Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek

(doplněno 6.3. 09:50) Nejdůležitější evropský autosalon roku je v plném proudu. Projděte si všechny novinky i informace o ženevské motor show.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek

6.3.2014 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 6.3. 09:50) Nejdůležitější evropský autosalon roku je v plném proudu. Projděte si všechny novinky i informace o ženevské motor show.

Ferrari California T 2014 - facelift

Italská automobilka nesmí na švýcarském autosalonu chybět. Letos se přitom v Ženevě dočkáme modernizované Californie, která původní 4,3litrový atmosférický osmiválec vyměnila za 3,8litrový motor V8 twin-turbo. Namísto 500 tak máte nově k dispozici 755 Newtonmetrů a z nich pramenící vyšší výkon v nízkých a středních otáčkách. A mimochodem, jde o nejvyšší hodnotu v kategorii aut, do níž lze Californii zařadit.

Nedošlo ale jen k nárůstu výkonu v nižších sférách, zvýšila se i jeho maximální hodnota - o 70 koní. Nově tak na zadní nápravu míří 560 koní, díky čemuž se sprint z klidu na stovku odehraje za pouhých 3,6 sekundy, o dvě desetiny rychleji než u předchozí verze. Mimo to ovšem také o 15 procent poklesla paírováspotřeba na 10,5 l/100 km, což u vozu s délkou 4 570 mm, šířkou 1 910 mm, výškou 1 322 mm a hmotností 1 625 kilogramů není špatná hodnota, i když reálná žíznivost bude jistě vyšší.

V rámci barev karoserie zpočátku bude možné sáhnout jen předchozích po odstínech Rosso California a Blu California, zatímco uvnitř se objeví semi-anilinová kůže Poltrona Frau, se kterou dorazil také nový ukazatel tlaku turbodmychadel TPE (Turbo Performance Engineer) zasazený mezi středové výdechy klimatizace. Pod ním pak najdeme vylepšený multimediální systém, jehož součástí je 6,5palcový dotykový displej. O zahájení prodeje Ferrari nemluví, s ohledem na existenci speciální webové stránky nabízející kontakt na dealery by k němu ale mohlo dojít záhy ženevském debutu, kde California mimo jiné dokáže, že střecha zmizí za zadními sedadly během 14 sekund.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 98 - Ferrari California T 2014 oficialni sada 06Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 99 - Ferrari California T 2014 oficialni sada 07Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 100 - Ferrari California T 2014 oficialni sada 08

Přečtěte si více: Podívejte se na nového italského fešáka také v tradiční rudé barvě, máme pro vás také nová videa, na nichž je California s Turbem ke spatření i v akci.

Fiat 500 2014

Když se řekne Fiat 500, musíme se zákonitě ohlédnout do historie, konkrétně se jedná o rok 1957, kdy byl 4. července zahájen prodeje původní pětistovky. Ta je dodnes popisována jako „ten správný vůz, který přišel ve správnou dobu“ a svým způsobem postavil Itálii na nohy, či spíše na čtyři kola. I proto bylo v letech 1957 až 1975 vyrobeno působivých 3 893 294 exemplářů.

Na tenhle úspěch italská automobilka velmi ráda vzpomíná, přičemž na jeho oslavu vymyslela například speciální model Edition 1957 pro severoamerický trh. Výroční edice a nejrůznější další lákadla pětistovky u nejsou zdaleka neobvyklé, pro rok 2014 je však novinek o něco více. Na letošní Ženevu si Italové pro městského stylového mrňouse připravili několik vylepšení, přičemž tím nejvýraznějším z hlediska techniky je zástavba motoru 0,9 TwinAir Turbo s výkonem 105 koní, kterého dosahuje při 5 500 otáčkách. Maximální točivý moment o velikosti 145 Nm je dostupný od 2 000 otáček a všechny parametry údajně odpovídají režimu Sport.

Jakmile tlačítkem totiž řidič „přeladí“ na ekologickou notu, odmění se dvouválcová benzinová jednotka nižšími 98 koňmi a 120 Newtonmetry. Pro dosahování nízké konzumace je použito lehce otravného systému start-stop, ale jedině s ním se v technických údajích dočtete o spotřebě 4,2 litru/100 kilometrů a emisích CO2 na 99 g/km. Automobilka udává, že v Eco režimu je Fiat 500 schopen zrychlit na stokilometrovou rychlost za solidních 10 sekund a rozjede se až na 188 km/h. Kvůli tomu je také na zadní nápravě vůz vybaven kotoučovými brzdami, nikoli bubny.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 101 - Fiat 500 Cult 2014 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 102 - Fiat 500 Cult 2014 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 103 - Fiat 500 Cult 2014 03

Přečtěte si více: Vše o inovacích Fiatu 500 pro rok 2014 i nové verzi Cult.

Fiat 500L Trekking Street Surf

Fiat pro Ženevu kromě nových barev a silnějšího motoru pro základní třídveřovou pětistovku ve spolupráci s americkým Moparem připravil surfařskou verzi většího modelu 500L Trekking. Změny jsou vesměs kosmetické - až na bambusová prkna, která přibyla na střeše. Ta pocházejí od společnosti Wheelrun, výrobce longboardů, a jsou dvě a každé jiné - delší 1,4metrové je pro jízdu vesměs rovně, kratší 95cm je určené pro slalom.

Kromě nich zvenčí na první pohled upoutá žlutá barva Sorento s bílými pruhy na kapotě a na pátých dveřích a také bílá střecha. Novinkou je také matně černé oplastování s bambusovými detaily. Tento motiv najdeme i na středech kol. Že budou vnější detaily, zejména středy kol, ze skutečného bambusu, se dá pochybovat, uvnitř už by tomu mohlo být jinak. Tento materiál najdeme na madle ruční brzdy a na hlavici řadicí páky a také v zavazadelníku, kde tvoří vodorovný předěl, opět s motivem dvou bílých pruhů.

Přestože longboardová prkna jako příslušenství jsou zajímavý nápad, neočekávejme, že na seznamu příplatkové výbavy reálně přibudou. S bambusovými prvky interiéru to vidíme stejně, i když ty by mohly být zajímavějším vylepšením „outdoorového” Trekkingu.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 104 - fiat 500l trekking street surf 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 105 - fiat 500l trekking street surf 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 106 - fiat 500l trekking street surf 03

Přečtěte si více: Další fotky 500L s „bambusem” na střeše.

Fiat Freemont Cross

Evropská verze amerického Dodge Journey nabízí oproti originálu odlišnosti hlavně v oblasti čelní masky a světlometů, které přišly o boční odrazky. Maska a rámy světel do mlhy pak mají lesklou černou barvu, přičemž černé detaily se objevily také u hlavních světlometů. Ližiny na střeše jsou pro změnu vyvedeny v platinovém chromu, přičemž vůz dostal i nová devatenáctipalcová kola designu Hyper Black.

Interiér nevidíme, ale podle dostupných informací doznal stejných změn, jako u Journey Crossroad. To znamená černé kožené sedačky s šedým prošíváním a kožený volant a volič automatické převodovky. Dekorace palubní desky mají také být stejné, tedy v provedení Liquid Graphite spolu s širokou křivkou táhnoucí se přes celou šíři.

Kde jsou změny oproti americké verzi nejvýraznější, je nabídka pohonných jednotek. Zatímco v U. S. si mohou zájemci Journey Crossroad objednat s 2,4litrovým čtyřválcem nebo 3,6litrovou V6, Italové svému Freemontu Cross pod kapotu budou montovat jednu ze dvou variant dvoulitrového dieselu MultiJet II. Slabší má 140 koní a 350 Nm, silnější má 170 koní a stejné množství točivého momentu. Oba jsou k dispozici s předním pohonem, k tomu silnějšímu bude možné přiobjednat pohon všech kol Active AWD v kombinaci se šestistupňovým automatem.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 107 - 2014 fiat freemont cross 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 108 - 2014 fiat freemont cross 02

Přečtěte si více: Projděte si podrobnější představení evropského Dodge Journey.

Fiat Panda Cross

Další italskou novinkou v Ženevě bude Panda Cross - drsněji vypadající verze Fiatu Panda 4x4, který je již nějaký ten pátek v prodeji. Oproti základu ovšem Cross vizuálně těží z nového nárazníku, jinak tvarovaných mlhovek a vypouklejších blatníků, jež hostí 15palcová litá kola. Za dalšími změnami ovšem již musíme na střechu, kde jsou jinak profilované ližiny, a na záď, kde najdeme taktéž přepracovaný nárazník.

Dále pak Fiat přepracoval zavěšení, jež sice nadále zahrnuje vzpěry MacPherson vpředu, dozadu však zamířila nová torzní příčka. O vyšší světlé výšce tisková zpráva nemluví, i tady bychom ovšem nějakou tu změnu dostat mohli. Italové totiž prohlašují, že Panda Cross oproti standardní čtyřkolce nabízí lepší nájezdové úhly vpředu (24 stupňů) i vzadu (33 stupňů). Samotný systém pohonu všech kol však již byl převzat beze změn.

Po stránce motorické pak bude Panda Cross nabízena se dvěma agregáty. Turbodiesel 1,3 MultiJet II přitom slibuje výkon 90 koní a průměrnou spotřebu 4,7 l/100 km, benzinový dvouválec 0,9 TwinAir nabídne 80 koní a 4,9 l/100 km. Motorům budou dělat společnost specifické šestistupňové převodovky se zkrácenou jedničkou.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 109 - Fiat Panda Cross prvni foto 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 110 - Fiat Panda Cross prvni foto 02

Přečtěte si více: Známe také detaily o interiéru italského milovníka jízdy v terénu.

Ford Focus 2014 - facelift

Ačkoliv je Focus stále mezi nejprodávanějšími vozy Evropy, zejména na Volkswagen Golf značně ztrácí. Proto modrý ovál přichází s výraznou modernizací pouhé tři roky po zahájení výroby. Začít můžeme stránkou vizuální, kde se změny soustředí zejména na příď. Ta vyměnila vcelku laciný vzhled za elegantnější vizáž připomínající Astony Martin, díky čemuž modrý ovál výrazně prokouknul. Jisti si sice nejsme chromovou linkou lemující boční okna, zvláště pak v zadních partiích, tento doplněk však dorazí pouze s vyššími stupni výbavy Titanium. Dá se tedy předpokládat, že nejlépe asi bude novinka Fordu vypadat v základním provedení, které jen doplní větší (příplatková) litá kola.

Přesunout se můžeme do interiéru, kde najdeme nový tříramenný volant a přepracovanou schránku na středovém tunelu. Ta nejzásadnější změna se ovšem týká středové konzole, které nově dominuje multimediální systém Sync 2 s osmipalcovým dotykovým displejem a jednodušším ovládáním. Kromě toho pak dorazily i tlustější skla bočních oken, vylepšená izolace motoru a hustěji tkaé koberečky, což by podle Fordu mělo přispět k potlačení hluku v kabině.

Opomenut pak v rámci modernizace nemohl být ani motorový prostor, kde nyní najdeme jen pohonné jednotky plnící normy Euro 6, jež vejdou v platnost v září. Focus je přitom prvním vozem modrého oválu, jež dostal 1,5litrový motor EcoBoost. Chybět nebude ani litrový tříválec EcoBoost, úspory paliva lze ovšem očekávat také u vrcholného dieselového dvoulitru, který dorazí s výkonem 150 koní.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 111 - Ford Focus 2014 facelift nova sada 18Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 112 - Ford Focus 2014 facelift nova sada 06Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 113 - Ford Focus 2014 facelift nova sada 24

Přečtěte si více: Nový Focus chce získat zpět korunu mezi hatchbacky i lepším podvozkem a řízením.

Giugiaro Clipper

Studio Italdesign Giugiaro bylo v roce 2010 pohlceno koncernem Volkswagen. Není tedy až tolik překvapivé, že letos na autosalon v Ženevě přivezl Giugiaro koncept MPV budoucnosti, které stojí na modulární platformě MQB. Designový dům nám na konceptu Clipper ukazuje svojí představu o inovativním šestimístném rodinném voze.

Clipper se podle zveřejněných zpráv vyznačuje platformou MQB a do ní implantovanou dvojicí elektromotorů, které dokážou s pomocí objemných (přesné specifikace ale chybějí) akumulátorů pohánět vůz prý až 540 kilometrů na jediné nabití. Každá z elektrických pohonných jednotek disponuje silou 150 koní, celkový výkon tedy dosahuje hodnoty rovné dvojnásobku. Proto se také tahle elektrická „věc“ dokáže rozjet až na 204 kilometry v hodině.

Akumulátory jsou údajně implantovány do podlahy vozu, čímž spoří prostor pro posádku v největší možné míře a současně je tak dosaženo nízkého těžiště. Na prostornosti kabiny má také samozřejmě velkou zásluhu absence klasického spalovacího motoru. K dispozici tak mohou být tři řady po dvou sedadlech, přičemž po sklopení té zadní vznikne rovná ložná plocha a objem 900 litrů.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 114 - Giugiaro Clipper 2014 zeneva 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 115 - Giugiaro Clipper 2014 zeneva 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 116 - Giugiaro Clipper 2014 zeneva 03

Přečtěte si více: Všechny známé detaily a fotky konceptu elektrického MPV Giugiara.

Gumpert Explosion

Německá značka Gumpert produkuje jen jediný vůz, ostré Apollo. Poslední měsíce ale o ní svět příliš nevěděl, přestože jsme loni v Ženevě viděli Apollo S a o rok dříve při testování dokonce ještě ostřejší Apollo R. O osudu modelu Tornante toho mnoho známo není, přestože měl být v roce 2012 záchranným kruhem.

Německá automobilka, jak se zdá, je v současnosti docela při životě. Na ploše ženevského autosalonu uvidíme model Explosion, který sice krásy moc nepobral, zato technikou zaujme. Pod ostře řezanou červenou karoserií najdeme přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který posílá na všechna kola 420 koní - to znamená 210 koní na litr a to už je pořádná porce. Hodnota točivého momentu je 520 Nm. Motor plní normu Euro 5, je uložen vpředu napříč a sílu posílá dál přes šestistupňový manuál nebo blíže neurčený automat s pádly pod volantem.

Karoserie je vyrobena z hliníku a karbonu a její základ tvoří trubkový rám. Podle středové konzole to vypadá, že cestujícím budou k dispozici hračky jako rádio nebo klimatizace. Závodní volant OMP při nehodě airbagem očividně neposlouží.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 117 - gumpert explosion 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 118 - gumpert explosion 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 119 - gumpert explosion 03

Přečtěte si více: Další pohledy a dosud známé informace o nejnovějším sportovním počinu Gumpertu.

Honda Civic Type-R 2014 - koncept

Úpravy karoserie, které na konceptu vidíme, jsou podle tiskové zprávy aerodynamicky funkční - křídlo vzadu údajně poskytuje přítlak, průduchy v kapotě skutečně odvádí horký vzduch z motorového prostoru a větší otvory v předním nárazníku tam zase pomáhají dostat dovnitř více chladného vzduchu. Funkční jsou také výdechy za 20" koly, které odvádějí přebytečný vzduch z podběhů.

Stran motoru byli Japonci skoupí na informace. Uvedli, že dvoulitrová přeplňovaná jednotka bude mít označení V-TEC Turbo, že dostane přímé vstřikování paliva a že bude využívat technologie rodiny Earth Dreams. Výkon stále má být „přes 280 koní”, což může ve výsledku znamenat kde co. Vývoj tohoto motoru probíhal na závodních tratích, ostatně celý Civic Type-R je dle tiskové zprávy „spíše závodním autem pro veřejné silnice než rychlou verzí civilního auta”. Úspěchy značky v seriálu WTCC se prý promítly i do technologií použitých v Civiku Type-R.

Civic Type-R měl být nejrychlejší předokolkou na Nürburgringu, kteréžto žezlo držel Renault Mégane RS Trophy. Nedávno ho překonal Seat Leon Cupra a ne jen o trochu - o téměř deset vteřin. Trochu si přitom pomohl semi-slicky, na kterých si ho ale může od prodejce odvézt i normální zákazník. Honda potvrdila svůj záměr být v Zeleném pekle nejrychlejší - uvidíme, jak se s časem Španěla popere, nakonec i ona může vsadit na lepivější pneumatiky.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 120 - honda civic 9g type-r concept 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 121 - honda civic 9g type-r concept 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 122 - honda civic 9g type-r concept 02a

Přečtěte si více: Kompletní představení předprodukční studie nové generace CTR.

Hyundai Genesis 2014 - evropská verze nové generace

Nová generace korábu od Hyundai nabitého luxusem až po střechu se na našich stránkách objevila v posledních týdnech několikrát. Po prvotních rozborech jeho techniky, která se skládá například z pohonu všech kol HTRAC, druhé generace multimediálního systému Blue Link či integraci s brýlemi Google Glass, přišlo oficiální představení a posléze také celá salva videí, jenž suplovaly podrobnou rozborkou.

Korejci nám také zdůraznili, že vývoj nového vozu trval čtyři roky a stál v přepočtu dokonce 9,5 miliardy korun. Na závěr se pak ještě Genesis prohnal přímo na Severní smyčce německého Nürburgringu. Až dosud jsme řešili primárně verzi, která k nám napřímo nemíří, přestože od té ženevské se evropské vydání liší jen v detailech. Není zrovna obvyklé, aby se Korejci pokoušeli ukrást Němcům část trhu s prémiovými vozy, ale v případě této novinky se vlastně Hyundai nepokouší o nic jiného.

Po estetické stránce je korejský sedan poměrně velkým a elegantním automobilem bez zbytečných designových výstřelků a rozhodně nevypadá jako levné zboží. Přední okřídlené logo s názvem modelu se Hyundai rozhodl umístit nad masku chladiče, čímž nám trochu připomněl Aston Martin. Tradičnímu pojetí je nakloněn i interiér, jehož kvalita si s německými konkurenty příliš nezadá. Všechny plasty jdou na dotek příjemné a tam, kde by mohly přijít k újmě na zdraví, pokrývá je šikovné polstrování nebo kůže.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 123 - Hyundai Genesis EU 2014 oficialni sada 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 124 - Hyundai Genesis EU 2014 oficialni sada 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 125 - Hyundai Genesis EU 2014 oficialni sada 03

Přečtěte si více: Všechny dosud známé informace a další fotky nového sedanu Genesis v evropské specifkaci.

Hyundai Intrado - koncept

Již loni v prosinci Hyundai vyrukovalo s prvním obrázkem konceptu Intrado, který se měl objevit na ženevském autosalonu v březnu 2014. Tehdy jej automobilka prezentovala jako superlehké SUV budoucnosti, a tak jsme čekali spíše futuristický koncept. Nakonec to však vypadá, že by mohlo jít o náznak podoby a vůbec řešení nástupce aktuální ix35. Ta má sice relativně čerstvě po faceliftu, přesto je jedním z nejdéle sloužících modelů v dnešní nabídce Hyundai. Vzhledem k velikosti Intrada je tedy pravděpodobné, že ukazuje právě na nástupce ix35 resp. Tucsonu (automobilka je mimo Evropu stále věrná tomuto jménu).

Konstrukce vozu je přitom bez velké nadsázky revoluční. To, co vidíme, jsou běžné ocelové panely karoserie, její rám je ale zcela nestandardní. Je tvořen celkem složitou konstrukcí kombinující lisované CFRP (plast vyztužený uhlíkovými vlákny) a pryskyřici, což má výsledné struktuře zajistit na jednu stranu pevnost a lehkost, na druhou pružnost a také výrobní nenáročnost. Jak moc je to všechno dohromady pravdivé, ví asi jen u Hyundai, automobilka každopádně tvrdí, že karoserie je o 70 procent lehčí než současný ekvivalent, přitom je dvakrát tužší.

Méně zajímavý už je druh pohonu v podobě sice uživatelsky životaschopného, jinak ale poněkud neefektivního řešení pomocí palivových článků. Vůz tedy spoléhá na elektromotor neznámého výkonu, který čerpá energii 36kWh akumulátorů typu li-ion. Energii vozu ale mohou dále dodávat palivové články sázející na stlačený vodík umístěný v tlakových nádobách pod zadními sedadly a zavazadelníkem. Jejich kapacita je též neznámá, stejně jako dynamické či jakékoli jiné specifikace vozu, včetně pohotovostní hmotnosti. Právě u ní se přitom obáváme, že složité řešení pohonu (však jen zmíněné akumulátory budou vážit přes 300 kg...) může lehkost, kterou vozu vkládá zajímavé řešení karoserie, snadno pohřbít.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 126 - Hyundai Intrado 2014 koncept prvni 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 127 - Hyundai Intrado 2014 koncept prvni 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 128 - Hyundai Intrado 2014 koncept prvni 03

Přečtěte si více: Projděte si opravdu detailní představení budoucího Hyundai ix35.

Hyundai PassoCorto - koncept

Když může Kia, můžeme i my, řekli si zjevně u Hyundai. V návaznosti na kupé GT4 Stinger tak korejská automobilka na ženevském autosalonu představí svou vlastní Alfu Romeo 4C. Toto přirovnání přitom není zdaleka náhodné, neboť za stylizací vozu stojí Evropský institut designu (Istituto Europeo di Design neboli IED) z italského Turína. Mimo to pak značka navíc dodává, že studie zvaná PassoCorto byla objednána evropským stylistickým centrem jakožto „pocta designu Made in Italy, který se vyučuje na IED“.

Jen italským vzhledem ovšem podobenství nekončí. Takřka shodné jsou rozměry i koncepce obou dvoumístných kupé. PassoCorto je totiž rovněž dvoudveřovým kupátkem s motorem uprostřed, přičemž na délku měří 4 100 milimetrů, na šířku 1 880 mm, na výšku 1 160 mm a po stránce rozvoru 2 450 mm. Technickými parametry ovšem Korejci Italy překonávají, neboť pro kupé je zamýšlen 1,6litrový čtyřválec bi-turbo produkující 270 koní. A to je při hmotnosti 840 kg opravdu pořádná síla.

Na zvedání kapoty byste ovšem v Ženevě měli zapomenout. Hyundai PassoCorto je totiž momentálně pouhou studií, která by neměla zamířit do sériové výroby, proto na švýcarský autosalon dorazí pouze hliněný model. Rozhodně ovšem doufáme, že Korejci svůj názor přehodnotí. Zvláště nyní, když kupé Genesis muselo opustit českou nabídku.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 129 - Hyundai PassoCorto prvni foto 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 130 - Hyundai PassoCorto prvni foto 03

Přečtěte si více: Máme pro vás také pohled do interiéru korejské Alfy Romeo 4C.

Infiniti Q50 2,0 T - nový motor

Japonská automobilka na autosalonu v Ženevě představila hned dvě verze sedanu Q50. Koncept Eau Rouge jsme si již probrali, nyní tak přišla řada také na model osazený dvoulitrovým čtyřválcem. Ten, stejně jako jeho dieselový kolega, pochází ze skladů Mercedesu, technici Infiniti ovšem na jeho vnitřnostech lehce zapracovali. Výkon se tak zvednul z 211 na 214 koní, točivý moment pro změnu klesnul z 350 na 320 Nm.

Dá se samozřejmě předpokládat, že tato změna byla učiněna v souvislosti s lehce rozdílným charakterem Infiniti, nic bližšího ovšem japonská automobilka neřekla. O spotřebě se tak můžeme jen dohadovat, stejně jako je neznámou jízdní dynamika. V námi otestovaném Mercedesu A 250 Sport se ale s daným motorem dalo počítat se 6,6 sekundami a 6,4 l/100 km. Takové, i když vzhledem k rozdílu ve velikostech aut asi spíše horší, hodnoty bychom pak mohli očekávat i za volantem Q50.

Na ověření si ovšem budeme muset chvíli počkat, dodat tak můžeme pouze základní fakta o samotném prodeji, který na čínském trhu odstartuje již v následujících týdnech. Starý kontinent si ovšem bude muset počkat až do podzimu a v takové Americe možná přeplňovaný agregát nebude ani nabízen. Ani v tomto směru ovšem nemáme k dispozici nic konkrétního,

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 131 - Infiniti Q50 Geneva 2014 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 132 - Infiniti Q50 Geneva 2014 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 133 - Infiniti Q50 Geneva 2014 03

Přečtěte si více: Další fotky dvoulitrové Q50.

Infiniti Q50 Eau Rouge

Také Infiniti Q50 Eau Rouge není novinkou, která by nás na ženevském autosalonu zaskočila. Vůbec první snímek tohoto konceptu japonská automobilka ukázala již v loňském roce. Poté následoval debut v Detroitu, kde kromě zveřejnění kompletní fotogalerie Infiniti potvrdilo přítomnost přeplňování. Současně od něj zaznělo, že výkonnější pohonnou jednotku za celou svou historii nevyrobilo.

Tím se samozřejmě otevřel prostor pro spekulace, neboť ve hře mohl být šestiválec i osmiválec. Po ženevské premiéře ale mohou i tyto dohady utichnout, neboť o konceptu Q50 Eau Rouge víme zase o trochu více. Nejzásadnější sdělení se týká právě pohonné jednotky, kterou se nakonec stane 3,8litrový přeplňovaný šestiválec VR38DETT převzatý z Nissanu GT-R.

To samozřejmě znamená, že tvrzení Infiniti o výrobě pohonné jednotky stojí tak trochu na vodě. Jistě, automobilka sice spadá pod alianci Renault-Nissan, ale přesto to na první pohled vypadá jako chlubení se cizím peřím. Na druhou stranu ale musíme zmínit, že technici Infiniti se ve vnitřnostech šestiválce očividně pohrabali, neboť výkon činí 576 koní.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 134 - Infiniti Q50 Eau Rouge oficialni sada 04Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 135 - Infiniti Q50 Eau Rouge oficialni sada 05Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 136 - Infiniti Q50 Eau Rouge oficialni sada 06

Přečtěte si více: Všechny známé specifikace a další fotky ostré Q50.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.