Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek

(doplněno 2.3.) Nejdůležitější autosalon roku je tu. V Palexpu se představuje přes 120 novinek a my vám je všechny odhalujeme zde.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek

2.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 2.3.) Nejdůležitější autosalon roku je tu. V Palexpu se představuje přes 120 novinek a my vám je všechny odhalujeme zde.

Citroën E-Mehari - nový model

Francouzská automobilka se na autosalonu ve Frankfurtu pochlubila novou verzí Citroënu Cactus, která odkazovala na legendární model Méhari, jenž proslul hlavně v sérii filmů o Četníkovi ze Saint Tropez. Jak se přitom dalo očekávat, po konceptu si můžeme představit sériové provedení. Ta ovšem na zmiňovanou studii navazuje jen velmi volně, což má svůj důvod v samotné konstrukci vozu. Citroën totiž namísto „skalpování“ již nabízeného crossoveru s pevnou střechou přikročil ke spolupráci se značkou Bolloré a svou novinku založil na jejím modelu Bluesummer.

Představit si tedy můžeme nové čtyřmístné terénní kabio, které bylo pojmenováno E-Mehari. Jak přitom naznačuje již samotný název, pod kapotou odvádí svou práci elektrické pohonné ústrojí. To počítá s lithium-metal-polymerovými bateriemi o kapacitě 30 kWh, které energií zásobují motor naladěný na 68 koní. Jízdní dynamika příliš působivá není, maximálně se totiž francouzská novinka zvládne rozjet na 110 km/h. To ale plážovým floutkům dozajista vadit nebude, nicméně ani dojezd 200 km při jistě ne lehkovážné jízdě neohromí.

Do prodeje zamíří Citroën E-Mehari ve své domovině někdy v nejbližších měsícících, v těch další přijdou na řadu i ostatní evropské trhy. Zda se ovšem elektrické terénní kabrio dostane také do českých luhů a hájů, to prozatím není jisté. Nicméně s nízkou cenou bychom počítat neměli, v tomto směru ostatně již laťku nastavil ne zrovna nízko standardní crossover. Otevřená verze by navíc měla z kapes kupujících vytáhnout další peníze i díky nemalé příplatkové výbavě.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 64 - Citroen E-Mehari prvni foto 01Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 65 - Citroen E-Mehari prvni foto 03

Přečtěte si více: Dobití baterií zabere otevřenému „Cactusu“ při využití desetiampérové zásuvky déle než noc.

Citroën SpaceTourer - nový model

Francouzská automobilka se na ženevském autosalonu pochlubí novým Citroënem SpaceTourer, který by dle tiskového prohlášení měl vyhovovat nejen rodinám, ale také podnikatelům. Mimo standardní provedení přitom bude na výstavišti Palexpo odhalena i studie, na kterém značka spolupracovala s popovou skupinou Hyphen Hyphen. My si ale nejprve vezmeme na paškál standardní varianty, které se za pár měsíců objeví v prodeji.

SpaceTourer je postaven na platformě EMP2, kterou používají rovněž modely C4 Picasso a Grand C4 Picasso. Dodávka bude k dispozici ve třech konfiguracích, kdy základní XS počítá s délkou 4,6 metru a zavazadelníkem o maximálním objemu 1 978 litrů. Verze M se již natáhne na 4,95 metru a nad zadní nápravou ubytuje až 2 381 litrů, v případě modelu XL je možné počítat s 5,3 metry, dlouhým zadním převisem a 2 932 litry prostoru.

Dále bude možné vybírat mezi čtyřmi výbavovými variantami, přičemž základní úrovně Feel a Shine jsou k dispozici ve všech třech délkách a dále v pěti, sedmi nebo osmimístné verzi. Sedadla se přitom posouvají po kolejnicích a lze sklopit jejich opěradla za účelem vytvoření stolku nebo převozu dlouhých předmětů. Stupeň Business je určen hlavně pro profesionální přepravu osob, přičemž konfigurace interiéru závisí ryze na majiteli a počítá až s devíti cestujícími. Vrcholem je varianta Business Lounge, kterou bude možné objednávat pouze v podobě M a XL varianty. Kabina nabídne šest nebo sedm sedadel čalouněných kůží.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 66 - Citroen SpaceTourer 2016 prvni sada 03Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 67 - Citroen SpaceTourer 2016 prvni sada 06Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 68 - Citroen SpaceTourer 2016 prvni sada 23

Přečtěte si více: Citroën SpaceTourer dorazí na výstaviště Palexpo také v koncepční verzi Hyphen.

Dacia Essential - nová verze

Na ženevském autosalonu se objevuje speciální limitovaná verze Essential pro modely Logan, Logan MCV, Sandero, Dokker a Lodgy. Jak asi tušíte, vzhledem k velikosti zásahu modelového portfolia z ní nebyl vyjmut ani Duster. Zásadní změny byste čekali zbytečně, Duster Essential se totiž v podstatě liší jen hnědým metalickým lakem Tourmaline Brown, specifickými emblémy, lakovanými nárazníky a novou sadou hlinikových kol.

Uvnitř si rumunský populár přiváží rozhraní Bluetooth a konektivitu ještě dále zvyšuje USB port, elektrické ovládání předních oken či cebtrální zamykání. Zajímavostí je, že se navzdory omezenému počtu kusů objeví v takřka celé Evropě, Českou republiku nevyjímaje. Detaily budeme tedy znát až později, kdy se takto nazdobený loňský šampion mezi importovanými SUV představí u nás.

Pod ochrannými křídly Renaultu se s názvem Essential každopádně zjevuje robotizovaná skříň Easy-R spřažená se čtyřválcovým motorem 1,5 dCi 90. Dosud byla k mání pouze s benzinovým přeplňovaným tříválcem 0,9 TCe 90, který jsme například v Cliu do nebes dvakrát nevynášeli.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 69 - Dacia Duster Essential trim 2016 oficialni foto 06Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 70 - Dacia Duster Essential trim 2016 oficialni foto 07Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 71 - Dacia Duster Essential trim 2016 oficialni foto 05

Donkervoort - tři nové modely

Nizozemská automobilka Donkervoort je hrdým pokračovatelem kultu Colina Chapmana, zakladatele značky Lotus. Pro letošek ohlásila příchod hned tří novinek, z nichž nejprve se rozepíšeme o modelu D8 GTO-S, který se začne prodávat již tento měsíc za 115 173 Eur (cca 3 113 000 Kč) bez daně. Podle prozatím velmi krátké tiskové zprávy půjde o variantu zaměřenou na silniční využití, přičemž nabídnout by měla více komfortu než jakýkoliv vůz značky před ní. I nadále ovšem půjde o nekompromisní stroj, který nejspíše bude opětovně osazen 2,5litrovým pětiválcem od Audi.

Dalším pánem na holení je již avizované provedení D8 GTO-RS, které vznikne v limitované sérii 40 kusů a tak de facto již dopředu oslaví výročí, jehož se značka dočká přespříští rok. Stejně jako silniční varianta bude i tento hardcorový nástroj k mání již letos, a sice od června za 151 173 Eur (4 085 500 Kč). Značka přitom dodává, že jeho vývojem strávila poslední dva roky a kromě mechaniky se podívala i na design.

Ve finále pak byl oznámen příchod okruhového monstra D8 GTO-R, které se stane vůbec prvním vozem Donkervoortu určeným ryze pro tento účel. Z toho důvodu nelze počítat s instalací registračních značek, místo toho nejspíše dorazí ochranná klec, vícebodové pásy a zřejmě i propracovanější aerodynamika. S tímto vozem nás Holanďané seznámí až na podzim, cenu 251 173 Eur (6,788 mil. Kč) však známe již nyní.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 72 - Donkervoort nove modely avizo

DS 3 (ex-Citroën) 2016 - facelift

Divize DS se již delší dobu nechlubí logy Citroënu, místo toho funguje jako nezávislá prémiová značka. Ta byla zejména v první polovině loňského roku na evropských trzích zákazníky poněkud opomíjena, neboť její nabídka již byla staršího data. Nicméně Francouzi pořádně přiložili pod ohněm modernizací, načež jsme si v minulých měsících mohli představit inovované modely DS 4 a DS 5. Kromě toho značka odhalila také svou sportovní divizi Performance.

Nyní tu máme facelift modelu DS 3, který však po stránce vizuální příliš radikální není. Modernizace totiž prémiové verzi Citroënu C3 přihrála do vínku jen nový čelní nárazník a zrevidovanou čelní masku. Povšimnout si můžeme rovněž LEDkových světel, jiného designu litých kol nebo svěžejší palety barev karoserie. V tomto ohledu mají zákazníci široké pole individualizace, neboť volit mohou ze 78 kombinací barev karoserie a střechy, deseti střešních polepů a deseti jinak zbarvených krytů zpětných zrcátek. U kabrioletu je pak možné sáhnout ještě po čtyřech odlišných odstínech plátna.

Za dalšími novinkami musíme do interiéru, kde se objevuje nový multimediální systém se sedmipalcovým dotykovým displejem a kompatibilitou pro Apple CarPlay a MirrorLink. Středová konzole díky tomu hostí méně než 20 tlačítek. Mimo to je ovšem jiné také čalounění, přičemž také u základního modelu divize DS je možné sáhnout po kůži ve stylu řemínku luxusních hodinek. Výbava pak byla rozšířena o zpětnou kameru a parkovací senzory, mimo to nechybí ani systém Active City Brake, který dokáže na základě výstupu laserového senzoru samočinně zastavit při rychlostech do 30 km/h.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 73 - Citroen DS3 a DS3 Cabrio 2016 facelift prvni sada 05Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 74 - Citroen DS3 a DS3 Cabrio 2016 facelift prvni sada 31

Přečtěte si více: Inovovaný Citroën DS3, tedy vlastně jen DS 3, dorazil i ve verzi Performance.

DS E-Tense - koncept

Značka DS, jinak také samostatná luxusní odnož Citroënu, prozatím oznámila, že na ženevský autosalon přiveze omlazený hatchback DS 3. Vyjma něj se ovšem návštěvníci budou moci na stánku značky pokochat také konceptem elektrického sporťáku E-Tense. V rámci jeho vývoje se značka spojila s řadou luxusních francouzských výrobců, pročež je kupříkladu možné počítat s unikátními hodinkami BRM. Ty přitom může řidič nosit nejen na zápěstí, ale také zasadit do středové konzole.

Vyjma toho můžeme zmínit specifické úchyty zavazadel, rezervního kola či závodní helmy z teletiny, za kterými stojí značka Moynat, audio systém s devíti reproduktory pro změnu dodal Focal. Do interiéru, jehož návrh a výroba zabraly 800 hodin, nás ovšem Citroën prozatím nepustil, vystačit si tedy musíme pouze s tímto popisem. Z kabiny se tedy přesuneme k exteriéru, který počítá s 4,72metrovou délkou, 2,08metrovou šířkou a 1,29metrovou výškou.

Vpředu poutají pozornost diodová světla (ta pro denní svícení prý mohou rotovat ve 180 stupních) a výrazná maska, mnohem zajímavější je ovšem situace vzadu. Také zde najdeme LEDky (inspirované modelem DS z roku 1955), mimo to si ovšem můžeme povšimnout absence okna. Výhled vzad proto obstarává sada kamer. Pod kompozitní karoserií se pak skrývá karbonový monokok, který má redukovat hmotnost.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 75 - DS E-Tense 2016 prvni sada 01Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 76 - DS E-Tense 2016 prvni sada 05

Přečtěte si více: S výkonem 402 koní by francouzský elektrický sporťák měl zvládnout sprint na stovku za 4,2 s.

Ferrari California T Handling Speciale - nový model

Ferrari California T se pro maranellskou automobilku stalo do značné míry přelomovým modelem. Už téměř před dvěma léty jako první přepřáhlo na přeplňovaný motor, kterým jsou od té doby vybavovány další novinky značky. Pravda, zatím ne všechny, s ohledem na oficiální verzi jinak v lecčems kruté reality přeplňovaných motorů v autech tohoto typu ale nemůžeme čekat nic jiného, než příchod dalších a dalších Ferrari s nuceným plněním.

Připusťme však, že u modelu California tato změna vadila nejméně. Už dříve to byl trochu salónní typ a ačkoli by bylo mylné označit jeho jízdní projev za nezajímavý či nezáživný, roli řidičského auta u vzpínajícího se koníka jistě lépe zastávají jiné stroje. California si tak udržela statut jakéhosi stylového superturisma, který 560koňový turbomotor jen podrthl. Nyní ale automobilka hlásí, že se s tímto modelem chce vydat i do pro něj dosud neprobádaných vod.

Abychom byli konkrétní, vůz dostal o 16 resp. 19 procent tužší pružiny vpředu a vzadu. Chování adaptivních tlumičů tomu bylo přizpůsobeno, a to prý tak, aby se vůz choval agilněji a přitom nepozbyl mnoho ze svého relativně komfortního projevu. Při přepnutí do jízdního režimu Sport se ale vůz má odvděčit ostrostí, kterou dosud nebylo možné u Californie poznat. A to i díky novému nastavení stabilizačního systému F1-Trac (sic).

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 77 - Ferrari California T Handling Speciale 2016 prvni 01Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 78 - Ferrari California T Handling Speciale 2016 prvni 02

Přečtěte si více: S paketem Handling Speciale dorazily také změny související s převodovkou a vzhledem.

Ferrari GTC4Lusso - facelift

Automobilka nám s faceliftem Ferrari FF slibovala něco nečekaného. Spekulovalo se o lecčems, zejména pak o hybridním pohonu, který by vylepšil normovanou spotřebu vozu a také jej zbavil trochu podivného pohonu 4x4, který přední kola roztáčí tak, jako byste se na zátylku škrabali jízdním kolem strčeným mezi stehna řídítky dolů. Jenže nic takového se nestalo a technika vozu dospěla pouze občerstvení, stejně jako jeho vzhled.

Oním překvapením je tedy zřejmě změna jména, dosti dramatická. Místo FF si vůz nyní říká GTC4Lusso, což je docela komplikovaný název. Ale budiž, po vizuální stránce za ním stojí sada modifikací, která si pohrála s linií střechy, hlavními světly, předním nárazníkem s širší maskou chladiče, zadními světly a difuzorem nedaleko od nich. Toť z podstatného vše a i když změny jsou snadno postřehnutelné, pro spoustu smrtelníků bude asi obtížné odlišit faceliftovaný model od původního.

Pod kapotou to vypadá zajímavěji, to u Ferrari vždy. Novinkou je tu posílený motor 6,3 V12, který nyní místo 486 kW dává až 507 kW, tedy 690 koní při 8 000 ot./min. Výše se posunul také točivý moment 697 (místo 683) Nm v 5 750 ot./min, z nějž 80 procent má být k dispozici už v 1 750 otáčkách.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 79 - Ferrari GTC4Lusso FF 2016 prvni 02Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 80 - Ferrari GTC4Lusso FF 2016 prvni 03Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 81 - Ferrari GTC4Lusso FF 2016 prvni 04

Přečtěte si více: Ferrari při faceliftu modelu FF provedlo změny spojené také s pohonem všech kol 4RM.

Fiat Fullback - showcar

Automobilka Fiat v Ženevě ukázala nejen Abarth 124 Spider a další karosářské verze Fiatu Tipo, ale také dvě věci, které nebyly příliš očekávané. Jednu by si leckdo možná chtěl koupit a ta druhá je spíš pro zábavu. Tou podstatnější, tou, o kterou by někdo mohl mít zájem, je Fiat Fullback. Jde o italskou verzi Mitsubishi L200 a je prezentována koncept s názvem Show Car. Bude však spíš stále o práci než o show, či přesněji řečeno - práci zastane a nabídne i trochu show. Je to technicky stále odolný pick-up truck, který ale dostal pár vizuálních detailů a podle Fiatu nyní naplňuje sousloví „Lifestyle v práci”.

Zpět ke změnám - vidíme nová černá kola, lak Liquid Metal Grey, černé světlomety s xenonovými výbojkami, černý rám na korbě, novou černou masku chladiče, matně černé kliky, zrPřečtěte si více: BMW představilo i balíček V12 Excellence, který ovšem přihazuje pouze více chromových doplňků.cátka, lemy blatníků a nášlapy, zatmavená zadní okna a také zadní světla. Uvnitř je černé kožené čalounění, detaily z anodizované mědi a standardem je navigace.

Takže pokud máte rádi tmavě šedá auta na černých kolech a nevadí vám, že něco takového člověk vídá na silnicích co chvíli, Fullback Show Car bude jistě osobní a unikátní stroj. Co ovšem většina takových aut nemá, je poctivý ochranný plech pod motorem. Stroj pohání 2,4litrový turbodiesel o 180 koních přes pětistupňový automat a samozřejmě pohon všech kol s elektronicky řízeným zadním diferenciálem.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 82 - fiat fullback show car zeneva 03Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 83 - fiat fullback show car zeneva 04Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 84 - fiat fullback show car zeneva 05

Přečtěte si více: Druhou neočekávanou novinkou Fiatu je Kung Fu Panda, tedy speciální verze spojená s filmem téhož názvu.

Fiat Tipo 2016 hatchback/kombi - nové verze

Pokud vám v nabídce Fiatu po konci výroby modelu Bravo chyběl hatchback segmentu C, dočkali jste se - podle očekávání byl v Ženevě odhalen Fiat Tipo s karoseriemi hatchback a kombi. Není to velké překvapení, a to také proto, že jsme mohli zadní světla kombíku vidět na skice již včera.

Kombík je tedy překvapením skutečně minimálním, oficiální ilustrace byla podobě skutečného auta velmi věrná. Je tu linka od světel pod značkou a logem, odrazky v místech, kde by člověk očekával koncovky výfuku a také pořádně vidíme bumerangová světla, která leckomu připomenou Maserati 3200 GT.

Hatchback je v podstatě zkrácenou verzí kombíku, nemá boční okna úplně vzadu a také jsou jeho zadní dveře tvarem spíš blíže k těm na sedanu než na kombíku. A právě to je možná kámen úrazu, protože oblast C-sloupku vypadá u hatchbacku trochu podivně, trochu jako by designéři nevěděli, co si tu počít. Jako by prostě uřezali „kufr” sedanu a díru zalepili pátými dveřmi.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 85 - 2016 fiat tipo kombi prvni 02Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 86 - 2016 fiat tipo kombi prvni 03Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 87 - 2016 fiat tipo hatch prvni 02

Přečtěte si více: Podívejte se na obě karosářské verze modelu Tipo ze všech stran, známe i motory.

Ford Fiesta ST200 - nový model

O příchodu Fordu Fiesta RS se mluví již hezky dlouho. Modrý ovál ovšem před pár týdny kategoricky popřel, že by takový model chystal. Možná o to větším překvapením je nová Fiesta ST200, tedy poladěná varianta již delší dobu prodávaného malého hot hatche. Výkon ve srovnání se standardem narostl o 18 koní a točivý moment o 50 Nm, načež 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec EcoBoost nově produkuje 200 koní a 290 Nm.

Značka zatím nezmínila, jakým způsobem bylo desetiprocentního navýšení výkonu a dvacetiprocentního navýšení točivého momentu dosaženo. Nicméně dodává, že díky funkci overboost je možné na 15 sekund počítat s 215 koňmi a 320 Nm. S tímto výkonem pak vůz pokoří zrychlení z klidu na stovku za 6,7 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než standardní verze. Zároveň se přitom rozjede až na 230 km/h, tedy o 10 km/h více.

Kromě navýšení výkonu došlo dále ke zkrácení stálého převodu z 3,82 na 4,06, vyjma akcelerace na stovku tak došlo k vylepšení pružného zrychlení. A vůz má být také řidičsky atraktivnější. O to se stará také tužší a o 15 milimetrů snížený podvozek či ostřejší řízení. Zároveň dorazilo také vylepšené vektorování točivého momentu, stabilizační kontrola se třemi režimy nebo přepracovaná zadní příčka.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 88 - Ford Fiesta ST200 2016 prvni sada 01Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 89 - Ford Fiesta ST200 2016 prvni sada 02Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 90 - Ford Fiesta ST200 2016 prvni sada 08

Přečtěte si více: Fiesta ST200 se oproti základní verzi proměnila také v rámci exteriéru a interiéru.

Ford Kuga 2017 - facelift

Facelift Fordu Kuga je novinkou tak trochu očekávanou, přičemž vizuálně navazuje na již dříve odhalený spřízněný model Escape. Vůz se dočkal větší šestiúhelníkové masky chladiče v horní části přídě a menší v té dolní. Nové jsou též světlomety s denními LEDkami a mlhovky. Jiný je tedy pochopitelně i přední nárazník, což lze říci také o tom zadním i s koncovými svítilnami. Profil se vizuálně podstatně nezměnil, tedy pomineme-li projevy nových čelních i koncových partií na tento pohled a nové designy kol z lehkých slitin o průměru 17 až 19 palců a nový barevný odstín Copper Pulse - ano, to je ten na fotkách.

Uvnitř si mezi změnami všimnete hlavně větší, 8palcové obrazovky palubního systému Ford Sync 3, který podporuje i Android Auto a Apple CarPlay. Dále těžko přehlédnete nový volant, který nyní může být vyhřívaný a nové ovládání systému ventilace. Všimnout byste si ale nemuseli toho, že zmizela konvenční ruční brzda a nahradila ji elektronická, která si na ruční vlastně pouze hraje. Říkejme ji tedy už jen parkovací.

Z technických novinek je třeba zmínit především doplnění nabídky o zcela nový 1,5litrový čtyřválcový turbodiesel TDCi s výkonem nanejvýš 88 kW (120 koní), který bude možné dostat pouze s pohonem předních kol. Jeho hlavní přednost tušíte správně - je to papírová kombinovaná spotřeba 4,4 litru nafty na 100 km. Další nabízené motory jsou 2,0 TDCi s výkonem 110 kW (150 koní) a pohonem 4x2 i 4x4, 132kW (180 koní) verze téhož motoru pouze s 4x4 a dále benziny 1,5 EcoBoost s opět 120, 150 nebo 180 koňmi, z nichž první dva jsou vždy spojeny s předokolkou a poslední vždy se čtyřkolkou. Tady podle všeho žádná změna.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 91 - Ford Kuga 2017 facelift prvni 02Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 92 - Ford Kuga 2017 facelift prvni 03Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 93 - Ford Kuga 2017 facelift prvni 10

Přečtěte si více: Kuga dostala do vínku také přednárazový bezpečnostní systém Active City Stop či vektorování točivého momentu.

Ford Edge, Kuga, Mondeo a S-Max Vignale - nové luxusní verze

Luxusní segment láká mainstreamové automobilky stále více. To je pochopitelné, neboť zejména při využití standardní techniky tu hovoříme o relativně nízkých nákladech, které na straně druhé doplňuje mnohem větší marže než u běžných verzí. „Temnou stranou síly“ se tak již nechal zlákat kupříkladu Citroën či Renault, my si ovšem aktuálně posvítíme na Ford a jeho divizi Vignale. Ta prozatím v případě luxusního Mondea velký úspěch nemá, modrý ovál to ovšem neodradilo. Značka nedávno odhalila své smělé plány, na jejichž základě se dočkáme expanze.

Fanoušci značky kupodivu ani nemuseli čekat příliš dlouho, neboť slibované novinky jsou tu. Dvě z nich se objeví zakrátko ve specializovaných showroomech, kterým značka říká FordStore, v jednom případě tu máme koncept naznačující blízkou budoucnost. Aby byl ženevský stánek značky pořádně plný, neopomene značka na výstaviště Palexpo přivézt i v úvodu zmiňované Mondeo. Tento model jsme si přitom důkladně představili v minulých měsících, nyní se tak budeme soustředit na samotné novinky.

První z nich je již dříve ohlášený Ford S-Max, který se prozatím ukazuje v barvách Vignale Milano Grigio a White Premium. SUV Edge se pro změnu pyšní lakem Vignale Ametista Scura, zatímco koncepční Kuga dostala do vínku karoserii vyvedenou v odstínu Vignale Palazzo Pearl. V případě tohoto vozu je pak možné počítat - stejně jako u produkčních variant - s unikátním koženým čalouněním, které vyjma sedadel, dveří a palubní desky pokrývá také zavazadlový prostor a víko zavazadlového prostoru.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 94 - Ford Vignale Geneva 2016 prvni sada 04Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 95 - Ford Vignale Geneva 2016 prvni sada 14Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 96 - Ford Vignale Geneva 2016 prvni sada 14

Přečtěte si více: Projděte si kompletní fotogalerii luxusních novinek Fordu, z nichž tři mají být k mání ještě letos.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše