Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek

(doplněno 8.3.) Nejdůležitější světový autosalon tohoto roku je v plném proudu, a tak vám můžeme představit už skoro všechny novinky, které přináší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek

5.3.2017 | Autoforum.cz | 4 příspěvky

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 8.3.) Nejdůležitější světový autosalon tohoto roku je v plném proudu, a tak vám můžeme představit už skoro všechny novinky, které přináší.

Lamborghini Huracán Performante - nový model

Příchod každého nového modelu Lamborghini očekáváme se zájmem. Však třeba i proto, že tato italská automobilka je jednou z posledních, jež staví na atmosférických motorech. Taokvý najdeme i uprostřed varianty Performante, která aktuálně debutuje na autosalonu v Ženevě. Jejím základem je desetiválcové kupé Huracán, vůči němu ovšem disponuje vyšším výkonem, nižší hmotností a především aktivní aerodynamikou.

Až dosud jsme toho o něm příliš nevěděli, jedinou zásadní informací byl čas z Nordschleife. Základní Huracán Severní smyčku zvládne za 7 minut a 28 sekund, o tom nás přesvědčil magazínu Sport Auto. Performante to mělo zvládnout za výrazně kratší dobu, dokonce rychleji než Porsche 918 Spyder. Zelené peklo mělo zvládnout za 6 minut a 52,01 sekundy. Proč říkáme mělo? O dosaženém času existuje řada pochybností a firma si za to může sama. Zveřejněné video, které má dokumentovat rekordní jízdu, působí dosti nepřesvědčivě.

Lamborghini to zatím nekomentovalo, ale třeba se dočkáme. Pro tuto chvíli se alespoň můžeme seznámit s tím, co Performante odlišuje od základního kupé. V prvé řadě se přitom zaměříme na 5,2litrový motor V10, který dostal 640 koní, tedy pouze o třicet více než standardní Huracán.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 110 - Lamborghini Huracan Performante Zeneva 2017 zive 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 111 - Lamborghini Huracan Performante Zeneva 2017 zive 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 112 - Lamborghini Huracan Performante Zeneva 2017 zive 03

Přečtěte si více: Nový rekordman Ringu staví nejen na vyšším výkonu a nižší hmotnosti, ale hlavně na lepší aerodynamice.

Lexus LS 500h - nová generace

Dva měsíce po detroitském odhalení nového Lexusu LS 500 tu máme další přírůstek pod kapotu této vlajkové lodi - hybridní pohonné ústrojí, skryté za označením 500h. Japonská automobilka přivezla eko-variantu nového LS na ženevský autosalon.

Vzhled zůstává téměř stejný, jedinou změnou je modré podbarvení log Lexusu na a voze. Zbytek je úplně stejný jako u již známého LS 500. Podstatnější tu je to, co se nachází pod povrchem - poslední generace systému Multi Stage Hybrid, která se skládá z 3,5l benzínové V6, která nemá přeplňování a sama o sobě nabídne 299 koní a 350 Nm, a elektromotoru.

Kombinovaný výkon hybridního systému je 359 koní, což stačí na zrychlení na 60 mph (97 km/h) za 5,4 vteřiny. LS 500h je tedy citelně slabší a pomalejší než LS 500, ale konvenční verze holt má dvě turbodmychadla. A třebaže neznáme přesné údaje o hmotnosti, konvenční vůz bude jistě o poznání lehčí než hybrid.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 113 - lexus ls 500h 2018 prvni ofic 15Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 114 - lexus ls 500h 2018 prvni ofic 17Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 115 - lexus ls 500h 2018 prvni ofic 24

Přečtěte si více: Japonská limuzína dostane do vínku archaicky působící čtyřstupňový automat, řadit prý bude hladce.

Maserati Ghibli 2017 - facelift

Maserati Ghibli přišlo na svět v roce 2013. Pro italskou automobilku se jednalo o návrat mezi manažerské sedany po dlouhých dvou dekádách, neboť tento segment opustila s koncem výroby modelu Biturbo. Novinka, pro kterou byl vzkříšen název ze 60. let minulého století, měla Maserati napomoci v dosažení mety 50 tisíc prodaných vozů v jednom roce. K tomuto cíli ale Italové mají ještě daleko, za loňský rok Ghibli oslovilo pět tisíc lidí v Evropě a sedm tisíc v Americe.

Pro letošek se tento model dočkal jistého omlazení, byť o klasický facelift se nejedná. Spíše tu máme novinky související s novým modelovým rokem, které přinesly chromované či zatmavené okrasné prvky. Ty jsou součástí paketů Luxury a Sport, mimo ně mohou zákazníci sáhnout také po dvou karbonových sadách. V takovém případě uhlíková vlákna zdobí nejen exteriér, ale také kabinu.

V interiéru se objevuje také přepracovaná palubní deska a modernizovaný multimediální systém zahrnující Apple CarPlay a Android Auto. Dorazil navíc i otočný ovladač a displej o uhlopříčce 8,4", mimo to je možné počítat se širší bezpečnostní výbavou. Do té se nastěhoval nový adaptivní tempomat, nechybí ale ani autonomní brzdy či monitoring jízdních pruhů.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 116 - Maserati Ghibli 2017 prvni sada 10Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 117 - Maserati Ghibli 2017 prvni sada 11Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 118 - Maserati Ghibli 2017 prvni sada 12

Přečtěte si více: Šestiválcové Ghibli dostane do vínku 20 extra koní, podívejte se na něj i v jiných barvách.

McLaren 720S - nový model

Většina současných modelů britské sportovní značky McLaren byla jakýmsi větším či menším způsobem odvozena od původního kupé MP4-12C z roku 2011. Samozřejmě nebyla to zcela stejná auta, ale třeba karbonový monokok či biturbo osmiválec o objemu 3,8 litru byste našli prakticky u všech pozdějších aut, a také proto je novinka s označením 720S pro známou firmu tolik důležitá.

Předně stojí za zmínku fakt, že vůz využívá novou karbonovou vanu Monocage II, a přestože „sedmsetdvacítka“ nadále zůstává u podélně uloženého osmiválce před zadní nápravou a pohonu zadních kol, nezůstal zde kámen na kameni. Původní 3,8litrovou jednotku nahrazuje přepracovaný motor M840T s úhlem rozevření válců 90° objemu 4,0 litru (3 994 cm3), kterému asistují dvě twin-scroll turbodmychadla.

Výsledkem je 720 koní při 7 250 ot./min, maximální točivý moment 770 newtonmetrů dostupných při 5 500 ot./min, a přestože zde máme přeplňovaný agregát, je schopen nechat se vytočit až do osmi a půl tisíce otáček. To jsou sama o sobě působivá čísla a teď si představte, že tohle všechno je zabaleno do jednoho balíčku o suché hmotnosti jen 1 283 kg a té provozní pořád fantastických 1 322 kg. Není divu, že tato britská hračka vládne stovku za 2,9 sekundy, na dvojnásobnou rychlost dorazí za 7,8 vteřiny a sprint na čtvrt míle dá za 10,5.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 119 - McLaren 720S Zeneva 2017 zive 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 120 - McLaren 720S Zeneva 2017 zive 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 121 - McLaren 720S Zeneva 2017 zive 16

Přečtěte si více: Nový McLaren se chlubí také unikátním sklopným přístrojovým štítem či driftovacím režimem.

Mercedes-Benz E Cabrio 2017 - nová generace

Na světě je již pátá varianta nové třídy E. Po sedanu, kombíku, kupé a crossoveru All-Terrain totiž třícípá hvězda vyrukovala s Mercedesem E Cabrio. Ten se naživo ukáže na autosalonu v Ženevě. se zahájením prodeje ovšem značka hodlá poněkud otálet. Momentálně totiž zmiňuje druhou polovinu roku, což znamená, že letošní sezónu se sluncem ve tváři a větrem ve vlasech nejspíše nestihnete.

Hlavní rozdíl mezi kupé a kabrioletem přitom již logicky a dle očekávání spočívá v plátěné střeše, která bude k dispozici v tmavě hnědém, tmavě modrém, tmavě červeném nebo černém provedení. Stažena či natažena může být za 20 sekund, a to i při rychlostech do 50 km/h. V závislosti na jejím stavu pak zavazadelník pobere 385 či 310 litrů.

O maximální komfort cestujících v režimu „nahoře bez“ se nepostarají jen sedadla, která lze čalounit několika variacemi přírodní usně, ale také příplatkové systémy Aircap a Airscarf. První je automatickým systémem, jenž z rámu čelního okna vysunuje mřížku pro redukci turbulencí, druhý si dává za úkol ohřívat vaše krční partie. Chybět nebude ani klimatizace s ventilací v leteckém stylu.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 122 - Mercedes-Benz E Cabrio 2017 prvni oficialni sada 23Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 123 - Mercedes-Benz E Cabrio 2017 prvni oficialni sada 24Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 124 - Mercedes-Benz E Cabrio 2017 prvni oficialni sada 26

Přečtěte si více: Po stránce motorické se Mercedes u nového kabrioletu zatím rozepsal hlavně o šestiválci se 333 koňmi.

Mercedes-AMG E 63 Kombi 2017 - nová generace

Nová generace Mercedesu E Kombi byla odhalena již před nějakým časem a souběžně s běžnými modely byla do světa poslána také varianta z Affalterbachu. Šlo ovšem o šestiválcové provedení, jehož 401 koní nemusí někomu stačit. A právě proto tu máme vrcholné verze E 63 a E 63 S, které stejně jako v případě spřízněného sedanu pod kapotou zaměstnávají přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec.

Nová pohonná jednotka nahradila předchozí 5,5litrovou a kde ztratila na objemu, tam přidala na síle. Základní E 63 má výkon 571 koní a 750 Nm točivého momentu, jenž již standardně míří na všechna čtyři kola skrze devítistupňovou automatickou převodovku AMG Speedshift MCT. Zrychlení zabere 3,6 sekundy, nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h.

Provedení E 63 S je na tom samozřejmě o trochu lépe, díky 612 koním a 850 Nm zvládá akceleraci na stovku o desetinu rychleji. Tedy za 3,5 s a prý vůbec nejrychleji mezi sériově vyráběnými kombi a asi to bude pravda - Audi RS6 Avant tím vyrovnává a nic rychlejšího nás nenapadá. Nejvyšší rychlost je v Evropě i nadále omezena na 250 km/h, nicméně v Americe může vrcholné kombi třícípé hvězdy počítat dokonce až s dvěstědevadesátkou. Této mety lze dosáhnout i v Evropě, ale jen s příplatkovým AMG Driver's paketem.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 125 - Mercedes-AMG E 63 S Kombi 2017 prvni sada 13Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 126 - Mercedes-AMG E 63 S Kombi 2017 prvni sada 16Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 127 - Mercedes-AMG E 63 S Kombi 2017 prvni sada 17

Přečtěte si více: Také Mercedes-AMG E 63 S Kombi bude první rok po zahájení prodeje k mání jako Edition 1.

Mercedes-Maybach G 650 4x4² Landaulet - nový model

Před pár dny byl v africké Namibii nafocen nový model s logem Maybachu. Ne každý věřil, že jde o skutečný nový Maybach, neboť byl i na poměry této značky hodně „ujetý”, teď už je ale jasné, že jde. Třícípá hvězda se po kabrioletu S 650 opravdu rozhodla přepracovat třídu G, kterou obdařila nejen luxusním interiérem, ale především částečně otevřenou kabinou. Novinka proto nese označení Landaulet, čímž odkazuje na dlouhou tradici stuttgartské automobilky. Ta totiž odstartovala již v roce 1910 speciálními verzemi Mercedesů 25/45 PS.

Model G 650 Laundaulet vychází z Mercedesu G 500 4x4^2, proto mohou zákazníci počítat s tzv. portálovými nápravami. Ty jsou usazeny mimo střed kola, načež světlou výšku navyšují na 450 mm. Vůz má jiné rozměry, na délku mu nyní naměříme 5 435 milimetrů a na šířku 2 235 mm. Rozvor pak narostl o 578 milimetrů na 3 428 mm.

S ohledem na tato data lze uvnitř očekávat velkorysý prostor pro posádku, zejména na zadních sedadlech. Ta jsou od řidiče oddělena přepážkou, kterou lze stáhnout tlačítky na středovém tunelu. Zde se nachází i vyhřívané držáky nápojů či ovládání plátěné střechy. Na výběr jsou přitom tři barevné odstíny, které lze spárovat se čtyřmi odstíny karoserie a čtyřmi variacemi koženého čalounění.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 128 - Mercedes-Maybach G 650 Landaulet 2017 oficialni sada 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 129 - Mercedes-Maybach G 650 Landaulet 2017 oficialni sada 02

Přečtěte si více: Německá opulence dostala do vínku 630 koní či speciální masážní sedadla vzadu.

Mercedes-AMG GT 2017 - facelift

Také inovovaný Mercedes-AMG GT se nám představil již v Detroitu, veškeré modifikace ovšem bude třícípá hvězda stoprocentně prezentovat také v Ženevě. Hlavním poznávacím poznávacím znamením je přitom nová čelní maska zvaná AMG Panamericana, která je odvozena od závodního speciálu GT3 a vůz nedělá pouze opticky širším, ale zároveň přispívá k lepšímu chlazení pohonné jednotky. To je jistě důležité, neboť čtyřlitrový osmiválec twin-turbo prošel posilovnou a dává vyšší výkon než dříve. U základní verze nyní na zadní kola míří 476 koní, tedy o čtrnáct více, a to jak u kupé, tak u roadsteru. Oba modely tak stovku zvládnou za rovné 4 sekundy bez ohledu na různou hmotnost (1 540 vs 1 595 kg).

Dále v řadě stojí provedení GT S, které je k dispozici pouze jako kupé. Zde přitom výkon stoupl z 510 na 522 koní, což v kombinaci s 1 570 kilogramy vede ke sprintu na stovku za 3,8 sekundy a nejvyšší rychlosti 310 km/h. Tento model je vybaven jízdním režimem Race, základ si musí vystačit pouze s módy Comfort, Sport, Sport Plus a Individual.

Nyní již přistupujeme k opravdové novince, a sice k Mercedesu-AMG GT C. Tato verze byla dosud známa pouze jako roadster, nyní je však možné mít 557 koní s plechovou střechou nad hlavou. Kupé i roadster se liší hmotností (1 625 vs 1 660 kg), sprint na stovku ale zvládají za shodné 3,7 sekundy.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 130 - Mercedes-AMG GT 2017 prvni sada 08Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 131 - Mercedes-AMG GT 2017 prvni sada 09Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 132 - Mercedes-AMG GT 2017 prvni sada 24

Přečtěte si více: Kupé GT C nedostalo do vínku jen vyšší výkon, ale také rozšířený bodykit či specifická litá kola.

Mercedes-AMG GT - koncept

Když koncern Daimler svého času naznačil, že chce svými novými sportovními modely narušit hegemonii svého městského rivala, mnozí se smáli. V jejich představách zkrátka nebylo místo, kde by Mercedes mohl ohrozit Porsche. Dnes můžeme říci, že prodeje devětsetjedenáctek kvůli kupé a kabrioletu AMG GT sice nekrachují, pravdou ale je, že třícípá hvězda pro ně postavila zdatného soupeře. Trh reaguje mimořádně pozitivně, a tak se Mercedes snaží takříkajíc kout železo, dokud je žhavé.

Výsledkem je další model z rodiny GT, který nejenže může nahradit dosavadní třídu CLS (která přejde na označení CLE), ale má nepochybně ambice zatopit kromě jiného také Porsche a jeho modelové řadě Panamera. Stranou téměř jistě nezůstane ani Audi se svou A7 či odvozenou sportovní variantou RS 7. Na prvních fotografiích novinky to sice není vidět, ale podle tvarů zadních partií jsme si téměř jisti, že tady máme další sportovní liftback, jenž bude prezentován jako čtyřdveřové kupé.

Prozatím jde o koncept přebírající stylistické prvky svého dvoudveřového sourozence, nutno ale dodat, že vůbec ne otrocky. Velmi podobná je mohutná mřížka chladiče s vertikálními lamelami dekorovaná po stranách rozměrnými nasávacími otvory a s trochou fantazie lze říci, že mají obě auta podobně zakulacenou střechu. Třeba světla ale stejná nejsou. Studie, která by později mohla nést označení Mercedes-AMG GT4, je má poněkud štíhlejší, navíc příď má zajímavý negativní sklon, jako tomu bylo u strojů mnichovské automobilky BMW s přezdívkou žralok.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 133 - Mercedes-AMG GT Concept Zeneva 2017 zive 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 134 - Mercedes-AMG GT Concept Zeneva 2017 zive 04Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 135 - Mercedes-AMG GT Concept Zeneva 2017 zive 05

Přečtěte si více: Koncepční AMG GT dostalo do vínku hybridní ústrojí naladěné na více než 816 koní.

Mini JCW Countryman ALL4 2017 - nová generace

Nové Mini Countryman jsme dosud znali jen v podobě standardních variant, jejichž výkony končily na 192 koních. Za jejich produkci byl přitom zodpovědný benzinový dvoulitrový čtyřválec, se kterým vůz zvládal v kombinaci s pohonem předních kol a příplatkovým osmistupňovým automatem stovku za 7,2 sekundy.

Jakkoliv jde ale o slušné hodnoty, vrchol nabídky je o trochu výše a má podobu verze John Cooper Works. S tou Mini vyrukovalo teprve nyní, přičemž do názvu propašovalo i označení ALL4. Již na první pohled je tedy zjevné, že s ničím jiným než s pohonem všech čtyř kol se u tohoto modelu počítat nedá. O jejich roztáčení se pak opět stará přeplňovaný dvoulitr.

Oproti Cooperu S byla ovšem pohonná jednotka JCW posílena na 231 koní a 350 Nm točivého momentu. V rámci převodovek můžete vybírat mezi šestistupňovým manuálem a osmistupňovým automatem, zrychlení z klidu na stovku se ovšem pokaždé odehraje za 6,5 sekundy. Nejvyšší rychlost pak byla stanovena na 234 km/h, spotřeba činí 7,4 l/100 km.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 136 - Mini Countryman JCW 2017 prvni sada 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 137 - Mini Countryman JCW 2017 prvni sada 04Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 138 - Mini Countryman JCW 2017 prvni sada 13

Přečtěte si více: Verze John Cooper Works dostala do vínku i poladěný podvozek či aerodynamičtější bodykit.

Mitsubishi Eclipse Cross - nový model

Eclipse Cross je další vějičkou na ty, kteří podlehli módě a chápou auto více jako doplněk než funkční záležitost. Jistě je potěší agresivně stylizovaný design, jemuž vpředu vévodí čelní maska Dynamic Shield. Mnohem více pohledů však přitahuje záď s výrazným sklonem okna. To je navíc tozděleno na dvě části páskem propojujícím diodová světla tak, jak to známe od Hondy Civic. Kromě toho Mitsubishi vše okořenilo zcela novým odstínem červeného laku karoserie.

Výsledný dojem rozhodně není špatný, ačkoliv si nejsme jisti velikostí litých kol. V porovnání se zbytkem vozu se zdají být příliš malá, což vzhledu poněkud škodí. V kabině najdeme kaskádovitou středovou konzoli a vystupující středový displej. Ten umožňuje propojení s mobilními telefony i Apple CarPlay, což je dnes již prakticky nezbytností.

Před řidičem je klasický analogový štít, do jehož středu se nastěhoval digitální displej, na středový tunel sedí ovládací touchpad. Vše pak doplňují černé plasty doplněné stříbrně lakovanými či metalickými dekory. Mitsubishi avizuje kultivovanost a pohodlí, což je dáno také zvýšenou tuhostí karoserie. O to se přitom stará zejména třídilná přední rozpěra.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 139 - Mitsubishi Eclipse Cross 2017 nova sada 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 140 - Mitsubishi Eclipse Cross 2017 nova sada 20

Přečtěte si více: Navzdory dynamickému vzhledu nové Eclipse Cross pod kapotou zrovna neohromí.

Diskuze 4 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.