Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 M Coupe je nový Safety Car pro MotoGP
20.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Seriál MotoGP dostal pro letošní rok nový Safety Car. Stojí na bázi BMW 1 M Coupe, od sériového provedení se ale liší více než jen pár nálepkami.
Již dnes v Kataru začíná prvními závody nový ročník mistrovství světa silničních motocyklů, dnes obvykle zvaný prostě MotoGP. V posledních letech je partnerem celého seriálu, jehož celý kalendář můžete vidět zde automobilka BMW, která se v jeho rámci prezentuje také pomocí svých aut sloužících v rolích rozličných servisních vozidel. Tím nejviditelnějším z nich je pak tzv. Safety Car, který vede startovní pole před začátkem samotného závodu a v některých případech i v jeho průběhu. A právě pro tuto roli zvolilo BMW pro letošní sezónu nový vůz, model 1 M Coupe.
Ostrou jedničku jsme vám podrobně představili již loni v prosinci a později jste ji mohli shlédnout i v akci na videu po boku legendární M3 E30. Safety Car z tohoto vozu pochopitelně vychází, není ale tak stejný, jak byste mohli čekat, pro využití na okruzích byl celkem zásadně upraven.
BMW dokonce říká, že pro využití v úloze Safety Caru byl z produkčního 1 M Coupe použit jen motor o výkonu 340 koní a vše co slouží k jeho přenosu na kola. Je to trochu přehnané tvrzení, neboť společných prvků je mnohem více, ale rozdílů přesto není málo.
Vůz má být v prvé řadě výrazně lehčí. Konkrétní číslo sice neznáme, provedené úpravy ale naznačují, že úspora hmotnosti nebude malá. Boční a zadní okno jsou vyrobeny z polykarbonátu, přední kapota s výdechy chlazení je pak stvořena z plastu vyztuženého karbonovými vlákny. Sedadla pro cestující vzadu byla zcela eliminována a nějaké to kilo ušetří i lehký titanový výfukový systém Akrapovič, který se má navíc podepsat i pod lepším fungováním motoru.
Původní nezůstal ani podvozek, který využívá odlišné konfigurace a nastavitelných závodních tlumičů. Nové jsou také závodní brzdy s šestipístkovými třmeny.
Další odlišnosti od „sériovky” jsou lépe viditelné na první pohled. Všimněte si třeba „lízátka” pod předním nárazníkem, nastavitelného přítlačného křídla na víku zavazadelníku nebo 19" černě zbarvených kol s pneumatikami 255/35 R19 vpředu a 285/30 vzadu. Ke všemu nechybí LED majáky na střeše a v masce chladiče.
Uvnitř se 1 M Coupe Safety Car vyznačuje částečným vyrámováním (od B-sloupků dozadu) a řadou drobnějších úprav využívajících alcantary. Z té ze ztvárněno třeba obšití volantu, kapličky přístrojové desky nebo obložení části palubní desky. Nechybí ani skořepinová sedadla Recaro s šestibodovými bezpečnostními pásy a hasící systém.
Samozřejmě, vůz je jedinečným dílem a BMW nic podobného nehodlá koncovým zákazníkům nabízet. Což je vlastně trochu škoda, neboť úpravy nejsou zase tak zásadní, aby je nebylo možné dostat do výroby a budou do značné míry řešit i jednu z bolístek 1 M Coupe - vysokou hmotnost (ta pohotovostní činí 1 570 kg).
Na přiložených snímcích si může prohlédnout vše důležité a mimochodem, je na nich k vidění i sériová 1 M v černé barvě, která jsme snad dosud nemohli na jiných oficiálních fotografiích spatřit. Ze třech nabízených laků (červený, bílý a právě černý) vypadá alespoň dle mého skromného názoru ten posledně jmenovaný na M Coupe nejlépe. Ale to už posuďte sami...
BMW 1 M Coupe jako Safety Car pro MotoGP
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 3 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 4 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 6 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 7 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 21:48 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis