Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek

(doplněno 2.3.) Nejdůležitější autosalon roku je tu. V Palexpu se představuje přes 120 novinek a my vám je všechny odhalujeme zde.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek

2.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 2.3.) Nejdůležitější autosalon roku je tu. V Palexpu se představuje přes 120 novinek a my vám je všechny odhalujeme zde.

Honda Civic X - koncept nové generace pro Evropu

Nová Honda Civic se prozatím na světlo světa dostala jako prototyp, který se v aktuální formě, kdy vzhledem připomíná běžeckou botu, do prodeje určitě nedostane, nebo alespoň ne jako základní model. Ten bude mít jistě mnohem méně agresivní nárazníky, halogenové světlomety a menší kola. Také nedostane centrální výfuk, ten se možná objeví na nějaké ostřejší verzi. Co by mělo zůstat, jsou dva spoilery na zádi, jeden na konci střechy a druhý u dolní hrany zadního okna.

Také zůstanou proporce vozu včetně dlouhého rozvoru a hodně skloněného zadního skla. Civic výrazně narostl na délku, je o 13 cm delší než současná generace, což jej staví mezi největší hatchbacky segmentu C; Volkswagen Golf je o 245 mm kratší. To bude znamenat nejspíš vyšší váhu, ale také mnohem víc prostoru v kabině, nejen pro posádku, ale i pro zavazadla.

Po stránce motorů se plní naše obavy, Civic stíhá downsizing. Honda potvrdila, že pod kapotou budou dvě benzínová turba, 1,0l tříválec a 1,5l čtyřválec, oba s technologií i-VTEC. Už tříválec by ale měl mít okolo stovky koní a čtyřválec by se mohl dostat někam ke 150 - 160 koním, tedy o něco víc než aktuální atmosférická osmnáctistovka, která nabídne nějakých 142 koní. Dieselová 1,6 zůstává, jen bude upravena pro vyšší výkon a nižší emise.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 97 - honda civic 10 eu prototyp zeneva 02Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 98 - honda civic 10 eu prototyp zeneva 03Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 99 - honda civic 10 eu prototyp zeneva 04

Přečtěte si více: Nepříliš přitažlivé pohonné jednotky nové Hondy Civic navíc doplní ještě převodovka CVT.

Hyundai Ioniq - nový model

Hyundai Ioniq bychom již pomalu mohli překřtít na korejský falešný pětník. Jakkoliv se totiž zdálo, že automobilka již hybridní verzi plně představila, stále se objevují nové fotky a informace. Nejinak je tomu dnes, kdy tu máme snímky odhalující podrobněji nejen karoserii, ale také interiér a dokonce zavazadlový prostor. Ten má po složení zadních sedadel pobrat 750 litrů, přičemž přístup k němu je velmi snadný díky zadnímu víku. Je tedy evidentní, že Ioniq je liftbackem, nikoliv sedanem.

V rámci aerodynamiky můžeme zmínit koeficient odporu vzduchu Cd 0,24, díky kterému Korejec překonává i vozy jako Tesla Model S či BMW i8. Podstatnější pro něj však je pokoření Toyoty Prius, která bude pro Ioniq hlavním konkurentem. Oba modely se přitom vyznačují benzinovou jednotkou se 40procentní tepelnou účinností, nicméně ten japonský dostal do vínku 1,8litrový objem a korejský 1,6litrový.

Mimo to se liší koncepce, neboť u Priusu je elektromotor separován, zatímco Hyundai sáhlo po unikátní „jednomotorové“ konfiguraci. Jeho pohonné ústrojí navíc produkuje 105 koní a 147 Nm v kombinaci s 43,5 koňmi a 256 Nm, zatímco Toyota kontruje 98 koňmi a 142 Nm, respektive 72 koňmi produkovanými elektromotorem. Dále počítá s 3,2litrovou průměrnou spotřebou dle evropských norem, zatímco Ioniq se prozatím pochlubil jen hodnotami spojenými s korejským trhem, kde byl průměr vypočítán na 4,5 l/100 km.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 100 - Hyundai Ioniq dalsi nova sada 07Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 101 - Hyundai Ioniq dalsi nova sada 08Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 102 - Hyundai Ioniq dalsi nova sada 17

Přečtěte si více: Máme informace rovněž o výbavě i bezpečnostních systémech korejského hybridu.

Hyundai Ioniq Electric - druhá verze

Hyundai Ioniq se ve své elektrické verzi ukázalo na první fotce už zkraje tohoto týdne. Vypadalo tam úplně stejně jako hybrid, až na přední masku, která neměla žebrování. Také ale nebyla pořádně vidět, byl to jednoduše černý prostor na obrázku, ale dalo se očekávat, že bude odlišná od masek hybridů.

Nový obrázek všech tří Ioniqů vedle sebe odhaluje, že zatímco hybridní a plug-in-hybridní verze vypadají jako normální auto, Ioniq Electric právě kvůli masce připomíná spíš zajatce s přelepenými ústy. Dost zde ale určitě dělá barva tohoto kusu plastu, kdyby byl černý jako u oranžového auta na první fotce, vzhled by byl úplně jinde.

Známe také přesnější technické detaily tohoto stroje. Výkon 120 koní zůstává, stejně jako kapacita baterií 28 kWh. Dozvídáme se, že elektromotor má 295 Nm, maximálka je prý 165 km/h a že má vůz ujet na jedno nabití přes 250 kilometrů. Tato čísla údajně poskytl sám Hyundai, takže se dost možná jedná o číslo dojezdu podle evropských norem, a tedy značně nereálné.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 103 - hyundai ioniq electric dalsi foto 01Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 104 - hyundai ioniq electric dalsi foto 02Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 105 - hyundai ioniq electric prvni foto 01

Přečtěte si více: Známe i první cenu korejského elektromobilu, stejně jako podrobnosti o výbavě.

Chevrolet Corvette Grand Sport - nová verze

Chevrolet Corvette si sice můžete pořídit s kompresorovým osmiválcem LT4 o 659 koních, ale výkon podle Američanů není všechno. Proto je Z06 také na špičkové technické úrovni po stránce šasi, ale to je jiný příběh. Ženevská novinka s názvem Grand Sport nestaví na Z06, nýbrž na základní C7 Stingray s V8 LT1 o síle 456 koní a 610 Nm.

Grand Sport je verze, která je odlehčená a má upravenou aerodynamiku. Také dostala nová 19" kola s jinými pneumatikami, které by měly lépe držet na asfaltu. Ve výsledku tak Corvette Grand Sport zvládne přetížení 1,05 g v zatáčkách. Pokud si neobjednáte paket Z07, stejný jako pro Z06, který aerodynamiku ještě dále vylepší, zvedne přítlak a na kola nazuje Micheliny Pilot Sport Cup 2, takže maximum bočního přetížení se zvedne na 1,2 g. V balíčku Z07 jsou také karbon-keramické brzdy.

Výsledkem je auto, které je na testovací trati v Milfordu skoro tak rychlé, jako Corvette C6 ZR1, kompresorový vůz o 647 koních výkonu a zároveň vrchol nabídky minulé generace Corvette. Takže před sebou máme auto s manuální převodovkou, atmosférickým motorem vpředu a pohonem zadních kol, které může mít stejný aeropaket jako Z06 a být skoro tak rychlé, jako starší, ale o skoro 200 PS silnější vůz.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 106 - 2016 chevrolet corvette grand sport 01Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 107 - 2016 chevrolet corvette grand sport 02Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 108 - 2016 chevrolet corvette grand sport 05

Přečtěte si více: Grand Sport bude k mání jako kupé i kabrio, za nižší cenu než přeplňovaná verze Z06.

Infiniti Q50 2016 - facelift

Pokud chcete od BMW řady 3 čtyři stovky koní, musíte sáhnout po vrcholné M3 - nebo po 340i s trochou tuningu. Infiniti v minulosti chtělo nabídnout konkurenta pro takové auto, který by výkonem chtěl bojovat spíš o ligu výš. Konceptu říkalo Q50 Eau Rouge a před pár měsíci oznámilo, že nic takového v sérii nemáme čekat, že by se to automobilce nevyplatilo. Očividně ale na vidinu čtyř set koní nezanevřelo, protože v rámci faceliftu Infiniti Q50 pro rok 2016 se objevilo něco jako odvar verze Eau Rouge, které má tolik výkonu. Není to vysloveně sportovní varianta, nečekejte tu difuzory, bodykity ani podobné zbytečnosti, prostě jen je pod kapotou koní skoro tolik, kolik nabídne M3.

Vrcholné provedení totiž dostane nový motor z rodiny VR, kterým je vidlicový šestiválec o objemu tří litrů se dvěma turbodmychadly. Infiniti ho označuje jako nejmodernější šestiválec, který kdy nabídlo. A má hned dvě verze - ta silnější nabídne 405 koní a 475 Nm točivého momentu, ta slabší pošle na kola 305 koní a 400 Nm. V obou verzích má motor maximum točivého momentu v nevídaně širokém rozsahu 1 600 - 5 200 otáček.

Mezi hlavní novinky tohoto motoru patří zejména nový senzor otáček turbodmychadel a upravená geometrie lopatek turbíny. Díky těmto změnám mohou turba točit až 220 000 ot/min, což je o 10 % víc, než je běžné. Pro co nejlepší odezvu na plyn také Infiniti maximalizovalo užitek z variabilního časování ventilů přídavkem malého elektromotoru k ventilovému ústrojí. Jak přesně pomáhá, zatím nevíme.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 109 - 2016 infiniti q50 prvni ofic 01Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 110 - 2016 infiniti q50 prvni ofic 03Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 111 - 2016 infiniti q50 prvni ofic 05

Přečtěte si více: Podívejte se i na živé fotky faceliftovaného Infiniti Q50, známe také data o ostatních motorech.

Infiniti Q60 Coupe 2016 - nová generace

Nové Infiniti Q60 Coupe jsme si mohli představit již na sklonku listopadu, kdy byl dvoudveřový model přistižen špionážními fotografii při oficiálním focení. Vzhled nás tak aktuálně nejspíše již do kolen nedostane, což víceméně platí také o technice. Stejně jako čtyřdveřový sourozenec se i novinka pochlubí zejména nově vyvinutým třílitrovým šestiválcem s dvojitým přeplňováním z rodiny VR. Ten bude k dispozici ve dvou verzích, z nichž ta méně potentní zásobuje zadní kola 305koňmi v 6 400 otáčkách a 400 Nm točivého momentu. Mimo to je ovšem možné sáhnout také po vrcholné variantě, se kterou přichází ve stejných otáčkách 405 koní a 475 Nm.

Než ovšem motorový prostor opustíme, jen dodáme, že pokaždé je standardem sedmistupňový automat. Ten nezásobuje výkony pouze zadní kola, ale na přání může být doplněn systémem 4x4. Nic bližšího však již Infiniti nedodává, pročež můžeme zmínit, že kupé se chlubí aerodynamickým koeficientem Cd 0,28, za kterým stojí výdechy horkého vzduchu za předními koly, specificky tvarovaná kapota a hlavně čelní maska Active Grille Shutter určená šestiválcům, kde lamely při nižších rychlostech zůstávají uzavřené.

Vůbec poprvé v historii sportovních kupé značky je možné standardní 19palcové ráfky nahradit 20palcovými, kromě toho lze sáhnout také po čelních diodových světlech osazených technologií Light Guide, jež napodobuje tvary očních víček. Pouze pro šestiválcové modely je pak určena druhá generace adaptivního řízení, jejíž odezvu a účinek lze změnit na základě volby jednoho ze šesti řidičských režimů (Standard, Snow, Eco, Sport, Sport+ a Customize).

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 112 - Infiniti Q60 Coupe 2017 prvni foto 01Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 113 - Infiniti Q60 Coupe 2017 prvni foto 02Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 114 - Infiniti Q60 Coupe 2017 prvni foto 03

Přečtěte si více: Japonské kupé sice nedostane do vínku diesel, do Evropy by ovšem dorazit mělo.

Italdesign GTZero - koncept

Pokud chcete auto s karoserií shooting brake, můžete si vybrat buď Ferrari FF, anebo něco z trhu s ojetými auty. Italdesign GTZero, jedna ze ženevských novinek, to sice téměř jistě nezmění, ale to neznamená, že by to nebylo zajímavé auto. Je to mimo jiné dokonalý příklad, jak mistrní designéři umí navrhnout auto odkazující na minulost, ale které zároveň nepůsobí příliš retro a nevypadá stejně jako všechno ostatní v nabídce.

GTZero má aktivní klapky v kapotě, které jsou odkazem na Alfu Romeo Scighera. Dlouhá kapota sama o sobě a skloněná záď je zase odkazem na Daewoo Bucrane. A v zádi lze vidět i odkaz na Bizzarini Manta a Ferrari GG50. A možná trochu i Ferrari FF, které je ale dílem jiného designérského studia. I přes tolik odkazů by ale člověk do GTZera neřekl, že chce přivolat zpátky ztracené časy.

Pokud při pohledu zboku instinktivně hledáte motor a z tvaru přídě a převisu se děsíte, že tu bude něco jako příčně uložený čtyřválec pohánějící přední kola, nemějte strach, na Fiatu Tipo novinka postavena není. Název GTZero odkazuje na nulové emise, tohle auto je elektromobil. Má tři elektromotory, které pohánějí všechna kola souhrnným výkonem 490 koní. Maximálka je 250 km/h.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 115 - italdesign gtzero zeneva 08Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 116 - italdesign gtzero zeneva 05Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 117 - italdesign gtzero zeneva 09

Přečtěte si více: Italská karosárna dost možná díky zvolené technice spolupracuje s americkou Teslou.

Jaguar F-Type SVR - nová verze

O vrcholném Jaguaru F-Type SVR jsme si víceméně vše důležité řekli již před pár týdny, kdy online unikla dealerská brožura. S tou ovšem bylo spojeno jen pár snímků, zatímco nyní Britové později poslali do světa vskutku obsáhlou fotogalerii. Zároveň k nám dorazila i tisková zpráva, ve které jsou zmíněny některé detaily, jenž nebylo možné ze zmiňované brožury vyčíst. Představení kupé a kabrioletu si tedy dáme znovu, přičemž odstartovat můžeme cenami. Ty začínají na sumě 3 859 900 Kč za kupé, respektive na 4 054 710 Kč za kabriolet.

Srdcem obou variant je stejně jako v případě modelu F-Type R přeplňovaný pětilitrový osmiválec, ten všech díky nové kalibraci řídicí jednotky produkuje 575 koní a 700 Nm. S tímto výkonem kupé i kabriolet pokoří stovku za pouhých 3,7 sekundy a dosáhnou nejvyšší rychlosti 322 km/h, respektive 313 km/h. Za opravdu výrazné zlepšení jízdní dynamiky přitom nevděčí pouze 25koňovému navýšení výkonu, ale také přepracované osmistupňové automatické převodovce Quickshift, která nyní pracuje rychleji.

Dále novinka dostala do vínku nižší hmotnost, na které se zásadní měrou podílí nový výfukový systém z titania a Inconelu, tedy materiálu využívaného v šampionátu Formule 1. Jen díky tomuto prvku vůz váží o 16 kilogramů méně než základní osmiválcové provedení s pohonem všech kol, úsporu dalších 10 kg pak zajišťují kovaná 20palcová kola osazená pneumatikami o rozměru 265/30 vpředu a 305/30 vzadu.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 118 - Jaguar F-Type SVR 2016 oficialni sada 01Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 119 - Jaguar F-Type SVR 2016 oficialni sada 02Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 120 - Jaguar F-Type SVR 2016 oficialni sada 03

Přečtěte si více: Podívejte se na opravdu rozsáhlou fotogalerii nového 575koňového kupé a roadsteru.

Kia Niro - nový model

Nový korejský hybrid jsme si mohli představit již dříve v souvislosti s debutem Kie Niro na autosalonu v Chicagu. Nyní tu máme premiéru evropského provedení, jenž se veřejnosti ukáže za necelé dva týdny v Ženevě. Jak se přitom dalo očekávat, rozdílů je poskrovnu, respektive jsme při bližším zkoumání neobjevili jediný. Tedy pokud do dané rovnice nezahrneme jinak tvarovanou registrační značku. Korejci ovšem dali do placu pár nových technických údajů, pročež se vyplatí na jejich nový hybridní crossover podívat znovu.

Začneme známými věcmi, tedy novou platformou uzpůsobenou pouze vozům s alternativním pohonem. Tu vyvinulo mateřské Hyundai, které se stejnou architekturou již odhalilo liftback Ioniq. Ve srovnání s tímto modelem však Niro počítá pouze s jedním ústrojím, a sice s kombinací 1,6litrového benzinového čtyřválce a elektromotoru. V prvním případě se máme dočkat 105 koní, ve druhém pak 43,5. Celkově by soustava měla produkovat 148 koní a 265 Nm točivého momentu.

Tento výkon ovšem nebude přenášet automat CVT, jak je u hybridů obvyklé, místo toho Korejci ve snaze o přitažlivější jízdní zážitky obě pohonné jednotky spojené do jednoho agregátu doplnili šestistupňovou dvouspojkovou skříní. O samotné dynamice prozatím nepadlo ani slovo, stejně jako nebyla specifikována spotřeba. Nicméně značka by v Evropě velmi ráda dosáhla maximálně 89 gramů emisí CO2 na kilometr, což lze přepočíst na 3,8litrový průměr. Tedy skoro o litr méně než v zámoří, kvůli jiným normám, pochopitelně.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 121 - Kia Niro Hybrid 2016 EU verze prvni sada 03Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 122 - Kia Niro Hybrid 2016 EU verze prvni sada 04Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 123 - Kia Niro Hybrid 2016 EU verze prvni sada 15

Přečtěte si více: Hybridní pohonné ústrojí crossoveru známe do detailu, stejně jako interiér Kie Niro.

Kia Optima SportWagon - nová verze

V loňském roce Kia oslnila celý svět koncepčním kombi Sportspace, které zdaleka nevypadalo jako produkt korejské automobilky. Není proto divu, že se záhy po debutu objevily neoficiální ilustrace vozu s logem Alfy Romeo. Stejně tak se začalo mluvit také o příchodu studie do výroby, přičemž bylo jen logické, že sériový model by již nesl označení Optima. Kia však namísto toho pustila do prodeje sedan a naznačovala, že praktičtější provedení stále nemá budoucnost jistou.

Evidentně však šlo o taktické mlžení, neboť krátce před zahájením autosalonu v Ženevě tu máme virtuální debut modelu Optima SportsWagon. Tedy kombíku, který ale část své vizuální přitažlivosti vůči konceptu Sportspace přece jen ztratil. Neznamená to ovšem, že by se Korejci nesnažili o zachování dramatičnosti. Novinka tak na délku měří stejných 4 855 milimetrů jako sedan a v rámci výšky narostla pouze o pět milimetrů na 1 470 mm.

Veškeré tyto kroky vedly k navýšení objemu zavazadlového prostoru na 553 litrů, čtyřdvířko bylo tedy překonáno o 48 l. Koncernové vozy typu Superb Combi či Passat Variant sice Kia nadále nemůže ohrozit, nicméně se dá předpokládat, že spíše než na absolutní praktičnost se značka zaměřila na kombinaci onoho dramatického vzhledu a každodenní použitelnosti. Nakolik se ale zavazadelník zvětší při sklopení sedadel, to prozatím není známo.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 124 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 31Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 125 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 32Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 126 - Kia Optima SportsWagon 2016 prvni sada 25

Přečtěte si více: Vrcholné korejské kombi dorazí také ve verzi GT, v jejímž případě můžeme počítat s 245 benzinovými koňmi.

Koenigsegg Regera - sériová verze

Uplynul již rok od chvíle, kdy nám švédská automobilka, jejíž název jen málokdo napoprvé vysloví správně, představila svou novinku nazvanou Regera. Stalo se tak na ženevském autosalonu přičemž ani sám Christian von Koenigsegg vůz netituloval jako koncept. Přesto jím modře zbarvený exemplář evidentně byl, neboť produkční verze je venku teprve nyní. Značka přitom dodává, že během uplynulých dvanácti měsíců provedla na tři tisíce změn, aby svou novinku mohla dostat z výstavních ploch na veřejné silnice.

Od odhalení loňské studie zároveň došlo k homologačnímu procesu, nyní je tedy vše připraveno na zahájení prodeje. Nicméně řadu objednávek již značka během roku přijala. Konkrétní číslo v tomto směru sice prozatím nepadlo, víme však, že celkově má vzniknout pouze 80 exemplářů. Každý z nich se přitom bude pyšnit hybridním ústrojím složeným z benzinového pětilitrového osmiválce a tří elektromotorů, které má produkovat více než 1 500 koní a přes 2 000 Nm točivého momentu.

Pokud vás v tuto chvíli napadne srovnání s novým Bugatti Chiron, pak vězte, že nejste jediní. Hypersport z Molsheimu přitom bude mít v rámci jízdní dynamiky zpočátku navrch, neboť díky pohonu všech kol zvládne zrychlit z klidu na stovku za méně než 2,5 sekundy - hovoří o 2,2 s. Regera potřebuje 2,8 s, o jednu sekundu pak s časem 6,6 sekundy zaostává také při akceleraci na dvoustovku. Nicméně poté již Chironu ukáže záda, neboť 300 km/h zvládne za 10,9 s, tedy o 2,7 sekundy rychleji.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 127 - Koenigsegg Regera produkcni verze prvni sada 01Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 128 - Koenigsegg Regera produkcni verze prvni sada 03Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 129 - Koenigsegg Regera produkcni verze prvni sada 04

Přečtěte si více: Hybridní Regera nedostala do vínku jen enormní výkon, ale také opravdu velmi nízkou hmotnost.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše