Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek

(doplněno 13:50) Nejdůležitější autosalon roku je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek a informace o ženevské motor show.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek

7.3.2013 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 13:50) Nejdůležitější autosalon roku je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek a informace o ženevské motor show.

Ferrari LaFerrari

Poslední měsíce se všem do Ferrari bezhlavě zamilovaným tifosi musely vléct jako burlaci na Volze, co je to však ve srovnání s tím, že se ve skutečnosti čeká na nástupce modelu Enzo už téměř devět let. Maranellská automobilka si dala s vozem pracovně nazývaným F70 a interně označovaným kódem F150 skutečně načas, dnes jsme se ale dočkali. Poprvé před pár hodinami, kdy se nám podařilo získat první pořádnou fotografii přídě, odhalující díky otevřeným dveřím v poloze „motýlích křídel“ částečně také výrazně profilované boky.

Při pohledu na dramaticky zvrásněný povrch celokarbonové karoserie může jeden jásat, jiný se dívat v němém úžasu anebo nesmířlivě kroutit nosem nad jeho zdánlivě zbytečnou komplikovaností, nicméně za tak velkolepý divadelní souboj sváděný na dálku mezi Lamborghini Veneno (alias Volkswagenem), LaFerrari (nebo též Fiatem) a nezávislým McLarenem P1, můžeme pouze uctivě tleskat ve stoji a děkovat, že je dnes něco takového přes veškerou snahu unijních zákonů možné.

Každopádně abychom to nezamluvili, dost bylo špionážních snímků, vzrušujících videí i spekulací nad technickými parametry, tady jsou jasná fakta.

Přečtěte si více: Podrobné představení nového supersportu Ferrari včetně trojice videí.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 61 - LaFerrari Ferrari 2013 oficialni 04Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 62 - LaFerrari Ferrari 2013 oficialni 05Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 63 - LaFerrari Ferrari 2013 oficialni 06

Fiat 500L Trekking

Pro italský Fiat aktuálně není úspěšnějšího modelu než novodobé pětistovky. Není proto divu, že vznikají stále další deriváty a stánek značky na ženevském autosalonu v tomto směru nepůjde proti proudu. Vyjma tradičně sličných hostesek se totiž bude soustředit především na další iterace Fiatu 500. Ta s názvem 500L Trekking se poprvé ukázala v Los Angeles, nyní však Italové představují evropskou verzi a zároveň přidávají na technických informacích.

Po stránce vizuální se až na prostor určený pro registrační značku nezměnilo prakticky vůbec nic. Verze Trekking tak představuje tentýž off-roadový vzhled, který doprovázejí 17palcová litá kola s pneumatikami schopnými fungovat na asfaltu i mimo něj. Chybět nebude ani vyšší světlá výška nebo dvoubarevný interiér s eko-kůží.

Vyjma těchto prvků Fiat upřesnil další výbavu. Po stránce barev lze volit ze šesti stávajících odstínů (bílá, šedá, černá, pískově žlutá, červená a zelená), k nimž přibyla žlutá Sole. Všechny tyto barvy je pak možné kombinovat s černou nebo bílou střechou. Po stránce motorické byl výčet agregátů oznámen již v L.A., počítat tak lze se čtyřválcem 1,4 (95 koní), dvouválcem 0,9 Twin Air (105 koní) a turbodiesely 1,3 MultiJet II (85 koní) a 1,6 MultiJet II (105 koní).

Přečtěte si více: Představení dalších variací Fiatu 500.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 64 - Fiat 500L Trekking Geneva 2013 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 65 - Fiat 500L Trekking Geneva 2013 02Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 66 - Fiat 500L Trekking Geneva 2013 04

Fiat 500X (?)

Pořadatelé ženevského autosalonu na svých stránkách zveřejnili i avízo představení nového crossoveru Fiat 500X a třetí generace městského mini Smart Fortwo. O dalším derivátu pětistovky, který má být vyráběný od roku 2014 společně s americkým ekvivalentem značky Jeep v jihoitalské továrně v Melfi, už leccos, snímek dvoumístného stroje od Daimleru však na první pohled působil jako dosud neviděná premiéra.

Jak se však záhy ukázalo, obrázky s neměly s realitou moc společného. Správce stránek tentokrát nezpracoval fotografie přímo od Fiatu nebo Smartu (neví se, jestli záměrně nebo náhodou), ale ve skutečnosti zveřejnil pouze spekulativní rendery, které se kdysi objevily ve francouzských automagazínech. Poněkud ironické je, že Fiat ve skutečnosti model 500X loni v prosinci ukázal a autorovi počítačového obrázku bezesporu posloužil jeho vzhled jako předloha, to však zřejmě organizátorům uniklo.

Jak se dalo očekávat, obě automobilky se ozvaly, takže fotky byly obratem staženy. Nikoli však proto, že by šlo o jakýkoli únik, byl to prostě nesmysl. Fiat 500X by do Ženevy přesto dorazit měl.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 67 - Fiat 500X render fake 2013 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 68 - Fiat 500X odhaleni video Perex
Render 500X zveřejněný na webových stránkách autosalonu skutečný není, auto už jsme ale beztak viděli

Ford EcoSport 2013 - evropská verze

Nepochybujeme o tom, že Ford vystaví evropský Ecosport i v Ženevě, přesto se o kontinentální premiéru jednat nebude. Automobilka se rozhodla představit jej poprvé v Barceloně, na veletrhu mobilní a komunikační elektroniky Mobile World Congress 2013, když před rokem na stejném místě odhalila ne příliš úspěšný minivan B-Max.

Jak už zřejmě víte, nový EcoSport je blízký příbuzný modelu Fiesta, se kterým sdílí upravenou platformu a v Evropě se (souběžně s druhou generací modelu Kuga) stane druhý zástupcem Fordu v segmentu SUV. V Jižní Americe je malý crossover v prodeji s atmosférickým čtyřválcem 1,6 l o výkonu 115 koní a schopným spalovat benzín, alkohol nebo jeho různé poměry, alternativně je pak auto k mání s dvoulitrem a 147 koňmi, schopným téhož.

Pro evropskou klientelu bude nabídka poněkud širší, nikoli však atmosférická. Zážehové agregáty bude zastupovat litrový tříválec Ecoboost v několika výkonových variantách, maximálně ale 125 koni. Diesel bude také jeden, nová patnáctistovka TDCi, kterou ale Ford opět vypustí v několika verzích.

Přečtěte si více: První podrobnější představení evropské verze Ecosportu.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 69 - Ford EcoSport 2013 evropská verze dalsi foto 02Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 70 - Ford EcoSport 2013 evropská verze dalsi foto 03Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 71 - Ford EcoSport 2013 evropská verze dalsi foto 09

Ford Tourneo Courier, Connect a Custom

Orientovat se mezi všemi v současnosti nabízenými dodávkami Fordu je tak trochu umění kombinace „užitkového“ označení Transit a „osobního“ jména Tourneo s jednotlivými modelovými řadami Courier, Connect a Custom. Naštěstí do Ženevy modrý ovál celé své portfolio těchto vozů netahal, takže to budeme mít alespoň trochu jednodušší.

Evropské zastoupení americké dvojky, které zde nemá momentálně ustláno na růžích, předně představilo nejmenší typ Tourneo Courier, sdílející své technické základy s ne zrovna úspěšným „bezsloupkovým“ minivanem B-Max a malým modelem Fiesta. Pětisedadlový vůz s celkovou délkou 4,16 metru (který se již prodává v Turecku i v čtyřmístné verzi) nabízí dvojici bočních posuvných dveří, zadní sedadla dělená v poměru 60:40 a za příplatek třeba multimediální systém Sync, zadní parkovací kameru nebo kolenní airbag. V tureckém Kocaeli vyráběný vůz dorazí do Evropy počátkem příštího roku s trojicí motorů, automaticky vybavených systémem stop-start. Klientela bude mít na výběr z benzínového tříválce 1,0 Ecoboost o výkonu 100 koní a dvou dieselů o objemu 1,5 (75 koní) nebo 1,6 litru (95 koní).

Přečtěte si více: Představení všech tří nových osobních dodávek Fordu.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 72 - Ford Tourneo Courier Zeneva 02Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 73 - Ford Tourneo Courier Zeneva 03Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 74 - Ford Tourneo Courier Zeneva 05

GTA Spano 2013 - inovovaná verze

Docela by nás zajímalo, jak se španělskému (potenciálnímu) konkurentovi Ferrari a Lamborghini komerčně dařilo, jeho účty však asi mnoho černých čísel nezaznamenaly. Automobilka změnila jméno na Spania GTA a původně slibovanou limitovanou produkci 99 aut slibuje pořád. Tím sice netvrdíme, že si Spano nenašlo žádného majitele, pravdou ale je, že jsme zmínky o úspěšné expedici produktu zákazníkovi nezaznamenali.

Jak je na tom firma dnes, může zase jen hádat, nicméně i letos se pokusí oslovit ženevské návštěvníky a aby nevystavovala již viděné, Spano se podrobilo několika změnám. Z prvních dvou zveřejněných obrázků mnoho vyčíst nelze, za předními koly však zjevně přibylo odvětrávání předních brzd dodaných společností AP Racing. Přepracován byl rovněž motor. Spania nově uvádí výkon rovných 900 koní a elektronicky limitovaný maximální točivý moment 1 000 newtonmetrů. K převodovce se nevyjadřuje, předpokládáme proto, že zůstala sedmistupňová sekvenční, která nyní zvládne akcelerace na stovku za 2,9 sekundy a nejvyšší rychlost 350 km/h.

Nevíme, zda jde o nadstandardní vztahy anebo jen snahu podělit se o náklady za ženevskou expozici, každopádně vůz bude vystaven společně se šperky Josého Marína, který zde vystaví své dvě kolekce nazvané Spanosence a Headlight, inspirované detaily vozu. Právě o nich se spolu s výmluvnějšími snímiky dozvíme až blíže začátku ženevské výstavy.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 75 - GTA Spano 2013 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 76 - GTA Spano 2013 02Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 77 - GTA Spano 2013 03

Gumpert Apollo S 2013

Pro automobilku Gumpert byl loňský rok plný vzestupů a pádů. Ještě na jaře to vypadalo nadějně, značka dokonce na Ženevě představila i nové edice Apollo R a Apollo Enraged. Na konci letních prázdnin však nad německým Altenbergem zašlo sluníčko a vylezly mraky, když se firma dostala do finančních nesnází. Již na podzim však bývalý ředitel divize Audi Sport Roland Gumpert oznámil, že naděje v podobě nových investorů existuje. Záhy se firmě ozvalo pár zákazníků, kteří si poměrně drahé Apollo objednali, čímž do kasičky přiteklo dalších pár Eur a na konci loňského roku tak Gumpert mohl radostně bouchnout šampaňské.

Aktuálně se přitom zdá, že perlivý mok ještě nějaký ten čas poteče. Na letošní Ženevě totiž stánek Gumpertu stojí stejně jako loni, přičemž firma vyjma potvrzení nového investora (zatím anonymního) dokonce představuje jeden staronový speciál. Apollo S se totiž ve výrobním programu firmy nacházelo již v roce 2009, kdy se s výkonem 700 koní a časem 7 minut a 11 sekund skvěle vypořádalo se Severní smyčkou německého Nürburgringu. Nová verze by ale měla být ještě rychlejší.

Důvodem je samozřejmě posílení 4,2litrového osmiválcového motoru, který pochází od Gumpertova minulého zaměstnavatele. Apollo tak nyní produkuje 750 koní a 900 Nm, s nimiž zvládne akcelerovat z klidu na stovku stejně jako třeba Lamborghini Aventador za 2,9 s. Dvoustovkou pojedete již za 8,8 sekundy, nejvyšší rychlost pak má přesáhnout 360 km/h. Pár sekund by tedy mělo být sraženo i na Nordschleife.

Přečtěte si více: Představení nového Apolla S, které by si klidně mohlo říkat Fénix.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 78 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 07Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 79 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 08

Honda Civic Tourer 2014 - kombi

Evropská divize japonské automobilky aktuálně nemá na růžích ustláno. Jak naznačují prodeje za loňský rok, úspěšnější než Honda bylo dokonce i Suzuki, pouze Mazda klesla ještě hlouběji. Tu by však měl čekat vzestup díky nové šestce a také chystané trojce, jejíž příchod se očekává v druhé polovině letošního roku. Honda ovšem tento rok s žádnou velkou novinkou nedorazí, neboť očekávaný kombík Civic Tourer bude v prodeji až na jaře 2014. Cesta manažerů značky na výstaviště Palexpo tak očividně musela být velmi trnitá, přičemž bychom se ani nedivili, kdyby jí nepředcházelo školení, kde byly vyučovány všemožné parafráze na téma: „Ano, toto je koncept nového kombíku od Hondy, který dorazí příští rok. Více vám k tomu ale nemůžeme říci.“

Z toho pochopitelně vyplývá, že kromě obrazového materiálu vám toho příliš mnoho nabídnout nemůžeme. Z dostupných informací totiž víme pouze tolik, že palivová nádrž byla namontována pod přední sedadla a že zadní nápravu tvoří znovu torzní příčka. Obojí by přitom mělo zaručovat výjimečný prostor na zadních sedadlech i v zavazadlovém prostoru, konkrétní hodnoty však Honda neuvádí.

Přečtěte si více: Představení konceptu dalšího Civicu kombi.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 80 - Honda Civic Tourer 2013 oficialni foto unik 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 81 - Honda Civic Tourer 2013 oficialni foto unik 02Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 82 - Honda Civic Tourer 2013 oficialni foto unik 04

Hyundai Grand Santa Fe 2013 - evropská verze

Standardní Hyundai Santa Fe dnes můžete změnit z pětisedadlového crossoveru na sedmisedadlový pouhým rozšířením objednávky o příslušnou položku a automobilka vám za možnost občas převážet větší než obvyklý počet pasažérů naúčtuje 35 tisíc. Občas proto, že vůz samozřejmě není nafukovací a při plném obsazení zmenšíte objem zavazadlového prostoru z 585 na pouhých 185 litrů, což je téměř o 50 litrů méně než vám nabídne městská Škoda Citigo. Na 4,7 metru dlouhý a skoro 1,7 metru vysoký vůz docela málo.

Dá se s tím něco dělat? Posledních pár let hodně ambiciózní korejská značka už loni ukázala, že rozhodně dá, a to tím, že na newyorském autosalonu představila rovnou i prodlouženou a celkově zvětšenou verzi Grand. Potíž byla akorát v tom, že vůz se začal prodávat pouze ve Spojených státech a Evropa ostrouhala. Dnes již víme, že ne nadlouho. Hyundai Grand Santa Fe míří také k nám.

Pro pořádek si můžeme zopakovat, že provedení Grand je oproti výchozímu Santa Fe o 225 mm delší, rozvor narostl z 2,7 na 2,8 metru, výška auta se zvětšila o 10 mm a došlo také k rozšíření karoserie 5 mm. Podle automobilky narostl nejen objem kufru na 382/1 158/2 265 litrů, ale z milimetrů navíc profitují také kolena cestujících ve dvou zadních řadách sedadel. Lavici uprostřed je možné navíc vyměnit za dvě samostatná křesla a udělat tak z Grand Santa Fe šestimístní luxusnější křižník.

Přečtěte si více: Všechny známé informace o zvětšeném Santa Fe pro Evropu.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 83 - Hyundai Grand Santa Fe evropska verze 2013 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 84 - Hyundai Grand Santa Fe evropska verze 2013 02Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 85 - Hyundai Grand Santa Fe 2013 Evropa oficialni dalsi 01

Hyundai ix35 2013 - facelift

I dnes budeme pokračovat zpravodajstvím z ženevského autosalonu, a to přesto, že novinářské dny jsou již u konce a brány výstaviště Palexpo se otevírají veřejnosti. Počet ženevských novinek je tak velký, že některým jsme se zprvu zvládli věnovat jen stručně a nyní se k nim podrobněji vracíme. Ostatně, podívejte se sami na náš speciál se živými fotkami a uvidíte, že jen k jejich zhlédnutí budete potřebovat nějakou tu chvíli. Teď se ale budeme věnovat jediné, faceliftovanému Hyundai ix35 2013 a jeho verzi FCEV alias Fuel Cell.

Právě tento derivát je dost možná nejzajímavější, neboť nakonec dostal jiný vzhled než samotná ix35. Její modernizace patří mezi velmi střídmé, když se zvenčí oproti oproti dosavadnímu provedení liší jen pozměněnou čelní maskou, upravenými světly s LED a připlatit si můžete za čelní bi-xenony nebo parkovací senzory. K mání je také širší paleta litých kol (vybírat můžete 16-, 17- nebo 18palcové velikosti, přičemž k mání je i titanově šedá povrchová úprava),

Až v Ženevě jsme se mohli poprvé podívat do interiéru, kde novinka benefituje z kvalitnějších plastů, lepšího audio systému a navigace se sedmipalcovým LCD, ke kterému si můžete přikoupit ještě 4,2palcový displej TFT Supervision. Rovněž v interiéru poznáte také doplnění systému Flex Steer do nabídky, který umožňuje volbu tří řidičských režimů (Normal, Comfort a Sport) známých z většiny ostatních současných Hyundai.

Přečtěte si více: Další detaily a snímky inovované ix35.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 86 - Hyundai ix35 2013 zive 02Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 87 - Hyundai ix35 2013 zive 03Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 88 - Hyundai ix35 2013 zive 04

Chevrolet Captiva 2013 - facelift

Kromě otevřené verze Corvette Stingray představí Chevrolet v Ženevě také faceliftovanou verzi SUV Captiva, která pro letošek dostane nové nárazníky a světlomety vpředu i vzadu, 18palcová litá kola, jinou mřížku chladiče nebo hranaté chromované koncovky výfuku. Uvnitř by vyšší výbavy měly profitovat z bezklíčového odemykání a startování nebo koženého čalounění. Pro základní verze pak budou k mání nové látkové potahy nebo dekorační obklady na palubní desce. Chybět by také neměla dvouzónová klimatizace, ambientní osvětlení nebo vyhřívaná zadní sedadla.

Kromě toho nebude na stánku značky chybět také Chevrolet Trax (prodávaný v Austrálii pod značkou Holden a v Rusku a Brazílii jako Tracker), který kopíruje strategii, v jejímž rámci se v roce 2006 objevila právě Captiva. Ta totiž po stránce mechanické sdílí celou řadu komponentů s Opelem Antara.

Trax je pro změnu založen na platformě Gamma II, díky čemuž jej za příbuzného nepovažuje pouze OPel Mokka, ale také nový hatchback Adam. V červnu by se přitom tento model měl objevit na českém trhu, kde nabídne pohon předních kol a systém 4x4 nebo dva benzinové a jeden dieselový motor.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 89 - Chevrolet Captiva 2013 facelift 01

Chevrolet Corvette Stingray Convertible C7 2014

Otevřený Stingray si zaslouží naši pozornost asi ze dvou primárních důvodů. Předně proto, že ani odstranění střechy vozu neubralo téměř nic na jeho atraktivitě. A zadruhé, General Motors se chlubí skoro až neuvěřitelnou věcí - automobilka říká, že Corvette C7 byla vyvíjená jako dvě auta v jednom a po otevření karoserie prý nebylo nutné dělat vůbec žádné strukturální změny, stačilo pouze přemístit úchyty bezpečnostních pásů. Hmnotnost původní střechy pak nahradil ovládací mechanizmus sklápění a Chevrolet vesele uvádí dřívější výkonovou hmotnost.

Stejně jako kupé i verze s plátěnou střechou je poháněná novým vidlicovým osmiválcem LT1 o objemu 6,2 litru s výkonem 456 koní a točivým momentem 610 newtonmetrů. Výkon jde na zadní kola prostřednictvím sedmistupňového manuálu, alternativně pak šestistupňového automatu. Detaily dynamiky Chevrolet neuvádí, zde ale bude důležitá také informace o možnosti ovládat střechu do rychlosti 50 km/h. Anebo třeba na dálku klíčem...

Zákazníci budou mít možnost hned od prvního dne po uvedení objednávat paket Z51 Performance. Podle tiskové zprávy GM obsahuje elektronicky řízený samosvorný diferenciál, mazání se suchou vanou, vylepšené brzdy, dodatečné chlazení převodovky a rozvodovky, stejně jako aerodynamický paket „vylepšující stabilitu ve vyšších rychlostech“.

Přečtěte si více: Všechny známé podrobnosti o skalpovaném Rejnokovi.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 90 - Chevrolet Corvette Stingray Convertible oficialni Zeneva 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 91 - Chevrolet Corvette Stingray Convertible oficialni Zeneva 03Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 92 - Chevrolet Corvette Stingray Convertible oficialni Zeneva 02

Chevrolet Spark EV

V Ženevě bychom se konečně měli také dozvědět finální technické parametry elektrického Sparku. Ty totiž od počátku opravdu haprují. Nejprve Chevrolet uváděl výkon 100 kW, což znamená 136 koní. Posléze však přišel s tvrzením, že vůz by měl dostat 110 kW, tedy 150 koní. Do toho však různé prameny uváděly také 130 hp, což lze přepočíst jako 132 koní. Ani tento parametr však není stoprocentní, neboť například britský Autocar nově uvádí 128 bhp (130 koní).

Ať je však síla jakákoliv, Chevroletu Spark EV by měla umožnit zrychlení z klidu na stovku za 8,5 sekundy. Nejvyšší rychlost je neznámou (patrně bude kvůli dojezdu striktně omezena), stejně jako dojezd. Podle značky byste ovšem při využití blíže neupřesněného rychlonabíjení měli mít k dispozici 80procentní kapacitu baterií do 20 minut.

Otázkou je i to, kolik vůz bude přesně stát. V Americe je k mání za 32 500 USD (cca 618 000 Kč), což je za vůz s omezeným dojezdem, dlouhou dobou „tankování” (bylo by to i oněch 20 minut, které stejně nebude možné při použití běžné zásuvky využít) i umenšeným prostorem jednoduše příliš. Chevrolet ale prý počítá s tím, že by se daná suma měla podstatně snížit.

Přečtěte si více: Oficiální představení elektromobilu Spark.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 93 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 04Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 94 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 05 Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 95 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 11

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.