Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek

(doplněno 12.3.) Významný ženevský autosalon je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek i informace o autosalonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek

12.3.2012 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 12.3.) Významný ženevský autosalon je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek i informace o autosalonu.

Seat Ibiza 2012 - facelift

Facelift Ibizy není překvapivý a podle očekávání dodává vozu hlavně o poznání ostřejší rysy. Zasluhují se o to především jinak tvarované hlavní světlomety, které před dosavadními elipsovitými tvary zvedajícími se směrem ke kapotě motoru daly přednost hranám zapuštěným do předního nárazníku. Na snímcích můžeme vidět jejich „halogenovou verzi”, pokud ale zvolíte bixenonová světla, dočkáte se i LED pro denní svícení, které jsme mohli vidět na již odkazovaných špionážních fotkách.

Odpovídajícím způsobem jsou pak pozměněny i navazující části přídě - nejen samotný nárazník a jeho otvory pro vstup chladícího vzduchu, ale třeba i mlhovky, jenž už nejsou kulaté, ale hranaté. Ze zbylých nových detailů stojí za zmínku ještě voštinová maska chladiče, která nahradila tu dosavadní s vertikálními mřížkami.

Také záď vozu se změnila - v případě všech karosářských provedení dostala Ibiza nový zadní nárazník a přepracovaná koncová světla opět s LED, tentokrát standardně dodávanými. Výčet vizuálních změn zevnějšku zakončuje vcelku očekávaná informace - nabídka vozu se rozšíří o nové typy litých kol.

Interiér se změnil jen minimálně a také nabídka motorů se podle dostupných informací též zdá být nedotčena - pouze „ekoverze” 1,2 TSI a 1,2 TDI Ecomotion se pochlubí o něco nižší spotřebou. Kompletní specifikace se ale zřejmě dozvíme až v Ženevě.

Přečtěte si více: Prvotní představení falicetované Ibizy, později jsme se věnovali i inovovanému interiéru, světlům s LED a nabídli jsme vám i první oficiální video. Nově jsou k dispozici i první snímky verze FR a srovnání všech generací Ibizy.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 239 - Seat Ibiza 2012 oficialni 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 240 - Seat Ibiza 2012 oficialni 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 241 - Seat Ibiza 2012 oficialni 02a

Seat Mii 5D

Překvapení je i v tomto případě, stejně jako u pětidvéřové Škody Citigo, přesně nula a vůz krom odlišných partií známých z třídvířka, kompletně přebírá design pětidvéřového německého brášky.

Rozměry vnějšku i vnitřku, stejně jako technické parametry jsou tedy úplně stejné jako u dvou výše zmíněných vozů a všechno ostatní odpovídá řečenému v představení třídvéřového Mii. Nebudeme tedy tentokrát opakovat již mnohokrát zmíněné a nabídneme vám především fotografie vozu, jejichž části se pokusili Španělé dodat alespoň trochu temperamentu.

Jinak ale není proč se rozrušovat. Také pro tohoto jižanského prcka platí, že si svou veřejnou premiéru odbude v březnu v Ženevě a do prodeje by se měl dostat v průběhu května. Ani v jeho případě nelze očekávat jiný příplatek za dvojici dveří navíc, který by se tak měl pohybovat okolo 10 tisíc Kč.

Projděte si více: Představení pětidvéřového Mii s dalšími snímky.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 242 - Seat Mii 5D 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 243 - Seat Mii 5D 03Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 244 - Seat Mii 5D 04

Seat Toledo 2012

Velmi neradi se opakujeme, ale v tomto případě nemůžeme jinak. Již dříve jsme vám totiž nabídli první uniklé snímky a specifikace nového Seatu Toledo a oficiální odhalení přináší jen kvalitnější pohled na zevnějšek i vnitřek této španělské novinky.

Máme-li zopakovat to nejpodstatnější, pak je třeba říci, že jméno Toledo se do nabídky Seatu vrátí po krátké přestávce, po kterou již nebyl nabízen poslední, tvary své karoserie dosti neortodoxní model nižší střední třídy. Novinka se pokusí zákazníky získat jinak a nabídne v celku i v detailech mnohem konzervativněji střiženou tříprostorovou karoserii.

Vůz si zatím říká koncept, nemůže být ale žádných pochyb o tom, že jde prakticky hotové sériové auto, které jen těžko dozná zásadnějších vizuálních změn. Natož aby Seat váhal nad tím, zda jej vůbec začne vyrábět. S délkou 4 480 mm, šířkou 1 693 mm a rozvorem 2 600 mm půjde o model, který bude v některých ohledech větší a v jiných menší než vozy nižší střední třídy a pokusí se tak nabídnout cosi jako velké auto na malých základech.

V detailech se sice Toledo podobá většímu Exeu, svým pojetím a základním střihem karoserie je ale očividně jen mírně upraveným konceptem Škoda Mission L představeným loni ve Frankfurtu. Ostatně i výše zmíněné parametry to dokládají - délka auta je na milimetr stejná a velmi podobné jsou i dispozice vnitřku.

Projděte si více: Představení pětidvéřového konceptu nového Toleda, které je podle všeho klonem nové Škody Rapid pro Evropu.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 245 - Seat Toledo 2012 oficilani 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 246 - Seat Toledo 2012 oficilani 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 247 - Seat Toledo 2012 oficilani 03

Subaru BRZ a Impreza 2012 - evropské verze

Brzy uplyne již celý rok od chvíle, kdy jsme poprvé mohli spatřit novou generaci Subaru Impreza. Ačkoli jsme věděli, že na její příchod na náš trh si nějakou chvíli počkáme, nepředpokládali jsme, že to bude trvat dalších dvanáct měsíců. Doba čekání je ale u konce a vůz by se mohl dostat do prodeje krátce po ženevském autosalonu se stejnou nabídkou motorů jako odvozený crossover XV, tedy benzinovými 1,6 a 2,0 s výkony 114 resp. 150 koní a naftovým dvoulitrem se 147 koňmi. O pohonu všech kol se snad není nutné zmiňovat.

Druhá novinka je o poznání čerstvější. Jde o sportovní kupé BRZ, které se světu představilo až loni na podzim a v Evropě se tedy začne prodávat o poznání dříve. Podobný krok se ostatně dal očekávat, neboť sesterská Toyota GT 86 již zná základní cenu pro Starý kontinent a příchod BRZ tak musel být na spadnutí. V tomto případě bude technika vozu stejná jako v Japonsku nebo USA - motor 2,0i s výkonem 200 koní, automatická nebo manuální převodovka a pohon zadních kol přes samosvorný diferenciál.

V obou zmíněných případech tedy jde o premiéry nanejvýše evropské. Níže přidáváme i první snímky vozů v evropských specifikacích, vzhledové rozdíly oproti již známým provedením jsou ale prakticky nulové - Impreza oproti té americké disponuje jen lehce jinými světly, která pozbyla žlutých pozičních světel.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 248 - Subaru Impreza 2012 Evropa 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 249 - Subaru BRZ Evropa 01
Subaru do Ženevy s jistotou přiveze evropské specifikace Imprezy a BRZ. Jestli dojde i na něco dalšího teprve uvidíme.

Suzuki - dva staronové koncepty

Když zaslechnete v souvislosti s ženevským autosalonem jména G70 a Swift Range Extender, vypadá to, že Suzuki pomalu zaplaví švýcarskou metropoli žhavými novinkami. Ale není to tak docela pravda, pokud si totiž projdete přehled těch tokijských, zjistíte, že obě auta už jsme mohli vidět. Jen si říkala jinak.

Studie kompaktního modelu G70 s minimální hmotností a zajímavým designem si v Japonsku říkala Regina, Swift Range Extender pak Swift EV Hybrid.

První z nich představuje vizi příští generace globálního mini, které se má chlubit hmotností pouze 730 kg a o 10 % sníženým koeficientem odporu vzduchu oproti současným malým vozům této značky.

Druhá studie, koncept elektromobilu nazvaný Swift Range Extender, je postavena na bázi současného Swiftu. Pohon zajišťuje elektromotor a na plně nabité lithium-iontové akumulátory ujede bíle lakovaný vůz až třicet kilometrů. K prodloužení dojezdu slouží malý spalovací agregát, který však nepohání přímo kola, ale slouží jako generátor pro dobíjení baterií uložených v zavazadlovém prostoru. Díky tomuto řešení mohou být akumulátory menší, lehčí a levnější než u elektromobilů klasické koncepce.

Jestli Japonci přivezou do Ženevy i něco skutečně nového, to se teprve uvidí. I přes jiná jména ale budou premiéry obou výše zmíněných vozů nanejvýše evropské.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 250 - Suzuki Regina 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 251 - Suzuki Regina 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 252 - Suzuki Swift EV Hybrid 01
Koncept Regina si v Evropě bude říkat G70, Suzuki Swift EV Hybrid pak na sebe vezme jméno Swift Range Extender. Jinak by ale oba vozy měly být totožné.

SsangYong Korando 2012

Slovo facelift je v případě novinek pro Korando možná trochu přehnané, ale minimálně o větší inovace pro nový modelový rok jde zcela bezesporu. Po vizuální stránce se mnoho nezměnilo - vůz dostal jinou masku chladiče s chromovaným lemováním a odlišně řešené stěrače čelního skla. Uvnitř pak má zaujmout nové LED podsvětlení palubních přístrojů, obložení palubní desky jakousi imitací karbonových vláken a chromovaná hlavice řadící páky. Dovnitř ale zatím díky oficiálním snímků nahlédnout nemůžeme a v Ženevě jsme se nepodívali, takže musíme věřit tiskové zprávě dvojitého S.

Asi zajímavější jsou technické inovace. Úplnou novinkou je dvoulitrový naftový motor, který se stane novým dieselovým základem. Nabízí výkon nejvýše 109 kW (149 koní), který bude dodáván jak s pohonem předních, tak všech kol. Podrobnější technická data zatím neznáme, víme ale, že ve verzi 2WD spotřebuje toto Korando v kombinovaném režimu 5,5 litru nafty na 100 km, s pohonem 4WD pak 5,9 litru nafty na 100 km.

Přečtěte si více: Všechny dostupné informace o faceliftovaném Korandu.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 253 - SsangYong Korando 2012 facelift 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 254 - SsangYong Korando 2012 facelift 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 255 - SsangYong Korando 2012 facelift 03

SsangYong XIV-2

Koncept XIV se poprvé představil světu již na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Tehdy ale za svým jménem nesl označení číslicí jedna. Její vyznění bylo nejasné, ani nás snad ale nenapadlo, že by šlo o předzvěst začátku jakéhosi seriálu. Nicméně přesně to se ukázalo být pravdou - již v minulých měsících SsangYong avizoval odhalení konceptu XIV-2, který na „jedničku” - i přes naše jisté pochybnosti - přímo navazuje.

Určitě není mylné označit XIV-2 za krok směrem k sériové výrobě, nejde ale o posun úplně obvyklý. Nedá se totiž říci, že by oproti XIV-1 vypadal vyloženě „sériověji”, vyhlíží spíše trochu jinak a naznačuje, co má automobilka s tímto modelem za úmysly. Chystá totiž nejen pětidvéřovou variantu, ale i třídvířko, prodlouženou verzi a také otevřené provedení. XIV-2 má naznačovat podobu toho posledního jmenovaného.

Že vůz přišel o část své střechy bylo ostatně zjevné již z prvních uvolněných skic. Více než o korejskou variaci na Evoque Cabrio jde ale spíše o přerostlý Fiat 500C, když koncepce nedovoluje sundat střechu celou, ale pouze její vrchní část. Tím ale odlišnosti proti XIV-1 nekončí - krom lehce pozměněné přídě je tu především dosti odlišný profil (vůz je pouze třídvéřový) a z toho vyplývající pozměněná záď. Všimněte si hlavně jiného sklonu sloupků C, odlišného pojetí koncových světel a navazujících tvarů nárazníku.

Přečtěte si více: Úplné představení konceptu SsangYong XIV-2.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 256 - SsangYong XIV-2 foto 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 257 - SsangYong XIV-2 foto 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 258 - SsangYong XIV-2 foto 03

Škoda - jméno nového modelu vzešlého z konceptu Mission L

Je zřejmé, že příchod nové škodovky je na spadnutí a tajemství obestírající její jméno pochopitelně přitahuje pozornost. Včera se médii začaly šíři zvěsti o tom, že se sériový vůz nebude jmenovat Rapid po vzoru svého indického soukmenovce, ale Populár, což by byla další reinkarnace historického jména. A tak jsme se vydali za lidmi ze škodovky a pokusili se zjistit, jak se věci mají doopravdy.

Pravda je v tuto chvíli velmi prostá: nový model zatím žádné definitivní jméno nemá. Nemáme přitom pocit, že by lidé z automobilky mlžili, jejich argumentace je naprosto logická. Řeší se více alternativ a Rapid i Populár jsou mezi nimi, definitivní rozuzlení ale nezávisí jen na tom, co se komu bude, nebo nebude líbit. Do hry vstupují i dva jiné faktory.

Prvním je ten, že jména mají v různých jazycích a na různých místech různá vyznění. Zástupce automobilky zmínil, že z podobných příčin přišel ke svému jménu jako slepý k houslím již zmíněný indický Rapid. Ten se původně měl jmenovat Lauretta, což tedy nebyla jen spekulace, ostatně po boku indické Octavie alias Laury by takové jméno dávalo smysl. Jenže těsně před uvedením vozu na trh přišlo na to, že lauretta znamená v jednom z cílových trhů vozu označení pro... řekněme citlivé mužské partie, na jejichž velikostních parametrech Bůh poněkud šetřil.

Přečtěte si více: Kompletní informace o aktuálních možných jménech nové levné Škody.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 259 - Skoda Mission L zive 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 260 - Skoda Mission L zive 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 261 - Skoda Mission L zive 03

Škoda Citigo 5D

O nové Škodě Citigo jsme toho napsali už více než dost. Krom prvotního odhalení jsme vám nabídli i její podrobný test, mohli jste prozkoumat tajé výsledky jejího crash testu nebo si docela nedávno přečíst o až později uvolněné základní verzi s cenou pod 180 tisíc korun. Jediným tajemstvím tak zůstávala podoba pětidvéřového provedení, jehož odhalení bylo slíbeno až na letošní rok.

Hovořit o tajemství je ale trochu nadnesené. Jednak jste se u nás již loni mohli podívat na kontury pětidvéřového provedení skrze katalog náhradních dílů a pokud vás náhodou tento pohled neuspokojil, fotky Volkswagenu up! 5D již musely. Jak se dnes potvrdilo, řekly o pětidvéřovém Citigo ještě více, než se kdysi dalo očekávat.

Na rozdíl od třídvéřového provedení je totiž řešení bočních zadních partií u Volkswagenu i Škody úplně stejné. Tedy alespoň srovnáním pohledů na oba vozy nenacházíme žádnou odlišnost. Stejně tvarovaná je tentokrát spodní hrana oken, samotné dveře a na „svém místě” je i pouze vyklápěcí a nikoli stahovací boční okénko zadních cestujících.

Přečtěte si více: Představení pětidvéřové Škody Citigo, máme také desítky nových fotografií a známe základní cenu pro český trh.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 262 - Skoda Citigo 5dverove 11Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 263 - Skoda Citigo 5dverove 12Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 264 - Skoda Citigo 5dverove 13

Tata Megapixel

Ani Indové nechtějí nechat ženevský autosalon ladem a vystaví na něm koncept jménem Megapixel. Kupodivu nejde o auto, které by si vás za jízdy fotilo, ale o evoluci loňského konceptu Pixel. O něm už Tato v minulosti prohlásila, že jej dostane na evropské trhy a pravděpodobně proto si za místo jeho premiéry vybrala právě Ženevu.

Co přináší nového oproti původnímu Pixelu? Předně je to jiný vzhled. Zatímco loňský vůz vypadal tak trochu jako vajíčko z jiné planety, dnes představená evoluce vypadá o poznání „produkčněji”. Pokud byste si odmysleli věci jako vnější zpětná zrcátka nahrazená soustavou kamer a přimysleli pár drobných úprav, je na světě auto, které by zítra u prodejců značky málokoho překvapilo. Megapixel má navíc krom budoucího vzhledu tohoto konkrétního modelu naznačovat i design dalších novinek značky - zdá se, že Indové jsou na správné cestě.

V interiéru nejvíce zaujme už způsob, jakým se do něj vstupuje. Dveřím totiž stejně jako Fordu B-Max zcela chybí sloupky B, což by mělo usnadňovat nastupování a vystupování. Podobné prostorové plus by mělo znamenat i nekonvenční zavěšení sedadel na středovém tunelu, které ponechává jistý prostor pod sedadly. Samotný vnitřek pak má nabídnout dostatek místa pro čtveřici cestujících, kterým „pro zábavu” nabízí sofistikovaněší palubní systém ovládaný přes dotykovou obrazovku na středové konzoli.

Přečtěte si více: Podrobnější představení pozoruhodné Taty Megapixel.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 265 - Tata Megapixel 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 266 - Tata Megapixel 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 267 - Tata Megapixel 03

Touring Superleggera Disco Volante

Italská Carrozzeria Touring Superleggera avizovala brzkou premiéru novodobého Disco Volante již v polovině února. A zvolila k tomu prostředek dosti příhodný - obrázek Alfy Romeo mimořádně aerodynamických tvarů, která si rozšafně letí oblohou.

Na první pohled je to trochu pohádkový motiv, ve své podstatě ale říká co má. Novinka totiž měla být a je vzpomínkou na Alfu C52 z roku 1952, která si pro své tvary a minimalizovaný koeficient odporu vzduchu (0,25 a hovoříme o roku 1952...) vysloužila jméno Disco Volante. To bude Čechovi znít pro změnu poněkud hudebně, v překladu z italštiny to ale znamená létající talíř, čím se nám kruh uzavírá.

Dosud jsme ovšem nemohli spatřit žádný pořádný snímek vozu, k těm nám italští karosáři nechali přičichnout až dnes. A není to vůbec nezajímavá podívaná. Vůz se své, no nechceme říci sériové, ale rozhodně funkční a produkční podobě sice k létání vzduchem mít moc nebude, na silnici by se ale jen tak ztratit neměl.

Přečtěte si více: Představení pozoruhodné reinkarnace Alfy C52 Disco Volante.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 268 - Touring Superleggera Disco Volante 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 269 - Touring Superleggera Disco Volante 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 270 - Touring Superleggera Disco Volante 03

Toyota FT-Bh

O konceptu (na dnešní poměry) extrémně lehkého hybridního vozu do města jsme se v novinkách již několikrát zmínili, když Toyota vypustila první obrazové upoutávky. Nyní máme konečně možnost podívat se na hotový automobil a řekněme si to rovnou - FT-Bh není zrovna pastvou pro oči. Při pohledu na hodnotu koeficientu aerodynamického odporu Cx jen 0,235 je patrně jasné, co bylo při návrhu nejdůležitější.

Pětidveřový vůz s délkou 3,99 m, šířkou 1,70 m, výškou 1,40 m a rozvorem 2,58 metru je svými rozměry velmi blízký Toyotě Yaris (výraznější rozdíl je pouze ve výšce), ale spíše než o hatchback se jedná o minivan. Přes tyto čísla ale FT-Bh váží neskutečných 786 kg a je tedy o více než metrák lehčí ve srovnání s městským mini Aygo.

Pohonné ústrojí tvoří malý dvouválec o objemu 1,0 litru pracující v Atkinsonově cyklu a elektromotor. Výkon soustavy v tuto chvíli neznáme, ale Toyota slibuje průměrnou spotřebu pouze 2,1 litru na 100 kilometrů. Konkrétní plány do budoucnosti nebo možnosti zahájení výroby vozu, případně využití některých technologií v procesu produkce, by měla Toyota zveřejnit během dnešního dne. Už dříve ale upozorňovala, že chce zmenšit a zlevnit hybridní technologie a tím je přiblížit větším počtům zákazníků.

Projděte si více: Další známé informace o hybridním konceptu Toyoty a jeho živé fotky ze Ženevy.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 271 - Toyota FT-Bh 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 272 - Toyota FT-Bh 02

Volkswagen Amarok Canyon

VW Amarok Canyon není žádný drsný stroj s mohutným motorem a ohromujícím výkonem, ani extrémní stavba do nejnevlídnějších oblastí planety. Vlastně připomíná sériový vůz s nadstandardní specializovanou výbavou pro jasně definovanou skupinu sportovců, kteří si potrpí na trochu stylu.

Canyon dostal speciální třívrstvý oranžový lak s třpytivými metalickými částicemi Baladi Orange, tmavě zbarvené kryty zadních světel, dodatečné panely ochrany podvozku, světelnou rampu na rámu korby a o 40 milimetrů zvýšený podvozek, který v kombinaci s většími terénními pneumatikami o rozměru 275/65 R18 zvedají automobil o 85 milimetrů. Nová kola se postarala o nezbytné rozšíření lemů blatníků o 35 milimetrů. Aby vůz ulehčil nastupování do zvýšené kabiny, cestující mají k dispozici elektrohydraulicky ovládané nástupní rampy.

Projděte si více: Kompletní informace o Amaroku Canyon.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 273 - Volkswagen Amarok Canyon 05Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 274 - Volkswagen Amarok Canyon 06Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 275 - Volkswagen Amarok Canyon 07

Volkswagen Cross Coupe - verze s motorem TDI

Pokud jste loni na podzim alespoň trochu sledovali dění v světě čtyř kol, nemohlo vám uniknout tokijské odhalení Volkswagenu Cross Coupe. Nazvali jsme jej „lidovou X6” a opravdu je předobrazem menšího, levnějšího, ale jinak velmi podobně střiženého vozu, jakým je dnes iks-šestka od BMW.

Vůz si v mezičase odbyl i svou evropskou premiéru na boloňském autosalonu, na tom ženevském by s ním ale Volkswagen rád zazářil znovu A tak mu dopřál nové pohonné jednotky, která sází na vznětový motor místo zážehového, přesto nabízí ještě více výkonu a dynamiky a ještě méně reálnou papírovou spotřebu paliva. Tak se na to podívejme.

Rozebírat znovu vzhled vozu je zbytečné. Je totiž úplné stejný, Cross Coupe se akorát (snad i z úcty ke švýcarské zástavě) dočkalo nového laku karoserie. interiér je zcela totožný a i když přiložené snímky vypadají trochu jinak než ty dřívější, jsou jen počítačově upravené.

Jediná podstatná změna se tak odehrála pod kapotou. Místo benzinového turba 1,4 TSI se tam objevuje naftový motor 2,0 TDI s výkonem nejvýše 140 kW (190 koní) a maximem točivého momentu 400 Nm. Možná jde též o předobraz nového dvoulitrového „tédéíčka”, ale to nyní neřešme. Nevlastnímu děcku Rudolfa D. totiž i v tomto případě pomáhají dva elektromotory - jeden pro přední osu s výkonem 40 kW (54 koní) a druhý pro tu zadní s 85 kW (115 koní).

Přečtěte si více: Všechny informace o konceptu VW Cross Coupe s motorem TDI.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 276 - Volkswagen Cross Coupe Concept TDI 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 277 - Volkswagen Cross Coupe Concept TDI 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 278 - Volkswagen Cross Coupe Concept TDI 03

Volkswagen Golf GTI Cabriolet

VW ve své zprávě uvádí, že jde vůbec o první spojení Golfu Cabriolet a zkratky vytvořené ze slov Gran Turismo Injection. Pochopitelně samotná písmenka GTI se díky lepidlu nebo oboustranné pásce a iniciativě některých majitelů na zádích nebo na maskách chladičů otevřených Golfů určitě objevila, ale zde je to podle Volkswagenu konečně oficiální.

Nad technikou novinky se příliš nehloubalo, pod karoserií se ukrývá vše podstatné, co byste našli také v hatchbacku GTI. Mezi předními koly byl namontován přeplňovaný čtyřválec 2,0 TSI o výkonu 211 koní a maximálním točivém momentu 280 newtonmetrů. Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou to stačí na nejvyšší rychlost 237 km/h, která se ve spojení s dvouspojkovou skříní sníží na 235 km/h.

Na stovku se Golf Cabriolet dostane bez ohledu na použitou převodovku za 7,3 sekunky, ačkoli zde jsou neméně důležitá ještě dvě jiná čísla měřená ve vteřinách - střecha se pomocí elektrohydrauliky složí v průběhu 9,5 s a zpátky nahoře ji máte za 11 sekund. Operace je možné provádět do rychlosti 30 km/h. I s větrem kolem hlavy přitom posádce zůstává k dispozici zavazadlový prostor o objemu 250 litrů.

Přečtěte si více: Představení Golfu GTI Cabrio s dalšími fotkami.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 279 - Volkswagen Golf GTI Cabrio 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 280 - Volkswagen Golf GTI Cabrio 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 281 - Volkswagen Golf GTI Cabrio 03

Volkswagen Passat R-line a Beetle R-line

Výrazivem „sport“ a „sportlich“ se to v tiskové zprávě věnované nové doplňkové výbavě pro Brouka a Passat hemží jako v přímém přenosu z olympiády. Sportovní je volant, sedačky, nárazníky, prostě skoro všechno, jen ne úpravy na motoru, převodovce nebo brzdách, které by jej k onomu zprofanovanému výrazu asi přiblížily o něco více. Vše je tedy v rámci dnešní automobilové doktríny v naprostém pořádku.

Volkswagen ve svých přesvědčovacích metodách o sportovnosti není osamocen. Audi má S-line, BMW M paket, Mercedes balíčky AMG, a tak si VW už před nějakou dobou zřídilo ochrannou známku R-line. Nově se objevuje společně s motory 1,4 TSI a výkonem 160 koní a 2,0 TSI s 200 koňmi u Beetlu Sport (to není jízlivá poznámka, ale stupeň výbavy).

R-line se, podobně jako u dalších Volkswagenů, separuje na exteriérové a interiérové doplňky, přičemž prvky pro kabinu lze mít až po objednávce vnějších komponentů. Pro Beetle tak můžete získat R-volant a R-sedačky s lepším bočním vedením (potažené buď kůží, nebo mikrovláknem) až poté, co si připlatíte za nové R-nárazníky, vnější zpětná zrcátka lakovaná v barvě karoserie a znáčky „R-line“ nalepené pod A sloupky. Zákazník pak má možnost dokončit své dílo osmnáctkami „Twister" s pneumatikami o rozměru 235/45 R18 anebo devatenáctkami „Tornado" na gumách 235/40 R19.

Přečtěte si více: Představení paketů R-Line pro nový Beetle a polonový Passat.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 282 - VW Beetle R-Line zive 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 283 - VW Beetle R-Line zive 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 284 - VW Beetle R-Line zive 03

Volkswagen Polo BlueGT

Společně s prvními fotografiemi a informacemi o novém modelu Golf GTI Cabriolet unikla z německého koncernu rovněž zpráva o další novince Volkswagenu pro letošní Ženevu - Polu BlueGT. Nyní k tomuto vozu máme alespoň základní technická data a první snímky.

Automobilka Volkswagen používá produktovou značku BlueMotion pro všechny modely vybavené soustavou prvků zaměřených na snížení spotřeby, jako jsou pneumatiky s nižším valivým odporem, odpojitelný alternátor, upravenou aerodynamikou přídě a podvozku, stop-start nebo delší převody v převodovce. V kombinaci se zlehka sportovně znějícím jménem GT se ale „Blue“ objevuje poprvé.

V případě modelu Polo to znamená přeplňovaný čtyřválec 1,4 TSI s výkonem 140 koní, který se v hierarchii zážehových jednotek zařazuje mezi dvanáctistovku TSI se 105 koňmi a typem GTI o výkonu 180 koní. Nárok nosit značku Blue získal stroj díky použití technologie odpojování válců, kterou hodlá VW nasadit také do vozů svých dalších značek i větších motorů.

Přečtěte si více: Celé představení „dvouválcového” Pola BlueGT.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 285 - VW Polo BlueGT 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 286 - VW Polo BlueGT 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 287 - VW Polo BlueGT 03

Volkswagen TDI EA 288

Náplast na poněkud zastarávající naftové čtyřválce Volkswagenu má jméno EA 288 a automobilka nám o něm v Ženevě řekla více. Podobně jako v případě podvozkové platformy MQB jde o označení celé rodiny čtyřválcových naftových motorů, které budou s rozdílným výsledkem používat stejný technický základ. Jejich objem bude sahat od 1,6 do 2,0 litru přičemž je docela dobře možné, že se dočkáme jen těchto dvou objemů. Výkonových variant pak bude vícero, s jistotou ale v tuto chvíli můžeme konstatovat jen tolik, že začínat budou na úrovni 66 kW (90 koní) a končit u hranice 140 kW (190 koní).

Nové motory se budou jistě vyznačovat řadou zajímavých řešení, Volkswagen se zprvu pochlubil alespoň částí z nich. Ačkoli do uvedení všech těchto agregátů na trh zbývají přinejmenším měsíce, víme, že vyřešit budou chtít mimo jiné potíže s dlouhým náběhem topení v chladných dnech. Postarat se o to (na rozdíl od některých dřívějších pokusů) má sám motor s integrovaným výfukovým potrubím v hlavě válců a vlastní chladící okruh hlavy ovládaný ventily. To se má postarat o rychlejší zahřátí motoru a tedy i chladící kapaliny, což by mělo pomoci nejen schopnosti agregátu rychleji vytopit interiér vozu, ale nakonec i efektivitě a životnosti - obojí za neoptimální provozní teploty trpí.

Přečtěte si více: Úplné představení nových naftových čtyřválců VW.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 288 - Volkswagen TDI EA 288 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 289 - Volkswagen TDI EA 288 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 290 - Volkswagen TDI EA 288 03

Volkswagen up! Swiss, Winter, X a Cargo

Patrně jste na ně nezapomněli. Jmenovaly se buggy, GT, cross, azzurra sailing team, eco a e-up! a staly se hlavní ozdobou stánku Volkswagenu na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Šlo pouze o koncepty, u části z nich ale bylo zřejmé, že jsou obrazem již připravovaných sériových verzí. Pětidvéřový up! a varianta Cross up! se od té doby stihly dostat do výroby a debutovat budou na nadcházejícím ženevském autosalonu, produkční provedení GT up! by pak mohlo stanout vedle nich.

To je pro jeden autosalon docela dost „prťavých” Volkswagenů, výčet novinek se dvěma písmeny a jedním vykřičníkem v názvu ale tímto seznamem neskončí. VW totiž do Ženevy přiveze další čtyři koncepty, které zamíří zase trochu jiným směrem než předchozích šest.

Jmenují se Swiss up!, Winter up!, X up! a Cargo up! a alespoň u části z nich vám už podle názvu bude předem jasné, co nabídnou.

Takový Swiss up! logicky přichází s kufrem plným čokolády a malým bankovním sejfem místo přihrádky u spolujezdce. To samozřejmě žertujeme, i když... Vůz má pochopitelně vzdávat jistý hold Švýcarsku a jeho metropoli, VW zřejmě usoudil, že by tím mohl získat trochu plusových bodů u tamních zákazníků.

Přečtěte si více: Představení všech čtyřech nových specialitek postavených na bázi VW up!.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 291 - VW Swiss up 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 292 - VW Winter up 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 293 - VW X up 01

Volkswagen up! 5D

Nedá se říci, že bychom představením pětidvéřového VW up! byli jakkoli překvapeni. Že vznikne naznačovaly už frankfurtské koncepty automobilky a až nedávný únik patentových obrázků pětidvířka položil otázku, jestli Volkswagen tuto verzi představí jako výchozí model s vícero dveřmi, nebo rovnou sáhne po trochu specifičtějším provedení hrajícím si na jakýsi allroad. Dnes už máme jasno - pětidvéřové provedení si na nic hrát nebude a „terénně” laděné verze se dočkáme až později.

Svědčí o tom prvotní snímky a informace, které dnes VW uvolnil. Vůz si tak nemusíme nikterak složitě představovat, neboť je zkrátka už dávno představeným upem s dvojicí dveří navíc. Vnější rozměry vozu se kvůli této modifikaci nezměnily vůbec, v případě těch vnitřních platí, že prostor pro zavazadla má kapacitu 251 litrů a se sklopenými zadními sedadly 951 litrů. Prostor pro hlavu (tedy ten mezi sedákem a střechou) je v případě předních sedadel 993 mm, u zadních pak 947 mm. Místo pro nohy cestujících vzadu (tedy to mezi opěradly předních a zadních sedadel) je 789 mm.

Tím výčet zajímavých dat víceméně končí, neboť z technického hlediska se jinak nemění vůbec nic. O pohon tohoto provedení se budou nadále starat dva litrové tříválcové motory, stejná bude nabídka výbav i příplatkových prvků. Všechny další detaily tak najdete v našem předchozím představení VW up!.

Přečtěte si více: Úplné představení pětidvéřového VW up! s dalšími fotografiemi, k dispozici máme i 25 „živějších” snímků.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 294 - VW Up 5D oficialni nove 18Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 295 - VW Up 5D oficialni nove 19Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 296 - VW Up 5D oficialni nove 20

Volkswagen cross up!

Volkswagen vlastně o cross upu! dosud neřekl slova, německý Magazín Focus ale již dříve zveřejnil oficiální fotografie sériové podoby verze cross. Ty sice nepřináší nic až tak nového, neboť její patentové obrázky jsme mohli vidět již zkraje ledna, skutečné záběry finální podoby ale přece jen řeknou více.

Na přiložených snímcích si tak můžete Volkswagen cross up! (vůz se očividně podrží tohoto zvláštního označení kladoucí verzi před model) spatřit zvenčí i zevnitř. Podoba je opravdu dokonale stejná s tou patentovanou, a tak jinak známý vzhled pětidvéřového upu doplňuje o něco zvýšený podvozek, lemy blatníků a bočních prahů a upravené nárazníky se stříbrně lakovanými styčnými plochami a zřejmě jen náznaky krytů podvozku. V té samé barvě jsou pak vyvedeny i části krytů vnějších zpětných zrcátek a střešní ližiny. V interiéru se zdá být vše při starém, snad jen barvy jsou trochu více „funky”...

Informace o technice zatím nejsou věcí veřejnou, podle Focusu ale najdeme v útrobách vozu úplně to samé jako jakéhokoli jiného VW up!, tedy litrový tříválec s atmosférickým plněním a výkonem 60 nebo 75 koní. Na pohon všech kol můžeme samozřejmě zapomenout, tento vůz bude na pole vhodný jen do chvíle, než na něj skutečně vjedete.

Přečtěte si více: Podrobnější VW cross up! s dalšími snímky.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 297 - VW cross up unik 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 298 - VW cross up unik 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 299 - VW cross up unik 04

Volvo V40 2012 - nový model

Věnovat se designu tedy znovu podrobněji nebudeme, tomu jsme zasvětili prakticky celý starší článek. Stručně shrnuto jde o vizuálně zajímavé dílo ne zcela standardní koncepce, chápeme ale výtky těch, kteří jeho design považují za příliš komplikovaný, vyumělkovaný a samoúčelný. Rozličných linek a kudrlinek je zvláště na některých částech zevnějšku až příliš, přesto předpokládáme, že se nová V40 bude líbit.

Interiér je naštěstí klasičtějšího střihu, jenž je více než věrný sourozencům S60 a V60, i jeho relativní strohost (rozhodně vzhledem k pojetí zevnějšku) by ale též měla na vkus zákazníků zabrat.

Co jsme dosud neznali byly rozměry. Tedy mysleli jsme si, že známe délku, když kdysi šéfdesignér Volva mluvil o 4,5 metrech, jenže to měl na mysli celou kompaktní řadu Volva a její délkové maximum. Samotná V40 2012 je tedy nakonec kratší, když měří 4 369 mm na délku, 2 041 mm na šířku (vč. vnějších zpětných zrcátek, jiný rozměr nemáme k dispozici) a 1 445 mm na délku. Rozvor náprav pak má hodnotu 2 647 mm. To všechno činí vůz rozměrově podobným s novým BMW 1, a tak nakonec není tak velký, jak se s z prvních snímků mohlo zdát - blíže než ke kombíku má k hatchbacku.

Známa dosud nebyla ani škála nabízených motorů. Naposledy jsme tipovali čtveřici T3/T4 a D3/D4, k dispozici budou ale ještě dva další z každé strany - D2 a T5.

Přečtěte si více: Podrobné představení V40 s větší galerií snímků, k dispozici je také první video s novou „vé-čtyřicítkou” a snímek s airbagem pro chodce v akci.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 300 - Volvo V40 2012 oficialni 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 301 - Volvo V40 2012 oficialni 03Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 302 - Volvo V40 2012 oficialni 05

Autoforum.cz

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše