Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně

Na první pohled až tak levně působit nemusí, když si ale uvědomíme, jakou techniku skrývá, pak jde o relativně velmi dostupný automobil. Nízká cena je ale na všem ostatním znát.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně

19.8.2021 | Petr Prokopec

Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně

/

Foto: MG Motor

Na první pohled až tak levně působit nemusí, když si ale uvědomíme, jakou techniku skrývá, pak jde o relativně velmi dostupný automobil. Nízká cena je ale na všem ostatním znát.

O elektrickém kombíku MG5 EV jsme naposledy mluvili v souvislosti s jeho nemalým úspěchem. Ač byl dosud k mání pouze na britském trhu, dokázal jen za první čtyři letošní měsíce oslovit 1 098 zájemců. To není špatný výsledek, ostatně třeba taková Honda e, která je dostupná po celé Evropě, by takové registrace brala všemi deseti. Za stejné období měla na kontě pouze 805 prodaných exemplářů. Stále více se tak ukazuje, že o úspěchu elektromobilů rozhoduje zejména cena, případně pak množství muziky, které za své peníze dostanete.

Automobilka MG Motor se navíc rozhodla, že neusne na vavřínech. Z toho důvodu se elektrický kombík dočkal menší modernizace týkající se hlavně techniky. Kapacita baterií se navýšila na 61,1 kWh, z čehož využitelných je 57,7 kWh. Kromě toho systém zvládá dobíjení i při výkonu 100 kW, načež načerpání 80procentní kapacity proběhne v ideálním případě za 40 minut. Pokud ovšem budete počítat pouze s domácím wallboxem, je třeba vyčkat devět a půl hodiny. V té chvíli ale máte plné baterie, což dle značky vede k dojezdu až 402 kilometrů.

I přes tuto modernizaci nicméně MG5 EV zůstává nejlevnějším elektrickým kombíkem na britském trhu, jenž startuje na 26 495 librách (cca 791 tisíc korun). To pochopitelně již nejsou úplně malé peníze, v případě takové Škody Octavia Combi, která je přímým konkurentem tohoto vozu, byste mohli sáhnout po 1,5litrové verzi upravené na spalování zemního plynu, a to navíc s výbavou Style. Elektrická auta ale obvykle bývají mnohem dražší a po stránce dynamické byste v Octavii hráli druhé housle - MG je totiž na stovce za 7,7 sekundy, zatímco Škoda potřebuje 9,6 sekundy.

Stvořila tedy automobilka spadající pod čínský koncern SAIC malý rodinný zázrak? Jak se to vezme. Britové pochopitelně již měli možnost verzi s prodlouženým dojezdem vyzkoušet, a zmiňují, že nízké ceny bylo dosaženo hlavně ústupky v kabině. Veškeré materiály tak jsou sice robustní, ovšem ne zrovna příjemné na pohled či omak. Obrazovka multimédií pak reaguje se zpožděním, stejně jako se na ni vše zrcadlí. U zpětné kamery pak zapomeňte na vyšší rozlišení, stejně jako samotný systém není příliš intuitivní.

Za Škodou zaostává MG také v rámci zavazadelníku, a nikoliv jen kvůli menšímu objemu. Je totiž třeba počítat i s tím, že ani po sklopení sedadel není podlaha zcela rovná. A co lze u vozu s elektrickým pohonem považovat za zásadní přešlap, není zde ani schránka na dobíjecí kabely. Tu pak sice můžete nahradit prostorem běžně okupovaným rezervou, ovšem jen za předpokladu, že zvolíte opravnou sadu. Nedostatky tím ale nekončí, zmínit je třeba i nedostatek místa pro nohy na zadních sedadlech.

Jen u kritiky nicméně Britové nezůstávají, zmiňují totiž i mnohé klady. Verze s prodlouženým dojezdem se totiž dočkala zvýšení světlé výšky o 9 milimetrů, což přispělo vnitřnímu komfortu. Kromě toho můžete počítat se semi-autonomním systémem MG Pilot, který je na britském trhu důvodem k výraznému snížení pojistného. Z elektrického kombíku se tak rázem stává slušný firemní vůz, oslnit ale může i privátní klientelu, neboť sedmiletá záruka je přenositelná i na další majitele.

Ve finále tu tedy máme opravdu zajímavou alternativu ke spalovacím kombíkům, jejíž úspěch ovšem spíše než samotná automobilka budou určovat politici. Pokud ji podpoří dotacemi, s nimž ruku v ruce půjde zvýšení daní na benzin a motorovou naftu, pak pomalu není co řešit - tedy krom toho, kdo ony dotace zaplatí a jak si s vozem poradíte při cestách na delší vzdálenosti či mimo dosah výkonnějších dobíječek.


Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 1 - MG5 SW EV 2020 prvni 01Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 2 - MG5 SW EV 2020 prvni 02Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 3 - MG5 SW EV 2020 prvni 03Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 4 - MG5 SW EV 2020 prvni 04Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 5 - MG5 SW EV 2020 prvni 05Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 6 - MG5 SW EV 2020 prvni 06Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 7 - MG5 SW EV 2020 prvni 07Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 8 - MG5 SW EV 2020 prvni 08Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 9 - MG5 SW EV 2020 prvni 09Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 10 - MG5 SW EV 2020 prvni 10Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 11 - MG5 SW EV 2020 prvni 11Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 12 - MG5 SW EV 2020 prvni 12Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 13 - MG5 SW EV 2020 prvni 13Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 14 - MG5 SW EV 2020 prvni 14Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 15 - MG5 SW EV 2020 prvni 15Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 16 - MG5 SW EV 2020 prvni 16Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 17 - MG5 SW EV 2020 prvni 17Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 18 - MG5 SW EV 2020 prvni 18Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 19 - MG5 SW EV 2020 prvni 19Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 20 - MG5 SW EV 2020 prvni 20Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 21 - MG5 SW EV 2020 prvni 21Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 22 - MG5 SW EV 2020 prvni 22Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 23 - MG5 SW EV 2020 prvni 23Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 24 - MG5 SW EV 2020 prvni 24Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 25 - MG5 SW EV 2020 prvni 25Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 26 - MG5 SW EV 2020 prvni 26Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 27 - MG5 SW EV 2020 prvni 27Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 28 - MG5 SW EV 2020 prvni 28Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 29 - MG5 SW EV 2020 prvni 29Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 30 - MG5 SW EV 2020 prvni 30Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 31 - MG5 SW EV 2020 prvni 31Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 32 - MG5 SW EV 2020 prvni 32Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně - 33 - MG5 SW EV 2020 prvni 33
MG5 EV má v Británii slušný úspěch, hlavně díky své ceně. Samotná automobilka se díky tomu v ostrovním království stala čtvrtým nejlepším výrobcem elektromobilů, a to po Tesle, Polestaru a Smartu. Foto: MG Motor

Zdroj: Auto Express, Drive Green@Youtube, Auto Social UK@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.