Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek

(doplněno 28.9.) Další ročník pařížského autosalonu je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek i informace o Mondialu 2012.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek

28.9.2012 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 28.9.) Další ročník pařížského autosalonu je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek i informace o Mondialu 2012.

Toyota Auris 2013

Přesně před měsícem Toyota uznala, že hra na slepou bábu s novým Aurisem v době, kdy jej viděli prakticky všichni buď na špionážních fotkách anebo záběrech z uniklého katalogu, nemá valný význam. Její tiskové oddělení proto vypustilo set obrázků, přesná čísla a popis detailů k technice si však Toyota nechala pro sebe. Správný čas na odtajnění zbytku podstatného nastal podle Japonců až nyní.

Minule nám z konkrétních údajů chyběly hlavně parametry avizovaných motorů, mohli bychom se proto podívat nejdříve na ně. Jak už jsme psali, pod kapotou vozu navrženého podle Toyoty především pro evropskou klientelu, se objeví pět pohonných jednotek - dvě zážehové, stejný počet dieselů a jeden hybrid.

Nejlevnějším základem se stane čtyřválec 1,33 l s variabilním časováním ventilů Dual VVT-i na straně nasávání i výfuku a standardním systémem stop-start. Takto motorizovaný Auris nabídne 99 koní a 128 newtonmetrů při 3 800 ot./min. Průměrná spotřeba vyšla podle měřícího cyklu EU na 5,4 l/100 km, což je ve srovnání s výběhovým předchůdcem pokles o 0,4 litru.

Přečtěte si více: Detailní představení nového Aurisu se spoustou oficiálních fotek.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 290 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 03Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 291 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 04Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 292 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 05

Toyota Auris Touring Sport (kombi) 2013

Toyota až dosud věnovala v rámci příprav na pařížský autosalon většinu pozornosti novému MPV Verso a především druhé generaci modelu Auris. Jeho kombi verzi nazvanou Touring Sports tak trochu opomíjela, i když bychom to asi měli považovat spíše za snahu udržet jej v tajnosti až do veřejného odhalení. Tato snaha Japonců sice vyšla naprázdno, protože první fotka kombíku byla na světě už na začátku září, specifikace nám ale dosud zatajovali.

Aktuální tisková zpráva se Aurisu Touring Sports věnuje stručněji, než by se vážným zájemcům o tento model líbilo, něco ale přeci jen máme. Praktičtější karoserie nové Toyoty byla ve srovnání s pětidveřovým hatchbackem prodloužena o 285 mm. Protože rozvor o délce 2,6 metru zůstal u kombíku zachován a důvod měnit příď neexistoval, můžeme předpokládat, že konstruktéři „spotřebovali“ všechny milimetry navíc pouze ke zvětšení zavazadlového prostoru. O kolik? Také by nás zajímalo, ale Toyota prozatím nepokládala za důležité oznámit to. Namísto toho uvádí snížení nakládací hrany o 80 mm a prodloužení ložné plochy až o 300 mm.

Přečtěte si více: Všechny známé informace a další fotografie nového Aurisu kombi.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 293 - Toyota Auris Touring Sports nove foto 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 294 - Toyota Auris Touring Sports nove foto 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 295 - Toyota Auris Touring Sports nove foto 03

Toyota GT 86 TRD pro Evropu

Je docela smutné, že oddělení TRD spadající pod divizi Toyota Technocraft se do Evropy oficiálně dostalo až nyní, ačkoli se přestavbami závodních i civilních strojů zabývá již od druhé poloviny 70. let, ale zase lépe pozdě, nežli později. Seznam věcí je poměrně rozsáhlý a automobilka zdůrazňuje, že je nebude nabízet jako kompletní balíček, ale vše bude naopak dostupné samostatně.

Co může být poněkud frustrující, je skutečnost, že navzdory svým rozsáhlým zkušenostem s přeplňováním pomocí mechanicky poháněných kompresorů se TRD prozatím k přestavbě plochého dvoulitru neodhodlalo. Jinak si ale zájemci asi stěžovat nebudou. Za momentálně neznámé částky bude možné dokoupit brzdový systém Brembo s pancéřovanými hadicemi ale především kotouči o průměru 355 mm a šestipístkovými třmeny vpředu a 345 mm a čtyřpístkovými brzdiči vzadu.

O změnu chování na silnici se postarají stavitelné tlumiče, pevnější pružiny, nové stabilizátory a k mání bude také částečně karbonová přední rozpěra. O další vyztužení karoserie se postarají speciální zámky dveří a také křížová výztuha pod motorovým prostorem. Podvozkové díly pak kompletují litá nebo navíc i kovaná osmnáctipalcová kola.

Přečtěte si více: Kompletní představení známých doplňků TRD pro GT 86.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 296 - Toyota GT 86 TRD nove pariz 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 297 - Toyota GT 86 TRD nove pariz 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 298 - Toyota GT 86 TRD nove pariz 03

Toyota iQ EV (eQ)

Snad nikdo jiný se na poli hybridních technologií neprofiluje takovým způsobem, jako Toyota. Spojení benzinových pohonných jednotek s elektromotory se ale zřejmě japonské značce nezdá být dostatečně ekologické. Proto v Paříži představí také elektrickou verzi svého nejmenšího modelu iQ. Nejedná se přitom o koncept, ale zcela hotový vůz, který se již může pochlubit i svými technickými parametry.

Automobilka dává na odiv hlavně dobu dobíjení, jako obvykle je to ale trochu složitější. Začneme-li realitě-bližšími fakty, pak ve standardním provedení, kdy iQ EV připojíte v garáži do zásuvky, se má 12 kWh kapacity akumulátorů dobít do tří hodin. Už to chce ale lepší než obvyklou elektrickou přípojku, tedy alespoň v našich končinách. U nás počítejte spíše ještě s jednou hodinou navíc. To je v konfrontaci s udávaným dojezdem pouhých 85 km (reálně tedy tak maximálně 2/3) hodně, pokud ale sáhnete po doplňkovém systému zaručujícím rychlonabíjení, můžete mít 80 % z celkové kapacity k dispozici již za 15 minut. Jen to bude chtít přípojku s elektrickým výkonem okolo 40 kilowatt, což je asi desetinásobek toho, co běžně máte doma. S podobným nabíjením v garáži tedy příliš nepočítejte.

Přečtěte si více: Kompletní informace o marnosti elektrického iQ.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 299 - Toyota iQ EV 2013 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 300 - Toyota iQ EV 2013 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 301 - Toyota iQ EV 2013 03

Toyota Verso 2013 - facelift

Po stránce kosmetické dostal vůz jiné nárazníky a blatníky, nová je čelní maska a do světlometů byly vpraveny LED zajišťující denní svícení. Menší jsou sklopná zpětná zrcátka, která se honosí integrovanými blinkry, zatímco vzadu přibyl náznak difuzoru. Nabídku litých kol rozšíří dva nové designy, do palety barev pro změnu přibude bílá perleť a dva odstíny modré.

Uvnitř se neupravovalo praktické využití, počítat tak nadále můžete se systémem Toyota Easy Flat-7, který nabízí až 32 různých variací nastavení sedadel. Napevno ukotvené tak zřejmě bude jen stanoviště řidiče, přestože výškově a podélně bude možné sedadlo polohovat. Není nám ovšem známo, zda i tento pohyb japonská automobilka zahrnula do svého výčtu.

Jisté je to, že při obsazení všech tří řad máte k dispozici pouhých 155 litrů zavazadlového prostoru, což bude stačit tak na fotbalový míč a kopačky všech vašich ratolestí. Při sklopení posledních dvou sedadel ovšem prostor naroste na 440 l, což by již rodinný nákup mohlo pojmout. Během jeho odvozu navíc Verso nabídne větší komfort.

Přečtěte si více: Podrobnější představení prý značně inovovaného Versa.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 302 - Toyota Verso 2013 06Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 303 - Toyota Verso 2013 07Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 304 - Toyota Verso 2013 08

Toyota Yaris Trend

Uvolňování informací k novinkám pařížského autosalonu tak trochu připomíná přídělový systém. Ne, že bychom protestovali. Je milé, že automobilky se konečně oprostily od zveřejňování obrazových upoutávek zachycujících drobné detaily a místo toho vypouští finální fotky, ale chybějící technické detaily a další záběry nás nutí vracet se k tématu opakovaně, takže to pak může vypadat, že píšeme pořád dokola to samé.

Příkladem budiž třeba nová edice Toyoty Yaris s označením Trend. Poprvé jsme o ní referovali před necelými dvěma týdny v upoutávce na flotilu chystanou největší japonskou automobilkou pro blížící se výstavu v Paříži. Podruhé jsme zachytili pár podrobností k výbavě, takže jsme se dověděli, že provedení Trend se má stát nejluxusnější verzí modelové řady, že bílá je vlastně perleťová a od standardu se vůz nebude lišit pouze dekorativními polepy nebo začerněnými sloupky a chromovými zpětnými zrcátky, ale také patnácti nebo šestnáctipalcovými koly v dvoubarevném provedení, koženým čalouněním nebo dotykovým displejem Toyota Touch.

Přečtěte si více: Další fotky a specifikace japonské stylovky pro mladé.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 305 - Toyota Yaris Trend nove foto 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 306 - Toyota Yaris Trend nove foto 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 307 - Toyota Yaris Trend nove foto 10

Volvo V40 Cross Country

Nové Volvo V40 Cross Country už známe od podlahy až po střechu. Tedy na pohled, obsah motorového prostoru si projdeme až nyní

K dispozici jsou tedy dva benzinové a dva dieselové motory, které je možné spárovat s manuálem nebo automatem. Tou je u všech pohonných jednotek zastaralý Geartronic, jedinou výjimku tvoří benzinový motor T4 disponující výkonem 180 koní a točivým momentem 270 Nm (na některých trzích bude k mání dokonce 300 Nm). Spřáhnout jej totiž můžete s dvouspojkovou převodovkou Powershift původem od Fordu.

Spotřeba takto vybaveného modelu je ale prozatím neznámá, stejně jako jeho akcelerace či nejvyšší rychlost. Posloužit tak můžeme jen apetitem 5,5 l/100 km, kterého dosahuje s „manuálem”. To je přitom naprosto stejná hodnota, jakou se pyšní i standardní Volvo V40. Vyšší světlá výška, plastové lemy a střešní ližiny se tak očividně vůbec neprojevují na aerodynamice. Nebo se nám to alespoň švédská automobilka snaží namluvit.

Přečtěte si více: Další specifikace a oftky V40 XC, projít si můžete také náš první test výchozí V40.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 308 - Volvo V40 Cross Country oficialni prvni 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 309 - Volvo V40 Cross Country oficialni prvni 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 310 - Volvo V40 Cross Country oficialni prvni 03

Volvo V40 R-Design

Jak je u Volva zvykem, označení R-Design nereprezentuje samostatný model, nýbrž rozšíření původních čtyř výbav - Base, Kinetic, Momentum a Summum - o pátou. Z obrázků je patrné, že podstatným dílem se na pozměněném vzhledu erka podílí především nové nárazníky, poněkud méně snížený podvozek a prahové nástavce a nepřehlédnutelná jsou také pětipaprsková kola, dvě chromované koncovky výfukového potrubí a modrý odstín laku připomínající Volvo S60 Polestar.

Nezapomínáme ani na nenápadný štítek umístěný na masce chladiče a pochopitelně také přestavěný interiér s modifikovaným volantem a novými, výrazněji tvarovanými sedačkami vpředu i vzadu čalouněnými kombinací kůže a alcantary. Špatnou zprávou pro některé zákazníky (i když teda asi spíše pro příští zájemce o ojetiny V40 R-Design) bude možná to, že přiostřený vzhled nebude vždy korespondovat s výkony pohonné jednotky. Volvo ještě mlčí, ale nepochybujeme o to, že novu výbavu bude možné spojovat se všemi pohonnými jednotkami, tudíž i se základními šestnáctistovkami T3 (benzín) i D2 (nafta). Reputaci by nicméně mohl napravit zmiňovaný Poslestar, který již větší objem práce pro Volvo avizoval.

Přečtěte si více: Oficiální představení Volva V40 R-Design, skoukněte také první video s novým psueodeRkem.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 311 - Volvo V40 R-Design 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 312 - Volvo V40 R-Design 03Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 313 - Volvo V40 R-Design 10

Volkswagen Beetle R-Line - sériová verze

Rychlost a obratnost nové generace Brouka bychom v entomologické hantýrce jen stěží přirovnali ke švábovi. Pomalý, zejména pak s dvoulitrovým TSI o výkonu 200 koní rozhodně není a třeba stovku zdolá za 7,5 sekundy, ale sportovním také ne. Na více hbitosti bude nutné počkat na produkční verzi Beetle R. Stejně jako v přírodě i koncern VW ale umí mimikry, které z něj od pohledu udělá tak trochu něco jiného. Ve Wolfsburgu tomu už tradičně říkají R-Line a podobě čehosi jako koncept nám toto řešení v hávu nového Beetlu ukázali už v březnu. O půl roku později vám můžeme ukázat také produkční verzi.

Abyste mohli u svého Volkswagenu Beetle pomýšlet na jakousi pseudosportovní vizáž, potřebujete k tomu především nejvyšší stupeň výbavy Sport. A to znamená jisté omezení motorizací při nákupu. VW patrně nemá zájem, aby se auto promenádovalo po silnicí s načepýřeným paketem a ve skutečnosti měl pod kapotou pouhých 105 koní benzínového 1,2 TSI nebo naftového 1,6 TDI. Zkrátka s těmito čtyřválci verzi Sport a tudíž ani paket R-Line nepořídíte.

Přečtěte si více: Představení Brouka Sportovce v produkčním provedení.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 314 - Volkswagen Beetle 2012 R-Line 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 315 - Volkswagen Beetle 2012 R-Line 03Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 316 - Volkswagen Beetle 2012 R-Line 09

Volkswagen Golf R Cabriolet (?)

Je to spekulace, ale více než pravděpodobná. Můžeme s trochou nadsázky říci, že kdyby VW se sedmičkovým Golfem nezaujal, má v záloze ještě jednu zajímavou novinku - šestou generaci Golfu Cabriolet v provedení R.

Že se k premiéře podobného vozu schyluje naznačoval již jeho loňský koncept a letošní patentování sériového vzhledu. Ani jedno sice nemuselo nic znamenat, ale považte sami - výchozí Cabriolet se vyrábí teprve jeden a půl roku a je jasné, že v prodeji ještě alespoň další tři zůstane. Navíc dlouho na trhu není ani nedávno testované eRko, takže proč nespojit užitečné s... užitečným a z techniky obou vozů udělat nový vrchol řady?

Prohlédněte si více: Špionážní video s mulou Golfu R Cabrio, přečtěte si také náš test Golfu R ve verzi hatchback.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 317 - VW Golf R Cabriolet spy video NS Perex

Volkswagen Golf VII

Nový Golf střídá svého předchůdce nebývale rychle. Sedmička nahrazuje dosavadní šestku po pouhých čtyřech letech, což je tak trochu potvrzením, že odcházející vůz byl jakýmsi mezistupněm hodně spřízněným s pátou generací - auta sdílela stejný technický základ včetně platformy PQ35, motorů a převodovek a odlišovaly se hlavně designem a použitými materiály.

Novinka samozřejmě nezavrhuje koncernové převodovky a prověřené pohonné jednotky, ke kterým se ještě dostaneme, každopádně vychází ze zcela jiného základu. Jako třetí vůz v pořadí (po Audi A3 a Seatu Leon) byl také Golf postaven na - z pohledu Wolfsburgu přelomové - modulární platformě MQB s napříč uloženými motory, která se postarala nejen o změnu rozměrů.

S délkou 4 255 mm, šířkou 1 799 mm a výškou 1 452 mm je nový Golf o 56 mm delší, 13 mm širší a 28 mm nižší než výběhové auto. Tyto čísla v kombinaci s hranatějšími tvary navrženými pod dozorem italského šéfa designu Waltera de Silvy znamená, že sedmá generace má o poznání ostřejší profil, o deset procent lepší aerodynamiku (Cw 0,27) a opticky stabilnější postoj na silnici. O to se postaral také nárůst rozvoru o 59 mm na celkových 2 637 mm (o 36 mm více než Audi A3 a shodný s Leonem) a rozšíření rozchodu o 8 mm vpředu a 6 mm vzadu.

Přečtěte si více: Podrobné oficiální představení nové generace Volkswagenu Golf s pořadovým číslem 7, projít si můžete i stručnou historii všech generací vozu a nebo dokonce české ceny nového Golfu.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 318 - Volkswagen Golf VII oficialni 16Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 319 - Volkswagen Golf VII oficialni 17Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 320 - Volkswagen Golf VII oficialni 18

VW Golf VII BlueMotion

Nejúspornějším Golfem všech dobe se s již dříve ohlášeným průměrem 3,2 litru nafty na 100 km stává Golf BlueMotion, který na autosalonu debutuje ve formě konceptu. Jelikož však značka zároveň zveřejnila i velmi podrobný seznam výbav Trendline a Comfortline, s nimiž bude novinka v létě příštího roku k dispozici, bude se sériový model lišit maximálně v detailech. Pokud vůbec.

Rozdíly každopádně rozhodně nebudou v základních komponentech, kterými jsou motor 1,6 TDI o výkonu 110 koní, pětistupňový manuál s prodlouženými drahami řazení, systém start/stop nebo pneumatiky „designované pro co nejnižší valivý odpor“. Oproti standardnímu Golfu sedmé generace si model BlueMotion přiveze do prodeje také optimalizovanou karoserii, jejíž koeficient odporu vzduchu poklesl na pouhých 0,27. Dosaženo toho bylo částečným zaslepením otvorů chladiče, střešním spoilerem nebo zakrytováním podvozku. Ten navíc poklesl o 15 mm blíže k zemi.

Všechny tyto úpravy by podle značky měly přinést Golfu BlueMotion teoretický dojezd 1 562 km, což by značně redukovalo nároky na rodinné rozpočty. Při roční porci okolo 15 000 km byste totiž mohli za dvanáct měsíců natankovat jen desetkrát. Důležité je však slovo teoreticky, v reálu bude hodně záležet na jízdním stylu a podmínkách. Podle Volkswagenu by ale vliv nemělo mít obutí novinky, k dispozici totiž bude s 15- nebo 16palcovými koly a dvou nebo čtyřdveřovou karoserií.

Přečtěte si více: Podrobné představení úsporného Golfu BlueMotion.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 321 - VW Golf BlueMotion Paris concept 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 322 - VW Golf BlueMotion Paris concept 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 323 - VW Golf BlueMotion Paris concept 03

Volkswagen Golf VII GTI

Oficiální fotografie nového GTI se neoficiálními kanály dostaly ven a vy se tak můžete podívat, jestli novému Golfu joggingový outfit sluší či nikoli. Ať už si ale myslíte cokoli, je docela sympatické, že VW ze svého potomka neděla druhotřídní hvězdu tuningových srazů a místo toho se opět pouští umírněnou cestou.

Nejmarkantnějším vizuálním poznávacím znamením sedmého pokračování Golfu GTI (a i z toho je patrná značná umírněnost designérů) se stane tenká červená linie překračující hranici přední masky a podtrhující zamračená světla s LED. Tradičně nebude chybět ani maska s motivem šestiúhelníků, která svou strukturou připomíná včelí plástev.

Přední nárazník doplní tři černé lamely opticky snižující vysoké mlhovky, prahy vypadají překvapivě nedotčeně a také záď se od standardního provedení odlišuje pouze jiným uspořádáním světel, skoro neviditelně prodlouženou hranou spoileru nad zadním oknem a dvojící samostatných, chromovaných koncovek výfuku po stranách. A ještě něco - Volkswagen opět provedl designovou evoluci hliníkových kol, které tvarem svých paprsků teď připomínají hokejky nebo možná spíše nějaké boty.

Přečtěte si více: Kompletní představení předprodukčního konceptu nového Golfu GTI.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 324 - VW Golf GTI VII 2013 oficialni prvni 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 325 - VW Golf GTI VII 2013 oficialni prvni 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 326 - VW Golf GTI VII 2013 oficialni prvni 03

Volkswagen Golf VII - originální příslušenství

Standardní Volkswagen Golf sedmé generace již pár dnů důvěrně známe, skoro do posledního šroubku. Přesto se na stánku značky na pařížském autosalonu vedle konceptu GTI neztratil. A to i díky exkluzivnímu doplňkovému příslušenství, které třeba i z turbodieselového pětidveřového modelu udělá opravdu ostrý hatchback. Tedy alespoň na pohled.

Příslušenství je v nabídce už celkem dost, nás z něj ale pochopitelně nejvíce zajímá to automobilové. Naše oči tak ze všeho nejdříve zaujal aerodynamický paket, který na přiložených fotkách vidíte na sedmičkový Golf aplikovaný sakum prásk, jeho jednotlivé komponenty ale lze zakoupit i samostatně. Z plastových částí je na výběr je přední nárazník za 299 Eur (cca 7 500 Kč), zadní nárazník za 399 Eur (cca 10 000 Kč), střešní spoiler za 349 Eur (cca 8 700 Kč) nebo boční prahy znovu za 399 Eur (i tentokrát asi 10 000 Kč).

Parádníci mohou vsadit také na novou koncovku výfuku buď v chromovaném nebo černém provedení za cenu 99 Eur (asi 2 500 Kč), 18palcová kola Rotary s dvanácti paprsky za 259 Eur (cca 6 500 Kč) nebo 17palcová s designem Blade v ceně 219 Eur (cca 5 500 Kč).

Přečtěte si více: Podrobnější představení továrních doplňků pro nový Golf.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 327 - VW Golf VII prislusenstvi 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 328 - VW Golf VII prislusenstvi 03Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 329 - VW Golf VII prislusenstvi 04

Autoforum.cz

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše