Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Chiron je kompletně vyprodané, další model není, budoucnost slavné značky je nejasná
13.1.2022 | Petr Prokopec
Rozprodat Veyron bylo svého času složité, doba se ale evidentně změnila. Teď řeší francouzská značka přesně opačný problém - došla jí auta a žádný další model neoznámila, jednoduše nemá co prodávat.
Příchod Bugatti Veyron na svět byl hodně utrápený. Hypersport z Molsheimu měl nejprve problémy při vývoji, který přišel mateřský koncern VW Group na nemalé peníze. I když ale automobilka na každém kusu neskutečně prodělávala, měla zejména po roce 2010 problém s rozprodáním velké části plánované 450kusové produkce. Proto byl v podstatě každý z posledních exemplářů součástí nějaké limitované edice, nešlo-li rovnou o unikátní vůz, ani tak se ale zákazníci k prodejcům příliš nehnali.
Tato kapitola je však dávno zapomenuta, místo toho tu máme novou jménem Chiron. A ten je spojen s trochu jinými těžkostmi, dá-li se to tak nazvat. Bugatti se totiž zejména díky dnes už skončivšímu šéfovi Stephanu Winkelmannovi stalo výdělečným podnikem a i tentokrát jsou u toho limitované edice. Jejich odklon od standardu však nespočívá pouze v odlišném laku, místo toho dochází na razantnější změny, jak ostatně dokládají provedení jako Pur Sport a Super Sport.
Pur Sport se snaží umocnit řidičské zážitky díky upravené aerodynamice s pevným křídlem, pneumatikami s přilnavější směsí a převodovkou se zkráceným stálým převodem o 15 procent. Super Sport je pak kapitolou samou pro sebe, jedno z nejrychlejších aut dějin s celou plejádou modifikací, které dovolují akceleraci z 0 na 400 km/h za 25 sekund. jeho představení zde nekončí.
Právě tyto dvě varianty byly těmi posledními, které si šlo od Bugatti koupit. Firma oznámila, že z plánované 500kusové produkce bylo objednáno i posledních 40 Chironů výše zmíněných edic a firma už nemá zákazníkům co nabídnout. Již zmíněný Stephan Winkelmann sice ještě loni za své vlády řekl, že automobilka měla rozšířit svou nabídku o druhý model, projekt byl ale s ohledem na současné dění ve světě odpískán vedením koncernu VW jako rizikový.
Jsme tedy zvědavi, co bude následovat. Žádný další konkrétní chystaný model oznámen nebyl a byť ze spojení Bugatti a Rimacu se mají vyklubat hned čtyři novinky, na které firma lákala na konci loňského roku upoutávkou níže, ani v tomto případě nic jasného nevíme.









Chirony Pur Sport... Foto: Bugatti
...a Super Sport byly těmi posledními, které se daly u Bugatti koupit. Už nejsou, i posledních 40 kusů bylo rozprodáno. Foto: Bugatti
Co bude následovat, je otázkou, takto nekonkrétně maluje svou budoucnost Bugatti ve spojení s Rimacem. Foto: Bugatti
Zdroje: Bugatti
Bleskovky
Záběry z pohledu řidiče ukazují, jak mu přes střechu přejelo auto jedoucí v protisměru. Bylo to jinak, než se zprvu zdálo
před 2 hodinamiŘidič za bílého dne ujel policii v centru New Yorku a sám si to natočil, něco takového jsme v životě neviděli
před 5 hodinamiVrcholný elektrický Mercedes totálně propadl v losím testu. Je zásadně horší než třída A, která se kdysi převrátila
včera
Nejčtenější články
Němci proklepli spolehlivost a výdrž ojetých Mercedesů. Diesely září, elektrifikované modely propadly
29.8.2023Řidiče muscle caru chtěla zastavit policie. Chvíli si s ní hrál, pak zadupl plyn a zmizel v rychlostech přes 210 km/h
30.8.2023Nová generace americké klasiky měla být jen elektromobil. Automobilka už teď ví, že to nepůjde, nabídne i šestiválec
30.8.2023Nové Škody Superb a Kodiaq poprvé ukázaly své interiéry. Senzačně znovu sází na tlačítka, víc se dozvíme už zítra
30.8.2023Nadšenec do detailu nafotil první vyrobené Cybertrucky Tesly. Slícování je tak mizerné, že člověk pochopí Muskovu zoufalost
30.8.2023