Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek

(doplněno 16.9.) Letošní Frankfurt přivítá na tisíc vystavovatelů ze všech koutů světa. Tohle je přehled všech jeho automobilových novinek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek

16.9.2015 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 16.9.) Letošní Frankfurt přivítá na tisíc vystavovatelů ze všech koutů světa. Tohle je přehled všech jeho automobilových novinek.

Kia Cee'd 2016 - facelift

Facelift Kie Cee'd jsme vám mohli docela detailně představit už letos v červnu. Týkal se hned jak standardních verzí tří- i pětidvéřového hatchbacku, tak i kombíku SW. A nezůstal jen u nich, občerstvil také vizuálně přiostřené provedení GT-Line i výkonnou variantu GT. Dodat tehdy zdánlivě nebylo co a s prvními informacemi se nesla i zpráva o zahájení prodejů inovovaného provedení hned v červenci. K tomu ale nakonec nedošlo a Kia svou jistě významnou novinku vrhla do prodeje až tento týden.

Nebudeme znovu omílat vyřčené, popis klíčových specifik faceliftované verze si můžete stále přečíst v našem předchozím článku. Dnes se zaměříme jen na to, co je opravdu nové, a to jsou české ceny, detailní technické specifikace a také poměrně rozsáhlá fotogalerie všech myslitelných variant. Tak se na to všechno pojďme postupně alespoň ve stručnosti podívat.

České ceny modernizovaného Cee'du začínají na 334 980 Kč ve formě pravděpodobně věčné „akční ceny”, která se oproti té „ceníkové” liší o 30 tisíc Kč. Za zmíněnou cifru ale nedostanete nový litrový tříválec, ale starou známou benzinovou jedna-čtyřku CVVT s výkonem 73 kW (100 koní) a základní výbavu Comfort. S ní můžete ještě silnější 1,6 GDI s 99 kW nebo oba turbodiesely 1,4 a 1,6 CRDi s 66 resp. 100 kW. Motorová novinka 1,0 T-GDI je ve své 73kW verzi spojena až s vyšší výbavou Comfort Plus za cenu od 384 900 Kč a stojí tedy stejně jako 99kW jedna-šestka GDI. V alternativním provedení s 88 kW ji pak můžete mít v nejvyšších výbavách Exclusive za 434 980 Kč a více nebo GT Line za 444 980 Kč a více. To je dokonce o 10 tisíc Kč více než za stále silnější a čtyřválcovou 1,6 GDI.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 105 - Kia Ceed 2015 facelift nove 003Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 106 - Kia Ceed 2015 facelift nove 004

Přečtěte si více: Projděte si opravdu rozsáhlou fotogalerii faceliftované Kie Cee’d ve všech variantách.

Kia Optima 2016 - nová generace pro Evropu

S evropskou verzí nové Kie Optima jsme vás již mohli seznámit. A zmínili jsme i zásadní rozdíl mezi modely určenými pro Starý a Nový kontinent, jež se týká motorového prostoru. Zatímco americká varianta startuje na 180 koních, ta, která bude k dostání i na českém trhu, bohužel na 163 koních končí. A je to škoda, neboť atraktivní design by v kombinaci s vyšším výkonem dozajista nebyl špatným prodejním artiklem.

My se ale nyní zaměříme především na onu evropskou verzi, v jejímž případě máme konečně k dispozici podrobnou tiskovou zprávu, třebaže fotka vozu nepřibyla jediná. Začít můžeme u exteriéru, který s délkou 4 855 milimetrů a výškou 1 465 mm vždy o deset milimetrů přesahuje odcházející generaci. Kromě toho je o 25 milimetrů širší (1 860 mm), zatímco rozvor narostl o 10 mm na 2 805 mm. Zvětšit se tak měla kabina i zavazadelník o objemu 510 litrů (+5 l).

Nárůstu se dočkala i torzní tuhost, neboť Kia použila při výrobě větší množství vysokopevnostní oceli. Samotná karoserie je tedy o 50 procent pevnější, ačkoliv váží o 8,6 kilogramu méně než ta předchozí. Celková hmotnost se ovšem navýšila a startuje na 1 430 kilogramech u benzinové verze osazené manuální převodovkou. Nejtěžší je pak diesel s automatem, který váží 1 530 kg.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 107 - 2016 kia optima eu verze prvni 01Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 108 - 2016 kia optima eu verze prvni 02Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 109 - 2016 kia optima eu verze prvni 06

Přečtěte si více: Nová Optima je kromě zmíněného benzinového motoru k mání také s turbodieselem.

Kia Optima GT - nová verze

Představení standardní Kie Optima, které jsme přinesli před necelým měsícem, mohlo zklamat ty, kteří očekávali zajímavé hodnoty výkonu pod kapotou - standardní nabídka totiž končí na 163 koních. K mání však bude i rychlejší verze, označená GT, jak víme již od předčasného odhalení několika snímky. Korejci verzi GT přivezou i do Frankfurtu.

Začněme tedy od toho nejpodstatnějšího - tenhle stroj dostane přeplňovaný dvoulitr o výkonu 245 koní v 6 000 otáčkách a 353 Nm v rozsahu 1 350 - 4 000 ot/min. Takováhle síla stačí Optimě na zrychlení na stovku za 7,4 vteřiny a maximálku 240 km/h. Samozřejmostí je plnění emisní normy Euro 6b; kombinovaná spotřeba paliva by měla být 8,2 litru benzínu na 100 km.

Po stránce vzhledu je Optima GT také od standardních provedení trochu odlišná. Mohli jsme si ji prohlédnout už při zmíněném předčasném odhalení a dnes nemáme obrázků o mnoho více. Oproti standardu tu však vidíme upravený přední nárazník s větším lízátkem a otvory po stranách. Jsou tu také nová kola s pneumatikami o rozměru 235/45 R18. Vzadu vidíme dvě oválné koncovky výfuku a náznak difuzoru mezi nimi. Trochu protažená se zdá být také hrana víka zavazadelníku, ale fotky mohou klamat.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 110 - kia optima gt oficialni prvni 01Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 111 - kia optima gt oficialni prvni 02

Přečtěte si více: Vrcholná verze Kie Optima GT dorazí na trh už příští rok s 245 koňmi pod kapotou.

Kia Sportage 2016 - nová generace

Na novou Kiu Sportage se zjevně těší nemalé množství zákazníků. Svědčí o tom nejen zájem o jakoukoli zmínku o tomto korejském crossoveru, ale také stále vyšší prodeje dosavadních generací. Zatímco v roce 2004 nebylo na evropském kontinentu zaregistrováno více než 2 000 exemplářů, loni již značka málem překročila stotisícovou hranici. Novinka by přitom danou laťku mohla překonat bez zjevných problémů, neboť se zdá být ještě atraktivnější, než její předchůdci.

Exteriérem, jenž do značné míry připomíná Porsche Macan, se ovšem zprvu zabývat nebudeme. Místo toho má naši větší pozornost interiér, jehož orientace byla změněna z vertikálního směřování na horizontální. Díky tomu by kabina měla nabídnout nejen více místa na předních sedadlech, ale také sportovní nádech. Středobodem palubní desky se stanou nové sedmipalcové nebo osmipalcové (v závislosti na výbavě) displeje, pod nimiž najdeme v kaskádovitém provedení řady ovládacích tlačítek. Přestože jich ovšem není málo, ve srovnání s minulostí se jedná o zlepšení, neboť řada funkcí je nyní součástí zmíněných dotykových displejů. Zejména středový tunel tak působí „uklizenějším“ dojmem.

Očekávat máme také lepší kvalitu materiálu a vyšší míru odhlučnění, což by mělo Sportage posunout k vyšším patrům trhu. To jen podtrhuje příchod nové výbavy GT Line, která dostala do vínku také volant se zploštělou spodní částí (zřetelně sportovní prvek, to se rozumí...), hliníkovou sadu pedálů a dekorace lakované piánovou černí. Kromě toho si na fotkách můžeme povšimnout i perforovaného koženého čalounění.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 112 - Kia Sportage 2016 prvni oficialni foto 01Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 113 - Kia Sportage 2016 prvni oficialni foto 02Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 114 - Kia Sportage 2016 prvni oficialni foto 03

Přečtěte si více: Projděte si komplexnější představení korejského „Macanu“ včetně fotek interiéru, máme pro vás i fotky a informace k provedení GT Line.

Lamborghini Aventador SV Roadster - nová verze

Byl to dlouhý příběh plný všemožných neoficiálních odhalení, který vyvrcholil potvrzením premiéry Aventadoru SV Roadster na letošním The Quail. Ta se odehrála přesně podle plánu, a tak vám pochopitelně můžeme nabídnout i kompletní oficiální představení. I když je doplněné o živé fotky nejrychlejšího roadsteru Lamborghini přímo z Pebble Beach, nečekejte nic převratného - tohle auto už jsme viděli skoro bez maskování a většinu jeho technických parametrů šlo vytušit ze specifikací ostrého kupé SV. Přesto máme pocit, že o takovém stroji si stojí za to přečíst.

Vzhledově skutečně nemá čím překvapit, je to prostě Aventador SV... bez střechy. Nejasné bylo pouze to, zda vůz dostane zadní přítlačné křídlo, nebo bude u varianty Roadster vynecháno. Logika věci a zkušenosti s dřívějším maskováním prototypů kupé velely věřit spíše pozitivní alternativě a ta se bezezbytku naplnila. Rozeznat na první pohledu roadster od kupé tedy nebude vůbec snadné, zvláště pokud bude mít nasazené pevné střešní panely.

I přes pouze 12kilogramovou střechu je celkový nárůst hmotnosti vyšší - vůz váží 1 575 kg, a tak je o 50 kg těžší než kupé SV. I tak jde o celkem drobný nárůst, který se spolu se stejnou pohonnou jednotkou - 6,5litrovým dvanáctiválcem s výkonem až 552 kW (750 koní) a točivým momentem nejvýše 690 Nm - stará o dechberoucí dynamiku. Pochopitelně ji napomáhá i trvalý pohon všech kol, který ve spolupráci se sedmistupňovou automatickou převodovkou vystřelí vůz na stovku za 2,9 sekundy - jen o 0,1 s pomaleji než kupé.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 115 - Lamborghini Aventador SV Roadster oficialni prvni 15Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 116 - Lamborghini Aventador SV Roadster oficialni prvni 16Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 117 - Lamborghini Aventador SV Roadster oficialni prvni 17

Přečtěte si více: K dispozici máme další fotky extrémního Lamba, stejně jako dodatečná data o jízdní dynamice.

Lamborghini Huracán Spyder - nový model

Aktuálně si pak můžeme představit Lamborghini Huracán Spyder, z něhož nám čelist k zemi rovněž nepadá. Jeho tvary se totiž již dopředu daly vytušit, neboť de facto stejně jako u Ferrari 488 Spider došlo ke „skalpování“. Tedy k odejmutí napevno uchycené střechy a implementaci unikátního krytu motoru.

Na rozdíl od maranellské značky se ovšem Lambo chlubí plátnem, nikoliv pevnými střešními panely, které po stisknutí tlačítka mizí za sedadly. Plná automatika však nechybí ani v tomto případě, přičemž větru a slunci se otevřete již za 17 sekund, a to i při rychlostech do 50 km/h. Huracán Spyder ovšem ve srovnání s kupátkem poněkud ztučněl, neboť suchá hmotnost narostla o 120 kilogramů na 1 542 kg.

Díky tomu a poněkud jiné aerodynamice došlo k zhoršení jízdní dynamiky, i když pod oním unikátním krytem najdete stále stejný 5,2litrový desetiválec naladěný na 610 koní a 560 Nm. Stovku s ním přitom Spyder pokoří za 3,4 sekundy, tedy o dvě desetiny pomaleji než sourozenec s pevnou střechou, dvoustovku pak za 10,2 sekundy (+ tři desetiny). Nejvyšší rychlost 325 km/h ale již zůstává zachována.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 118 - Lamborghini Huracan Spyder prvni oficialni sada 02Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 119 - Lamborghini Huracan Spyder prvni oficialni sada 03Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 120 - Lamborghini Huracan Spyder prvni oficialni sada 05

Přečtěte si více: Představení otevřeného Huracánu, který oproti kupé docela výrazně přibral. Přesto je prý úspornější.

Lancia Ypsilon 2016 - facelift

Jak již víme déle než rok, dny italské automobilky Lancia jsou sečtené. Někteří manažeři sice horují za její obrození, nicméně šéf koncernu FCA Sergio Marchionne je proti. Vůči této svěřené značce totiž zjevně necítí takovou nostalgii jako u Alfy Romeo. A to přesto, že oba výrobci mají aktuálně v nabídce pouze dva mainstreamové modely. V případě Lancie je k mání překarosovaný Chrysler Voyager či supermini Ypsilon.

Druhý zmíněný vůz se na frankfurtském autosalonu dočká lehčího faceliftu, který by mu měl pomoci dožít poslední dny ve vážnosti. Zvenčí přitom můžeme počítat s novou čelní maskou, která již není orientována vertikálně, nýbrž horizontálně. Lancia Ypsilon tak vypadá širší než stávající provedení, což je umocňuje výměna nárazníku, který se chlubí chromovou linkou vedoucí napříč a většími mlhovkami.

Dále lze v případě exteriéru hovořit o nových barvách karoserie Ivory Chic (na obrázku) a Blu di Blu, za dalšími změnami však již musíme do kabiny. Její snímek sice automobilka nezveřejnila, dodává však, že počítat můžeme s přepracovaným středovým tunelem a přihrádkou před spolujezdcem, načež se objem vnitřních úložných prostor navýšil o tři litry. Sedadla a palubka pak počítají s novými materiály.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 121 - Lancia Ypsilon facelift 2015 nove foto 01Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 122 - Lancia Ypsilon facelift 2015 nove foto 02Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 123 - Lancia Ypsilon facelift 2015 nove foto 04

Přečtěte si více: Vše podstatné o „smrt-oddalujícím” faceliftu Lancie Ypsilon.

Lexus IS 200t - nová verze

Když jsme kdysi testovali nový Lexus IS, označili jsme jej mezi srovnatelnými vozy za nejlepší a přesto druhý. Proč? Protože sice jde o v mnoha ohledech špičkové auto, o zákazníky této třídy aut ale může těžko seriozně usilovat s prakticky jediným motorem v nabídce. Šestiválec IS 250 je sice výborný, dobře sloužit ale může jen jako kvalitní benzinový základ. Dál? Dál nic, hybridní verze je zoufalá, 3,5litrový šestiválec u nás nekoupíte a diesel v nabídce není. S tímhle Lexus uloví pár zákazníků, masy dnes nakupující u Němců oslovit nemůže.

Jak z toho ven? Doplnit nabídku motorů se zdá být dobrým nápadem, a tak jsme čerstvě oznámený krok Lexusu tímto směrem přivítali s očekáváními. Naplněna ale byla jen z velmi malé části - nová verze IS 200t sice nemusí být nezajímavá, pro nabídku IS ale nic neřeší. V lepším případě to bude další použitelný základní benzin, v horším náhrada šestiválcového IS 250, což by zřejmě znamenalo krok z bláta do louže, ne-li naopak. Nad tímto ale dále nebudeme spekulovat a raději si posvítíme na to, s čím přesně Lexus přichází.

Nový motor pod kapotou IS je pochopitelně tímtéž, který jsme nedávno testovali v modelu NX. V něm byl vítanou alternativou k hybridu NX 300h, u IS jde o buď doplněk nebo náhradu k verzi IS 250 (automobilka nehovoří o tom, zda se šestiválec dále prodávat má nebo nikoli). Z dvoulitrového objemu i díky turbodmychadlu generuje výkon až 180 kW (245 koní) při 5 800 ot./min a točivý moment nejvýše 350 Nm při 1 650 - 4 400 ot./min.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 124 - Lexus IS 200t 2016 prvni 04Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 125 - Lexus IS 200t 2016 prvni 06Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 126 - Lexus IS 200t 2016 prvni 07

Přečtěte si více: Lexus IS 200t spřáhne přeplňovaný motor s osmistupňovým automatem.

Lexus GS 2016 - facelift

Pokud vám současný Lexus GS do nabídky této značky neseděl, protože se jeho příď držela zkrátka, je tu náplast - tento model dostane pro rok 2016 facelift. A jednou z největších změn je přední maska ve tvaru vřetene, která „zdobí” i ostatní modely téhle značky. Pojí se s ní také nové bi-LED světlomety, upravená záď a jeden nový motor.

Novinkám po stránce vzhledu skutečně dominuje příď, jak vidno i na obrázcích. Exteriér nabídne kromě nové přídě také nová zadní světla, která - opět - více připomínají ta na ostatních Lexusech. Také tu je lehce upravený zadní nárazník, to je ale po stránce vzhledu vše.

V kabině najdeme nový, větší displej v přístrojovém štítu, má 4,2" úhlopříčku, což je něco jako menší smartphone. Větší je také centrální displej, který nabídne 12,3 palce, a infotainmentový systém s upraveným ovládáním. Modely GS 450h a GS 350 nabídnou standardně navigaci. Novinkou je také Lexus Safety System, který sdružuje dnes běžné jízdní pomocníky a hlídače, a také nějaké to obložení interiéru a barva kůže.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 127 - 2016 lexus gs 200t 02Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 128 - 2016 lexus gs 200t 04Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 129 - 2016 lexus gs 200t 14

Přečtěte si více: GS bude nadále pohánět 3,5litrová V6, hybridní ústrojí i nové dvoulitrové turbo.

Lexus RC 200t - nová verze

Již od příchodu Lexusu NX 200t bylo jasné, že nový dvoulitrový přeplňovaný benzinový čtyřválec nezůstane vyhrazen pouze crossoveru. V červnu jsme tak mohli zmínit, že pohonná jednotka zamíří pod kapotu sedanu IS, nyní pro změnu přišla řada na kupé RC. V prodeji by se tato varianta měla ukázat ještě před koncem roku, což naznačuje, že slavnostní debut můžeme očekávat v září na autosalonu ve Frankfurtu.

Japonská automobilka sice momentálně ještě nedala k dispozici veškerá fakta, nicméně to podstatné již víme. Asi nejdůležitější je fakt, že RC 200t nedostane do vínku šestistupňový automat jako NX 200t, nýbrž osmistupňovou převodovku Sport Direct Shift, která byla původně vyvinuta pro RC F. Očekávat bychom tedy měli lepší řazení i zlepšení dynamiky.

K tomuto faktu se navíc přidává posílení samotného motoru, stejně jako v případě Lexusu IS můžeme totiž také v případě kupé očekávat 245 koní a 350 Nm. Tedy o šest koní a třicet Newtonmetrů více než u crossoveru. Poněkud paradoxně je ovšem model RC 200t horší při akceleraci na stovku, neboť danou disciplínu zvládne za 7,5 sekundy, tedy o pět desetin pomaleji než IS. Maximálka 230 km/h je již shodná.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 130 - Lexus RC 200t prvni foto

Lexus RX 2016 - nová generace pro Evropu

Nová generace Lexusu RX se světu představila již v dubnu na autosalonu v New Yorku. Prohlédnout jsme si tak mohli především novou čelní masku, která fanoušky značky sice dělí na dva tábory, nicméně na kterou si budou muset zvyknout, neboť se stala jejím poznávacím znamením. Je proto logické, že stejnou „tváří Predátora“ bude osazena i evropská verze, která bude debutovat na autosalonu ve Frankfurtu.

Změny oproti modelu nabízenému na severoamerickém trhu nás čekají především v kabině, kde bude poněkud specifická výbava. Evropské modely totiž mohou počítat s head-up displejem, bezdrátovým nabíjením mobilních telefonů či novým „chytrým“ otevíráním zavazadlového prostoru. Nic konkrétního však Lexus o tomto systému nezmiňuje, pročež není až tak jisté, zda půjde o tradiční „kopanec“ pod nárazník.

Mimo to se dočkáme navigačního systému Lexus Premium, který počítá s 12,3palcovým středovým displejem a sadou kamer monitorujících prostor okolo celého vozu. Bezpečnostní výbava pak počítá s detekcí chodců a automatickým zastavením ve chvíli, kdy vám neočekávaně vstoupí před nárazník. Chybět pak nebude ani detekce dopravního značení či samotná zesílená struktura vozu.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 131 - Lexus RX 450h 2016 EU verze prvni foto 01Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 132 - Lexus RX 450h 2016 EU verze prvni foto

Přečtěte si více: Představení evropské verze Lexusu RX 2016.

Mazda Koeru - koncept

Ani Mazda samozřejmě nejede na letošní frankfurtský autosalon s prázdnou. Hlavní atrakcí na jejím stánku přitom bude nový koncept Koeru, jehož název můžeme přeložit jako „přesahující“. Díky tomu se může zdát, že japonská automobilka hodlá bořit hranice a zažité stereotypy. Nakolik se tak ovšem stane, to je zatím záhadou. Koeru je prozatím totiž opravdu jen studií, ze které se teprve postupně má vyklubat nová generace crossoveru CX-7.

Se svými rozměry novinka přesně zapadá mezi stávající modely CX-5 a CX-9, neboť je 4 600 milimetrů dlouhý, 1 900 mm široký a 1 500 mm vysoký. I přes poměrně nízkou střešní linii by uvnitř měla nabízet prostor pro pět cestujících, kteří mohou počítat s novou generací multimediálního systému MZD Conncet. Ten má podporovat bezpečnou jízdu a zároveň řidiči nabídnout dostatek informací, přičemž samozřejmě neopomene ani na zábavu ostatních.

Více se ovšem Mazda o kabině nezmiňuje, k dispozici pak dává pouze jedinou ilustraci. Více se tedy budeme zaobírat exteriérem, který počítá s výraznou čelní maskou. Ta přechází v úzké diodové světlomety, zatímco záď zdobí dvojice mohutných koncovek výfuku. Z boku si pak můžeme povšimnout 21palcových litých kol ukrytých pod klenutými blatníky a malé světlé výšky, která neslibuje přílišné zážitky v terénu.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 133 - Mazda Koeru prvni oficialni foto 05Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 134 - Mazda Koeru prvni oficialni foto 06Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 135 - Mazda Koeru prvni oficialni foto 07

Přečtěte si více: Další detaily a snímky k Mazdě Koeru, předobrazu nové CX-7, která prý zboří stereotypy.

Mercedes-Benz A 2016 - facelift

Nedá se říci, že by facelift Mercedesu třídy A přicházel jako překvapení. Už zkraje května se podařilo inovované Áčko nafotit bez maskování, navíc hned v docela jedovatě zelené barvě, která se měla stát jednou z viditelných novinek faceliftu. A aby toho nebylo málo, o pár týdnů později unikla i podoba vrcholné verze A 45 AMG. Otázkou tak bylo jen to, kdy automobilka s faceliftem oficiálně vyrukuje a to stalo právě dnes.

Že se toho nezměnilo příliš, je patrné už napohled. Karoserie vozu byla obdařena především trochu jiným předním nárazníkem s více šípovitým tvarem. Toho si zřejmě všimne každý, méně zřetelné bude standardní použití „diamantové” masky chladiče (v testu modelu CLA je dobře zdokumentovaná), plně LED-světel jako výbavy na přání, nových koncových svět a upraveného zadního nárazníku, který trochu jiným způsobem hostí koncovky výfuků.

V interiéru můžeme spatřit též řadu menších novinek, z nichž část známe z novějších modelů značky jako je crossover GLA. Áčko tak dostalo stejnou přístrojovou desku a k ní i některé nové ovladače. Inovovaný je také informačně-zábavní systém s 8" obrazovkou kompatibilní s Apple Carplay a podporující řešení Mirrorlink. Nové možnosti čalounění a obložení palubní desky u faceliftu věru nepřekvapí.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 136 - Mercedes A 2016 facelift oficialni 05Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 137 - Mercedes A 2016 facelift oficialni 07Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 138 - Mercedes A 2016 facelift oficialni 21

Přečtěte si více: Faceliftovaný Mercedes-Benz třídy A již má české ceny.

Mercedes-AMG A 45 2016 - facelift

Ptáte se, kdy tohle šílenství skončí? O odpovědi nemáme zdání, jisti si ale můžeme být jedním: ještě neskončilo. Nyní ještě více než kdy dříve platí, že ani bláznivě rychlý Golf R zdaleka neplatí za „to nejvíc”, co můžete mezi rychlými kompakty koupit. Tento titul už předloni uzmul Mercedes A 45 AMG s litrově nejvýkonnějším benzinem na trhu. Netrvalo ale dlouho a další německý výrobce, Audi, přišel se svou odpovědí - na místo 360 stuttgartských koní platilo od té chvíle za vrchol ingolstadtských 367.

Mercedes se ale nikdy netajil tím, že chce svůj titul zpět. „Nikdy nespíme na vavřínech, ale trvale usilujeme o další vývoj našich produktů. A 45 AMG má pořád tolik potenciálu pro vylepšení, že jsme byli nuceni rozvinout jej naplno,” řekl Tobias Mörs, šéf Mercedes-AMG. Jistě fráze plné marketingu, ale mají i svůj praktický dopad - A 45 AMG je teď znovu nejsilnějším ostrým kompaktem na trhu, když z pouhého dvoulitrového motoru doluje neuvěřitelných 381 koní v 6 000 ot./min a 475 Nm mezi 2 250 a 5 000 ot./min.

Že se tohle stane, jsme více než tušili, teď už je to realitou. Varianta A 45 AMG byla faceliftována spolu s dalšími verzemi Áčka a tohle je přímý důsledek. Oněch 21 koní se pochopitelně stará o lepší dynamiku, zejména v případě akcelerace na stovku - i s pomocí pohonu všech kol a sedmistupňového automatu s funkcí lanuch control dokáže nejvýkonnější třída A zrychlovat na 100 km/h za 4,2 sekundy, o 1 desetinu rychleji než Audi RS3. O maximální rychlost se nadále stará omezovač zasahující jen a pouze v 250 km/h. Pro úplnost - spotřeba paliva, pochopitelně jen dle norem, zůstala na úrovni 6,9 litru benzinu na 100 km.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 139 - Mercedes A 45 AMG 2016 facelift oficialni 01Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 140 - Mercedes A 45 AMG 2016 facelift oficialni 05Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 141 - Mercedes A 45 AMG 2016 facelift oficialni 16

Přečtěte si více: Mercedes s navýšením výkonu upravil také převodovku pro krále mezi současnými hot hatchi.

Mercedes-Benz C Coupe 2016 - nová generace

Nová třícípá hvězda je doslova a do písmene zmenšeným S Coupe, což vlastně není překvapivé, neboť také čtyřdveřová třída C vypadá jako menší „eSko“. Oproti předchozí generaci je novinka o 95 milimetrů delší a 40 mm širší, přičemž rozvor narostl o 80 mm. Zvětšen tak byl prostor pro ramena, lokty a hlavu na všech sedadlech, s ohledem na danou karosářskou verzi si ovšem nejvíce budou lebedit cestující vpředu.

Zpočátku budou k dispozici pouze čtyři benzinové a dva dieselové motory, kdy „vonnější výpary“ zastupují verze C 180, C 200, C 250 a C 300. V prvním případě se o pohon stará přeplňovaný 1,6litrový čtyřválec, který dává k dobru 156 koní, zatímco zbývající trojice dostala do vínku oturbený dvoulitr. Ten byl naladěn na 184, 211 a 245 koní, spotřeba nebo jízdní dynamika však prozatím nebyla upřesněna.

To samé se týká rovněž „producentů sazí“, kteří budou k dispozici ve verzích C 220d a C 250d. Pod kapotou obou modelů najdeme 2,1litrový diesel, jenž dává k dobru 170 nebo 204 koní. Stejně jako v případě sedanu ani zde nechybí technologie SCR (Selective Catalytic Reduction), která by měla snižovat především emise. O nižší žíznivost se pro změnu postará i nízký koeficient odporu vzduchu Cd 0,26.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 142 - Mercedes-Benz C-Class Coupe 2016 prvni sada 06Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 143 - Mercedes-Benz C-Class Coupe 2016 prvni sada 07Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 144 - Mercedes-Benz C-Class Coupe 2016 prvni sada 15

Přečtěte si více: Coupé ve srovnání se sedanem jezdí na podvozku sníženém o 15 milimetrů.

Mercedes-AMG C 63 Coupe 2016 - nová generace

Jak bylo ohlášeno, tak se i stalo. Třícípá hvězda před pár hodinami oficiálně odhalila nový Mercedes-AMG C 63 Coupé, který se stejně jako běžnější varianty ukáže naživo v září na autosalonu ve Frankfurtu. Do prodeje ovšem zamíří až v březnu příštího roku, v případě zájmu se tedy budete muset obrnit menší trpělivostí. Cena prozatím známa není, nejspíše však naroste nad 2 038 850 Kč, kterou dáte za sedan třídy C poladěný divizí AMG z Affalterbachu.

Stejně jako v případě čtyřdveřového sourozence naleznete také u kupé pod kapotou čtyřlitrový osmiválec twin-turbo, který v základním provedení posílá na zadní kola 476 koní a 650 Nm točivého momentu. Ve spolupráci s dvouspojkovou převodovkou AMG Speedshift MCT stovku pokoří za rovné čtyři sekundy, přičemž se rozjede na 250 km/h, kdy zasáhne elektrický omezovač. V rámci spotřeby pak normy naznačují žíznivost 8,6 až 8,9 l/100 km.

Výkonnější model C 63 S Coupé dostal do vínku stejnou sedmistupňovou převodovku i motor, ten ovšem produkuje 510 koní a 700 Nm. Stokilometrové mety tak dosáhnete již za 3,9 sekundy, nejvyšší rychlost i spotřeba však kopírují hodnoty méně potentního provedení. V obou případech ovšem můžete sáhnout po paketu AMG Driver’s Package, díky kterému je možné posunout omezovač až na 290 km/h.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 145 - Mercedes-AMG C 63 Coupe 2016 prvni oficialni 04Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 146 - Mercedes-AMG C 63 Coupe 2016 prvni oficialni 05Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 147 - Mercedes-AMG C 63 Coupe 2016 prvni oficialni 28

Přečtěte si více: I přes působivé dynamické parametry nové C 63 AMG nepatří mezi muší váhy.

Mercedes-Benz GLC - facelift GLK

Německá automobilka konečně oficiálně odhalila nástupce Mercedesu GLK. Ten se díky změně nomenklatury pyšní novým názvem GLC, kterým dává najevo svůj příbuzenský vztah ke třídě C. Jeho vzhled je pak ovlivněn konceptem z dubnového šanghajského autosalonu, jen z toho důvodu však GLC Coupe nevzniklo. Předznamenávat má totiž rovněž sportovnější verzi, která by se měla postavit BMW X4.

My se ovšem dnes budeme zabývat pouze výchozím Mercedesem GLC, který vůči předchůdci narostl o 120 milimetrů do délky (na 4 536 mm) a 50 milimetrů do šířky (na 1 840 mm). Máme také čest s rozvorem protaženým o 118 milimetrů (na 2 755 mm), nárůstu o 47 a 20 milimetrů se pak dočkal rovněž rozchod kol vpředu a vzadu. Výška však oproti tomu poklesla o devět milimetrů (na 1 630 mm) . Od karoserie se můžeme přesunout do motorového prostoru, kde zpočátku budeme mít tu čest pouze se čtyřválcovými motory. Verze GLC 220d a 250d přitom bude pohánět 2,1litrový turbodiesel o výkonu 170, respektive 204 koní, za benzinové modely bude prozatím kopat jen varianta GLC 250 osazená přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem naladěným na 211 koní. Standardem pro tento i oba dieselové modely je pak systém 4x4, stejně tak lze počítat s devítistupňovým automatem. Ano, čtete správně, žádný manuál v nabídce nebude. To ostatně platí také o hybridním Mercedesu GLC 350e 4Matic, který ovšem do vínku dostane automat sedmistupňový.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 148 - Mercedes-Benz GLC 2016 prvni oficialni sada 16Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 149 - Mercedes-Benz GLC 2016 prvni oficialni sada 17Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 150 - Mercedes-Benz GLC 2016 prvni oficialni sada 18

Přečtěte si více: Projděte si rozsáhlou fotogalerii nového GLC i veškerá dostupná data o motorovém i zavazadlovém prostoru.

Mercedes-Benz IAA - koncept

Při prohlížení fotografií tohoto futuristického předobrazu třetí generace CLS odhaleného v předvečer frankfurtského autosalonu se nemohu ubránit pocit déjà vu. Tohle už jsem někde viděl, jen určitě ne naživo. Bylo to v nějakém sci-fi filmu a to auto se v něm v jisté, podle paměti docela vysoké rychlosti rozpláclo a natáhlo celé. Vlastně ne, nenatáhlo, celé se přetransformovalo a začalo jezdit po stropě tunelu. A také to byl Mercedes.

Že by se nyní ve Stuttgartu někdo na tento film hemžící se mimozemšťany a černě oděnými pány s černými brýlemi a blýskajícími ukazovátky někdo rozpomněl? Ne, toto není filmová rekvizita ani zhmotněný experiment z počítačové hry. Tento koncept je stylisticko-technickým cvičením ukazujícím trendy pro údajně nepříliš vzdálenou budoucnost.

Vývoj v rámci pohonných systémů se v poslední době poněkud zadrhává a nepřináší tak vysoké úspory ve spotřebě, aby bylo možno naplnit plány ambiciózních plánovačů z Bruselu. Ani na poli úspory hmotnosti neexistuje až tak velký manévrovací prostor, zákazníci nechtějí auta, kde uslyší náraz každého kamínku do podběhu a závan větříku. Pozornost se tak obrací k aerodynamice. A právě ta je středobodem nového konceptu od Mercedesu.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 151 - Mercedes Benz Concept IAA 2015 10Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 152 - Mercedes Benz Concept IAA 2015 11Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 153 - Mercedes Benz Concept IAA 2015 12

Přečtěte si více: Známe vše důležité o dost možná revolučním stroji Mercedesu, jehož technika nemusí mít daleko k výrobě.

Mercedes-Benz S Cabrio - nový model

Odhalení nového Mercedesu S Cabrio rozhodně není nečekaným či překvapivým krokem. Přeci jen třícípá hvězda jeho příchod avizovala a neopomínala pravidelně přihazovat i nějakou tu fotku či ilustraci. Vzhled tak asi nebude překvapením, zvláště když 60 procent veškerých komponentů otevřená verze sdílí s již představeným kupé. Nově se ovšem může pochlubit třeba zadní hliníkovou podlahou, která je u třídy S použita poprvé. Díky tomu podíl daného materiálu překročil 50 procent.

I přes nemalé využití odlehčených komponentů ovšem nový Mercedes S Cabrio není muší váhou, neboť ve verzi S 63 AMG 4Matic váží společně s palivovou nádrží natankovanou na 90 procent, řidičem (68 kg) a zavazadly (7 kg) nemalých 2 185 kilogramů. Hmotnost standardního provedení značka momentálně nezveřejnila, nicméně také u varianty S 500 s pohonem zadních kol se nejspíše budeme pohybovat okolo dvou tun.

Mercedes-AMG S 63 Cabrio 4Matic je vůči němu standardně vybaven pohonem všech kol, který rozděluje výkon v poměru 33:67 ve prospěch zadní nápravy. Tím má být naznačena snaha o nečekanou agilitu, jíž má pochopitelně prospívat i 5,5litrový přeplňovaný osmiválec pod kapotou, který produkuje 585 koní a 900 Nm. Stovku tak vůz pokoří za 3,9 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 250 km/h.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 154 - Mercedes-Benz S Cabrio 2016 oficialni sada 07Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 155 - Mercedes-Benz S Cabrio 2016 oficialni sada 08Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 156 - Mercedes-Benz S Cabrio 2016 oficialni sada 20

Přečtěte si více: Máme pro vás rovněž detailní fotogalerii méně výkonného provedení S 500 včetně podrobnějších dat.

Mercedes-Benz V AMG Line - nová verze

Pokud se nemůžete rozhodnout, kterou dodávku plnou sedaček si pořídit, protože všechny jsou málo sportovní, Mercedes třídy V nabídne řešení, a to ještě letos. Na frankfurtském autosalonu se představí třída V z řady AMG Line a pověsti třípísmenné legendy z Affalterbachu dosáhne upravenými nárazníky, prosklenou střechou a devatenáctipalcovými koly.

Kromě těchto vylepšení nabídne interiér o něco víc komfortu. Je tu jen šest míst, ale nenajdete tu lavici, všichni sedí na kapitánských křeslech. Minimálně ta v prvních dvou řadách dostanou možnost vyhřívání a chlazení a také budou benefitovat z chlazených či vyhřívaných držáků nápojů a chladničky v mamutí středové konzoli, táhnoucí se až k druhé řadě sedadel. Cestující na těchto dvou místech také dostanou držáky na iPad.

Zatím není známo, ke kterému z 2,1litrových dieselových čtyřválců nabízejících od 136 do 190 zběsilých koní bude možnost sadu AMG Line objednat. Nepočítejte však s tím, že zrychlení na stovku, které je v rozsahu 14,4 - 9,1 s, tenhle tovární tuning nějak zlepší. V každém případě, pokud je tahle sportovní krabice na kolech přesně to, co chcete, v prodeji bude koncem letošního roku.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 157 - mercedes v amg line 02Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 158 - mercedes v amg line 03Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 159 - mercedes v amg line 04

Přečtěte si více: Podívejte se na další fotky německé „sportovní“ dodávky.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.