Bentley Continental GTC 2012: inovovaný Conti konečně i bez střechy

(+ video) Ještě se vám slunce nad hlavou nezajídá? Pak by se vám mohl líbit nový, střechy zbavený Conti GTC. Doma jej můžete mít ještě letos.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bentley Continental GTC 2012: inovovaný Conti konečně i bez střechy

24.8.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Bentley Continental GTC 2012: inovovaný Conti konečně i bez střechy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Ještě se vám slunce nad hlavou nezajídá? Pak by se vám mohl líbit nový, střechy zbavený Conti GTC. Doma jej můžete mít ještě letos.

Čerstvě demaskovaný Continental GTC, který se jako prakticky všechny aktuálně prezentované novinky objeví na frankfurtském autosalonu, zůstává věrný látkové střeše. Věrnost náleží také jeho technickému původu. Beze změn přebírá motor, převodovku a pohon všech kol uzavřeného modelu GT.

Kupé loni prošlo rozsáhlou modernizací včetně posílení pohonné jednotky a rozšíření rozhodu obou náprav (vpředu o 41 mm, vzadu o 48), kterou Bentley vydává za zcela nový vůz. Nebudeme se teď zdržovat rozborem, zdali Britové fabulují či nikoli, spíše si zopakujeme, co to pro potenciálního klienta znamená.

Pod přední kapotou GTC s několika vrstvami zvukové izolace trůní dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 6,0 litru s výkonem 575 koní a nejvyšším točivým momentem 700 newtonmetrů. W12 je kombinován výlučně se šestistupňovou automatickou převodovkou ZF 6HP28 s technologií „Quickshift”, která podle sdělení Bentley dokáže zkrátit čas potřebný k přeřazení o padesát procent oproti automatu v minulé generaci.

Za normálních podmínek na silnici rozděluje systém pohonu všech kol sílu motoru v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy, což má být dle automobilky opatření „významně potlačující nedotáčivost při výjezdech ze zatáček a zlepšující ovladatelnost plynem“. Odvaha prezentovat něco takového v případě „rekreačního“ automobilu vážícího bez pěti kilogramů 2,5 tuny vyžaduje nesmírnou dávku pochopení, na druhou stranu se snahy podobného druhu vždycky cení.

Když už jsme u hmotnosti, novince se oproti výběhovému typu povedlo zhubnout, i když jen o zanedbatelných 45 kg. Nějak podobně to vidí i Bentley, které přední hliníkové blatníky Continentalu nevydává za výsledek snahy o úsporu hmotnosti, ale vystavuje je jako zářný příklad úspěšného zvládnutí technologie lisování tohoto kovu do komplikovaných tvarů (tzv. Super Forming).

Podtrženo sečteno, poměr výkonu ke hmotnosti se beztak zlepšil, takže nový Continetal GTC akceleruje na 100 km/h za 4,8 s, 160 km/h zdolá za 10,9 s a při použití 98oktanového benzínu firma udává maximální rychlost 314 km/h. Předchůdce s výkonem 560 koní byl pomalejší jen o 2 km/h ale při sprintu na stovku potřeboval 5,1 s.

Nejsem si zcela jist, zdali není zmínka o spotřebě u auta aristokratického typu opovrženíhodné faux pas, ale pro zajímavost si to mezi námi říct můžeme. Bentley uvádí průměrných 16,5 litru, tedy o pět deci méně než bylo v tabulce starší verze.

Jak už se stalo dobrým zvykem, Bentley opět slibuje bezprecedentní kvalitu ušlechtilých materiálů a hlavně rozsah ručního zpracování, které se dnes už nevidí. K mání je sedmnáct odstínů vysoce jakostní kůže nebo sedm druhů kořenového dřeva, ale nezapomnělo se ani na modernu. Třeba dotykový displej, 30GB harddisk, audio Naim nebo příplatkový systém integrovaný do předních sedadel a foukající vyhřívaný vzduch na šíje cestujících.

Navzdory skutečnosti, že tu máme zbrusu nový vůz, kterému zbývají do oficiální prezentace ještě tři týdny, automobilka už bere objednávky a slibuje, že jej stihne odevzdat do konce roku. Pokud vás tato možnost zaujala, připravte si alespoň 170 060 Eur (cca 4,15 milionu Kč), což je cena, za níž by vůz měl být k mání po celé Evropě.


Bentley Continental GTC 2012: inovovaný Conti konečně i bez střechy - 1 - BENTLEY CONTINENTAL GTC 03Bentley Continental GTC 2012: inovovaný Conti konečně i bez střechy - 2 - BENTLEY CONTINENTAL GTC 04Bentley Continental GTC 2012: inovovaný Conti konečně i bez střechy - 3 - BENTLEY CONTINENTAL GTC 05Bentley Continental GTC 2012: inovovaný Conti konečně i bez střechy - 4 - BENTLEY CONTINENTAL GTC 06Bentley Continental GTC 2012: inovovaný Conti konečně i bez střechy - 5 - BENTLEY CONTINENTAL GTC 07Bentley Continental GTC 2012: inovovaný Conti konečně i bez střechy - 6 - BENTLEY CONTINENTAL GTC 08Bentley Continental GTC 2012: inovovaný Conti konečně i bez střechy - 7 - BENTLEY CONTINENTAL GTC 01Bentley Continental GTC 2012: inovovaný Conti konečně i bez střechy - 8 - BENTLEY CONTINENTAL GTC 02Bentley Continental GTC 2012: inovovaný Conti konečně i bez střechy - 9 - BENTLEY CONTINENTAL GTC 09Bentley Continental GTC 2012: inovovaný Conti konečně i bez střechy - 10 - BENTLEY CONTINENTAL GTC 10Bentley Continental GTC 2012: inovovaný Conti konečně i bez střechy - 11 - BENTLEY CONTINENTAL GTC 11Bentley Continental GTC 2012: inovovaný Conti konečně i bez střechy - 12 - BENTLEY CONTINENTAL GTC 12Bentley Continental GTC 2012: inovovaný Conti konečně i bez střechy - 13 - BENTLEY CONTINENTAL GTC 13
Bentley Continental GTC 2012

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.