Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek

(doplněno 13:50) Nejdůležitější autosalon roku je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek a informace o ženevské motor show.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek

7.3.2013 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 13:50) Nejdůležitější autosalon roku je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek a informace o ženevské motor show.

Infiniti Q50 2,2D

Po dvou šestiválcových modelech určených převážně pro klientelu ve Spojených státech se nové Infiniti Q50 představuje v Ženevě rovněž s dieselovým čtyřválcem, primárně chystaným pro evropské zákazníky. Potenciální konkurent mnichovské trojky nahrazuje sedan G37 prodávaný výlučně se zážehovými jednotkami, tentokrát však podává pomocnou ruku další evropský rival.

Luxusní značka Infiniti podle očekávání profituje z uzavření partnerství mezi koncerny Daimler a Renault-Nissan tím, že může od nynějška používat dieselový čtyřválec Mercedesu o objemu 2 143 cm3, který byste našli pod kapotou tříd C a E. Japonci nedostali k dispozici jeho nejvýkonnější verzi 250 CDI s dvojicí turbodmychadel a výkonem 204 koní, nýbrž provedení 220 CDI s výkonem 170 koní při 3 000 až 4 200 ot./min a nejvyšším točivým momentem 400 Nm v rozmezí od 1 400 do 2 800 otáček.

Síla motoru se přenáší na zadní kola skrze šestistupňovou manuální anebo sedmistupňovou automatickou převodovkou rovněž z produkce stuttgartské značky. V případě Q50 vybaveným spojkovým pedálem proběhne akcelerace z 0 na 100 km/h „pod devět sekund“ a nejmenší sedan Infiniti se rozjede na maximálních 230 km/h. Spotřeba podle evropských tabulek vychází na 4,4 l/100 km, automobilka však upozorňuje, že jde prozatím jen o předběžné číslo.

Přečtěte si více: Podrobnější představení dieselové Q50.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 96 - Infiniti Q50 zeneva 2013 02Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 97 - Infiniti Q50 zeneva 2013 03Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 98 - Infiniti Q50 zeneva 2013 12

Italdesign Parcour a Parcour Roadster

Studio Italdesign už svým loňským ženevským konceptem Brivido Martini naznačilo, že mu převzetí německým koncernem Volkswagen docela svědčí a stvrzuje to rovněž letošní dvojicí strojů Parcour a Parcour Roadster. Ty vypadají, jakoby si k nám odskočily z paralelního vesmíru, ve kterém se pořád jezdí skupina B mistrovství světa v rallye, a tohle jsou jeho zástupci v civilu.

Rozměrově tedy příliš bývalým monstrům neodpovídají, protože červené kupé a bílý roadster zrovna nejsou prototypy kompaktního druhu. Na délku měří 4 530 mm, jejich šířka činí 2 070 mm a výška v režimu Comfort je 1 335 mm. Rozvoz má 2 710 mm, a abychom už měli výčet čísel kompletní, přidáváme rovněž rozchod 1 716 mm vpředu a 1 722 mm vzadu.

Zmínka o komfortním módu může v mnohých evokovat předčasné závěry, kam novodobý Stratos od konkurenční trojky VW-Lamborghini-Italdesign a nikoli původní Lancia-Ferrari-Bertone patří, každopádně Parcour se zrovna nezdá být typem stroje pouze pro parádu. Jeho dvaadvacetipalcová kola nazutá v pneumatikách o rozměru 275/45 R22 vpředu a 305/45 R22 vzadu jsou zavěšené s suvných vzpěrách typu push-rod a celkově až osmi stavitelných tlumičích (pár na každý roh). Světlou výšku podvozku lze ovladačem na středovém tunelu měnit z 210 na 250 nebo až 330 mm.

Přečtěte si více: Podrobné představení zajímavých konceptů Italdesignu.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 99 - Italdesign Parcour a Parcour Roadster 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 100 - Italdesign Parcour a Parcour Roadster 02Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 101 - Italdesign Parcour a Parcour Roadster 18

Jeep Compass 2013 - facelift

Letos v Detroitu představila značka Jeep modernizovaný crossover Compass. Podobně jako u analogicky přepracovaného vrcholného modelu Grand Cherokee i tady hrála hlavní roli nová převodovka. Vůz dostal šestistupňový automat s hydrodynamickým měničem a označením 6F24, pocházející od společnosti PowerTech, stoprocentní dcery korejského koncernu Hyundai.

Tím samým se chlubí také evropská verze Jeepu Compass, připravená na svůj lokální debut na ženevském autosalonu, který startuje už příští týden. Oficiální tisková zpráva se dále zmiňuje o „aktualizovaném exteriéru“, asi však budeme potřebovat bližší nápovědu, protože vnějšek auta se nám nový (snad kromě jiných kol a možná tmavších světel) být nezdá.

Jakási aktualizace za účelem „zvýšení pohodlí“ proběhla rovněž v kabině, jde však pouze o nové materiály čalounění a pozměněné dekorativní panely, tedy nic co by stálo za více pozornosti. Naopak tu zaslouží nové boční airbagy integrované do opěradel předních sedadel nebo parkovací kamera systému nazvaného ParkView.

Přečtěte si více: Další detaily a fotografie k inovovanému Jeep Compass.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 102 - Jeep Compass 2013 evropska verze 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 103 - Jeep Compass 2013 evropska verze 02Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 104 - Jeep Compass 2013 evropska verze 05

Jeep Grand Cherokee 2013 - facelift

Koncern Fiat-Chrysler potvrdil premiéru svého největšího offroadu na březnovém autosalonu v Ženevě, zahájení prodeje se však poněkud odsouvá až na třetí kvartál letošního roku. Stejně jako před mezigeneračním faceliftem i nyní bude vůz v nabídce ve výbavách Laredo, Limited, Overland, Summit a nejvyšší samostatné verzi SRT8.

Automobilka technické detaily modelového roku 2013 pro starý kontinent jistě brzy upřesní, nepředpokládá se ale, že by měl být „náš“ Grand Cherokee ve srovnání s americkým provedením zásadně jiný. Motorizace vychází téměř nastejno, včetně dvou lehce posílených osmiválců HEMI o objemu 5,7 a 6,4 litru a výkonu 364, respektive 477 koní. EU dostane také slabší naftový diesel 3,0 V6 se 190 koňmi, v USA bude nově k mání pouze verze vyladěná na 241 koní.

Pokud jste naše detroitské představení Jeepu přehlédli, pouze připomínáme, že největší technickou změnou je použití nové osmistupňové automatické převodovky pro všechny motorizace, která nahrazuje dosud používané pěti a šestistupňové automaty. Zvnějšku se aktuální Grand Cherokee odlišuje od vozu představeného v roce 2010 novými předními i zadními světly s LED, přepracovanými nárazníky nebo nový multimediálním rozhraním UConnect s 8,4palcovou dotykovou obrazovkou.

Přečtěte si více: Podívejte se také Jeep Grand Cherokee v pohybu.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 105 - Jeep Grand Cherokee 2013 EU verze 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 106 - Jeep Grand Cherokee 2013 EU verze 02Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 107 - Jeep Grand Cherokee 2013 EU verze 05

Kia Cee'd GT a Pro_Cee’d GT 2013

Evropské zastoupení koncernu Hyundai-Kia se v uplynulých letech soustředilo převážně na budování stabilní pozice a posilování prodeje, což se Korejcům také díky továrnám v Nošovicích a Žilině skutečně podařilo. Teď nastal čas na podpoření poněkud méně uchopitelné veličiny, než jsou čísla s přibývajícími zákazníky a ta na účtech - začala fáze budování lepšího image.

Na rozdíl od značky Hyundai - disponující neobvyklým Velosterem a povětšinou příjemně starosvětským Genesisem Coupe - si musela Kia dosud vystačit s tím nejběžnějším mainstreamem. Její skladba modelů se patrně nezmění ani po ženevském autosalonu (a v „evrpském dohlednu” není ani prodej limuzíny Quoris s pohonem zadních kol), typovou řadu Cee'd však poprvé doplňují sportovní verze GT s tří a pětidveřovou karoserií.

Pokud nás sledujete pravidelně, Cee'd GT i Pro_Cee'd GT jste již téměř jistě viděli, v Ženevě se však chystá jejich veřejná výstavní premiéra. Dvojice spíše ostřejších než skutečně nabroušených hatchbacků je poháněná benzínovou šestnáctistovkou s turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva, která posílá na šestistupňovou manuální převodovku 204 koní a 265 newtonmetrů.

Přečtěte si více: Všechny známé informace o korejských warm-hatchích.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 108 - Kia Ceed GT a ProCeed GT 2013 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 109 - Kia Ceed GT a ProCeed GT 2013 02Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 110 - Kia Ceed GT a ProCeed GT 2013 03

Kia Provo - koncept malého SUV

Dá se předpokládat, že během cesty z autosalonu do výroby tento koncept o pár designových prvků přijde a nějaké nové přidá, jinak pořed sebou ale vidíme budoucího konkurenta pro Nissan Juke. Podle Kie má být co nejprovokativnější, s čímž očividně souvisí i název konceptu. Novinka by tak mohla být nejodvážněji stylizovaným korejským vozem všech dob.

Od produkce nás ale momentálně určitě dělí několik měsíců, na finální podobu si proto budeme muset chvilku počkat. Stejně jako na upřesnění technických parametrů. Agresivně stylizovaný přední nárazník, mohutný zadní difuzor a dvojice koncovek výfuku by ovšem mohly naznačovat, že mimo hru nemusí být ani verze GT vybavená motorem 1,6 Turbo o výkonu 204 koní.

Více nám o budoucím crossoveru, jehož délka jen těsně přesáhne čtyři metry, Kia prozradí v Ženevě. Na nějaké konkrétnější data ale zřejmě přijde čas až v září ve Frankfurtu nebo v listopadu v Los Angeles.

Projděte si více: Další fotky provokativního konceptu Kie.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 111 - Kia Provo Concept prvni sada 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 112 - Kia Provo Concept prvni sada 03Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 113 - Kia Provo Concept prvni sada 04

Koenigsegg 0 - 100 - 10 a Agera S Hundra

Ve Švýcarsku bude nakonec debutovat něco jiného, než jsme původně očekávali. Naposledy o sobě Koenigsegg dal vědět upoutávkou čehosi pojmenovaného „ 0 - 100 - 10“, z čehož jsme logicky vyvozovali novou limitovanou edici. Nakonec však nejde o nový automobil, nýbrž knihu mapující úspěšnou historii automobilky. Na tři sta stranách by přitom neměla představovat pouze úspěchy v Guinnessově knize rekordů nebo u magazínu Forbes, ale také dosud neodhalené zákulisí vzniku jedněch z nejrychlejších vozů světa.

Vyjma této publikace pak automobilka představí ještě sadu 10 unikátních fotografií, z nichž každá vznikne pouze v deseti exemplářích a bude podepsaná zakladatelem značky Christianem von Koenigseggem. Na každém snímku by přitom měla být zachycena duše samotného automobilu. I když není jisté, zda půjde o předchozí CCX nebo aktuální model Agera.

Pouze obrazový materiál by však pro Ženevu byl málo. Koenigsegg proto svůj stánek doplní také skutečným automobilem. A to s Agerou jménem Hundra, která je stým vyrobeným exemplářem značky. Dle předchozího ohlášení přitom bude zdobena pravým 24karátovým zlatem, vycházet však nebude z modelu Agera R, ale verze S disponující výkonem „jen“ 1 030 koní. Nic úplně nového tak v Ženevě k vidění nebude...

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 114 - Koenigsegg Agera S Hundra detaily 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 115 - Koenigsegg Agera S Hundra detaily 02Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 116 - Koenigsegg Agera S Hundra detaily 03
Nové snímky představují zlaté detaily Koenigseggu Agera S Hundra, který bude vyroben v jediném exempláři, celokarbonová kola jsou součástí standardní výbavy. Auto už jsme ale dříve viděli celé...

KTM X-Bow GT

Nemůže být pochyb o tom, že KTM X-Bow je schopné sportovní náčiní. Ve skromnějších verzích sice nedosahuje zrovna extrémních výkonů, ostré provedení RR ale dokáže Severní smyčku německého Nürburgringu obkroužit v čase 7:25 min, a to hovoří samo za sebe. Přesto se loni objevily informace, že KTM chystá pro tento stroj zásadní modernizaci.

Mluvilo se o pětiválcovém turbu z Audi TT RS pod kapotou, řeč přišla i na významné celkové změny a když tyto zvěsti následovalo oficiální avízo verze GT, zdálo se, že všechno zapadá do sebe. Auto mělo být nejen rychlejší, ale také civilnější, díky použití čelního a bočních skel i odnímatelné střechy. Nemůžeme nyní s jistotou říci, že na všechno zmíněné letos nedojde, v Ženevě se ale objeví jen provedení GT a to bude hrát na čistě „komfortní” notu.

Ony uvozovky by si zasloužily spíše zdvojit, neboť jediným symbolem této změny je použití právě zmíněných skel okolo kokpitu. Stručná tisková zpráva výrobce dále zmiňuje, že skla mohou být za příplatek vyhřívaná, k mání bude i stěrač a dokonce také ostřikovač. Další detaily už jsou velmi kusé a za zmínku stojí snad jen fakt, že pod kapotou najdeme „oslabené” dvoulitrové turbo naladěné na výkon 285 koní. Žádný nový motor nebo vyšší výkon se tedy nechystají, provedené modifikace by ale měly umožnit... třeba dojet na okruh v dešti bez přilby. Informace o dynamice, ceně nebo dostupnosti KTM nezmiňuje, v Ženevě je jistě doplní.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 117 - KTM X-Bow GT 2013 oficialni prvni 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 118 - KTM X-Bow GT 2013 oficialni prvni 02Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 119 - KTM X-Bow GT 2013 oficialni prvni 03

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.