BMW 1 2014: facelift jedničky zbaví vůz hlavních světel vzor masařka

Po necelých dvou letech na trhu jsou na silnicích k vidění prototypy faceliftovaného BMW 1 F20. Je z nich zřejmé, že přední světla vozu se zmenší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW 1 2014: facelift jedničky zbaví vůz hlavních světel vzor masařka

13.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW 1 2014: facelift jedničky zbaví vůz hlavních světel vzor masařka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po necelých dvou letech na trhu jsou na silnicích k vidění prototypy faceliftovaného BMW 1 F20. Je z nich zřejmé, že přední světla vozu se zmenší.

Před pár dny uběhly dva roky od chvíle, kdy se představila druhá generace BMW řady 1. Trvalo ještě několik měsíců, než se začalo prodávat, a tak vlastně ani dva roky na trhu není, zejména v mezidobí mezi představením a začátkem výroby se ale živě diskutovalo o jeho svérázném designu. Nechceme přehánět, ale první odhalení nové jedničky byl docela šok, neboť jinak vesměs evoluční design vsadil na vpravdě revoluční pojetí přídě se světlomety tak velkými, že před nimi i masařce vadnou křídla. BMW 1 F20 prostě moc hezké není, od té doby se na to ale tak nějak zapomnělo.

Důvod je celkem prostý. Auto i v našich testech, zejména pak verze 125d a vrcholné M135i na Nordschleife prokázalo své kvality. Náš šéfredaktor říkává, že když se mu auto líbí svým chováním, přestává vnímat jeho design a máme zato, že podobně to začala vidět i většina zákazníků. O podivném vzhledu jedničky se už příliš nemluví a auto je prodejně velmi úspěšné - kupříkladu v Německu se letos v květnu stalo sedmým nejprodávanějším autem vůbec a získalo si více zákazníků než třeba „lidovější” Opel Astra. Když přihlédneme k jeho cenám, je to nesporně úspěch.

U BMW ale na rozporuplné přijetí jedničky očividně nezapomněli a mají pocit, že co je dobré, může být ještě lepší. Pro vůz tak připravují bleskový facelift (blitzlift?), který si podle maskování jeho prototypů bere za cíl jediné - přepracovat přední partie. Maskované vozy byly k vidění už dříve, teprve z tohoto třídvířka je ale patrnější, o co tu půjde. Zebří kamufláž vozu nám sice pořád nedovoluje prozkoumat detaily, v tomto případě ale asi stačí naznačit. Zdá se totiž, že hlavní motivací ke změně je zúžení přední světel a jejich vizuální přiblížení těm, které jsme mohli spatřit na chystaném kupé řady 2.

Oba vozy mají stejné technické základy a od první chvíle je zřejmé, ze dvojka se bude líbit mnohem více. Je tedy nepravděpodobné, že by v Mnichově vsadili na úplné stejnou příď, to dvěma dnes už odlišným řadám neudělají, podobné řešení stavící na větší subtilnosti hlavních světlometů je ale prakticky jisté.

Jak by faceliftovaná jednička mohla vypadat ostatně naznačují i ilustrace členů fóra BimmerPost. Ty si sice vesměs jen lepí dohromady dvojku s jedničkou, reálný výsledek ale bude jistě podobný, jen světla nebudou o tolik užší. Více vám ostatně naznačí špionážní snímky webu Gmotors.co.uk, jejichž kompletní galerii si můžete prohlédnout zde. Nakonec dosvědčují i fakt, že liftingem projde pouze příď, na zádi nevidíme kamufláže ani špetku.

Kdy přesně BMW s modernizací vyrukuje, zatím nevíme, s ohledem na to, že s auty vyjíždí mimo fabriku (testovat tam asi moc není co, jde spíše o to poodkrýt karty), se to stane zřejmě velmi brzy - možná do konce letošního roku, možná začátkem toho příštiho...


BMW 1 2014: facelift jedničky zbaví vůz hlavních světel vzor masařka - 1 - BMW 1 2014 F20 facelift ilustrace 01BMW 1 2014: facelift jedničky zbaví vůz hlavních světel vzor masařka - 2 - BMW 1 2014 F20 facelift ilustrace 02
Nějak takhle by mohla vypadat současná jednička po faceliftu - světlomery budou zřejmě o něco vyšší, ale ne tak moc jako doteď

BMW 1 2014: facelift jedničky zbaví vůz hlavních světel vzor masařka - 3 - BMW 1 2014 F20 facelift spy 01BMW 1 2014: facelift jedničky zbaví vůz hlavních světel vzor masařka - 4 - BMW 1 2014 F20 facelift spy 02BMW 1 2014: facelift jedničky zbaví vůz hlavních světel vzor masařka - 5 - BMW 1 2014 F20 facelift spy 03
Inspirací pro tyto nákresy se staly tyto a podobné špionážní fotky

BMW 1 2014: facelift jedničky zbaví vůz hlavních světel vzor masařka - 6 - BMW M235i BimmerPost unik 02BMW 1 2014: facelift jedničky zbaví vůz hlavních světel vzor masařka - 7 - BMW M235i BimmerPost unik 01BMW 1 2014: facelift jedničky zbaví vůz hlavních světel vzor masařka - 8 - BMW M235i BimmerPost unik 03
Je zřejmé, že inovovaná příď vozu se bude více podobat nové řadě 2, která už se neoficiálně odhalila zcela

BMW 1 2014: facelift jedničky zbaví vůz hlavních světel vzor masařka - 9 - Test BMW M135i Nordschleife 61BMW 1 2014: facelift jedničky zbaví vůz hlavních světel vzor masařka - 10 - Test BMW M135i Nordschleife 62BMW 1 2014: facelift jedničky zbaví vůz hlavních světel vzor masařka - 11 - Test BMW M135i Nordschleife 60BMW 1 2014: facelift jedničky zbaví vůz hlavních světel vzor masařka - 12 - Test BMW M135i Nordschleife 67BMW 1 2014: facelift jedničky zbaví vůz hlavních světel vzor masařka - 13 - Test BMW M135i Nordschleife 68BMW 1 2014: facelift jedničky zbaví vůz hlavních světel vzor masařka - 14 - Test BMW M135i Nordschleife 63
Pro srovnání současná jednička v provedení M135i

Zdroje: BimmerPost, Gmotors

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.