Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Continental GTC 2012: inovovaný Conti konečně i bez střechy
24.8.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Ještě se vám slunce nad hlavou nezajídá? Pak by se vám mohl líbit nový, střechy zbavený Conti GTC. Doma jej můžete mít ještě letos.
Čerstvě demaskovaný Continental GTC, který se jako prakticky všechny aktuálně prezentované novinky objeví na frankfurtském autosalonu, zůstává věrný látkové střeše. Věrnost náleží také jeho technickému původu. Beze změn přebírá motor, převodovku a pohon všech kol uzavřeného modelu GT.
Kupé loni prošlo rozsáhlou modernizací včetně posílení pohonné jednotky a rozšíření rozhodu obou náprav (vpředu o 41 mm, vzadu o 48), kterou Bentley vydává za zcela nový vůz. Nebudeme se teď zdržovat rozborem, zdali Britové fabulují či nikoli, spíše si zopakujeme, co to pro potenciálního klienta znamená.
Pod přední kapotou GTC s několika vrstvami zvukové izolace trůní dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 6,0 litru s výkonem 575 koní a nejvyšším točivým momentem 700 newtonmetrů. W12 je kombinován výlučně se šestistupňovou automatickou převodovkou ZF 6HP28 s technologií „Quickshift”, která podle sdělení Bentley dokáže zkrátit čas potřebný k přeřazení o padesát procent oproti automatu v minulé generaci.
Za normálních podmínek na silnici rozděluje systém pohonu všech kol sílu motoru v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy, což má být dle automobilky opatření „významně potlačující nedotáčivost při výjezdech ze zatáček a zlepšující ovladatelnost plynem“. Odvaha prezentovat něco takového v případě „rekreačního“ automobilu vážícího bez pěti kilogramů 2,5 tuny vyžaduje nesmírnou dávku pochopení, na druhou stranu se snahy podobného druhu vždycky cení.
Když už jsme u hmotnosti, novince se oproti výběhovému typu povedlo zhubnout, i když jen o zanedbatelných 45 kg. Nějak podobně to vidí i Bentley, které přední hliníkové blatníky Continentalu nevydává za výsledek snahy o úsporu hmotnosti, ale vystavuje je jako zářný příklad úspěšného zvládnutí technologie lisování tohoto kovu do komplikovaných tvarů (tzv. Super Forming).
Podtrženo sečteno, poměr výkonu ke hmotnosti se beztak zlepšil, takže nový Continetal GTC akceleruje na 100 km/h za 4,8 s, 160 km/h zdolá za 10,9 s a při použití 98oktanového benzínu firma udává maximální rychlost 314 km/h. Předchůdce s výkonem 560 koní byl pomalejší jen o 2 km/h ale při sprintu na stovku potřeboval 5,1 s.
Nejsem si zcela jist, zdali není zmínka o spotřebě u auta aristokratického typu opovrženíhodné faux pas, ale pro zajímavost si to mezi námi říct můžeme. Bentley uvádí průměrných 16,5 litru, tedy o pět deci méně než bylo v tabulce starší verze.
Jak už se stalo dobrým zvykem, Bentley opět slibuje bezprecedentní kvalitu ušlechtilých materiálů a hlavně rozsah ručního zpracování, které se dnes už nevidí. K mání je sedmnáct odstínů vysoce jakostní kůže nebo sedm druhů kořenového dřeva, ale nezapomnělo se ani na modernu. Třeba dotykový displej, 30GB harddisk, audio Naim nebo příplatkový systém integrovaný do předních sedadel a foukající vyhřívaný vzduch na šíje cestujících.
Navzdory skutečnosti, že tu máme zbrusu nový vůz, kterému zbývají do oficiální prezentace ještě tři týdny, automobilka už bere objednávky a slibuje, že jej stihne odevzdat do konce roku. Pokud vás tato možnost zaujala, připravte si alespoň 170 060 Eur (cca 4,15 milionu Kč), což je cena, za níž by vůz měl být k mání po celé Evropě.
Bentley Continental GTC 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 30 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva