Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M4 Gran Coupe nevznikne, prý kvůli nedostatečnému zájmu
2.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
V Mnichově nad menším bratříčkem mocného M6 Gran Coupe prý uvažovali, ale usoudili, že by o něj nebyl dostatečný zájem. Problém by byl také s výrobou.
O debutu BMW 4 Gran Coupe jsme vás neopomněli informovat již o na začátku letošního roku a už tehdy byla na místě úvaha, proč se v Mnichově vůbec pouštěli do odvodvozování pětidveřového liftbacku z dvoudveřového kupé. Zvláště, když výsledek svým způsobem odpovídá zvláštní variantě BMW 3 GT.
Samozřejmě, že šlo o zaplnění jisté skulinky, kterou roztočená modrobílá vrtule našla ve svém modelovém portfoliu, jenomže přesto jsme se nemohli zbavit dojmu, že se jedná pouze o prvoplánově stvořeného konkurenta pro Audi A5 ve verzi Sportback. Posléze už jsme museli začít spekulovat nad nejsilnější verzí M4, která by se s ohledem na shodnou technickou výbavu s řadou 3 a 4 Coupé přímo nabízela.
Poslední zprávy však veškerým úvahám činní přítrž, neboť BMW se na M4 Gran Coupe jednoduše nechystá, a tak levnější a zároveň menší varianta pro zdařilé, ale zatraceně drahé M6 Gran Coupe nevznikne. Podle Jörga Bartelse, který odpovídá za prodeje divize M, automobilka tento vůz zvažovala, ale nakonec dospěla k názoru, že by po něm nebyla dostatečná poptávka.
Navíc by to mohl být poměrně složitý oříšek z hlediska výrobní kapacity. Zatímco řada 3 a její vysokovýkonná verze M3 vznikají v továrně u Regensburgu a řada 4 spolu s M4 v Mnichově, 4 Gran Coupe (F36) sjíždí z výrobních linek v Dingolfingu a tam žádné eMko nevzniká. Bylo by finančně velmi náročné přizpůsobovat už třetí linku pro nejsilnější divizi a je velkým otazníkem, zda by se mohla taková investice vůbec vrátit. Proto se zkrátka neuskuteční.
Koneckonců, dodnes není po pěti letech ve výrobě na trhu ani sportovnější verze 5 Gran Turismo. Konkurenční Audi dodnes také nenabídlo RS5 Sportback, a tak není evidentně kam spěchat. Fandové si musejí vystačit se čtyřdveřovou M3 a kupé M4, které ze svého třílitrového šestiválce dvojicí turbodmychadel produkují maximálních 431 koní.
BMW M4 Gran Coupe světlo světa jen tak nespatří, nebyl by prý o něj zájem a výroba by vyžadovala nepatřičné investice do přestavby výrobní linky
Zdroje: X-Tomi Design, Cars Guide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024 - Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024 - Audi se chytilo do pasti svých elektrických plánů, cokoli s některými modely teď udělá, bude to špatně
29.2.2024 - Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024 - Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1