řady konceptů jakou byla třeba letošní studie B E-Cell Plus ale dostal na trh jediný vůz používající spalovací a elektrický motor - S400 Hybrid představený při faceliftu současné třídy S v roce 2009. Tento vůz jsme dokonce kdysi mohli i otestovat, od té doby ale stuttgartská automobilka na trh s ničím podobným nepřišla. Že se situace brzy změní naznačovaly už jarní spekulace hovořící o tom, že každý Mercedes třídy C nové genrace bude hybridní, nyní se mění skutečně. Na Céčko zatím nedošlo, „hyridizace” Éčka ale právě začíná.

Automobilka totiž nabídne rovnou dvě hybridní verze tohoto modelu, i když obě naráz budou k mání pouze v Evropě. Nepůjde o žádné nové nápady, když prvním modelem bude E300 Bluetec Hybrid, který se coby koncept představil již před dvěma roky. I přes poněkud matoucí označení bude pro jeho pohon sloužit především čtyřválcový diesel o objemu 2,1 litru, známý z vícero současných vozů s označením 250 CDI. Nabídne tedy výkon až 150 kW (204 koní) pramenící z točivého momentu nejvýše 500 Nm. Pomáhat mu bude skromný bezkartáčový elektrický agregát s 20 kW (27 koní) výkonu a 249 Nm točivého momentu, který je přímo součástí upravené automatické převodovky 7G-Tronic. Obě jednotky pak „roztáhnou” Éčko na stovku za 7,5 sekundy a nechají jej dosáhnout rychlosti až 241 km/h.

Argumentem pro hybridní řešení ale není v prvé řadě dynamika, nýbrž spotřeba. Ta by měla v kombinovaném cyklu dle evropských norem činit 4,2 litru benzinu na 100 km, což je vskutku zajímavá hodnota, která přitom není zdeformována „domácí nabíjitelností” akumulátoru jako třeba v případě Opelu Ampera. A to jednoduše proto, že li-ion baterie mají velmi skromnou kapacitu 0,8 kWh. Při plném dobití (rekuperací kinetické energie, samozřejmě) pak vůz na tuto „šťávu” zvládne ujet maximálně 1,6 kilometru bez dalšího zapojení spalovacího motoru při rychlosti 50 km/h. Ve srovnání s dnes prodávaným E250 CDI spotřebuje hybridní verze o citelných 1,9 litru nafty „na sto” méně.

Přečtěte si více: Podrobné představení obou hybridních novinek Mercedesu.

Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 57 - Mercedes-Benz E400 Hybrid 01Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 58 - Mercedes-Benz E400 Hybrid 02Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 59 - Mercedes-Benz E400 Hybrid 04

Mercedes-Benz SL 2012 - nová generace

Mercedes si v případě nového SL zakládá na jeho karoserii, a tak začněme u ní. Jak už bylo napsáno, automobilka zde poprvé uplatnila své zkušenosti se zpracováním hliníku u sériového vozu, takže je z něj prakticky celá konstrukce. Firma upozorňuje, že se díky mohutnému nasazení tohoto kovu podařilo snížit hmotnost základní verze SL 350 o 140 kg, přičemž úspora holé kostry dělá 110 kg. To je skutečně pozoruhodné číslo, až na to, že když jej dáte do kontextu s hmotnostmi předchůdce, váha novinky tolik působivá zase nebude. Výběhový kupé-roadster totiž váží od 1 815 do 2 120 kg, takže naordinovaná dieta skutečně zabrala, ale ne o tolik, jak by asi u auta ukrývajícího ve svém názvu slova „sportovní“ a „lehký“ měla.

Mercedes SL bude od začátku k mání s dvojicí motorů. Jestli se časem opět objeví základní SL 300, není známo, ale prozatím bude nejslabším agregátem v nabídce 3,5litrový zážehový šestiválec s výkonem 306 koní a nejvyšším točivým momentem 370 newtonmetrů ve verzi SL 350. Maximální rychlost bude omezena na 250 km/h a vůz se dostane na stovku za 5,9 sekundy, tedy o tři desetiny dříve než předchůdce. Ačkoli novinka dostane bez příplatku systém stop-start, stejně vypadá průměrná spotřeba jako z vysněné říše fantazie - Mercedes uvádí hodnotu jen 6,8 litru na 100 km.

Druhým modelem je typ SL 500, který dostane dvakrát přeplňovanou V8 o objemu 4,7 litru. Výkon osmiválce činí 435 koní a maximální točivý moment vrcholí hodnotou 700 newtonmetrů. V kombinaci se sedmistupňovým automatem akceleruje na 100 km/h za 4,6 s (o osm desetin rychleji oproti SL 500) a maximálka je obligátně limitována elektronikou. Mercedes v tomto případě nezmiňuje konkrétní spotřebu, ale pouze obecně konstatuje vylepšení ekonomiky provozu.

Přečtěte si více: Detailní představení nové generace Mercedesu třídy SL.

Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 60 - Mercedes SL 2012 oficialne 01Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 61 - Mercedes SL 2012 oficialne 04Autosalon Detroit 2012: přehled novinek - 62 - Mercedes SL 2012 oficialne 03

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše