Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M4 2014 prozrazeno? Ne, tohle nejsou patentové snímky sériové verze
31.8.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nelze tedy říci, že produkční M4 bude nakonec vypadat zásadně jinak. To, co si BMW nechalo patentovat, je ale pouze vzhled konceptu.
Kdykoli v posledních letech přišla řeč na nová BMW M3 a M4, mluvili jsme o tom, že premiéra jejich konceptů bude v podstatě znamenat i designové odhalení sériových provedení. Tuto rétoriku jsme neopustili ani při samotném představení studie M4 a nehodláme ji měnit ani dnes, přesto je třeba říci jasně - koncept a produkční model jedno a to samé nebudou.
BMW sice nemá ve zvyku dělat mezi těmito dvěma verzemi jednoho modelu zásadní rozdíly, na pár takových ale vždy dojde. Odstraní pár křiklavých vzhledových detailů či technických vymožeností, odmázne slůvko „Concept“ a novinka je na světě. Není tak těžké nechat se zmást fotkami či ilustracemi sériové verze a označit je autentické a přesně k tomu došlo v tomto případě.
Trochu se tomu divíme, neboť přiložené patentové snímky vytáhli na světlo kolegové z Carscoops, kteří si včera stejně jako my rychle všimli, že údajné „patentovky” nové Ibizy Cupra nepocházejí od samotného Seatu. Ani v tomto případě přitom není těžké rozeznat, že žádost o patent podaná BMW nereflektuje design sériové M4, ale jen jejího konceptu.
Stačí se podívat na samotné snímky a uvidíte, že jde jen o „odbarvené” záběry konceptu, které BMW zveřejnilo při jeho premiéře. Úhly záběrů, „postoje” vozu, i odrazy na sklech jsou totožné, navíc mezi oběma auty není jediný rozdíl - ty zdánlivé dělá pouze ono odbarvení. A ještě je tu jeden podstatný faktor. Záběry jsou veřejně dostupné na webu evropského patentového úřadu a BMW by nemělo důvod je takto publikovat, kdyby šlo o cokoli tajného. To při podání žádosti o patent není za pochopitelných okolností nutné. Neveřejné záležitosti z patentových úřadů skutečně unikají třeba díky horlivosti zaměstnanců nebo děravým webovým aplikacím, nejsou běžné dostupné, to bychom celé dny nedělali nic jiného, než toulali po stránkách patentových úřadů.
Zkrátka nic nového pod sluncem, jakkoli je třeba zopakovat, že sériová verze může být od níže viděného sotva k rozeznání. Tyto snímky ale nemají v úmyslu prozrazovat její detaily v předstihu...
Tohle sériová M4 prostě není...
...jsou to jen upravené fotky konceptu, do posledního detailu krom log BMW a 20" kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva