Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek

(doplněno 12.3.) Významný ženevský autosalon je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek i informace o autosalonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek

12.3.2012 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 12.3.) Významný ženevský autosalon je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek i informace o autosalonu.

Ferrari F12 Berlinetta

První pohled na maranellskou novinku je i není překvapivý. Na jednu stranu potvrzuje autenticitu výše zmíněného úniku záběrů jedné z dřívějších evolucí vozu, zároveň ale dosvědčuje, že pravdě byly blíže ilustrace z ní vzešlé. Vůz zepředu sice je designovým mixem modelů FF, 458 Italia a již zmíněné 599, svým hranatým pojetím má ale nejblíže k loňskému FF, a to se některým jistě zamlouvat nebude.

Ať už si o přídi myslíte cokoli, docela jiný pohled nabízí zadní partie, které jsou už více podobné 599. Nejzajímavější částí je ale dozajista neotřelý způsob přechodu linek z koncových světel v zadní difuzor. Na zádi už pak bije do očí jen čtveřice výrazných koncovek výfuků a na boku výrazný prolis přecházející od zadních blatníků v přední. Bez zajímavosti jistě není, že design vozu není bezúčelný - součinitel odporu vzduchu má hodnotu jen 0,299, přítlak vytvářený aerodynamickými prvky pak oproti 599 GTB vzrostl o 76 procent - jako příklad výrobce uvádí 123 kg generovaných při rychlosti 200 km/h.

Rozměry karoserie se oproti 599 změnily dosti výrazně, a to překvapivým směrem - vůz je menší. Přesně řečeno je o 47 mm kratší, 20 mm užší a neuvěřitelných 63 mm nižší. Adekvátně tomu má být upravena i pozice řidiče a také těžiště vozu - podrobnější údaje k rozměrům F12 najdete v přehledu základních technických parametrů v závěru tohoto článku

Interiér nové berlinetty v mnohém připomíná model 458 Italia, i když výdechy ventilace jsou umístěné jinak a nemají ani identický tvar. Nicméně spousta ovládacích prvků byla opět integrována do volantu, takže kromě startovacího tlačítka a přepínače módů Manettino zde najdete ovládání směrovek, stěračů, světel a tlumičů adaptivního podvozku. Pokud bude řidič potřebovat pomoc při parkování nebo přejezdu přes vyšší retardéry, mezi přístrojovým panelem a středovými výdechy najde dvě tlačítka - jedno z nich aktivuje kameru, to druhé částečně zvýší světlou výšku podvozku.

Přečtěte si více: Podrobné představení nového Ferrari F12 s dalšími snímky a prvními videy, máme i první živé fotky a další videa. Nové Ferrari si také můžete sestavit v online konfigurátoru.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 75 - Ferrari 620 oficialni 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 76 - Ferrari 620 oficialni 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 77 - Ferrari 620 oficialni 03

Ferrari California 2012 - faceflit

Že se připravuje něco kolem nejlevnějšího modelu Ferrari, bylo s ohledem na věk Californie nasnadě. Na trhu je od roku 2008 a na menší intervenci konstruktérů měla podle obvyklých automobilových měřítek nejvyšší čas. Dnešní oficiální tisková zpráva tento předpoklad potvrzuje - faceliftovaný kupé-kabriolet bude formálně odhalen v Ženevě.

Pokud jste se nejdříve podívali na fotografie a neobjevili žádné změny, můžu vás ujistit, že je to v pořádku a opravdu se jedná o modelový rok 2012. Ferrari protentokrát uznalo za vhodné neměnit design a nasměrovalo prostředky a energii na vylepšení techniky. Třeba motoru. Vidlicový osmiválec o objemu 4,3 litru dostal komplet nový výfukový systém a přeprogramovanou řídicí jednotku. Výsledkem je zvýšení výkonu ze 460 na 490 koní a posílení maximálního točivého momentu ze 485 na 505 newtonmetů.

Konstruktéři ale našli rezervy i ve zbytku konstrukce automobilu a podařilo se jim uspořit sice nijak závratných, ale rozhodně potěšitelných 30 kg (a dostat se na 1 705 kg). Ve výsledku tak bude California schopná akcelerovat s původní dvouspojkovou převodovkou na stovku za 3,8 sekundy, tedy o dvě desetiny vteřiny rychleji než dosud.

Přečtěte si více: Úplné představení faceliftované Californie.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 78 - Ferrari California Facelift 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 79 - Ferrari California Facelift 02

Fiat 500L

Italská automobilka použila pro označení svého nového přírůstku do modelové rodiny 500 písmeno L jako „Large”. Potvrdili se tak předchozí informace dementující jméno Ellezera. Vůz doplní kabriolet C a sportovní Abarthy, a pokud se pozorně podíváte na jeho design, je zřejmé, že autoři předchozích počítačových ilustrací měli velmi přesné údaje - sériové provedení se od nich odlišuje pouze v detailech.

Fiat ve svém stručném prohlášení uvádí, že další karosářská varianta má za cíl „uspokojit různé druhy nových zákazníků a růst s těmi stávajícími”. Zpráva dále naznačuje, že by Fiat byl velmi rád, kdyby byla jeho novinka vnímána nejen jako běžné pětidveřové mini, ale spíše jako průnik malého MPV s kompaktním SUV, jinak řečeno, abychom viděli dnes tolik populární crossover. Tvary i rozměry by docela seděly.

Nový pětisedadlový model 500L je totiž dlouhý 4,14 m, široký 1,78 m a vysoký 1,66 m a svým půdorysem téměř přesně kopíruje Mini Countryman, ale italský stroj je skoro o deset centimetrů vyšší.

Jinak novinka se bude vyrábět v srbském Kragujevaci a oficiální představení proběhne na ženevském autosalonu. Od počátku se počítá s dvojicí zážehových motorů (dvouválec 0,9 TwinAir turbo a 1,4 l) a malým čtyřválcovým dieselem o objemu 1,3 litru. Na další detaily si ale ještě musíme počkat, zřejmě až do ženevské premiéry.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 80 - Fiat 500L 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 81 - Fiat 500L 02
Oficiální obrázky potvrzují, že předešlé ilustrace čerpaly z více než hodnověrných zdrojů

Ford B-Max - produkční verze

Ford na loňském ženevském autosalonu představil koncept malého MPV B-Max, který od pohledu vypadal, že k výrobě nemá daleko. Čekali jsme tak jen na chvíli, kdy se americká automobilka vytasí i s produkční verzí, nakonec nás ale nechala čekat celý rok. Až dnes totiž dala na vědomí, že znovu na ženevském autosalonu předvede B-Max v podobě, ve které si jej budeme moci pořídit v autosalonech a do éteru vypustila i první podrobností.

Těch není mnoho, zatím máme k dispozici jen dvojici snímků a pár obecnějších informací, i ty si ale stojí za to projít. Pokud začneme u vzhledu, pak je třeba říci, že ten se oproti konceptu změnil vskutku minimálně. Na přídi ubyla trocha chromu, přibyly přední mlhovky a na boku dveře dostaly klasické kliky. Též kola se trochu zmenšila, tím ale výčet odlišností můžeme uzavřít.

O B-Maxu dále víme, že rozměrově by se měl podržet parametrů konceptu, který byl - pro představu - o 110 mm delší než současná Fiesta, ze které technicky vychází, a o 320 mm kratší než větší C-Max. Pod jeho kapotou se objeví litrový tříválec EcoBoost s výkonem 100 nebo 125 koní a nějaký ten menší diesel TDCI, zřejmě o objemu 1,4 nebo 1,6 litru.

Přečtěte si více: Prvotní představení B-Maxu, ke kterému Ford později přidal i elaborát na téma dveře a další foto- a videomateriál. Nejnověji vám můžeme nabídnout i kompletní ceník B-Maxu.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 82 - Ford B-Max produkcni 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 83 - Ford B-Max produkcni dalsi2 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 84 - Ford B-Max produkcni dalsi 01

Ford Fiesta ST 2012 - sériová verze

Na loňském frankfurtském se Ford vytasil s konceptem Fiesty ST. Od pohledu bylo jasné, že slovo „koncept” je v tomto případě trochu přehnané a cestou do sériové výroby se vůz jen těžko zásadně změní - ať už po vzhledové, nebo technické stránce. Produkční verzi automobilka odhalila dnes a ta se k velkému překvapení od konceptu skutečně prakticky neliší.

Při pohledu na přiložené fotky se nezdá, že by nové eSTéčko prošlo od září jakoukoli významnou změnou. Stejné jsou voštinové výplně přívodů chladícího vzduchu i upravený nárazník na přídi, stejná jsou snad i kola a vnější prahové nástavce. A záď? Rovněž na té je všechno stejné, včetně tvarování spodní části a koncovek výfuku. Zkrátka 1:1.

Poprvé ovšem můžeme nahlédnout do interiéru, který byl u studie zcela skryt před zraky zvědavců. Jeho nejcharakterističtějším specifickým prvkem jsou sportovní sedadla značky Recaro, jinak nabízí jen vcelku typické odlišnosti - jiný volant, hlavici řadící páky, nášlapy pedálů a lehce upravené „barvené schéma” palubní a přístrojové desky.

Přečtěte si více: Kompletní představení sériové Fiesty ST 2012.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 85 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 86 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 87 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 03

Ford Kuga 2012 - nový model

Informacím kolem amerického Fordu Escape věnujeme mimořádnou pozornost od října loňského roku, kdy bylo zřejmé, že se ve skutečnosti jedná o globální produkt, který letos dorazí do Evropy jako nová generace modelu Kuga. Koncern s modrým oválem ve znaku pro potřeby Starého kontinentu své nové SUV mírně přestylizoval, ale co se mění, jsou především motorizace.

Jak již bylo vyřčeno v předchozích článcích, nová Kuga stojí na platformě aktuálního Fordu Focus. Automobilka si od toho slibuje ani ne tak další zdokonalení jízdních vlastností (klientela si nestěžovala), jako spíše výrazné zlepšení prostorových podmínek na zadních sedadlech, významné zvětšení zavazadelníku a praktičtější kabinu, protože na tu současnou zákazníci skutečně remcali.

Klíčem je přibližně o deset centimetrů delší karoserie. Přesná čísla nárůstu vnitřních rozměrů ještě nejsou k dispozici, ale víme alespoň o zvětšení objemu kufru ze 410 l (s dojezdovou rezervou pouze 360 l) na 442 litrů. Do zavazadelníku se cestující budou moci dostat kromě jiného také příplatkovým systémem rozpoznávajícím pohyb (nebo spíše náznak kopnutí) chodidla pod nárazníkem a sklápění zadních sedadel vyřeší pouhé zmáčknutí příslušného tlačítka.

Přečtěte si více: Úplné představení nového Fordu Kuga.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 88 - Ford Kuga 2012 EU 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 89 - Ford Kuga 2012 EU 03Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 90 - Ford Kuga 2012 EU 04

Ford Tourneo Custom - koncept nového Transitu

Při představení konceptu Evos, odhalení příští generace Mondea a rovněž prezentaci nového modelu EcoSport se zdálo, že Ford v relativně krátkém čase pohřbí svůj další stylistický jazyk Kinetic Design a nahradí jej směrem nazvaným New Global Design. Jak ale dokládá studie nové generace Transitu pojmenované Tourneo Custom, kinetické křivky jsou pořád živé.

Patrně to bude i tím, že Ford Transit nebude tak docela globální, ale počítá se s ním „pouze“ pro evropské a asijské trhy. Zde by měl - už podle docela luxusního vzhledu a podle automobilky také hodnotných materiálů v kabině - sloužit nejen coby těžko zkoušený soumar, ale ještě uštědřit menší políček další komfortní dodávce Volkswagen Caravelle.

Koncept postavený na nové platformě bude mít pod krátkou přední kapotou známý vznětový čtyřválec Duratorq TDCi o objemu 2,2 litru a výkonu 155 koní. Ford naznačuje, že se ten samý agregát objeví taktéž v produkčním voze. Levnější verze dostanou identickou jednotu, ale naladěnou na 100 a 125 koní. Živnostníci a firmy se můžou opět spolehnout, že se v nabídce objeví nepřeberné množství karosářských provedení všetně dvou rozvorů SWB a LWB.

Přečtěte si více: Představení konceptu nového Fordu Transit.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 91 - Ford Tourneo Custom 03Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 92 - Ford Tourneo Custom 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 93 - Ford Tourneo Custom 02

GTA Spano

Španělé se na ženevském autosalonu pochlubili hotovou produkční verzí supersportu Spano. Projekt odstartoval v roce 2005 ve společnosti GTA Motor se sídlem ve Valencii a veřejný debut v podobě konceptu absolvoval v roce 2008. Nyní je připraven odevzdat se do rukou prvních zákazníků za ještě neznámou cenu, která ale nepochybně nebude malá. Víte proč?

Spano možná postrádá eleganci, smysl pro detail a prvotřídní kabinu nového Ferrari F12, ale když dojde na výkony, sklonit se bude muset patrně i tento Ital. GTA postavilo svou prvotinu kolem neskromného amerického železa původem z Viperu. Uprostřed podélně umístěná jednotka ovšem nebyla pro firmu dostatečně potentní a tak je deset válců o souhrnném objemu 8,3 litru permanentně zásobováno vzduchem s tlakem vyšším než atmosférickým pomocí mechanicky poháněného kompresoru.

Litrovým výkonem motor asi neoslní, ale 831 koní při 6 300 otáčkách za minutu a 960 newtonmetrů neradno podceňovat ani v automobilech, které váží více než 1 350 kg. Jak takové hmotnosti dosáhnout, když jen obrovská litinová pohonná jednotka spřažena se sedmistupňovou sekvenční převodovkou s pádly pod volantem udělá snad polovinu „živé váhy”? Odpověď je, že technologiemi z motorsportu a letecké konstrukce.

Přečtěte si více: Kompletní představení sériového GTA Spano.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 94 - GTA Spano 09Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 95 - GTA Spano 07Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 96 - GTA Spano 08

Gumpert Apollo R a Apollo Enraged

Uvedení supersportu Tornante se prozatím odkládá na neurčito. Roland Gumpert, šéf a majitel německé manufaktury momentálně hodlá uspokojovat potřeby závoděníchtivé klientely. K tomu jim nabídne buď čistě okruhový stroj Apollo R anebo silniční verzi Apollo Enraged, kterou jsme o víkendu měli možnost zahlédnout na uniklé fotografii a omylem jsme ji považovali za „eRko“.

Pokud budou majitelé alespoň trochu schopni točit volantem a šlapat na pedály, v obou případech mají velkou šanci, že se ve startovním poli amatérů nebo profesionálů neztratí. Apollo R se opět spoléhá na přepracovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,2 litru a dvojici turbodmychadel, které dokáží vyšponovat výkon na 860 koní při 6 000 ot./min. a maximální točivý moment 960 newtonmetrů při 4 000 ot./min. Motor točí maximálně 7 400 otáček a spolupracuje se sekvenční závodní převodovkou TT40e s přímým ozubením a dvoulamelovou spojkou.

Karoserie je z větší části vyrobena z uhlíkových kompozitů. Platforma kombinuje hliník s karbonem a posádku chrání trubkový rámu s integrovanou karbon-kevlarovou buňkou. V zájmu snížení hmotnosti jsou boční okna vyrobena z polykarbonátu a vůz dostal lithiový akumulátor. Gumpert Apollo R váží pouze 1 100 kg a to jsou do podvozku integrovány pneumatické zvedáky.

Přečtěte si více: Podrobnější představení obou nových specialitek Gumpertu.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 97 - Gumpert Apollo Enraged 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 98 - Gumpert Apollo Enraged 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 99 - Gumpert Apollo Enraged 03

Honda CR-V 2012 - koncept evropské verze

Je to trochu absurdní, neboť nové CR-V se coby koncept ukázalo světu již loni v červenci a od té doby se stihlo proměnit v produkční verzi pro USA. Poté jsme mohli vidět i japonskou sériovku, jenže o další tři měsíce později je z téhož auta zase koncept.

Proč? Předpokládáme, že jde o svérázný způsob, jak si získat více mediální pozornosti - nejprve poodhalení konceptu, pak představení konceptu, poté upoutávka na produkční verzi, následně její představení... To všechno pořád o jednom autě. A Honda to všechno zjevně zvládne spáchat pro každý region zvlášť.

Krom prvních snímků, na kterých je k nový snad jen přepracovaný přední nárazník, slibuje Honda i naladění upravené na míru evropskému vkusu a za hotovou věc se má i fakt, že CR-V dostane novou dieselovou šestnáctistovku 1,6 i-DTEC. Další podrobnosti očekávejme až v Ženevě.

Přečtěte si více: Další snímky a informace o konceptu další generace evropského CR-V.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 100 - Honda CR-V 2012 Evropa prvni lepsi 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 101 - Honda CR-V 2012 Evropa prvni lepsi 03Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 102 - Honda CR-V 2012 Evropa prvni lepsi 04

Hyundai i20 2012 - facelift

O faceliftu Hyundai i20 se hovoří již nějaký ten pátek. Na trhu je sice jen něco málo přes tři roky, citelně agresivněji pojatý design jeho mladších sourozenců ale jeho kdysi líbivé tváři rychle přidal pár vrásek. Asijské automobilky obecně v takovém případě nemají zábrany vůz urychleně inovovat a Hyundai mezi nimi rozhodně není výjimkou. A tak byly již v průběhu loňského roku několikrát přistiženy prototypy maskovaných i20, které předznamenávaly brzké omlazení.

Ze špionážních snímků nám nejvíce ukázal ten lednový, který část inovovaného vzhledu zachycoval bez jakéhokoli maskování. Sice v ne zrovna ideálním úhlu a poněkud bez perspektivy, přesto z něj bylo jasné, jakým směrem se aktualizace „í-dvacítky” vydá. Minimálně příď vozu měla v úmyslu dojít ke stejnému cíli jako nová i30 nebo model i40, a tak dnešní oficiální odhalení nepřináší mnoho překvapení.

To ale neznamená, že by nebylo zajímavé. Výrazně inovovaná příď sice značně odkazuje na zmíněné sourozence, s novými světlomety, předním nárazníkem a maskou chladiče ale vypadá o poznání přitažlivěji než dosud. Upravené kapoty motoru a zadních světel už si všimnou jen zasvěcenější, další designy litých kol a pár nových laků karoserie by naopak odhadl každý, kdo se s frází „facelift automobilu” nesetkává poprvé.

Přečtěte si více: Základní představení faceiftovaného Hyundai i20, máme pro vás i podrobná technická data a další snímky.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 103 - Hyundai i20 2012 facelift 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 104 - Hyundai i20 2012 facelift 02

Honda Jazz Si

Dalším z exponátů, se kterými se určitě potkáte na ženevském autosalonu, bude Honda Jazz Si. Tato nákupní taška s karosérií malého MPV a chytrými zadními sedadly hledá své kupce hlavně mezi prakticky zaměřenými řidiči. Má ale i jiné nadání. Všechny verze pohání točivé benzínové čtyřválce a ani podvozek se nebrání aktivnějšímu používání.

Je tedy téměř logické - a překvapuje, že se to stalo až teď - že se Honda rozhodla přijít s verzí zdůrazňující právě dynamické schopnosti Jazzu. Začala úpravou podvozku, který dostal tužší tlumiče a silnější stabilizátory. Pokračovala u elektricky posilovaného řízení, které má u Si poskytovat jistou zpětnou vazbu a větši ovladatelnost na úkor snadnosti ovládání. Motor zůstal beze změny, jedná se o benzínovou 1,4 i-vtec o výkonu 100 k, na kterou navazuje buď pětistupňový manuál, nebo automat CVT.

Celá úprava je završena novými nárazníky, zvýrazněnými prahy a tónovanými skly. U sportovního modelu nemohou chybět výrazná kola. Jazz Si bude jezdit na 16" discích s nízkoprofilovými pneumatikami. Je to sice stále malé MPV, ale vzhledem se mírně přibližuje k Hondě Civic TypeR sedmé generace. A to je jen dobře, protože to bylo výborné auto.

Přečtěte si více: Podrobnější představení přiostřeného Jazzu.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 105 - Honda Jazz Si 2012 predstaveni 2Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 106 - Honda Jazz Si 2012 predstaveni 3Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 107 - Honda Jazz Si 2012 predstaveni 4

Hyundai i30 kombi 2012 - nový model

To důležité oproti výchozímu sourozenci je u kombíku i30 hlavně jiná délka, takže tady je. Celkově auto narostlo o 185 mm na celkových 4 485 mm, což je přesně o centimetr více, než kolik měřil předchůdce. Firma se nezmiňuje, zdali se prodloužení nějak dotklo rozvoru; z toho můžeme usuzovat, že nikoli a protažení tudíž bylo spotřebováno na vytvoření většího zavazadelníku. Ve srovnání s hatchbackem se objem kufru zvětšil z 378 na respekt budících 528 litrů. Samozřejmě se sedadly ve výchozí pozici. Jejich sklopením dostanete zavazadlový prostor o objemu až 1 642 litrů.

Podobně jako krátká i30, také kombi vzniklo v evropském stylistickém centru R&D v Rüsselsheimu a podle automobilky byly obě karosářské verze vyvíjené souběžně. Po sloupky B jsou auta identická, pak je sklon linie střechy u obou vozů svébytný, jinak řečeno u kombíku klesá pozvolněji. Úplně nový je pak tvar zadní světel.

Nabídka motorizací pro i30 kombi se měnit nebude. V prodeji se objeví tří zážehové jednotky s výkony od 100 do 135 koní a tři dieselové agregáty od 90 do 128 koní. Podrobné informace o nich najdete v našem starším článku.

Projděte si více: Všechny dosud uvolněné snímky a informace o nové generaci Hyundai i30 kombi.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 108 - Hyundai i30 kombi 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 109 - Hyundai i30 kombi 03Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 110 - Hyundai i30 kombi 02

Hyundai i-oniq

Koncept je dlouhý 4,4 metru a i přes pouze dvojici dveří má uvnitř nabídnout dostatek prostoru i pohodlí pro čtveřici cestujících, kteří si budou moci užívat množství vyspělé palubní elektroniky. Do interiéru ovšem zatím nahlédnout nemůžeme.

Možná zajímavější záležitosti se ale ukrývají pod kapotou. O pohon vozu se tedy stará už poněkud tuctový elektromotor, navíc s výkonem jen 110 koní. I-oniq je tak sporťák spíše na pohled, neboť - pokud jsou tedy naše informace správné - s jedním stodesetikoňovým motorem mnoho parády na silnici nenadělá. Přesto už teď víme, že motory má k dispozici minimálně dva, i když ten druhý se o pohon nestará.

Elektromotor totiž svou energii nebere jen z akumulátorů. Jejich kapacitu neznáme, udávaný dojezd 120 km na jedno nabití ale naznačuje, že to nic velkého nebude. Zdrojem elektřiny je ovšem navíc i generátor poháněný tříválcovým litrovým zážehovým motorem a benzinová nádrž opět neznámé kapacity. V tomto případě ale půjde o trochu velkorysejší úložiště než v případě akumulátorů, neboť s přispěním těchto dvou prvků automobilka slibuje dojezd až 700 km.

Přečtěte si více: Další informace o konceptu Hyundai i-oniq, máme pro vás i nové uniklé snímky i-oniqu.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 111 - Hyundai i-oniq unik 01 full

Hyundai Veloster Turbo - evropská verze

Premiéra evropského provedení Velosteru Turbo se nikoli překvapivě odehraje na ženevském autosalonu, jeho parametry už ale překvapivé budou. A to ne zrovna příjemně. Vůz sice dostane stejný motor 1,6 Turbo GDI, namísto amerických 204 koní jich ale evropské provedení nabídne jen 186. Proč? O tom se Holanďané nezmiňují, uvádí ale, že i přes tento handicap zrychlí vůz na stovku za 8,4 sekundy s manuální a 8,1 sekundy s dvoupojkovou automatickou převodovkou. Maximální rychlost má pak v obou případech činit 214 km/h.

Poslední zmíněná slova by ostatně mohla vysvětlovat onen výkonový rozdíl - americká verze totiž používá automat s hydrodynamickým měničem, který jako jediný bez problémů zvládá točivý moment nového turbomotoru. Pro Evropu mohlo Hyundai chtít za každou cenu dostat do vozu dvoupojkovou skříň, a tak muselo s točivým momentem i výkonem dolů, neboť ta už si s tím původním neporadí. A nebo je to ještě jinak, neboť výše zmíněná slova by tak docela nevysvětlovala, proč by byl výkon snížen i u manuálu. Aby si obě verze neměly co závidět? Možná, to všechno teprve uvidíme.

Vizuálně by se evropské provedení nemělo výrazně lišit, pokud si tedy odmyslíte pár amerických specifik, níže přiložené fotografie by jej měly zachycovat více než věrně.

Prohlédněte si více: Více fotografií ostré verze Velosteru.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 112 - Hyundai Veloster Turbo oficialni 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 113 - Hyundai Veloster Turbo oficialni 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 114 - Hyundai Veloster Turbo oficialni 03

Chevrolet Cruze SW

Chevrolet Cruze SW s délkou 4 678 mm je o něco delší než mladší sourozenci - hatchback měří 4 510 mm a sedan 4 597 mm. Z prodloužené karoserie patrně nebude profitovat prostor pro posádku (automobilka změnu rozvoru neavizovala), ale rozhodně bude možné převážet větší objem zavazadel. Kufr hatchbacku má 413 litrů a sedan 450 litrů, SW si ovšem polepšilo na rovných 500 litrů, budou-li zadní sedadla ve výchozí poloze, a až 1 500 litrů, pokud je sklopíte.

Nový model převezme motorizace zbylých dvou karosářských verzí a přidá jeden diesel navíc. U zážehových jednotek bude na výběr mezi šestnáctistovkou o výkonu 124 koní a osmnáctistovkou se 141 koňmi. Dieselový dvoulitr 2,0 VCDi (163 koní) doplní slabší agregát 1,7 VCDi s technologií stop-start a výkonem 132 koní.

Mimochodem, není náhodné, že Chevrolet zveřejnil Cruze SW na prvním obrázku zádí k fotografovi. Automobilka se tím skoro jistě snaží utajit mezigenerační facelift, který se dotkne nejen předních partií kombíku, ale také zbylých dvou modelů. Proč bychom vám jej ale popisovali, když se můžete podívat sami. Špionážní fotku jsme už dříve zveřejnili jako silvestrovký dárek.

Prohlédněte si více: Máme pro vás i první video s novým Cruze SW alias kombi.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 115 - Chevrolet Cruze SW 00Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 116 - Chevrolet Cruze kombi

Infiniti Emerg-E

Již z dřívějška víme, že koncept nejenže naznačuje design příštích modelů Infiniti, má i svou technickou výjimečnost. Mělo jít o sportovní vůz poháněný sílou elektřiny generovanou mimo jiné zážehovým spalovacím motorem 1,2 s kompresorem, to byly ale veškeré známé technické podrobnosti. Teď víme mnohem více.

Pohon samotného auta totiž bude mít na starosti dvojice vzadu uložených elektromotorů s úctyhodným celkovým výkonem 300 kW (408 koní). Ty budou brát energii ze skromnějšího, leč zatím blíže neupřesněného „paklíku” lithio-iontových akumulátorů, které se postarají o dojezd maximálně 50 kilometrů. Bída s nouzí? To tedy, ale jak už bylo zmíněno, navrch bude elektřinu vozu dodávat také generátor poháněný tříválcovým „benzinem” o objemu 1,2 litru s přeplňováním kompresorem. Jde o stejný motor, který najdeme v produkčním Nissanu Micra DIG-S Turbo, jenž se může pochlubit stokoňovým výkonem. S ním a konvenční palivovou nádrží by se pak měl dojezd prodloužit až na teoretických 480 kilometrů bez nutnosti dobíjet či tankovat. A to není vůbec špatné číslo.

Že je tolik motorů v jednom autě holý nesmysl? Jak se to vezme. Docela nedávno jsme psali o podobně koncipovaném autě, které nám smysl dávalo. A zdá se, že Infiniti přesně o takovém uvažuje, i když motor 1,2 s kompresorem může být až příliš skromný. Tato koncepce totiž dovoluje vozu mít na jednu stranu ohromující výkon (což 400 koní jistě je), adekvátní dynamiku a přitom jím příliš nezatěžovat vůz jako celek, a to ani z hlediska provozních nákladů.

Přečtěte si více: Podrobné představení Infiniti Emerg-E.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 117 - Infiniti Emerg-E 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 118 - Infiniti Emerg-E 04Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 119 - Infiniti Emerg-E 03

Italdesign Brivido

Italdesign Giugiaro si v době všeobecného šetření výrobních nákladů ze strany automobilek a nedostatku zakázek pro samostatná designová studia bohužel koncem minulé dekády sáhla na dno, nyní je ale zpátky. A to s konceptem, který Ženevu ohromí minimálně svou originalitou.

Jmenuje se Brivido (v češtině „vzrušení”) a studio jej v minulých dnech odhalovalo pomocí mnoho neříkajících upoutávek. Jejich sledování jsme vynechali a rovnou jsme zkusili vypátrat více o samotném autě. A podařilo se, máme pro vás první snímky a specifikace.

První pohled na vůz skutečně vzrušující. Příď sice připomene poslední modely Ferrari, o boku a o zádi už se ale něco podobného říci nedá. Pro celý design jsou určující linky pramenící z dílčích částí vozu, které následně více či méně protínají celý zbytek Brivida. Linie úzkých předních světel tak končí až kdesi v bočních dveřích, linky těch koncových pro změnu v předních blatnících. Snad nejpozoruhodnější jsou ale boční partie s prosklením zasahujícím až do spodní části nahoru se otevírajících dveří ve stylu Mercedesu Gullwing - nevíme, co by na to řekli inspektoři EuroNCAP, ale ptát se jich nebudeme.

Přečtěte si více: Podrobné představení Brivida od Italdesignu.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 120 - Italdesign Brivido unik 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 121 - Italdesign Brivido unik 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 122 - Italdesign Brivido unik 03

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše