BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak

Je hořce vtipné, že co BMW vydává za vstřícný krok směrem k fanouškům ručního řazení, je pro ně ve skutečnosti definitivním ortelem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak

29.9.2020 | Petr Miler

BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je hořce vtipné, že co BMW vydává za vstřícný krok směrem k fanouškům ručního řazení, je pro ně ve skutečnosti definitivním ortelem.

O nových generacích BMW M3 a M4 se od jejich odhalení mluví jako málokdy dříve. Může za to hlavně jejich kontroverzní vzhled, který dal čelním ledvinkám podobu bobřích zubů a i designové pojetí některých dalších partií zejména u kupé dokáže vzbudit rozpaky. Není to ale to jediné, o čem se vedou vášnivé debaty.

Tím dalším je členitost nabídky, která zdánlivě vychází vstříc všem. Auto zatím dorazilo jako sedan a kupé, přijde ale i kabriolet, čtyřdvéřové kupé a dokonce i kombík. Navíc dorazí pohon zadních i všech kol, k dispozici bude manuál i automat. To zní jako skvělá zpráva, však každý si může vybrat, po čem zatouží. Z pohledu nadšenců má ale menší háček, tedy vlastně pořádný hák.

Manuál totiž nebude k dispozici pro vrcholnou verzi s pohonem všech kol a vyšším výkonem - budete si s ním tedy moci koupit slabší zadokolku a to je všechno. I to pár zájemců jistě osloví, nadšenci ale budou v pasti - ti chtějí manuál, ale současně chtějí vrchol techniky, maximum rychlosti, nechtějí si vesele řadit a u toho koukat, jak jim ujíždí nějaké „nemehlo” jen díky tomu, že má lepší auto, kterému se to jejich nedokáže vyrovnat, i kdyby si připlatili dva miliony. A tak velmi pochybujeme, že po této verzi sáhne větší množství lidí - krátkým průzkumem mezi současnými majiteli M3 F80 a M4 F82 s manuály jsme zjistili, že zájem o slabší verzi s manuálem nemá nikdo. Ostatně, tito lidé mají obvykle vrcholné verze Competition ve vysokých výbavách.

Bohužel se tak přesně potvrzují naše očekávání z předchozích let. BMW tímto postupem manuály nespasí, ale balancující na hraně propasti je skopne do strže. Být k dispozici pro vrcholné provedení, skoro jistě si udrží současný podíl na celkových prodejích a bude to důvod, aby žily dál (například Porsche prodává od doby jeho návratu do nabídky přes 40 % 911 GT3 s manuálem). Pokud se ale z manuální převodovky stane „sociální volba”, nebude ji chtít téměř nikdo. BMW pak v příští generaci manuál vynechá a řekne: Však jsme jej minule nabídli a nikdo ho nekupoval... Jenže vy jste jej nabídli ve verzi, po které většina zákazníků ručního řazení nestojí, dodali bychom my.

Možná to ale právě tak někdo od BMW chce. Držet v nabídce manuální verze je luxus, který si zřejmě už nechce dovolit a potřebuje argument dovnitř firmy, aby nad ním mohl udělat kříž. Pokud chcete na toto téma vědět víc, rozebírali jsme jej už kdysi v rámci komentáře rozhovoru s Chrisem Harrisem z Top Gearu, který je sám nadšencem pro ruční řazení, ale chce s ním mít to nejlepší auto, ne druhou ligu. Ostatně Porsche tím správným směrem kráčí i u dostupnějších modelů - s manuálem je nyní dostupná Carrera S, základní Carrera nikoli. BMW na to jde přesně opačně.


BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak - 1 - BMW M3 a M4 2020 oficialni sada 14BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak - 2 - BMW M3 a M4 2020 oficialni sada 20BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak - 3 - BMW M3 a M4 2020 oficialni sada 10BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak - 4 - BMW M3 a M4 2020 oficialni sada 17BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak - 5 - BMW M3 a M4 2020 oficialni sada 18BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak - 6 - BMW M3 a M4 2020 oficialni sada 19BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak - 7 - BMW M3 a M4 2020 oficialni sada 31BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak - 8 - BMW M3 a M4 2020 oficialni sada 28BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak - 9 - BMW M3 a M4 2020 oficialni sada 33BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak - 10 - BMW M3 a M4 2020 oficialni sada 34BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak - 11 - BMW M3 a M4 2020 oficialni sada 35BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak - 12 - BMW M3 a M4 2020 oficialni sada 40BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak - 13 - BMW M3 a M4 2020 oficialni sada 41BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak - 14 - BMW M3 a M4 2020 oficialni sada 42BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak - 15 - BMW M3 a M4 2020 oficialni sada 25
Nová BMW M3 a M4 se do řečí dostaly hlavně kvůli svému kontroverznímu vzlhledu, není to ale to jediné, čím probouzí vášně. Foto: BMW

BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak - 16 - BMW M6 F12 2013 manual test 01BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak - 17 - BMW M6 F12 2013 manual test 03BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak - 18 - BMW M6 F12 2013 manual test 04BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak - 19 - BMW M6 F12 2013 manual test 77BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak - 20 - BMW M6 F12 2013 manual test 78BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak - 21 - BMW M6 F12 2013 manual test 80
Nabídnutím manuálu jen pro slabší verzi bez 4x4 BMW ruční řazení ve svých výkonných autech definitivně odpraví. Možná to ale právě tak chce, nakonec třeba předchozí M6 bylo možné koupit s manuálem, ale ne v Evropě, i když se vyrábělo v Mnichově a manažeři značky (toto je auto jednoho z nich) si verze s ručním řazením brali jako služební vozy. Jak absurdní... Foto: Autoforum.cz

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.