Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britská Dacia vycítila šanci a expanduje do Evropy, chce uspět jako ta rumunská
1.10.2020 | Petr Prokopec
Doba je těžká a lépe zřejmě hned tak nebude. Lidé tedy budou stále více hledět na hodnotu za peníze, což skýtá šanci pro levné automobilové značky. Číňany vlastněné MG si je ji vědomo a hodlá ji chytit pořádně za pačesy.
Nejsou zase tak dávno od chvil, kdy lidé na majitele Dacií pohlíželi skrz prsty. Bylo to dáno povahou samotných aut i dlouhým obdobím ekonomické prosperity, kdy se mohlo zdát zbytečné hledat kupovat nejlevnější vozy na trhu. Jenže tyhle časy jsou pryč - Dacie míří stále výše a většina lidí se v dohledné době lépe mít nebude.
Pohled na majitele Dacií se tak změnil a dále mění. Leckdo je vnímá jako příkladné hospodáře, kteří z téže sumy, kterou někdo utratí za auto téže třídy, pořídí jak samotný vůz, tak ještě zaplatí jeho mnohaletý provoz. Za ušetřené peníze se pak mohou obohatit o jiné statky či zážitky.
Právě proto má Dacia stále větší úspěch a leckdo ji do dalších let věští další strmý růst. I proto bychom neměli dopředu odepisovat britskou automobilku MG, která ohlásila expanzi na ostatní evropské trhy. Konkrétní termín příchodu zatím určen nebyl, stejně jako není finalizován seznam zemí, kde bude možné vozy této značky pořídit. Nicméně MG aktuálně hledá prodejní zástupce v Německu, Španělsku a Itálii, pročež minimálně tato trojice je jistá. Stejně jako lze vsadit i na Francii, Nizozemí a Norsko.
Důvod není třeba dlouho hledat, automobilka vlastněná čínským gigantem SAIC totiž sází do značné míry na elektrifikaci. Logicky tedy míří hlavně do těch zemí, kde jsou tyto vozy co nejvíce dotovány. V té chvíli již tak nízké ceny budou ještě dále klesat, přičemž MG za nízké sumy hodlá nabídnout nejen slušnou kvalitu, ale také ucházející technické parametry. Kupříkladu kombík MG5 EV, který jsme si detailně představili před pár dny, počítá s bateriemi o kapacitě 52,2 kWh, jež mu mají zajistit dojezd až 444 kilometrů na jedno nabití.
Na britském trhu tento vůz vychází na 24 495 liber (cca 723 000 Kč), přičemž s podobnou sumou nejspíše bude spojen také v Německu. Zde si nicméně lidé budou moci odečíst skoro polovinu ceny díky vládním dotacím. Za to budou moci počítat s elektromotorem, jenž roztáčí přední kola 156 koňmi a který zvládne stovku za něco málo přes 8 sekund. A také se zavazadelníkem, který pobere 464 litru ve standardu a až 1 456 litrů při sklopených zadních dělených sedadlech.
Vedle toho tu máme plug-in hybridní SUV HS s 1,5litrovým turbo-motorem a elektrickou jednotkou produkující 90 kW. Celkově pak soustava dává 258 koní, o jejichž přenos se stará desetistupňový automat. Stovku MG HS zvládne za 6,9 sekundy, jeho elektrický dojezd pak činí 51 km. Cena 29 995 GBP (asi 885 000 Kč) bez dotací pak působí jako vyšší, ovšem ve standardu máte 18palcová kola, kožené čalounění či semi-autonomní řízení.
Jinými slovy, MG toho za peníze nabízí opravdu hodně a k Dacii není přirovnáváno náhodou. Za nižší či stejné ceny dává více než zavedená konkurence, a to jak v rámci výbavy, tak po stránce technické. Navíc leckomu může MG připadat jako prestižnější značka, třebaže s původní britskou automobilkou nemá jeho dnešní podoba mnoho společného. Jsme zvědavi, jak se mu mimo Velkou Británii povede - za kanálem La Manche letos navzdory úpadku tamního trhu roste raketovým tempem, v srpnu meziročně skoro o 300 %.
Britské MG chystá expanzi na další evropské trhy. Zaútočit chce hlavně nízkými cenami, k nimž mu pomohou i velkorysé dotace na elektrifikovaná auta. Foto: MG Motor
Zdroj: MG Motor
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva