Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek
16.9.2015 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
(doplněno 16.9.) Letošní Frankfurt přivítá na tisíc vystavovatelů ze všech koutů světa. Tohle je přehled všech jeho automobilových novinek.
Přehled kapitol
- Úvod, Praktické info, Novinky Alfa Romeo, Artega, Aston Martin, Audi
- Bentley, BMW, Borgward, Bugatti, Citroën, Dacia, DS
- Ferrari, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Infiniti, Jaguar
- Kia, Lamborghini, Lancia, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz
- Land Rover, Mini, Mistubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche
- Renault, Rolls-Royce, Seat, Smart, SsangYong, Suzuki
- Škoda, Thunder, Toyota, Volkswagen
Ferrari 488 Spider - facelift 458
Nový Spider dorazil pouhých šest měsíců po kupé GTB a je nejsilnějším roadsterem, jaký Ferrari pustilo do světa. Jak asi všichni očekáváte, pod kapotou najdeme tentýž 3,9litrový přeplňovaný osmiválec, jaký pohání také model s pevnou střechou. Výkonem 670 koní v 8 000 otáčkách nový Spider vyrovnává limitované Ferrari SA Aperta, točivým momentem 760 Nm při 3 000 ot./min. ovšem dvanáctiválcový stroj překonává. Stovku přitom novinka pokoří za rovné 3 sekundy, na 200 km/h se pak rozjede za 8,7 s. Čtvrtmíli vůz zvládne za 10,55 sekundy, maximálně se pak rozjede na 325 km/h.
Ve srovnání s kupé tedy došlo k lehkému zhoršení jízdní dynamiky, zvláště při sprintu na dvoustovku a v rámci nejvyšší rychlosti. Důvodem je lehce zhoršená aerodynamika, na které se podílí dvoudílná hliníková střecha. Ta je oproti plátěné, jíž bylo vybaveno staré Ferrari F430 Spider, lehčí o 25 kilo, přičemž společně s výztuhami navyšuje celkovou suchou hmotnost novinky z 1 370 kg na 1 420 kilogramů. Pod specificky designovaný kryt se přitom skryje za 14 sekund.
Vyjma zakázkového krytu se Ferrari 488 Spider pyšní rovněž elektricky ovládaným skleněným zadním „větrolamem“, který lze nastavit ve třech pozicích. Stáhnout jej můžete i při nastavené střeše, aby si posádka naplno užila soundtrack přeplňovaného osmiválce. Mimo to lze počítat rovněž s aktivní aerodynamikou čelního nárazníku, zadním spoilerem navyšujícím přítlak či velkými bočními sacími otvory. Všechny tyto prvky však již byly beze změny převzaty z kupé.
Přečtěte si více: Podívejte se na další fotky otevřeného italského plnokrevníka, odhalte i další techniku.
Fiat 500 2016 - facelift
Ačkoliv nová pětistovka vypadá naprosto stejně jako dosud, Fiat dodává, že provedl na 1 800 modifikací. Při pohledu na exteriér ale opravdu budete hrát hru na rozpoznání pěti rozdílů, neboť nové jsou vlastně jen světlomety, které mohou být na přání xenonové. Dále tu pak máme LEDky pro denní svícení, kromě nich se ovšem diody nastěhovaly rovněž dozadu. Vraťme se ale ještě zpátky dopředu, kde je nová čelní maska a lehce modifikovaný nárazník. Počítat lze rovněž s novými 15palcovými a 16palcovými litými koly či novými barvami karoserie Corallo Red a Opera Burgundy.
Mimo to Fiat rozšířil i doplňkovou výbavu, v jejímž rámci můžete sáhnout po grafických dekoracích Second Skin. S nimi je přitom možné polepit vrchní část karoserie „maskáči“, kromě toho jsou ovšem dostupné také pouze boční polepy. Navíc si můžete připlatit také za oblepení celé karoserie, tím jsme však se zevnějškem hotovi.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde najdeme nový multimediální systém Uconnect s pětipalcovým dotykovým displejem. Díky tomu se měnila architektura palubní desky, kde nové jsou výdechy klimatizace. Pozměněn byl rovněž volant, počítat můžete taktéž s prémiovějšími materiály či novými odstíny čalounění. Standardem se ve všech případech stává sedm airbagů, úrovně Pop a Pop Star počítají s analogovými displeji a základním audio systémem. Vrcholná úroveň Lounge ovšem dostala do vínku integraci se smartphonem, navigaci TomTom nebo sedmipalcový digitální přístrojový štít.
Přečtěte si více: Fiat 500 bude k mání se stejnými motory jako dosud, i zde byl facelift jen nepatrný.
Ford Focus RS - dynamické parametry a cena
O třetí generaci Fordu Focus RS se již delší dobu nemluvilo. Naposledy jsme se hot hatchem modrého oválu zabývali před prázdninami, kdy dorazil na Festival rychlosti v Goodwoodu. Na panství lorda Marche přitom automobilka konečně potvrdila, že její novinka dostane do vínku 350 koní a 440 Nm točivého momentu, jenž bude dostupný v pásmu 2 000 až 4 500 otáček. Díky funkci OverBoost jej ovšem budete moci na 15 sekund navýšit na 470 Nm.
Za produkci tohoto výkonu je zodpovědný 2,3litrový přeplňovaný čtyřválec EcoBoost, který pohání také Ford Mustang, ovšem v poněkud jiném naladění. V případě amerického pony caru totiž pohonná jednotka dává 317 koní a 432 Nm, díky čemuž kupé zvládá zrychlit na stokilometrovou metu za 5,8 sekundy. Od Fordu Focus RS se tak očekávala daleko lepší jízdní dynamika, tu však automobilka až dosud tajila.
Na frankfurtském autosalonu ovšem již přestala mlžit a oznámila, že stovku třetí generace ostrého hatchbacku pokoří za 4,7 sekundy a maximálně se rozjede na 265 km/h. Máme tu tedy nejen nejvýkonnější, ale také nejrychlejší sériový Focus RS. Za dané výkony si přitom značka kupodivu neřekne o velké peníze, neboť cena ve Velké Británii byla stanovena na 28 940 GBP (cca 1 067 500 Kč).
Přečtěte si více: Máme další informace, z nichž lze alespoň vytušit budoucí českou cenu.
Honda Civic Tourer Active Life - koncept
Když jsme dnes v článku o novém Opelu Astra Sports Tourer zmínili japonské kombi, netušili jsme, že se k němu zakrátko vrátíme. Na autosalonu ve Frankfurtu totiž Honda představí koncepční Civic Tourer Active Life. Ten hodlá okouzlit především cyklisty, neboť je v rámci zavazadlového prostoru osazen speciálně vyvinutou rampou, díky které dovnitř bez problémů naložíte dvě kola. Aby přitom manipulace s nimi byla co nejjednodušší, je vám nápomocno sklopné rameno.
Tím ovšem pomůcky pro cyklisty nekončí, neboť součástí zavazadelníku je také vzduchový kompresor, přihrádka na nářadí či nápoje nebo držák předního kola. Mimo to je samozřejmostí diodové podsvícení, zatímco součástí víka zavazadelníku je světlo, které vám umožní práci i po setmění. Dále si pak můžeme povšimnout ještě prodloužené rolety nebo speciálního sedátka, které lze vysunout přes hranu zavazadlového prostoru.
Střecha byla pro změnu osazena aerodynamickým boxem, který nabízí dodatečnou úložnou kapacitu kupříkladu pro helmu nebo cyklistickou obuv. Tím ovšem proměna zavazadelníku končí, přesunout se tak můžeme za volant, kde řidič i spolujezdec mohou počítat se sportovními sedadly čalouněnými kombinací semiše a kůže. Vše pak zkrášlují kontrastní modré švy, zatímco palubku zdobí karbonové dekory.
Přečtěte si více: Všechny známé informace a fotky cyklistického konceptu Hondy.
Honda Project 2 & 4 - koncept
Jak japonská Honda slibovala, tak i plní - autosalon ve Frankfurtu ukáže novinku s názvem Project 2 & 4, která působí jako kříženec závodního superbiku a Arielu Atom. Je tu motocyklový motor a pozice za volantem také k motorce nemá zas tak daleko - není tu ani trubkové šasi, chránící vás od silnice.
Design tohoto stroje vzešel ze soutěže Global Design Project, kterou japonská automobilka vyhlásila. Tohle je vítězný návrh a nutno dodat, že vypadá velmi zajímavě. Možná ne úplně reálně pro sériovou výrobu, zejména podíváme-li se na přístrojový štít a na fakt, že to je v podstatě sedačka přilepená ze strany k trupu, ale rozhodně je to vizuálně přitažlivý stroj.
Neméně přitažlivé jsou jízdní parametry. Je tu závodní motor RC213V, který má objem 999 ccm a je to vidlicový čtyřválec. Dostal pár úprav, aby mohl na veřejné silnice, ale stále zvládne 14 tisíc otáček a na kola pošle 215 koní ve 13 tisících otáček a 118 Nm v 10 500 ot/min. Převalování se v nízkých otáčkách se tak u tohoto motoru konat nebude.
Přečtěte si více: Další dostupné informace a fotografie konceptu japonského Arielu Atom.
Hyundai i20 Active - nová verze
Jak automobilka Hyundai slíbila, model i20 Active přijel na frankfurtský autosalon ukázat se evropskému publiku. Není to ovšem tak úplně novinka; tohle auto je jen s drobnými změnami v prodeji už několik měsíců na indickém trhu. Do Evropy však přesto nepřišel úplně s prázdnou.
Design nepřekvapí, stejně jako na indické verzi vidíme agresivnější nárazníky a oplastování všude možně, aby i20 Active alespoň vypadala, že zvládne i něco jiného než jen městské ulice. Interiér na dvou zveřejněných fotkách působí vážně nudně, ale to je dáno zejména absencí jakékoliv dekorace a rezultující přemírou matné černi. Základní výbava to určitě nebude, vidíme např. navigaci a vyhřívání sedaček.
Pod kapotou nicméně změny oproti Indii jsou, a to ne zrovna malé. Hyundai i20 Active přijde do Evropy s dvěma verzemi nového litrového tříválce Kappa T-GDI. Slabší nabídne 100 koní, ta silnější 120 a bude tvořit vrchol nabídky. Také bude k mání atmosférická čtrnáctistovka o 100 koních a diesel o objemu 1,4 litru a výkonu 90 koní. Všechny motory budou pohánět přední kola.
Přečtěte si více: Vše dosud známé o skautské i20, nejvýkonnější motory pod kapotou budou tříválce.
Hyundai N - novinky sportovní divize
Novinky značky Hyundai na frankfurtském autosalonu potěší i příznivce sportovní jízdy, a to hned několikrát. Jednak značka pokládá základní kameny divize N, která má produkovat sportovně naladěná auta ze standardní nabídky Hyundai. Jednak se ukázalo nové auto pro WRC. A jednak byl představen koncept pro projekt Vision Gran Turismo.
Ten má také nejvíc koní, třebaže virtuálních, takže začněme právě jím. Jmenuje se N 2025 Vision GT a je to stroj rozhodně odvážnější než také ve Frankfurtu představené Bugatti Vision GT. Na rozdíl od něj ho nepohání spalovací motor, nýbrž vodíkové palivové články a tedy elektřina. Té je ale dost na to, aby zvládla živit čtyři elektromotory v kolech a poskytla dohromady 884 koní. 680 z nich pramení z palivových článků, zbylých 204 dodá superkondenzátor, který se nabije při brzdění.
Základem konceptu je karbonové monokokové šasi, takže i přes těžké vodíkové ústrojí údajně váží jen 972 kilogramů. To odpovídá poměru výkonu ku hmotnosti 909,5 koně na tunu, takže N 2025 Vision GT bude skutečně raketa. Bude vybaveno jakousi vzduchovou turbínou, patrně k chlazení, ale také k tomu, aby produkovalo „unikátní závodní ryk”.
Přečtěte si více: Další tři sportovní novinky divize N pro Frankfurt jako na talíři.
Hyundai Santa Fe 2016 - facelift
Jak bylo očekáváno, facelift Hyundai Santa Fe přichází i do Evropy. Na korejské půdě se odhalil už v červnu letošního roku a třebaže vizuálních novinek tolik není, po technické stránce tu pár změn najdeme. Hyundai přivezlo tohle SUV spolu s menším i20 Active a dalšími modely do Frankfurtu.
Po designové stránce vidíme novou masku chladiče, výraznější a modernější, než měla dosluhující verze. Také tohle auto víc připomíná všechny ostatní modely Hyundai, což ale není úplně špatně; facelift vizáži prospěl. V kabině podle dostupných zpráv najdeme hodnotnější materiály a kvalitnější zpracování, jako u každého jiného faceliftu.
Podstatnější jsou však změny v technice. Je to sice jen facelift, ale v reakci na nevalný výsledek crash testu IIHS s velkým odsazením se dle starších informací změnila i struktura auta v této oblasti, takže by si v podobné situaci mělo Santa Fe vést lépe. Kromě toho bude k mání autonomní brzdění, hlídače mrtvého úhlu a jízdních pruhů a podobné dnes již běžné elektronické prvky. Nebudou však v základu.
Přečtěte si více: Představení inovované verze velkého SUV Hyundai.
Hyundai Vision G Coupe - koncept
Korejská automobilka nedávno naznačila, že klasické sporťáky v jejím případě nemáme zrovna očekávat. Většinu běžných modelových řad by sice měla uzavírat ostrá verze N, tím ale nejspíše její profilování v daných segmentech skončí. Poněkud jiná situace panuje v rámci nakukování do prémiových pater trhu. V těch již Hyundai operuje s modely Equus a Genesis, nově pak stejným směrem míří i koncept Vision G Coupe s kódovým označením HCD-16.
Ač koncept působí v některých detailech poněkud překombinovaně (zde mluvíme hlavně o krajích čelního nárazníku), celkově je vcelku uhlazený a ve výsledku by stačilo jen pár drobných zásahů ke stvoření produkční verze. Hlavním důvodem je přitom fakt, že HCD-16 se soustředí především na majitele, nikoliv na ohromení kolemjdoucích. Dá se tedy říci, že pokud chceme skutečně pochopit podstatu nového konceptu, musíme zamířit do interiéru.
Čtyřmístná kabina nás může ohromit záplavou kůže, která se nastěhovala na prakticky všechny myslitelné povrchy. Doplněna je dřevěnými dekory a zlatými detaily či zlatými kontrastními švy. Mimo to nechybí na dnešní poměry nepřeplácaný tříramenný volant, řada digitálních displejů nebo audio systém Lexicon. Více nám ale již fotografie neukazují, tisková zpráva pak jen zmiňuje samoobslužné dveře, které se automaticky otevřou ve chvíli, kdy se majitel přiblíží.
Přečtěte si více: Podívejte se na další fotky korejského konceptu, který se pod kapotou pyšní osmiválcem.
Infiniti Q30 - nový model
Některé značky nás před odhalením nového modelu zásobují fotkami detailů a dělají kolem toho humbuk, jako by mělo zabouřit alespoň v neckách. Infiniti naopak už několikráte rozeslalo oficiální snímky celého auta a moc se netajilo ani s interiérem. Skoupé ovšem bylo ohledně technických detailů. Jenže ani v této oblasti nebylo příliš prostoru na spekulace. Už delší dobu víme, že nový model luxusní odnože Nissanu bude blízkým příbuzným Mercedesu třídy A.
Teď, po startu autosalonu ve Frankfurtu je jasné, že jejich příbuznost bude opravdu velká - nesdílí jen podvozkovou platformu, ale také motory a převodovky. Základem jejich nabídky bude přeplňovaná benzínová 1,6 ve dvou výkonových variantách 90 a 115 kW (122 a 156 k), následovaná benzínovým dvoulitrem se 155 kW (211 k). Nejslabší a současně asi nejúspornější varianta bude mít pod kapotou naftovou 1,5 s výkonem 90 kW (109 k), za diesely pak nastoupí také čtyřválec o objemu 2,1 l a výkonu 125 kW (170 k). V nabídce budou dvě převodovky, manuální šestikvalt a sedmistupňový manuál.
Prozatím se neví, s jakými motory půjde zkombinovat kterou z nich. Naším tipem ale je, že to bude nastaveno stejně jako v případě Áčka, tedy že nejsilnější agregáty budou k dispozici jen s automatem. Paradoxem přitom je, že v USA bude možnost mít benzínový dvoulitr s manuálem. Ale možná nás Infiniti překvapí. Rouškou tajemství zůstalo zahaleno i to, zda-li bude možnost mít Q30 i jako čtyřkolku. Stejně jako v předchozím případě si ale tipneme, že pokud to lze u Mercedesu, půjde to i v případě Q30.
Přečtěte si více: Detailní představení japonské variace na Mercedes třídy A.
Jaguar F-Pace - nový model
Britská automobilka po velmi dlouhém napínání konečně odhalila nový Jaguar F-Pace. Ten je pro značku extrémně důležitý, neboť má společně se sedanem XE zvednout loňské prodeje čítající 81 tisíc aut na více než 200 000 exemplářů ročně. Navíc značka předpokládá, že globálně bude její vůbec první SUV komerčně úspěšnějším modelem, pročež se vlastně onomu nekonečnému odhalování a lákání nemůžeme divit.
Ze zákulisí ale přejděme rovnou k samotné novince, jejímž středobodem je modulární platforma iQ[Al]. Ta počítá v 80 procentech s hliníkem, v 18 s vysokopevnostní ocelí a ve dvou s hořčíkem. Divit bychom se proto neměli vcelku „muší“ hmotnosti 1 665 kg, na níž se dostala verze s dieselovým motorem o výkonu 180 koní, manuální převodovkou a pohonem zadních kol. Lehké ovšem budou i další varianty v nabídce, neboť kupříkladu samotná karoserie bez laku váží pouhých 298 kilo, tedy - pro srovnání - stejně jako v případě Fiatu 500L.
Vzhledově se novinka nemalou měrou blíží ke konceptu C-X17 z roku 2013, přičemž také v jejím případě již můžeme mluvit o korporátních prvcích, jenž Jaguar naděluje každé své novince. Řeč je v tomto ohledu hlavně o předních a zadních světlometech využívajících diody, čelní masce nebo „výdechu“ za předními koly. Zbytek vozu je ale samozřejmě unikátem s ohledem na zmiňovaný první vstup značky na pole neprobádané. Můžeme ovšem dodat, že šéfdesignér Ian Callum odvedl dobrou práci.
Přečtěte si více: Podrobné představení F-Pace i se všemi technickými daty a prvními cenami, více můžete zjistit také o F-Pace First Edition pro nejvíce nedočkavé zákazníky.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před hodinou - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva