Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW představilo svou klíčovou technickou novinku. Motor? Převodovku? Zapomeňte
16.3.2021 | Petr Prokopec
Doba, kdy se značky jako BMW snažily od konkurence odlišit primárně prvky vedoucími k lepšímu jízdnímu projevu, jsou dávno pryč. Jako zásadní technickou novinku tak mnichovská značka prezentuje nový palubní systém.
Na podzim loňského roku BMW představilo nové elektrické SUV iX, jež ve světě způsobilo opravdu velký poprask. Nikoliv však takový, jaký by si mnichovská automobilka představovala. Palec nahoru mu ukázal jen málokdo, většina lidí jej kvůli designu odmítla. BMW tuto kritiku nezvládlo a začalo se do fanoušků zbytečně obouvat, přičemž je označilo za dinosaury neschopné akceptovat změnu. Automobilka evidentně nepochopila, že lidé nemají problém s elektrickým pohonem, nýbrž se vzhledem.
Je otázkou, zda si BMW spraví reputaci uvnitř. Elektrická novinka dostala poměrně futuristicky vypadající, poněkud neosobní kabinu. A jakkoliv má navodit dojem moderního luxusu, ve výsledku z ní máte spíše opačné pocity. Platí to zejména u varianty užívající látkové a semišové čalounění, kdy máte pocit, že se koukáte na koncept nějaké nízkonákladové značky, která sice objednala řadu lesklých doplňků, ale již neměla dostatek financí na stavbu bytelné architektury, do které by je zasadila.
V případě kožené varianty již lze nad kabinou přivřít oči, ovšem ani tak jí řada lidí nejspíše nepřivykne. Tou klíčovou novinkou je ale nový palubní systém iDrive 8 s rozměrným palubním displejem, který se automobilka rozhodla detailně přiblížit světu. Byly časy, kdy šlo o něco podružného, ale v době, kdy se některá BMW technicky nestačí ani Volkswagenům je třeba přijmout jako fakt, že se Mnichov snaží svou výjimečnost prezentovat jinak.
Základem iDrive 8 je tedy 12,3palcový přístrojový štít, který byl sjednocen v proskleném panelu s 14,9palcovou obrazovkou multimédií. Vše je nakloněno směrem k řidiči, který tak zůstává v centru dění. Digitální štít bude měnit vzhled v závislosti na zvoleném provozním módu. Drive nabídne „dynamicky se měnící střed obrazovky“, Focus „byl navržen pro extrémní dynamiku“ a poslední Gallery minimalizuje data o jízdě, aby tím vznikl prostor pro různé „serepetičky“. S těmi pak BMW ve výsledku nekončí ani u středového displeje, neboť kupříkladu audio systém mění barvu obrazovky dle zvolené skladby. Zda je to bezpečné, necháme na vašem posouzení.
Co nicméně bezpečností příliš nezavání, to je odebrání klasických tlačítek u klimatizace, jež je nyní součástí palubního menu. BMW tak postupovalo záměrně, neboť jeho klientela prý dané nastavení příliš nemění. Přesunout se můžeme k osobnímu profilu BMW ID, který pochopitelně počítá s již zmiňovaným individuálním nastavením sedadel či klimatizace. Zároveň se však dokáže učit a zapamatovat si trasu do práce či z práce. Tu vy samozřejmě znáte velmi dobře, ovšem i tak se vám může trasa každé ráno i odpoledne může ukázat na obrazovce. BMW přitom dodává, že v tomto ohledu již myslí dopředu, a to konkrétně na automatizaci řízení.
Z toho důvodu ostatně nový systém iDrive 8 zvládá online aktualizace, stejně jako je spárován s vylepšenými aplikacemi. Vůz tak ve výsledku lze odemknout či zamknout i mobilem, a to bez nutnosti jej vyndávat z kapsy. Automobilka touto technologií nehodlá osadit jen iX, ale rovněž i chystaný sedan i4. Teprve až poté by iDrive 8 měl zamířit i mezi vozy používající spalovací ústrojí.
Zvenčí elektrické BMW iX fanoušky značky příliš nechytlo. Při pohledu do kabiny se nedá čekat přílišná náprava, a to i přes mnohé chytré funkce nového palubního systému, který z vozu dělá počítač na kolech. Tedy něco, po čem tradiční zákazníci značky příliš netouží. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva