Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Chiron má problém s pneumatikami, oprava hrstky aut bude značku stát majlant
11.1.2022 | Petr Prokopec
Jde o problém jednoho specifického provedení, na který automobilka zjevně přišla až s odstupem času. Všechny vyrobené exempláře tak musí dříve nebo později do servisů pro nové obutí zdarma.
Není tomu dlouho, co jsme se věnovali svolávacím akcím jako takovým. Jejich počet se totiž za poslední dekádu zvýšil až šestinásobně, což koresponduje hlavně se snahou o úsporu nákladů a větší komplexitou moderních aut. Tak nějak jsme si nicméně zvykli, že do servisů musí především vozy mainstreamových značek, kde je zkrátka nízká (respektive nižší) pořizovací cena vykoupena jistými kompromisy. Díky tomu stejně jako třeba u novostaveb zkrátka akceptujeme, že ne vždy se vše podaří na první dobrou.
Bugatti je nicméně jedním z vrcholů automobilové produkce, kde zákazníci neplatí zrovna malé peníze pouze za výkonné hnací ústrojí a s tím spojenou dechberoucí dynamiku, ale také za vrcholnou kvalitu. Ostatně absolutní precizností se značka z Molsheimu chlubí na každém rohu. Ovšem jak se říká, i mistr tesař se někdy utne, byť k nejnovější svolávací akci Bugatti nepřistoupilo vyloženě kvůli vlastnímu pochybení. Místo toho je problém na straně jedné z dodavatelských firem, jde nicméně o jednu z těch nejdůležitějších.
Jak totiž uvádí americká agentura NHTSA monitorující bezpečný provoz na tamních silnicích, Bugatti povolalo do servisů auta kvůli pneumatikám Michelin. Konkrétně pak jde o provedení Chiron Pur Sport, jenž vzniklo v 60 exemplářích. K technikům přitom musí všechny bez výjimky, neboť na poměrně drahém obutí se mohou objevit praskliny, a to již po najetí 4 tisíc kilometrů. Značka z Molsheimu proto varuje kohokoliv, kdo již najel takovou porci, nebo jehož vůz je starý 18 měsíců, aby své auto odstavil.
Bugatti neupřesnilo, proč se praskliny objevují zrovna u verze Pur Sport, podle všeho ale dostala tato verze specifické obutí. Ostatně u okruhově zaměřené varianty také narostl přítlak o 50 kilogramů, zatímco hmotnost o stejnou cifru v kilogramech klesla. Mimo to automobilka přišla s tužšími pružinami a změnila i odklon kol, stejně jako došlo na zkrácení rychlostních stupňů převodovky o 18 procent. Stovku tak Pur Sport pokoří již za 2,3 sekundy, zatímco základní Bugatti Chiron potřebuje o dvě desetiny více. Při dvoustovce (5,9 s versus 6,5 s) či třístovce (12,4 s versus 13,6 s) pak rozdíl ještě narůstá, což tlak na pneumatiky jen umocňuje.
Celá šedesátikusová produkce se tedy dočká přepracovaného obutí, za jehož výměnu majitelé pochopitelně nebudou muset nic platit. Pro ty, kteří přitom již se svým vozem pár tisíc kilometrů najeli, jde de facto o dobrou zprávu. Jedna sada pneumatik na Chiron totiž vychází na 910 tisíc korun, s prací spojenou s výměnou se tak celkové náklady na tuto operaci odhadují na 60 milionů korun. Dost tučný omyl na to, že se dotkl pár desítek aut, takový je ale svět Bugatti.
Bugatti Chiron Pur Sport má problémy s pneumatikami, u nichž se mohou objevit praskliny. Celá produkce tak musí do servisů, což automobilku vyjde asi na 60 milionů korun. Foto: Bugatti
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před hodinou - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 5 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 6 hodinami