Bajaj RE60: ještě menší než Tata Nano

(+ video) Bajaj Auto představil nový, extrémně malý model RE60. Firma sama se považuje za „antiautomobilku”, podle toho její novinka vypadá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bajaj RE60: ještě menší než Tata Nano

3.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Bajaj RE60: ještě menší než Tata Nano

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Bajaj Auto představil nový, extrémně malý model RE60. Firma sama se považuje za „antiautomobilku”, podle toho její novinka vypadá.

Jen dny zbývají do začátku autosalonu v indickém Dillí. Ten je s ohledem na předpokládaný rozmach indického trhu s auty pečlivě sledován všemi významnými světovými automobilkami a uvidíme na něm zřejmě i několik světových premiér, třeba odhalení malého SUV Ford EcoSport. Vedle nich s ale v Indii ukáže i řada novinek místních výrobců, z nichž někteří by rádi dosáhli úspěchu i za hranicemi Indie.

Právě takový sen kdysi obcházel dodnes nejlevnější a jedno z nejmenších sériově vyráběných aut světa, Tata Nano, nakonec ale jeho výrobce může být rád, že jej s proměnlivými úspěchy prodává alespoň ve své domovině. Pro Tatu tak jistě nebude dobrou zprávou ani dnešní předpremiéra vozu nazvaného Bajaj RE60. Jeho výrobce sice po světovém úspěchu netouží, do indických hájemství Nana ale dozajista zamíří.

Většina z vás patrně vůbec nebude vědět, co je firma Bajaj Auto zač. K překvapení nás všech nejde o bokovku prince Bajaji, ale součást větší skupiny firem vlastněné indickým podnikatelem Rahulem Bajajem. Firma Bajaj Auto je její významnou součástí a i přes svůj název se zabývá hlavně výrobou motocyklů a tříkolek. V jejím čele stojí konstruktér Rajiv Bajaj (hádejte, čí je to syn) a právě on dnes na tiskové konferenci představil nejnovější model výrobce.

Jde o skutečně mimořádně malé, až anorekticky působící auto, které je vyšší než širší. Sám Bajaj na tiskové konferenci zdůraznil, že jím řízená společnost je „antiautomobilkou” („anti car company”, můžete si to přeložit i jinak), a tak ani RE60 není autem. Jde prý jen o vývojového nástupce tříkolek firmy, které firma úspěšně v Indii prodává. Berme toto vyjádření ale spíše jako účelový marketing - tříkolky se v Indii dnes prodávají lépe než auta (loni se jich prodalo půl milionu kusů) a Bajaj by rád neztratil zájem právě zákazníků tohoto typu přibližovadel.

RE60 vedle nich má nabídnout o něco komfortnější, přesto levné řešení pro krátkou přepravu osob. Výrobce dokonce RE60 označuje za řešení pro přepravu na poslední míli, což zní trochu jako cesta na hřbitov, ale tak to jistě míněno nebylo.

Přejdeme-li od představ rodiny Bajajů k faktům, pak - pokud diplomaticky přeskočíme rozbor skutečně svérázného vzhledu vozu - můžeme říci, že model RE60 je 2 752 mm dlouhý, 1 312 mm široký a 1 650 mm vysoký a ve vskutku spartánském interiéru nabízí prostor až pro čtveřici lidí v uspořádání 2+2 nebo 1+3 a místo pro 44 litrů zavazadel (400 po sklopení zadních sedadel, dalších 7 litrů je ještě pod přední kapotou). Vůz díky svému pojetí i použití lehkých materiálů váží jen 400 kg, a tak k jeho pohonu stačí čtyřtaktní, vodou chlazený čtyřválec (!) s dvojicí svíček na válec o objemu 0,2 litru s výkonem okolo 20 koní, který bude sto spalovat benzin, LPG i CNG.

Přesnější dynamické parametry neznáme, maximální rychlost vozu používajícího 12" kola s pneumatikami 135/70 R12 by se ale měla pohybovat na hranici 70 km/h a při testech se byl schopen pohybovat po silnicích se spotřebou okolo 2,5 litru benzinu na 100 km. I běžný uživatel by se pak se spotřebou měl vejít nejhůře do hranice 3,5 litru benzinu na 100 km. A když jsme u čísla 3,5, právě tolik činí i poloměr otáčení a vůz by tak měl manévrovat doslova na pětníku.

O přesné ceně vozu zatím nebyla řeč, počítá se ale s cifrou v přepočtu okolo 50 000 Kč. Vůz se dostane do sériové výroby ještě letos a jeho hlavním cílem je pět milionů dnešních vlastníků tříkolek Bajaj, kterým by RE60 měla nabídnout odhadnutelný posun vpřed co do komfortu a bezpečnosti jejich přepravy.


Bajaj RE60: ještě menší než Tata Nano - 1 - Bajaj RE60 01Bajaj RE60: ještě menší než Tata Nano - 2 - Bajaj RE60 02Bajaj RE60: ještě menší než Tata Nano - 3 - Bajaj RE60 03Bajaj RE60: ještě menší než Tata Nano - 4 - Bajaj RE60 04Bajaj RE60: ještě menší než Tata Nano - 5 - Bajaj RE60 IAB 01Bajaj RE60: ještě menší než Tata Nano - 6 - Bajaj RE60 IAB 02Bajaj RE60: ještě menší než Tata Nano - 7 - Bajaj RE60 IAB 03Bajaj RE60: ještě menší než Tata Nano - 8 - Bajaj RE60 IAB 05Bajaj RE60: ještě menší než Tata Nano - 9 - Bajaj RE60 IAB 06Bajaj RE60: ještě menší než Tata Nano - 10 - Bajaj RE60 IAB 07Bajaj RE60: ještě menší než Tata Nano - 11 - Bajaj RE60 IAB 08Bajaj RE60: ještě menší než Tata Nano - 12 - Bajaj RE60 IAB 09Bajaj RE60: ještě menší než Tata Nano - 13 - Bajaj RE60 IAB 10Bajaj RE60: ještě menší než Tata Nano - 14 - Bajaj RE60 IAB 11Bajaj RE60: ještě menší než Tata Nano - 15 - Bajaj RE60 IAB 12Bajaj RE60: ještě menší než Tata Nano - 16 - Bajaj RE60 IAB 13Bajaj RE60: ještě menší než Tata Nano - 17 - Bajaj RE60 IAB 14
Toto je Bajaj RE60, firma Tata by mu říkala Piko

Zdroje: Bajaj, Indian Autos Blog

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.