Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Chiron je kompletně vyprodané, další model není, budoucnost slavné značky je nejasná
13.1.2022 | Petr Prokopec
Rozprodat Veyron bylo svého času složité, doba se ale evidentně změnila. Teď řeší francouzská značka přesně opačný problém - došla jí auta a žádný další model neoznámila, jednoduše nemá co prodávat.
Příchod Bugatti Veyron na svět byl hodně utrápený. Hypersport z Molsheimu měl nejprve problémy při vývoji, který přišel mateřský koncern VW Group na nemalé peníze. I když ale automobilka na každém kusu neskutečně prodělávala, měla zejména po roce 2010 problém s rozprodáním velké části plánované 450kusové produkce. Proto byl v podstatě každý z posledních exemplářů součástí nějaké limitované edice, nešlo-li rovnou o unikátní vůz, ani tak se ale zákazníci k prodejcům příliš nehnali.
Tato kapitola je však dávno zapomenuta, místo toho tu máme novou jménem Chiron. A ten je spojen s trochu jinými těžkostmi, dá-li se to tak nazvat. Bugatti se totiž zejména díky dnes už skončivšímu šéfovi Stephanu Winkelmannovi stalo výdělečným podnikem a i tentokrát jsou u toho limitované edice. Jejich odklon od standardu však nespočívá pouze v odlišném laku, místo toho dochází na razantnější změny, jak ostatně dokládají provedení jako Pur Sport a Super Sport.
Pur Sport se snaží umocnit řidičské zážitky díky upravené aerodynamice s pevným křídlem, pneumatikami s přilnavější směsí a převodovkou se zkráceným stálým převodem o 15 procent. Super Sport je pak kapitolou samou pro sebe, jedno z nejrychlejších aut dějin s celou plejádou modifikací, které dovolují akceleraci z 0 na 400 km/h za 25 sekund. jeho představení zde nekončí.
Právě tyto dvě varianty byly těmi posledními, které si šlo od Bugatti koupit. Firma oznámila, že z plánované 500kusové produkce bylo objednáno i posledních 40 Chironů výše zmíněných edic a firma už nemá zákazníkům co nabídnout. Již zmíněný Stephan Winkelmann sice ještě loni za své vlády řekl, že automobilka měla rozšířit svou nabídku o druhý model, projekt byl ale s ohledem na současné dění ve světě odpískán vedením koncernu VW jako rizikový.
Jsme tedy zvědavi, co bude následovat. Žádný další konkrétní chystaný model oznámen nebyl a byť ze spojení Bugatti a Rimacu se mají vyklubat hned čtyři novinky, na které firma lákala na konci loňského roku upoutávkou níže, ani v tomto případě nic jasného nevíme.
Chirony Pur Sport... Foto: Bugatti
...a Super Sport byly těmi posledními, které se daly u Bugatti koupit. Už nejsou, i posledních 40 kusů bylo rozprodáno. Foto: Bugatti
Co bude následovat, je otázkou, takto nekonkrétně maluje svou budoucnost Bugatti ve spojení s Rimacem. Foto: Bugatti
Zdroje: Bugatti
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 3 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024