Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek

(doplněno 5.3.) Nejdůležitější letošní autosalon je v plném proudu. Projděte si všechny novinky i informace o ženevské motor show.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek

5.3.2015 | Autoforum.cz | 13 příspěvků

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 5.3.) Nejdůležitější letošní autosalon je v plném proudu. Projděte si všechny novinky i informace o ženevské motor show.

Ferrari 488 GTB - facelift

Italská novinka dostala název 488 GTB, přičemž již svým označením naznačuje, že se jedná o podstatně přepracovanější vůz, než když by se tvůrci uchýlili pouze k faceliftu stávajícího modelu. Dodatek GTB (Gran Turismo Berlinetta) má přitom odkazovat na předchozí éry modelů s V8 uloženým uprostřed, mezi nimiž bylo také famózní 308 GTB. A začneme rovnou hlavní hybnou silou vozu reprezentovanou novým vidlicovým osmiválcem přeplňovaným dvojicí turbodmychadel, který nakonec dostal o 49 centimetrů krychlových vyšší objem než v Californii - označení 488 údajně odpovídá zaokrouhlené hodnotě objemu v kubických centimetrech každého z jeho osmi válců.

Z výsledných 3,9 litru (3 902 ccm přesně) dokáže v plné parádě odevzdávat necelých 670 koní (492 kW), a sice při dosažení osmi tisíc otáček. Maximální točivý moment s výslednou hodnotou 760 Nm je však k dispozici už ve třech tisících. Oproti atmosférickému agregátu se ve výsledku jedná o nárůstu o 100 koní a 220 Nm, oproti upravené jednotce ve 458 Speciale je skok výkonu 65 koní. Klíčovým faktem ale je, že novinka svého vrcholu dosahuje o tisícovku otáček níž. Pro srovnání je dobré dodat, že newtonmetrů má nové V8 twin-turbo více než dvanáctiválec v F12 Berlineta.

Dynamicky je na tom 1 370 kilogramů těžká novinka s 53,5 procenty hmotnosti na zadní nápravě velmi dobře. Ostatně už zrychlení z klidu na stovku proběhne během pouhých tří sekund a na dvojnásobné hodnotě jste za 8,4 sekundy po startu, což je o desetinku rychleji než u britského 650S, které váží o 40 kilogramů méně. Maximální rychlost Ferrari přitom dosahuje při více než 330 km/h.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 64 - Ferrari 488 GTB oficialni 2015 prvni sada 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 65 - Ferrari 488 GTB oficialni 2015 prvni sada 05Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 66 - Ferrari 488 GTB oficialni 2015 prvni sada 14

Přečtěte si více: Vše, co jste chtěli vědět o novém Ferrari 458 se dvěma turbodmychadly a 670 koňmi, zhlédnout můžete i první jízdní video s vozem, na kterém jednoznačně zklame svým zvukem.

Fiat 500 Vintage '57 - nová verze

Novinka Fiatu s označením 500 Vintage '57 by neměla uniknout nikomu, komu kdysi učaroval originál. Jedná se totiž o docela povedené retro s věrohodnými detaily, které podle Fiatu nesla legendární pětistovka z roku 1957. Primárně se tak bavíme o typických logách značky, šestnáctipalcových kolech nebo pastelově modré karoserii, kterou ještě dále zvýraznila bíle lakovaná střecha, zadní spoiler, kryty zrcátek a stejnobarevná anténa. Ještě o poznání zajímavější je také interiér.

Nová speciální edice, která zamíří na trhy už v dubnu, se vyznačuje luxusní kabinou bílou palubní deskou a koženým čalouněním sedadel ve dvoubarevném provedení. Zatímco hlavu a ramena pasažérů bude podpírat kůže Ivory, zbytek těla bude usazen na koženém potahu tabákové barvy Poltrona Frau. Mimo to se uvnitř objevují opět historické emblémy a rozhraní Blue&Me zajišťující konektivitu s mobilními telefony a multimediálními přehrávači.

Technická stránka už tak zajímavé změny nepřináší, neboť pod skromnou přední kapotou se objevují staré známé pohonné jednotky, jaké jsou k mání už v běžných variantách Fiatu 500. Bavíme se tedy například o dvanáctistovce a třech verzích motoru 0,9 TwinAir (s výkonem 65, 85 a 105 koní) nebo o naftové třináctistovce MultiJet.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 67 - Fiat 500 Vintage 57 2015 prvni sada 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 68 - Fiat 500 Vintage 57 2015 prvni sada 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 69 - Fiat 500 Vintage 57 2015 prvni sada 03

Přečtěte si více: Prohlédněte si také interiér retro Pětistovky, která zdaleka nepatří mezi nejlevnější edice.

Fiat Doblo Trekking - nová verze

V loňském roce jsme se hned dvakrát zaobírali modernizací Fiatu Doblo. Nejprve přišla na svět užitková verze, posléze i ta osobní. Nyní se Italové rozhodli nabídku ještě více zpestřit a na autosalonu v Ženevě představí variantu Trekking. Ta se nehodlá omezit jen na silnice pevným asfaltem, ale ráda by vyrazila také do terénu. Nápomocna jí přitom bude světlá výška zvýšená o deset milimetrů. Na příchod pohonu všech kol je ovšem třeba zapomenout, neboť Doblo i nadále spoléhá pouze na hnanou přední nápravu. Její adhezi ale navyšuje technologie Traction+, která počítá s elektronickou redistribucí výkonu.

Unikátem jsou ovšem doplňky karoserie, které počítají s ochrannými plasty na bocích, jež doplňuje logo Trekking. Dále tu máme přeprofilované nárazníky, s nimiž jsou spojeny stříbrně lakované ochranné pláty podvozku. Nechybí ani zatmavená okna, mlhové světlomety, 16palcová litá kola, která obouvají celoroční pneumatiky, či barva Bronzo Magnetico vyhrazená jen tomuto modelu.

Uvnitř lze počítat s nejvyšší výbavou Lounge, i zde ale najdeme některé specifické doplňky, třeba palubní desku potaženou kůží. Sedadla pro změnu počítají s polokoženým čalouněním a kontrastními švy, přičemž za příplatek můžete sáhnout ještě po zadních parkovacích senzorech, tempomatu nebo multimediálním systému Uconnect, který počítá s pětipalcovým displejem a navigací.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 70 - Fiat Doblo Trekking 2015 prvni foto 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 71 - Fiat Doblo Trekking 2015 prvni foto 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 72 - Fiat Doblo Trekking 2015 prvni foto 03

Fiat Chrysler Automobiles - menší novinky

Fiat Panda K-Way bude specifický svým kabátkem, jehož originalitu bude diktovat jedna ze čtyř vybraných barev (modrá, žlutá, oranžová nebo šedá titanová). Po učinění rozhodnutí se následně objeví nejen na krytech zrcátek s nápisy K-Way, ale také na středových segmentech nových kol. V kabině bude barevná hra pokračovat modro-šedým přírodním koženým čalouněním sedadel, dále ekvivalentně vyvedenou palubní deskou, barevnými bezpečnostními pásy a také modrými koberečky se žlutým lemem. Aby byla zdůrazněna dobrodružnější povaha vozu, na zadních stranách předních sedadel se objevují pouzdra Visibag, v nichž najdete docela praktické reflexní vesty s kapucí.

Alfa Romeo Giulietta Collezione se od běžných Giuliett odlišovat především černými kryty zpětných zrcátek, standardně montovanými mlhovými světlomety a unikátními sedmnáctipalcovými ráfky. Pokud by to snad někomu nestačilo, nabízí se rovněž možnost objednání černého provedení střechy. Tím však sonda ke kabátu této novinky končí a my se přesuneme dovnitř. V interiéru se totiž dle tiskové zprávy objevuje dvoubarevné kožené čalounění sedadel s kontrastním prošíváním a chromované detaily, dále se hovoří o kůží potaženém volantu a samozatmívacím zpětném zrcátku či dvouzónové klimatizaci, nad níž bychom narazili na multimediální rozhraní Uconnect přiznačné pěti či 6,5palcovým displejem.

Lancia Ypsilon 30th Anniversary Edition oslavuje třicet let od vzniku prvního nositele jejího jména. Narozeninový dort hodlá sfouknout oděna do modrého laku karoserie Ultramarine, s patnáctipalcovými litými koly a chromovanou koncovkou výfuku, k níž za příplatek přihodí ještě černé víko zavazadelníku odkazující na vůbec první Ypsilon. Pro řidiče bude novinka milejší díky multifunkčnímu volantu a tolikrát zmiňovanému systému Blue&Me, popřípadě díky černému či béžovému čalounění Castiglio.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 73 - Fiat Panda K-Way 2015 prvni sada 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 74 - Alfa Romeo Giulietta Collezione 2015 prvni sada 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 75 - Lancia Ypsilon 30th Anniversary 2015 prvni sada 01

Přečtěte si více: Kompletní informace a další snímky drobnějších novinek koncernu Fiat Chrysler pro ženevský autosalon 2015.

Ford EcoSport 2015 - facelift

Ford EcoSport není na Starém kontinentu zrovna prodejním trhákem. Modrý ovál tak již před časem oznámil, že crossover inovuje a při té příležitosti ze zadních dveří odstraní rezervní kolo. Podle značky je totiž právě tento doplněk jedním z důvodů neúspěchu. Na ženevském autosalonu tak byla představena modernizovaná verze, která již má záď hladší než dětskou prdelku. Aktuálně je však otázkou, zda toto opatření nalije modelu novou krev do žil - podle nás upravené partie nyní vypadají hůře než lépe.

Modrému oválu můžeme přičíst k dobru, že rezerva na zadních dveřích je součástí doplňkové výbavy, přičemž dle prvotních informací mezi oběma verzemi nemá být jediný cenový rozdíl. Pouze u pátých dveří se však modernizace nezastavila. Mimo to crossover poklesl o 10 mm k zemi, což má umocnit jeho silniční dynamiku. Výlety do terénu jsou tak nově ještě vzdálenější, i když na nic jiného než na polní cesty nemohla pomýšlet s ohledem na pohon předních kol ani verze předchozí.

Dále tu máme zrevidovanou stabilizační kontrolu či posilovač řízení. Optimalizací prošly rovněž pružiny a tlumiče, kromě toho ovšem Ford představil také nový paket Winter Pack, jehož součástí je vyhřívané čelní okno, zpětná zrcátka a přední sedadla. Všechny tyto modifikace přitom budou k dispozici již od června letošního roku, nová satelitní navigace a zpětná kamera ovšem budou figurovat v ceníku až v jeho závěru.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 76 - Ford EcoSport S prvni foto 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 77 - Ford EcoSport S prvni foto 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 78 - Ford EcoSport S prvni foto 03

Přečtěte si více: Vše o Ecosportu, který má teď o kolečko méně.

Ford Focus RS - nová generace

To, po čem volali příznivci modrého oválu již dlouhé měsíce, ne-li roky, se stalo skutečností. Ford oficiálně odhalil třetí generaci Focusu RS, která vůči prvním dvěma nabídne razantní odklon zejména v rámci pohonu. Padáka dostal systém zavěšení RevoKnucle, který u předchozího provedení umravňoval přenos výkonu na přední nápravu. Namísto toho tu nyní máme systém 4x4, který zároveň spolupracuje s dynamickým vektorováním točivého momentu. Jedním z důvodů je přitom i ten fakt, že komplikovaný pohon přední nápravy předchůdce přihazoval 20 kilo na hmotnosti, což je zhruba ta samá porce, s jakou je spojena také čtyřkolka.

Samotný systém 4x4 spoléhá na dvojici elektronicky řízených spojek, z nichž každá je umístěna na straně takzvané zadní řídicí jednotky (Rear Drive Unit neboli RDU). Ta funguje jako elektronický diferenciál, přičemž dokáže přenést až 100 procent točivého momentu nikoliv pouze na jednu nápravu, ale dokonce na jedno kolo. Vychází přitom z dat senzorů, které monitorují silniční podmínky stokrát za sekundu.

Motorový prostor pro změnu hostí 2,3litrový přeplňovaný čtyřválec EcoBoost, který již známe z Fordu Mustang. Oproti nové reinkarnaci legendárního pony caru ovšem došlo k osazení většího mezichladiče a sání. Dvoukomorové turbodmychadlo zůstalo zachováno, nyní však počítá s větším kompresorem kvůli většímu přívalu čerstvého vzduchu. Výsledkem je výkon, který přesahuje 320 koní, zatímco u točivého momentu máme počítat s hodnotou větší než 435 Nm. Ve srovnání s předchozími generacemi jde tedy o razantní navýšení, které navíc doprovází o 20 procent nižší spotřeba.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 79 - Ford Focus RS 2015 oficialni sada dalsi 05Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 80 - Ford Focus RS 2015 oficialni sada dalsi 06 Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 81 - Ford Focus RS 2015 oficialni sada 14

Přečtěte si více: Kompletní představení Fordu Focus RS třetí generace včetně dalších fotek, po premiéře v Ženevě více víme i o jeho tlačítku, pohlídá rychlé starty a drifty a pár dalších detailech.

GTA Spano 2015 - facelift

Mezi spoustou premiér supersportů známých značek se na ženevském autosalonu ukázala také novinka malé španělské firmy GTA Motor, nazvaná Spano. Ve vztahu ke stroji představenému před dvěma lety může nový stroj vypadat jako důkladný facelift, ale není tomu úplně tak.

Většinu informací o technice jsme se dozvěděli před nedávnem: osmilitrový desetiválec pod kapotou nabídne 925 koní a 1 220 Nm díky dvěma turbodmychadlům. Výkon proudí na kola prostřednictvím nové sedmistupňové sekvenční převodovky a Spano je tak na stovce za 2,9 vteřiny a zvládne maximálku 370 km/h. Není nicméně jen o dopředné rychlosti, vylepšená aerodynamika se také stará o řádnou přilnavost v zatáčkách.

Za tímto účelem byla karoserie zcela přepracována, jak se můžeme podívat i na oficiálních fotografiích a videu, které naleznete níže. Také karbonové monokokové šasi bylo pozměněno pro větší torzní tuhost. Stroj využívá kromě karbonu údajně také kevlar, titan a grafin, tedy speciální druh karbonu, který je údajně 100krát pevnější než ocel.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 82 - 2015 gta spano oficialni 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 83 - 2015 gta spano oficialni 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 84 - 2015 gta spano oficialni 03

Přečtěte si více: Vše známé o modernizovaném GTA Spano.

Giugiaro GEA

Zatímco se Volkswagen Sport Coupé GTE Concept dívá tak nanejvýš do konce příštího roku, tmavomodrý stroj s názvem Giugiaro GEA, které představilo studio Italdesign, také vlastněné Volkswagenem, hledí do budoucnosti mnohem, mnohem dál. Je to luxusní elektromobil s možností autonomního řízení, s délkou 5 370 mm je o více než 23 cm delší než Audi A8 a právě do řad čtyř kruhů by se v budoucnosti mohla jeho produkční verze zařadit. Tedy, pokud by něco jako sériová výroba bylo v plánu.

Tento koncept je totiž sérii tak vzdálený, že se o výrobě uvažovat moc nedá, alespoň rozhodně ne v tomto desetiletí. Důvodem je zejména autopilot, který ještě má pořádně co zlepšovat, a to u všech, kdo ho vyvíjejí. Nejen samočinně však může GEA jezdit - vezmete-li do ruky joystick, který tu je místo volantu, můžete vůz ovládat i sami.

Na povel budete mít 774 elektrických koní, které zvládnou vůz rozjet až na 250 km/h a pramení z celkem čtyř elektromotorů - dva jsou na přední a dva na zadní nápravě. Nevíme, jakou technologii využívají baterie, jakou mají kapacitu ani jaký je odhadovaný dojezd, ale vzhledem k tomu, že GEA je koncept a že schopnosti elektromobilů s bateriemi jsou dobře známé, není to úplně podstatné. Zajímavější je hmotnost tohoto stroje, která se díky širokému použití karbonu, hořčíku a hliníku dostala na zhruba 2 000 kilogramů.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 85 - giugiaro gea zeneva oficialni 03Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 86 - giugiaro gea zeneva oficialni 06

Přečtěte si více: Podrobné představení hodně futuristické vize studia Giugiaro.

Honda Civic Type-R 2015 - nová generace

Honda se k nelibosti svých fanoušků už dlouho stává terčem na téma délky čekání na příchod nového Civicu Type R. Je ale možné, že to budou právě oni, kdo se bude smát naposled. Nové CTR míří rovnou na vrchol a ze specifikací to vypadá, že nestaví jen na hrubé síle. Ta jí ale nechybí, přeplňovaný benzínový dvoulitr krmí přední nápravu výkonem přesahujícím 300 koní. Jak ukázal Ford Focus RS, není to nezvládnutelná porce, ovšem stejně výkonné čtyřkolky vždy budou mít snazší práci s přenosem výkonu na silnici. Nový ostrý Civic si tak k rychlosti musí pomáhat jinými kouzly.

Na internetu se už při představení konceptu nového CTR objevily posměšky na téma jeho vzhledu, jenže ten není samoúčelný. Aerodynamika byla laděna ve větrném tunelu v Sakuře, kde jsou jinak vyvíjeny motory pro Formuli 1. Nic z toho, čím je auto ověšeno, tam není zbytečně. Nejviditelnějším prvkem je zadní křídlo, ovšem jeho výška i celkový tvar byly optimalizovány pro vytváření dostatečného přítlaku bez velkého vlivu na aerodynamický odpor. Spolu s křídlem pracuje na zádi velký difuzor navazující na plochý spodek karoserie. Také na přídi bylo zapracováno. Tvar nárazníku byl upraven tak, aby docházelo k nižším turbulencím okolo předních kol, současně jsou v něm větší odvory pro zvýšený přísun vzduchu k motoru. ten je odváděn výdechy nad a za předními koly.

Z pohledu aerodynamických úprav jde o opravdu extrémní auto, takto daleko v rámci hothatchů ještě nikdo nedošel. Výhrady je tak možno mít jen ke dvěma zdvojeným koncovkám výfuku. To už je přece jen trochu moc, ovšem i zde je nutno respektovat módní trendy, kdy více koncovek znamená více, hmmm, koncovek.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 87 - Honda Civic Type R 2015 16Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 88 - Honda Civic Type R 2015 17Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 89 - Honda Civic Type R 2015 18

Přečtěte si více: Detailní představení nové generace Hondy Civic Type-R, prohlédnout si můžete i záznam jejího rekordního na Nordschleife.

Honda HR-V 2015 - nový model

Japonská automobilka si v Evropě tak trochu nechala ujet vlak. Pokud k tomu navíc připočteme dosavadní stárnoucí nabídku, pak zde máme opravdu razantně klesající prodeje. Tento stav by ovšem mimo jiné měla změnit nová Honda HR-V. S tímto modelem se značka pochlubila již loni v Paříži, tehdy však šlo o koncept. Na ženevském autosalonu ale bude představena produkční verze, která by v následujících týdnech měla zamířit rovněž do prodeje. Proto se ostatně očekává, že na výstavišti Palexpo budou mimo jiné prezentovány také ceny. Jejich přesná výše tak logicky aktuálně známa není, neoficiálně se ovšem spekuluje o nějakých 16 000 GBP (cca 600 000 Kč).

Na českém trhu lze samozřejmě počítat s trochu nižší částkou, za kterou bude k dispozici jeden z nejprostornějších interiérů v daném segmentu. Ten bude zároveň také nejvíce variabilní, neboť Honda umístila palivovou nádrž vozu pod přední sedadla. Pod těmi zadními se tak opět nachází úložný prostor, přičemž samotné sedáky lze kolmo zvednout. Snadno tak budete moci převézt třeba almaru po babičce.

Kromě toho jsou sedadla zvaná Magic Seat dělena v poměru 60:40, což umožňuje další flexibilitu. Pokud jsou přitom opěradla aretována, můžete v zavazadlovém prostoru počítat s 453 litry. Po jejich sklopení kapacita naroste na 1 026 l, přičemž očekávat můžete zcela rovnou podlahou.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 90 - Honda HR-V EU verze nova sada 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 91 - Honda HR-V EU verze nova sada 05Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 92 - Honda HR-V EU verze nova sada 11

Přečtěte si více: Projděte si také fakta o motorech nové Hondy HR-V, k dispozici máme i další fotografie.

Honda Jazz 2015 - evropská verze

Třetí generace Jazzu, známá na většině trhů včetně rodného Japonska pod názvem Fit, se představila na tamní půdě před více než rokem a půl coby rodinný mix mini a MPV, který může mít v útrobách i hybridní pohonnou jednotku. Později dorazil Fit v agresivněji vypadajícím provedení Mugen s dramatickým vzhledem a přitvrzeným podvozkem, avšak opět se jednalo o vůz Evropanům zapovězený.

Evropskou verzi následně odhalila Honda v předprodukční podobě na podzimním autosalonu ve Frankfurtu, rozhodně se přitom nečekalo, že by finální verze vypadala zásadně jinak. Nyní můžeme konečně potvrdit pravdivost dřívějších předpokladů, protože vůz mířící na výstavní plochu ženevského autosalonu dechberoucí odlišnosti nepřináší. Maska, celkové proporce a prolisy, tvar nárazníků a světlometů novinka přebírá bez výraznějších modifikací, nové jsou jen mlhovky v předním nárazníku s přilehavými pásy LED na denní svícení nebo grafika svítilen s černým pozadím.

Nový Jazz je z hlediska rozměrů o 95 milimetrů delší než jeho předchůdce (měří 3 915 mm) a podepírá ho platforma použitá na novém modelu HR-V. Rozvor s hodnotou 2 530 mm podle oficiálních informací zvětší podélný prostor v kabině oproti dřívějšku o 30 milimetrů, které se budou hodit zejména v kombinaci se systémem sedadel „Magic Seats“ (ve druhé řadě budou sedadla dělena v poměru 60:40). Právě s jeho pomocí by Jazz měl své posádce a jejím zavazadlům nabídnout bezkonkurenční vnitřní prostor a výjimečnou variabilitu.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 93 - Honda Jazz Evropa 2015 prvni sada 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 94 - Honda Jazz Evropa 2015 prvni sada 04Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 95 - Honda Jazz Evropa 2015 prvni sada 05

Přečtěte si více: Projděte si opravdu zevrubné představení nové Hondy Jazz která dorazí s více než 130 koňmi.

Honda NSX 2015 - evropská verze

Na novou Hondu Civic Type R se čekalo velmi dlouho, ovšem ve srovnání s příchodem druhé generace NSX vlastně přišla téměř okamžitě. S čekáním je ale konec, sériová podoba japonského „Ferrari pro chudé” je známa a v Ženevě se naživo představí i evropské veřejnosti.

Nečeká nás vlastně nic nového, NSX bylo představeno v Detroitu, jen tam neslo znaky americké luxusní odnože Hondy. Světu se tak ukázal hybridní supersport kombinující benzínový šestiválec se třemi elektromotory. Dle Hondy má být schopen konkurovat „základnímu” Ferrari. V době uvedení to byl model 485, na které si s odhadovaným výkonem 550 koní asi opravdu mohl troufnout. Italové ale mezitím představili Ferrari 488 GTB a v jeho případě už o těchto ambicích lze mít jisté pochybnosti.

Doufáme, že se v Ženevě budeme moci podívat nejen na NSX s H znáčky, ale že se také dozvíme chybějící detaily o použité technice a také více o dalších záměrech Hondy. Už v Detroitu se mluvilo o příchodu rychlejší verze Type R...

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 96 - Honda NSX 2015 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 97 - Honda NSX 2015 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 98 - Honda NSX 2015 03

Přečtěte si více: Prohlédněte si další fotky nové generace Hondy NSX pro Evropu.

Hyundai i30 2015 - ceny

Na sklonku loňského roku jsme vám mohli představit čtveřici novinek značky Hyundai, mezi níž nechyběly ani dva zajímavé modely, a sice i20 Coupe a i30 Turbo. V prvním případě české zastoupení pustilo do světa ceník již na počátku února, přičemž mnohé asi svou sebedůvěrou překvapilo. Korejské třídvířko totiž na tuzemském trhu startuje na sumě 364 990 Kč, což představuje výrazný posun oproti pětidveřové karoserii. Automobilka by tak mohla narazit na nezájem, neboť s tímto modelem se pohybuje v segmentu, kde se na nízké ceny hledí především.

Hyundai i30 Turbo bude zákazníky lovit v trochu jiných vodách, ani v jeho případě však českému zastoupení nechybí sebevědomí. První a vlastně jediná cena třídveřového i pětidveřového modelu totiž činí 539 990 Kč. To je přitom jen o pět tisíc korun nižší suma, než jakou dáte za sesterskou Kiu Cee’d GT či Pro_Cee’d GT, tedy modely, které dostaly do vínku 204 koní, sedadla Recaro nebo schopnostkonkurovat zavedeným evropským rivalům.

V případě i30 Turbo však za dané peníze dostáváte motor 1,6 T-GDI naladěný „pouze“ na 186 koní, přičemž sedáky jsou sice sportovní, nicméně standardní. Dále můžete počítat třeba s 18palcovými litými koly, LEDkami vpředu i vzadu, vyhřívanými polokoženými sedadly, audio systémem, zadními parkovacími senzory, tempomatem či automatickou klimatizací. Základní výbava je tedy vskutku našlapaná, je však vskutku sporné, zda požadovanou cenu ospravedlní.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 99 - Hyundai i30 Turbo 2015 facelift prvni foto 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 100 - Hyundai i30 Turbo 2015 facelift prvni foto 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 101 - Hyundai i30 Turbo 2015 facelift prvni foto 03

Přečtěte si více: Projděte si kompletní, v Ženevě odhalený český ceník inovované i30, verze turbo stojí dost přes půl milionu Kč.

Hyundai ix20 2015 - facelift

Korejská automobilka v posledních měsících opravdu razantně přitopila pod kotlem inovací. Na sklonku loňského roku jsme si tak mohli představit vylepšené i30, i40 i nové i20 Coupé, do Ženevy pak Hyundai pro změnu přivezlo zcela nový Tucson, tedy nástupce modelu ix35, který před několika málo lety nahradil v nabídce značky právě Tucson. Pokud vám daný krok hlava nebere, pak vězte, že v tom nejste sami. Tímto crossoverem se ale dnes zabývat nebudeme, místo toho si posvítíme na facelift kompaktního MPV ix20.

To se i nadále jmenuje stejně, nově však profituje z šestiúhelníkové čelní masky, jíž společnost dělají přepracované světlomety. Vzadu pak najdeme dokonce LEDky, zatímco při bočním pohledu je možné u základní výbavy zaregistrovat nové kryty 15palcových ocelových kol. S vyššími úrovněmi pro změnu přicházejí modifikované lité šestnáctky či sedmnáctky, tím však exkurze v rámci modifikovaného exteriéru končí.

Přesunout se tedy můžeme do kabiny, kde můžete za příplatek sáhnout po vyhřívaném volantu a nové generaci audio systému, jehož součástí je konektivita s iPodem a integrovaný harddisk My Music o kapacitě 1 GB. Samozřejmostí je rozhrání Bluetooth a zdířka na USB, kromě toho ovšem ix20 dostalo do vínku i nové látkové čalounění v černém a béžovém odstínu či šest airbagů, ESP, ABS a EBD.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 102 - Hyundai ix20 2015 facelift prvni foto 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 103 - Hyundai ix20 2015 facelift prvni foto 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 104 - Hyundai ix20 2015 facelift prvni foto 03

Přečtěte si více: Představení faceliftu subkompaktního MPV Hyundai.

Hyundai Tucson 2015 - nová generace

Korejské SUV se nakonec skutečně vrátilo ke svému původnímu označení Tucson. Šéfdesignér Peter Schrayer mu následně dodal atletický postoj, ostré linie a především výraznou šestiúhelníkovou čelní masku, která se poprvé ukázala na sedanu Genesis, a to včetně jí se dotýkajících světlometů. Design je ale samozřejmě ovliněn také větším modelem Santa Fe. Právě u něho se také novinka inspirovala při formování nového pozadí, kde byly také zopakovány oddělené mlhovky či dvojitá koncovka výfuku. Zboku si pak všimněte postupně se svažující střechy s anténou připomínající známé ploutvičky.

Pohledem do interiéru nás vítá o poznání lepší a naoko docela prémiová kabina s centrálním dotykovým displejem a řadou ovladačů na ideálně kulatém volantu i u řadicí páky. Podle tiskové zprávy je vnitřek nabitý poctivými měkkými materiály a chromem, který najdeme i na klikách dveří, a vůz se prý vyznačuje také vylepšenou ergonomií. Dále si zřejmě všimnete nového přístrojového štítu s grafickým displejem uprostřed, který signalizuje i přítomnost asistenta Lane Keeping Assist (systém udržování v jízdním pruhu), jenž vám při aktivovaném tempomatu bude lehce tahat za volant.

Co se týče motorů, Hyundai nabídne pro evropské specifikace Tucsonu přímovstřikovou atmosférickou šestnáctistovku GDI s výkonem 135 koní, která bude spolupracovat se šestistupňovou manuální převodovkou. K dispozici však bude také svalnatější přeplňovaná verze (1,6 T-GDI) se 176 koňmi, přičemž pro ni bude na přání připravena i sedmistupňová dvouspojková převodovka. Na naftové straně nabídky se Hyundai rozhodla pro použití 1,7 CRDi se 115 koňmi a výhradně šestistupňovým manuálem a dále pro silnější dvoulitry (136 a 184 koní), k nimž půjde objednat klasický automat s hydrodynamickým měničem a šesti rychlostmi.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 105 - Hyundai Tucson 2015 prvni sada 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 106 - Hyundai Tucson 2015 prvni sada 04Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 107 - Hyundai Tucson 2015 prvni sada 08

Přečtěte si více: Nový Tucson se bude pyšnit celou plejádou elektronických bezpečnostních systémů.

Hyundai Tucson Hybrid a Plug-in hybrid - koncepty

Kromě standardního Tucsonu, nové generace SVU ix35, představí automobilka Hyundai v Ženevě také rovnou dvě jeho hybridní varianty - „obyčejný” hybrid Tucson Hybrid, který se bez spalovacího motoru neobejde, a také „dobíjecí” Tucson Plug-in Hybrid, který zvládne čistě na elektřinu ujet prý až 50 kilometrů.

Hybrid bude kombinovat jednu ze dvou benzínových šestnáctistovek s elektromotorem o výkonu 14 koní. Nevíme zatím, zda základem bude atmosférický motor o 136 koních nebo přeplňovaný o 176 koních, ale bude běžet pořád - elektromotor mu bude jen pomáhat ve chvílích, kdy bude zapotřebí většího výkonu. Podstatnější než oněch 14 koní k dobru ale zřejmě vzpruha tohoto řešení pro provozní efektivitu s ohledem třeba na schopnost vozu zvládat pohyb v kolonách bez použití benzinové jednotky, konkrétní apetit ale Korejci neudávají. Podle Hyundai je tento systém vhodný i pro větší a těžší vozy, Tucson tak může být jen prvním autem, které ho dostane.

Druhý systém je plug-in hybrid, jak ho známe - můžete ho tedy dobíjet jak ze zásuvky, tak i jízdou. Zde bude spalovacím motorem nejslabší dieselová sedmnáctistovka, nabízející 115 koní. Elektromotor na kola pošle 68 koní a díky 10,4kWh lithium-polymerovým bateriím má zvládnout na plné nabití ujet 50 kilometrů. Pak bude potřeba nastartovat konvenční motor. Na rozdíl od standardního Tucsonu s nejslabší sedmnáctistovkou, který bude k mání jen s manuální převodovkou, dostane plug-in-hybridní verze sedmistupňovou dvouspojku.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 108 - 2016 hyundai tucson dalsi 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 109 - 2016 hyundai tucson dalsi 02

Přečtěte si více: Další dostupné záběry a informace o konceptech hybridních Tucsonů.

Infiniti QX30 - koncept

Jedním z nejrychleji rostoucích segmentů trhu je v současnosti skupina kompaktních SUV, která se občas označují jako CUV. Od větších bratrů přebírají drsný vzhled, od kompaktních hatchbaků zase rozměry více se hodící do ucpaných městských ulic. Současně platí, že tato auta často přebírají roli statusového symbolu, očekává se tak od nich „nákladný” vzhled a patřičně vybavená kabina.

Přesně v tomto duchu se nese představení konceptu QX30. Ten se má zařadit po bok produktů německé prémie (BMW X1, Audi Q3 a Mercedesu GLA), Range Roveru Evoque či Lexusu NX. Od všech předešlých ale opouští tvary diktované návazností na větší sourozence z řad SUV , jeho karoserie kombinuje bytelně se tvářící základ postavený na 21" kolech s dynamicky vytvarovaným skleníkem kabiny. Krátké převisy a výrazně skloněná skla na straně jedné, plastové lemy podběhů a hliníková deska chránící spodek předního nárazníku, zkrátka ode všeho trochu přesně v tom mixu, aby QX30 ve městě nezapadlo, ale současně v něm majitel nevypadal, jako turista mířící do opery.

Kabině konceptu sice dominuje kombinace hnědé a modré kůže, jimž dělá společnost podsvětlení různých částí různě barevným světlem, podstatnější jsou ale tvary, které naznačují směřování budoucího produkčního modelu. Kabině nechybí elegance vycházející z jednoduchosti a vizuální střídmosti, která je ale zcela jiného charakteru, než na jakou jsme zvyklí od aut německých výrobců.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 110 - infiniti qx30 koncept 2015 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 111 - infiniti qx30 koncept 2015 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 112 - infiniti qx30 koncept 2015 03

Přečtěte si více: Úplné představení studie nového luxusního crossveru.

Diskuze 13 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.