Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek

(doplněno 12.9. 22:30) IAA 2013 ve Frankfurtu je tady. Projděte si přehled všech známých novinek i informace o samotném autosalonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek

12.9.2013 | Autoforum.cz | 8 příspěvků

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek

/

(doplněno 12.9. 22:30) IAA 2013 ve Frankfurtu je tady. Projděte si přehled všech známých novinek i informace o samotném autosalonu.

Ferrari 458 Speciale 2014

O vrcholné verzi Ferrari 458 Italia se spekulovalo prakticky od doby, kdy byl tento osmiválcový model představen. Teprve nyní, po třech letech, však můžeme novinku přivítat v plné kráse. Očekávat přitom můžete 605 koní produkovaných 4,5litrovým atmosférickým osmiválcem, díky kterým kupé pokoří stovku za rovné 3 sekundy, dvoustovku za 9,1 sekundy a firemní okruh Fiorano zvládne za 1 minutu a 23,5 s. Tedy o půldruhé sekundy rychleji než Enzo a jen o půl sekundy pomaleji než mnohem výkonnější F12 Berlinetta.

Za toto zrychlení pak Ferrari 458 Speciale vděčí kromě vyššího výkonu nižší hmotnosti. Ta bez náplní činí 1 290 kg, ve srovnání se standardním kupé je tak novinka o devadesát kilo lehčí. Ferrari bohužel stejně jako u modifikací motoru nezmiňuje, jakým způsobem byla dieta absolvována. Karbonová sedadla a panely karoserie, odlehčená kola a spartánský interiér ovšem zřejmě budou hlavními „viníky“.

V rámci aerodynamiky pak model 458 Speciale nespoléhá pouze na ručně malované „rychlé“ pruhy, které ostatně aerodynamice příliš nepomůže. Modifikací si můžete povšimnout hlavně na předním nárazníku, kde chybí deformovatelná křidélka. Místo nich nové Ferrari nabízí dva obří vstupy vzduchu, které po stranách dělí lamely usměrňující proudění také k brzdám. Ty jsou samozřejmě keramické, nic jiného bychom ale u tak extrémního modelu ani nečekali.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 77 - Ferrari 458 Speciale prvni sada 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 78 - Ferrari 458 Speciale prvni sada 04Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 79 - Ferrari 458 Speciale prvni sada 06

Přečtěte si více: Úplné představení ostré Italie, poslechněte si také 605 atmosférických koní na pořádné sadě fotek a jízdních videí.

Fiat Freemont Black Code a Panda 4x4 Antartica

Fiat bude ve Frankfurtu hrát především na city majetnějších zákazníků, neboť představí jen samé speciální edice. Tou první je Freemont Black Code, který dostal černočerné doplňky exteriéru, zatmavená světla a 19palcová litá kola. Uvnitř pak nechybí kožené čalounění doplněné třízónovou klimatizací nebo multimediálním systémem, jehož součástí je jak 8,4palcová dotyková obrazovka, tak i navigace a „prémiová” audio aparatura.

Pohon této verze mají na starosti dva motory. V případě dvoulitrového turbodieselu o výkonu 170 koní si přitom můžete zvolit, zda chcete šestistupňový manuál a pohon předních kol nebo šestistupňový automat a systém 4x4. Benzinový šestiválec Pentastar ale již takové čachry nedovoluje, neboť je standardně spřažen pouze s automatikou a pohonem všech kol.

Druhá novinka pro změnu slaví třicáté výročí pohonu všech kol pod kapotou modelu Panda. Je tak asi zřejmé, kam budou svůj výkon směřovat pohonné jednotky. Po stránce designové pak můžete počítat se sněhobílou karoserií, jíž společnost dělá černá střecha, oranžová zpětná zrcátka a středové krytky kol či samotné 15palcové ráfky, jež byly nalakovány na šedo. Obdobné téma pokračuje také v interiéru, kde se navíc objevuje jakožto součást standardu výškově stavitelné sedadlo řidiče.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 80 - Fiat Freemont Black Code 2014 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 81 - Fiat Panda 4x4 Antartica 2014 01

Přečtěte si více: Novinky Fiatu doplní také speciální verze modelu 500 Cabrio.

Ford Mondeo Vignale 2015 - koncept

Úspěch Citroënu DS odstartoval v automobilovém průmyslu nový trend. Stále více značek hlavního proudu se totiž snaží přestoupit do prémiového segmentu. U Renaultu tak koketují s linií Initiale Paris, Peugeot pak dokonce hodlá nakročit do vyšších sfér s takřka celým portfoliem. V obou případech se však jedná o plány, zatímco takový Ford představí ve Frankfurtu již hotovou věc. Tedy skoro hotovou, koncept upraveného Mondea má předznamenávat realitu, která nastane přibližně za dva roky.

Na mysli máme novou řadu Vignale, která se v hierarchii modrého oválu postaví nad stávající výbavu Titanium X. Jako první s ní dorazí nové Mondeo, to se ale po mnoha odkladech má na evropských trzích objevit až v roce 2015. Proto poněkud překvapí, že v hesenské metropoli bude automobilka exhibovat právě s ním. Ukazovat odvozenou verzi nového modelu, který si ještě dva roky nekoupíte, se nám nezdá být úplně šťastné...

Nač se tedy těšit? Zvenčí jsou to jen unikátní nárazníky, 20palcová kola a znaky Vignale. Vevnitř ovšem Ford hodlá zákazníkům nabídnout komfortnější sedadla, luxusní koberečky, čalounění s tzv. diamantovým prošíváním nebo měkčenou kůži, jež se objeví na volantu, vrchní části dveřních panelů a středové konzoli. Chybět nemá ani strop potažený Alcantarou. Jen výbavou to ale skončit nemá. Pro dané zákazníky by měly být i vyhrazeny zvláštní sekce v dealerstvích, concierge-servis nebo doživotní bezplatné mytí karoserie a pulírování kabiny.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 82 - Ford Mondeo Vignale 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 83 - Ford Mondeo Vignale 04Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 84 - Ford Mondeo Vignale 09

Přečtěte si více: Po stránce cenové bude Mondeo Vignale konkurovat BMW 320d Sport.

Ford S-Max 2014 - koncept

MPV modrého oválu je na trhu již sedm let, čas na modernizaci je tak více než příhodný. Dříve než v příštím roce by ale k mezigenerační obměně dojít nemělo, ve Frakfurtu se totiž prozatím ukáže jen koncept. Ten ale kromě pár drobností odkazuje přímo na produkční verzi, přičemž již na první pohled připomíná menší Fiestu a ostatně i další nové nebo inovované modely značky poslední doby. Podle ředitele designu modrého oválu Martina Smithe jde ale pouze o prohloubení motivů, které S-Max dosud definovaly. „Chceme říct světu, že rozumíme požadavkům trhu,“ říká Smith s odkazem na fakt, že daný model byl „prvním sportovním MPV planety”.

Nový S-Max tak nadále nabídne klínovitý profil, který vpředu sází na „aston-martinovskou“ čelní masku a vzadu na zvýrazněné blatníky a výrazně prosklené víko zavazadelníku. Jeho hnědá barva i čalounění interiéru pak odkazují na milánský nábytek, čímž má být vyjma sportovnosti zdůrazněn i luxus. Více než 70 procent zákazníků totiž prý v případě S-Maxu sahá po nejvyšší a nejdražší výbavě Titanium.

S výše zmíněnými vlastnostmi ovšem tak trochu nesouvisí pohled pod kapotu. O pohon by se totiž měl starat nový 1,5litrový čtyřválec EcoBoost o výkonu 180 koní a točivém momentu 240 Nm, který ideově nemá daleko od litrového tříválce. I přes možné snížení hmotnosti vozu se totiž dá pochybovat, že projev bude dostatečně dynamický i při plném obsazení sedadel a zavazadelníku.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 85 - Ford S-Max 2014 concept 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 86 - Ford S-Max 2014 concept 03Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 87 - Ford S-Max 2014 concept 05

Přečtěte si více: Chystaný Ford S-Max hodlá i monitorovat váš srdeční tep a stav glukózy.

Honda Civic Tourer 2014 - sériová verze

Pro české čtenáře je nový kombík japonské značky opravdu důležitým už jen kvůli slibu Hondy, že nabídne podstatně větší kufr než Octavia Combi. Český kompakt přitom roky platí za to nej ve své třídě a máme i pocit, že s poslední generací se škodovka až trochu mírnila, když mu nadělila „jen” 610 litrů objemu pro zavazadla. Svého času to na titul krále třídy stačilo, po Frankfurtu už to stačit nebude.

Ale nechoďme už kolem horké kaše a skočme přímo do ní. Samotný zavazadelník je totiž do značné míry unikát, a to nejen svým objemem 624 litrů v základním uspořádání. To sice není o tolik více než u Octavie, zajímavé ale je, jak Honda tohoto výsledku dosáhla - nebylo to jen značným prodloužením karoserie, ale i využitím u Civicu standardního umístění palivové nádrže pod předními sedadly a tedy značným snížením podlahy vozu.

Jak moc vám tyto vlastnosti imponují, budete jistě nejlépe vědět sami, my už jen dodáme, že ostatní rozměry vozu krom zmíněné délky se nezměnily (kombík tedy měří 4 520 x 1 770 x 1 440 mm a se zmíněnými sklopenými sedadly nabídne nejvíce 1 668 litrů objemu pro zavazadla. To je o něco méně než u Octavie Combi, i tak jde ale o druhou nejlepší hodnotu ve třídě před Golfem VII Variant nebo novým Seatem Leon ST.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 88 - Honda Civic Tourer 2014 seriova 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 89 - Honda Civic Tourer 2014 seriova 03Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 90 - Honda Civic Tourer 2014 seriova 16

Přečtěte si více: Kompletní předstaení, kombík nabídne také neobyčejné řešení zadní nápravy.

Honda Civic Type R - dílčí technické parametry

Jak se asi dalo čekat při pohledu na kalendář, chystaná Honda Civic Type-R na autosalonu ve Frankfurtu chyběla. Aby také ne, když před sebou má přibližně ještě rok vývoje. Nějaký ten čas strávený na okruzích ovšem již má za sebou, díky čemuž se japonská automobilka mohla pochlubit alespoň několika fakty. Tím nejdůležitějším jsou údaje o pohonné jednotce a její síle.

Jisté je tedy tolik, že nové „CTR“ dostane přeplňovaný dvoulitr o výkonu minimálně 280 koní. Ty jako obvykle zamíří na přední kola, přičemž jízdní dynamika s ničím jiným než s vrcholem ve své třídě nepočítá. Prezident evropské divize Manabu Nishimae totiž prohlásil, že značka „nedávno strávila týden na Nürburgringu rozsáhlým testováním, během kterého se přiblížila traťovému rekordu“.

Dané prohlášení přitom zřejmě nebude jen marketingovým „žvástem”, jako spíše vodítkem k tomu, co očekávat. Stávající rekord totiž v rukou drží Renault Mégane RS Trophy, který necelých jednadvacet kilometrů odkroužil za 8 minut a 7 sekund. Tomu přitom k danému výsledku stačilo 265 koní, i když o jeho schopnostech panovaly pochybnosti. Civic Type-R by nicméně s vyšším výkonem klidně mohl zamířit pod osmiminutovou bariéru.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 91 - Honda Civic Type-R 2015 preview 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 92 - Honda Civic Type-R 2015 preview 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 93 - Honda Civic Type-R 2015 preview 03

Přečtěte si více: Další fotky a video s prototypem nového CTR, i na Severní smyčce.

Hyundai i10 2014 - nová generace

Jak jsme již psali, nová i10 je spřízněna se současnou Kiou Picanto a oproti minulé generaci poměrně citelně povyrostla. Je širší o 65 mm, celkem tedy měří 1,6 metru, delší o 80 mm, její délka tedy čítá celkem 3,67 metru a pouze výška se zmenšila - o 40 mm na 1,50 metru. To kromě atletičtějšího postoje znamená také trochu větší prostor uvnitř, dle výrobce bude kabina a zavazadelník největší ve své třídě. Údajně si dva lidé vysocí 180 cm sednou pohodlně za sebe.

Do zavazadelníku v základním uspořádání naložíte 252 litrů nákladu, se sklopenými sedačkami dokonce přes metr krychlový - celých 1046 l. Zda je základní objem přesně o jeden litr větší než u VW up! jen náhodou, nevíme.

Pod kapotou bude na výběr ze dvou benzínových motorů. Tříválec o objemu 1,0 litru dává 66 koní a 94 Nm, na stovku novou i10 rozjede za 14,9 s a zvládne až 155 km/h. Silnější čtyřválec z objemu 1,2 litru doluje 87 koní a 120 Nm. To stačí na zrychlení na stovku za 12,3 s a maximálku 171 km/h. Žádný rychlík tedy i10 nebude, ale to ostatně ani není jeho cílem.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 94 - hyundai i10 2014 predstaveni 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 95 - hyundai i10 2014 predstaveni 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 96 - hyundai i10 2014 predstaveni 04

Přečtěte si více: Detailní představení nové generace i10, která si musí vystačit bez dieselu.

Chevrolet Camaro Convertible 2014 - facelift

Pátá generace Chevroletu Camaro je v České republice známa spíše svým účinkováním v trilogii Transformers, než aby se jednalo o častého uživatele zdejších silnic. To by se ale mohlo změnit po Frankfurtu, kam dorazí čerstvě faceliftovaný kabriolet. Ten přitom nedostane pouze nové nárazníky, čelní masku a jinak stylizované světlomety, ale také zpětná zrcátka se zabudovanými směrovými světly, která jej odlišují od americké verze.

Uvnitř pak Camaro bude profitovat z multimediálního systému MyLink spřaženého se sedmipalcovým dotykovým displejem, portem na USB a rozhráním Bluetooth. Spíše než tyto změny, jakkoliv dělají Camaro agresivnější, ale zájemce zaujme motorový prostor. Oficiálně je totiž kabrio v Evropě nabízeno jen s 6,2litrovým osmiválcem o výkonu 432 koní, který verzi s pevnou střechou umožňuje sprint z klidu na stovku za 5,2 sekundy, zatímco otevřený model je o dvě desetinky pomalejší.

V prodeji se faceliftovaný model má objevit v závěru letošního roku, kdy na německém trhu vychází na 44 990 Eur (1 170 000 Kč). Ve srovnání s nabídkou třeba od Audi, BMW nebo Mercedesu tak jde o velmi lákavou alternativu, jejíž bručení tak uslyšíme i v ČR častěji než předtím.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 97 - Chevrolet Camaro 2014 facelift 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 98 - Chevrolet Camaro 2014 facelift 03

Přečtěte si více: Kromě modernizovaného kabria míří do Evropy i Camaro kupé.

Chevrolet Aveo, Cruze, Malibu, Orlando, Spark a Trax 2014

Pojďme zabít více much jednou ranou, řekli si zřejmě u Chevroletu. Do jediné tiskové zprávy tak nacpali informace týkající se hned šesti modelů. My si je projdeme pěkně v abecedním pořadí, ať je vše pěkně přehledné, i když u některých novinek se až tak dlouho nezdržíme - podstata jejich změn třeba spočívá jen v rozšíření výbavy.

Příkladem výše zmíněného je Chevrolet Aveo, který do Frankfurtu dorazí s novými zpětnými zrcátky, do nichž byla integrována směrová světla, a se zpětnou kamerou. Z té bude profitovat i model Cruze, zatímco pro sedan Malibu je připraven inovovaný dvoulitrový diesel, jehož žíznivost by měla klesnout na 4,7 l/100 km.

Čtvrtým do party je MPV Orlando, které po stránce exteriérové nabídne nová 16-, 17- a 18palcová litá kola. Pro kabinu je pak stejně jako u předchozích modelů určen systém MyLink, který ve vyšších výbavách doplní vyhřívání sedadel ve druhé řadě. Model Spark se pro změnu představí ve speciální edici Bubble, kterou zvenčí poznáte podle bílých nebo růžových polepů na předních blatnících. Finálním příspěvkem se pak stane crossover Trax, který v nové verzi spojí stávající pohonnou jednotku 1,4 Turbo s pohonem předních kol.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 99 - Chevrolet Orlando ve Frankfurtu 2013 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 100 - Chevrolet Orlando ve Frankfurtu 2013 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 101 - Chevrolet Orlando ve Frankfurtu 2013 03

Přečtěte si více: Podrobnosti týkající se dalších novinek od Chevroletu.

Infiniti Q30 - koncept

Nyní vám chystaný „cross-back“ můžeme konečně představit ze všech stran, a to včetně poněkud futuristické kabiny. Podle značky je však 95 procent všech prvků, které vidíme, produkční realitou. Dá se tedy předpokládat, že do roku 2015, kdy má jít novinka do prodeje, se již bude měnit pouze minimum. Zvenčí tak zřejmě jen přibudou kliky dveří, trochu se zjemní nárazníky a lehce padne i velikost kol. Jinak ale opravdu koukáme na sériový model.

Uvnitř těch změn bude již o trochu více, přeci jen měděné doplňky asi do výroby nedorazí. Stejně jako zajímavě stylizované ozdobné švy sedadel. Kůží potažená palubní deska či obklady v lesklé piánové černi by ovšem již cestu do produkčního modelu najít mohly. Koneckonců, Infiniti se chce maximálně odlišovat od davu, aby mohlo co nejvíce zaujmout mladé, kteří prý v roce 2020 budou představovat na 80 procent veškeré kupní síly. Již od roku 2015 by tak modelu Q30 mělo být prodáváno na 50 tisíc kusů ročně.

Je samozřejmě otázkou, nakolik se představy Infiniti vyplní - registrace japonské značky jsou letos na klíčovém americkém trhu o nějakých sedm procent nižší. A to i přes zahájení prodeje nového sedanu Q50, kterého se v USA v srpnu prodalo pouze 2 434 kusů. Přitom Infiniti původně plánovalo, že vůz bude enormním hitem, po kterém ročně sáhne nějakých 65 tisíc zákazníků. Ale nebudeme předbíhat, třeba se tento plán nakonec podaří naplnit.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 102 - Infiniti Q30 nova sada 05Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 103 - Infiniti Q30 nova sada 11Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 104 - Infiniti Q30 nova sada 25

Přečtěte si více: Úplné odhalení nejnovějšího konceptu Infiniti.

Jaguar C-X17 - koncept

Již hezkých pár dní vám přitom opakujeme, že do hesenské metropole nepřiveze britská automobilka sériové provedení, nýbrž pouze koncept, který je předzvěstí věcí budoucích. Teprve nyní ovšem Jaguar dodal, že onou budoucností myslí největší expanzi ve své 91leté historii. Studie C-X17 ji přitom nemá předznamenávat pouze v některých designových detailech, ale zejména svou novou celohliníkovou platformou.

Ta se skrývá za názvem iQ[Al], kdy jednotlivé znaky symbolizují „inteligentní hliníkovou architekturu“. Její podstatou je modularita všemi směry, problémem tak není jakákoliv šířka či délka. I proto může posloužit jako základ pro veškeré budoucí modely. A co více, designérům značky přinese neobyčejnou svobodu, neboť se již nemusí omezovat pevnými body - místo toho se platforma přizpůsobí návrhům.

Zajímavé přitom je, že ačkoliv tyto komponenty vycházejí z platformy použité u Range Roveru a Range Roveru Sport, novou kompaktní verzi bude používat pouze Jaguar, nikoliv Land Rover. Můžeme tedy jen hádat, jaký podvozek dostane příští Discovery či Freelander. Hliníkový monokok zaručující nízkou hmotnost i vysokou pevnost v krutu ale očividně čekat nemáme.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 105 - Jaguar C-X17 SUV unik dalsi 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 106 - Jaguar C-X17 SUV unik dalsi 03Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 107 - Jaguar C-X17 SUV unik dalsi 06

Přečtěte si více: Maximálně detailní představení konceptu C-X17, který pro Jaguar znamená více než jen budoucí SUV.

Jaguar XJ 2014 - facelift

Jaguar XJ, jehož poslední generace po silnicích jezdí již čtvrtým rokem, se dočkal faceliftu. Změny však nejsou nijak výrazné - alespoň tedy na první pohled. Zvnějšku na fotografiích zaujmou snad jen nepříliš velká kola, což na propagačních snímcích nebývá zvykem. Vidíme však novinku - odlehčená 18" kola s názvem Manra.

Inovace se tak nakonec týkají zejména zadních sedaček verze XJ L. Cílem bylo vylepšení již tak luxusní kabiny prodlouženého XJ a všem modelům tak přibylo třeba elektrické dovírání dveří. Cestující na vnějších zadních sedadlech inspirovaných těmi v letadlech si je mohou libovolně sklopit, případně vyzkoušet některý ze tří masážních programů. Vyhřívání a odvětrávání je samozřejmost. Zároveň mohou využít nových, kůží potažených sklápěcích stolečků v předních sedadlech. Nová je také loketní opěrka, na které najdou ovládání sedadel nejen svých, ale i těch před nimi. Při zvednutí na jejím místě může sedět další cestující.

V rámci paketu Rear Seat Entertainment jsou nové dotykové obrazovky o úhlopříčce 10,2" v předních sedadlech, které mohou přehrávat DVD nebo digitálně přijímanou televizi a rozumí si i s externími zdroji, připojitelnými přes USB nebo RCA konektory. Každá může zobrazovat něco jiného a ke každé patří vlastní bezdrátová sluchátka, případně je možnost využít příplatkového sound systému Meridian, jehož 26 reproduktorů dává celkem 1300 wattů.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 108 - jaguar xj 2014 predstaveni 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 109 - jaguar xj 2014 predstaveni 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 110 - jaguar xj 2014 predstaveni 03

Přečtěte si více: Menší facelift Jaguaru XJ do detailu, kromě jmenovaných novinek chystá Jaguar i další modely.

Jeep Wrangler Polar - zvláštní edice

Nejnovější speciální edice Jeepu Wrangler bude překvapivě k mání pouze v Evropě, přestože jde o auto populární hlavně na opačné straně Atlantiku. Je založena na verzi Unlimited a dostane speciální modrou barvu Hydro Blue, ale bude k mání také v bílé a stříbrné.

Edice Polar také obsahuje černá 18" kola, hardtop v barvě karoserie, upravenou masku chladiče, světlomety a směrovky, černé logo Jeep, vyboulenou kapotu Powerdome, pevný kryt rezervního kola na pátých (příp. třetích, pokud se rozhodnete pro kratší model) dveřích a nálepky po stranách kapoty.

V interiéru pak najdeme standardní komfortní prvky, jako je klimatizace, vyhřívané sedačky nebo tempomat. Za příplatek je možno mít střechu Dual Top, která kombinuje plátěnou a pevnou střechu do jedné. Balíček Polar Pack 1 přidává boční airbagy, navigaci UConnect s dotykovou obrazovkou, 40GB harddiskem, DVD přehrávačem a možností připojení externího zdroje hudby přes USB.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 111 - jeep wrangler polar 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 112 - jeep wrangler polar 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 113 - jeep wrangler polar 05

Přečtěte si více: Víme, podle čeho dostala limitovaná edice svůj název.

Diskuze 8 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše