Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britové zastavili prodej dvou důležitých novinek, jejich výmluvě se lze jen zasmát
20.10.2020 | Petr Prokopec
Britové na počátku roku představili dvojici aut, která měla mít spotřebu odpovídající emisím jen 32 a 36 gramům CO2 na km. Nyní však dodávají, že emise budou vyšší a ze všeho viní koronavirus.
V dubnu letošního roku Land Rover představil nové plug-in hybridní verze modelů Evoque a Discovery Sport. Obě SUV dostaly do vínku 1,5litrový tříválec, což rozhodně není pohonná jednotka, která by se hodila k jejich velikosti a hmotnosti. Britové ji proto doplnili elektromotorem a lithium-iontovými bateriemi, načež výkon celé soustavy rázem vyšplhal na 309 koní a točivý moment na 540 Nm. To jsou již zajímavější čísla, díky nimž Evoque má zvládat sprint na stovku již za 6,4 sekundy, zatímco Discovery Sport je o dvě desetiny pomalejší.
Jízdní dynamika však nebyla u těchto variant prioritou, Britové od vozů logicky očekávali hlavně snížení emisí a tedy i jejich přispění splnění přísnějších limitů. Spíše než sprintem na stovku se tak chlubili u prvního zmíněného SUV 32 gramy CO2 na kilometr a 66kilometrovým dojezdem čistě na elektřinu, zatímco s tím druhým bylo spojeno 36 gramů a 62 km. Všechna čísla již měla být vypočítána dle nového cyklu WLTP, který měl dle Bruselu více zohledňovat realitu. To se ale evidentně nestalo.
Britové nicméně kuli železo, dokud je žhavé, a proto je prakticky okamžitě s debutem začali nabízet zákazníkům. Aktuálně ale byl prodej Evoque P300e a Discovery Sport P300e, jak zní oficiální název obou variant, zastaven. Nikoliv proto, že by automobilka byla zavalena objednávkami a věděla, že je letos již nedokáže vyřídit. Důvodem je ta skutečnost, že Land Rover musí překlasifikovat emisní hodnoty obou vozů. Zdá se totiž, že předchozí data byla pouze odhadem, který střílel těžce mimo terč.
Momentálně totiž Britové uvádí, že úspornější z obou vozů (není sice upřesněno, o který jde, logicky by jím ale měl být Evoque) produkuje 44 gramů CO2 na kilometr a na elektřinu zvládne 43 km. To je pořádný sešup vůči dříve komunikovaným hodnotám, přičemž je otázkou, zda lze věřit alespoň těm - pro Brity je klíčové udržet se pod hranicí 50 g/km a 44 gramů tak může být stále jen zbožným přáním. Vysvětlení značky, proč dodnes skutečné emise nezná, je pak pořádně na vodě. Land Rover totiž uvádí, že „kvůli příchodu koronavirové pandemie nejsme v pozici, abychom dodali dříve oznámená průměrná čísla vypočítaná na základě cyklu WLTP“.
O koronaviru v souvislosti s vlastními plug-in hybridy mluví také Jeep, nicméně v případě americké automobilky nedošlo na změnu technických parametrů. Místo toho infekce pouze zpozdila příchod benzin-elektrických variant na trh. Výmluva Britů je tedy vskutku zarážející, neboť ani po několikahodinovém lámání hlavy si nedokážeme vysvětlit, jak se COVID-19 mohl dostat do motorového prostoru a namísto teploty zvýšit emise.
Automobilka předpokládá, že prodej znovu odstartuje 26. října. A jelikož oba modely nejspíše zůstanou s emisemi pod 50 gramy CO2 na kilometr, dle pravidel EU s nimi stále budou moci být spojeny tzv. superkredity. A právě ten je pro Land Rover nadmíru důležitý, neboť díky plug-in hybridům by se Britové měli dostat na 132 gramů CO2 v rámci celé flotily. V první polovině letošního roku byla přitom automobilka od cíle vzdálena o 13 g/km.
V této chvíli už jen můžeme dodat, že často citovaný limit 95 gramů je do jisté míry jen orientační. EU totiž vzala v potaz i rozdílnou hmotnost aut, načež výše zmíněné číslo spojila s 1379,88 kilogramy. Pokud tedy vůz váží více, je možné za každých 100 extra kilo přihodit k danému limitu 3,3 g. Naopak při muší hmotnosti se pro změnu odečítá. Land Rover jakožto výrobce těžkých aut tak musí dosáhnout jiné hodnoty než třeba Fiat.
Prodeje Range Roveru Evoque a Land Roveru Discovery Sport musely být pozastaveny, automobilka totiž u obou vozů udávala nižší emise a vyšší elektrický dojezd. Její snahu ale prý zmařil koronavirus, proto jsou nyní emise vyšší a dojezd nižší. Foto: Land Rover
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před hodinou - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 3 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva