BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě

S bateriemi o kapacitě 33 kWh má mnichovský elektromobil takřka o dvě třetiny delší dojezd než dosud. Ovšem pouze dle cyklu NEDC.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě

2.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

S bateriemi o kapacitě 33 kWh má mnichovský elektromobil takřka o dvě třetiny delší dojezd než dosud. Ovšem pouze dle cyklu NEDC.

Na BMW i3 byla před pár dny upřena pozornost kvůli poklesu prodejů, k nimž v počátku letošního roku došlo. Při té příležitosti jsme mohli zmínit i modernizaci, jenž byla pro mnichovský elektromobil naplánována. Její odhalení aktuálně máme za sebou, pročež můžeme konstatovat, že jedinou velkou novinkou je instalace většího paketu baterií. S nimi je přitom svázána jistá kontroverze.

Než se k danému problému dostaneme, nejprve zmíníme, že BMW i3 nově může dostat lithium-iontové baterie od Samsungu, jejichž kapacita narostla z 25 kWh na 33 kWh. Automobilka přitom dodává, že těmito akumulátory je možné osadit i veškeré již dosud vyrobené exempláře. Stejně tak jsou k dispozici rovněž u varianty i3 REX. A aby toho nebylo málo, pak původní paket zůstává v prodeji, logicky za nižší cenu.

Tato vyšší kapacita baterií přinesla zvýšení dojezdu, a to takřka o dvě třetiny. Nově tak i3 má zvládnout na jedno dobití až 300 kilometrů namísto předchozích 190. Ovšem jen dle normovaného cyklu NEDC, v čemž, jak asi již tušíte, se skrývá ona kontroverze. Na takovém americkém trhu totiž dojezd nově narostl pouze na 183 km z původních 130, tedy asi jen o 40 %. Tyto hodnoty jsou přitom reálnější, jak ostatně BMW dále naznačuje v tiskové zprávě.

Američané mají totiž dojezd 183 kilometrů garantován i za špatného počasí se zapnutou klimatizací či vytápěním. Pokud byste tyto podmínky aplikovali na Evropu, pak dle značky vylepšené i3 zvládne „pouze“ 200 km. Je tedy evidentní, s čímž lze ve skutečném světě počítat. Ne zcela reálný je tím pádem i celkový udávaný dojezd varianty REX, která má zvládnout 450 km díky navýšení kapacity o 150 kilometrů při konzumaci benzinu.

Není to přitom jediná stinná stránka, která je s novými bateriemi spojena. Dále je třeba zmínit, že ačkoliv jejich velikost zůstává nezměněna (a tudíž je možná ona instalace do již vyrobených vozů), hmotnost narostla o 50 kilogramů. BMW i3 tak nově zvládá zrychlení z klidu na stovku za 7,3 sekundy, tedy o desetinu pomaleji. V případě varianty Range Extender se pak sprint zhoršil dokonce o dvě desetiny na 8,1 s.

Tím jsou veškeré kontroverze u konce, pročež jen zmíníme, že standardní doba dobíjení činí až deset hodin pro základní BMW i3 nebo osm hodin pro REX. Mnichovská značka však nově přichází z rychlodobíjecí 11kilowattovou stanicí, která dodá bateriím složeným z 96 individuálních článků jejich plnou kapacitu za dvě hodiny a 45 minut.

Závěrem pak jen dodáme, že ceny na německém trhu činí 34 950 Eur (cca 945 000 Kč) v případě BMW i3 vybaveného původním paketem baterií, respektive 39 950 Eur (1 080 200 Kč) u verze REX. Modernizované provedení pak vychází na 36 150 Eur (977 500 Kč) či 41 150 Eur (1 112 700 Kč). Rozdíl tedy činí 32 500 Kč.


BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 1 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 01BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 2 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 02BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 3 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 03BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 4 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 04BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 5 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 05BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 6 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 06BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 7 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 07BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 8 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 08BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 9 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 09BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 10 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 10BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 11 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 11BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 12 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 12BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 13 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 13BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 14 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 14BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 15 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 15BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 16 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 16BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 17 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 17BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 18 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 18BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 19 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 19BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 20 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 20BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 21 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 21BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 22 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 22BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 23 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 23BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 24 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 24BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 25 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 25BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 26 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 26BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 27 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 27BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě - 28 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 28
BMW i3 dostalo nově do vínku baterie o větší kapacitě, jimiž mohou být vybaveny i existující vozy

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.