Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW oslaví 100 let existence ostrou M4, jakýmsi novodobým CSL
3.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za tři roky v Mnichově oslaví sté narozeniny. Při té příležitosti prý dorazí upravené BMW M4 s vyšším výkonem a záplavou karbonu.
Dnešní ráno možná pro mnohé fanoušky BMW nebylo zrovna nejpříjemnější. Mnichovská automobilka totiž oznámila, že hodlá kopírovat nabídku Audi a Mercedesu a příští generaci modelů M5 a M6 vybaví kromě jiného i pohonem všech kol. Jaké budou následky tohoto rozhodnutí, můžeme zatím jen domýšlet, BMW ale chce dát najevo, že nezapomnělo ani na své nejoddanější příznivce. Pikantní sousto pro ně ovšem naservíruje až v roce 2016, kdy bude slavit sté výročí založení.
Dárkem k této slavné události by se měla stát nekompromisní verze chystaného BMW M4. Podle zdroje z vedení divize M GmbH by ovšem nemělo jít o takový extrém, jakým byla svého času verze CSL vůči standardnímu M3 E46, spíše se máme dočkat jakési mderní interpretace. Půjde tedy o „cosi na způsob M3 GTS“, výrazná redukční dieta totiž již byla uplatněna na standardní M4, jejíž hmotnost by neměla překročit 1 500 kg.
Po stránce mechanické pak vůz bude rovněž pohánět přeplňovaný řadový šestiválec, jeho výkon však zamíří citlně nad standardních 430 koní. Na zadní kola pak veškerou sílu bude přenášet šestistupňový manuál, který se prý stane jedinou volbou - základní M4 ovšem ve srovnání s tím bude k dispozici také se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.
Oproti standardu bychom se pak měli dočkat i většího množství karbonu, který se BMW naučilo opracovávat hlavně na modelech i3 a i8. Vyrobeny by z něj měly být nejen panely karoserie, ale rovněž sedadla v interiéru či další prvky v kabině. Těm pak bude sekundovat Alcantara a možná i plnohodnotná ochranná klec.
Tím stávající informace končí, přičemž více jich letos asi nedostaneme. V souladu s aktuální marketingovou strategií BMW se ovšem dá očekávat, že nám sama automobilka leccos prozradí ještě dlouho před premiérou této speciality.
BMW prozatím vyvíjí standardní M4. Prototypy ostré verze tak uvidíme nejdříve příští rok
Zdroj: CarSales
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva