Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW skončí s řadou modelů, padáka dostanou i ty, které nedávno dorazily
30.7.2019 | Petr Prokopec
Ani BMW není v kondici, ve které by si mohlo dovolit být rozmarné a podobně jako Mercedes očistí nabídku o všechno, co není zaručeně ziskové. Pikantní je, že půjde i o dva modely, které dorazily v posledních měsících.
Automobilky byly, jsou a budou především ekonomickými entitami, které v prvé řadě touží po zisku. Je tak logické, že reagují na změny v chování zákazníků, stejně jako se musí přizpůsobovat novým regulím a pravidlům. Ať se nám to tedy líbí nebo ne, jejich nabídka s velkou pravděpodobností již nikdy nebude taková, jako bývala. Svědčí o tom pohled na plány BMW, které se hodlá ještě více vzdálit od svých původních kořenů. Přes palubu hodlá hodit nemalé množství sportovně laděných dvoudvířek, místo nichž se dočkáme čtyřdveřových SUV. A také elektromobilů.
Oč tedy přijdeme? O odchodu BMW 2 Grand Tourer již řeč byla, souběžně s nimi dostane padáka také řada 3 Gran Turismo. Řada 1 se vrátila jen jako pětidvířko, méně praktická třídveřová karoserie již s pohonem předních kol spojována nebude. To je ovšem jen začátek, neboť BMW se chystá utnout rovněž výrobu kabrioletu řady 2 i loni odhalené třetí generace Z4. Zrovna tento krok by mohl vzbudit nemalé překvapení, přeci jen o náklady na vývoj se mnichovská automobilka podělila s Toyotou.
Je tak vlastně otázkou, co čeká kupé Supra, které vzniklo na stejných základech. Nicméně v tomto případě bychom neměli mít obavy, neboť japonský vůz je stejně jako ten německý vyráběn továrnou Magna Steyr v rakouském Štýrském Hradci. Pokud tedy jeden skončí, životnost toho druhého to ohrozit nemusí. Navíc BMW nehodlá k redukci nabídky přistoupit ihned, nýbrž až na konci životních cyklů či případě před příchodem faceliftu. Z4 tedy ještě pár let v nabídce zůstane, Supra pak zákazníkům může být ještě po delší dobu.
Vraťme se ale zpátky do Mnichova, a to k modelům, které čeká opravdu jepičí život. Dvoumístný roadster totiž není jediným, neboť brzký konec je spojován také s dvoudveřovými modely řady 8. Ta se loni s velkou slávou navrátila do nabídky bavorského výrobce a jako jedna z mála byla kladně přijata napříč celým světem. Nicméně palce nahoru bohužel nedoprovází prodeje. Navíc BMW zrovna v případě tohoto vozu věrně kopíruje kroky Mercedesu, který má problémy už nyní.
Dvoudvířka řady 8 jsou přímou odpovědí na S Coupe a S Cabrio. Tyto verze se v prvé chvíli zasadily o nárůst prodejů třídy S vysoko nad konkurenční řadu 7, nicméně v posledních měsících jsou spíše již jen do počtu. Mercedes se proto rozhodl, že je nechá v nabídce ještě pár let dosloužit, než budou staženy z trhu. BMW ovšem v rámci změn na trhu mělo vývoj již v plném proudu a zpátečku včas nezařadilo. Nyní tedy mnichovská značka bude muset polknout hořkou finanční pilulku.
Je přitom nutné dodat, že exodus se týká pouze dvoudveřových variant řady 8, Gran Coupe by mělo být k mání i nadále. Sloužit bude jako doplnění řady 7, která ovšem bude prodávána pouze v prodloužené verzi. O tu standardní je zájem mizivý, což je dáno i skutečností, že třeba ve Spojených státech není vůbec nabízena. Ani to ovšem není konečná v redukci nabídky, rok 2024 by totiž mohl být konečnou i pro BMW 6 GT, jakkoliv nad ním drží ochrannou ruku bývalý šéf značky Norbert Reithofer.
Snad největší překvapení je ovšem spojeno s modelem X2. Tedy stylovou variantou nejmenšího mnichovského SUV, která loni oslovila 36 484 zákazníků. O vyložený propadák se tak sice nejedná, ovšem konzervativněji střižené BMW X1 má na kontě 111 496 registrací. Řeč je přitom v obou případech pouze o starém kontinentu, v novém světě se tato dvojka neprodává. Je tak vlastně nad slunce jasné, jaké auto si zákazníci přejí a jaké je pouze na okraji zájmu. Také X2 tedy bude muset udělat místo novinkám.
BMW totiž konečně oficiálně dalo požehnání „sportovnímu crossoveru“, jak je titulován zcela nový model X8. Nepůjde však o stylovou variantu sedmimístného X7, nýbrž o vůz, který bude k mání pouze ve verzích M Performance a X8 M. Mimo to dorazí také plug-in hybridní varianta M Power, u které se očekává baterie o kapacitě 60 kWh a elektromotor naladěný na 170 koní a 250 Nm točivého momentu. Počítat tedy můžeme jak s působivou dynamikou, tak s dojezdem až 100 km čistě na elektřinu.
V rámci elektrifikace dojde také na změny. Modely i3 a i8 skončí, první nepřímo nahradí elektrické SUV vycházející z BMW X1, které dorazí v roce 2022 prý i ve verzi s palivovými články. Baterie budou mít kapacitu 38 a 76 kWh, objevit se má také verze s prodlouženým rozvorem určená pro Čínu. Místo BMW i8 čekejme hybridní supersport s dvoulitrovým čtyřválcem a silnějším elektromotorem, jehož celkový výkon by měl vzrůst na 544 koní.
Realitou se stane rovněž koncept iNext, ze kterého vzejde BMW i6. To bude k dispozici ve třech variantách, z nichž vrchol nabídne baterie o kapacitě 103 kWh, výkon 536 koní a sprint na stovku za 2,8 sekundy. Mimo to by se mělo objevit ještě provedení i6S, v jehož případě by akumulátory měly počítat až se 115 kWh. Zmínit pak ještě můžeme elektrické BMW X3, sedan i4 neboli řadu 3 s alternativním ústrojím a i7, které je tímtéž v případě vrcholné mnichovské limuzíny.
Jak tedy již bylo zmíněno v úvodu, nabídka mnichovské automobilky se radikálně mění, což má souvislost s několikaletým pádem, který hodlá BMW zastavit. Akcionářům se nelíbí, že hodnota značky klesla od roku 2015 o stěžejních 47 procent. Jelikož navíc i oficiální odhady mluví o dalším pádu, je třeba skutečně dělat razantní kroky dříve, než bude pozdě.
BMW hodlá dát padáka třetí generaci Z4, ač ji odhalilo teprve loni...
...a kabriolet řady 8, které také mají zmizet bez nástupce
Uvolnit totiž musí místo pro elektrickou expanzi, jíž bude zastupovat třeba produkční verze konceptu iNext
Zdroj: Automobile
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 6 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 9 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva