Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti v honbě za dokonalostí zaměstnává člověka, z jehož existence budou Tesle vstávat vlasy hrůzou
27.2.2023 | Petr Prokopec
Nevíme o tom, že by jiná automobilka měla na své výplatní listině kohokoli podobného. Jeho úkolem je upozorňovat na jakékoli imperfekce, které třeba Teslu nezajímají ani v mnohonásobně větší míře.
Pokud si objednáte Bugatti Chiron (což vlastně už ani nelze, neboť veškerá produkce je rozebraná), musíte sáhnout do kapsy alespoň pro 2,4 milionu Eur (cca 56,7 milionu korun). To není zrovna malá částka, zvláště když si člověk uvědomí, že hypersport z Molsheimu byl prakticky ve všech stěžejních ohledech překonán. Není totiž rekordmanem ani v rámci zrychlení, ani v případě nejvyšší rychlosti. Vlastně by tak nebylo překvapivé, kdyby více zákazníků mířilo ke Koenigseggu, SSC, Hennessey či třeba Rimacu nebo Tesle.
Je tu nicméně jeden aspekt, kterým vynikal již předchozí Veyron. Oba vozy z Molsheimu byly, jsou a budou automobilovými klenoty, jakým není rovno. Nejde přitom jen o použitou techniku, tedy o osmilitrový šestnáctiválcový motor podporovaný čtyřmi turbodmychadly, ale o úplně všechno. Tedy o veškeré materiály, stejně jako o jejich slícování. Z toho důvodu automobilka z Molsheimu zaměstnává svého vlastního metrologa. Tedy člověka, který v rámci honby za dokonalostí zachází do těch nejkrajnějších detailů.
„Musím kupříkladu najít důvod, proč se mezera mezi dvěma komponenty liší oproti našim tolerovaným specifikům o pouhý milimetr,“ vysvětluje svou úlohu Grégoire Haller-Meyer. A dodává, že i tak malý rozdíl „může vést k nevyžádaným ruchům při vysokých rychlostech“. Aby tedy značka mohla nadále stavět na naprosté preciznosti, používá ke své práci jak klasické manuální přístroje, tak i pokročilý 3D skener, který pracuje s přesnosti na 0,005 milimetru. Nápomocen je mu přitom i software z letecké branže.
Jakmile Grégoire zjistí, že se jakýkoliv komponent liší od přesně stanovených rozměrů, začíná své pátrání po důvodu, proč se tak stalo. Kvůli tomu musí být v neustálém kontaktu s Ateliérem, jak Bugatti nazývá oddělení, jenž řeší individuální požadavky zákazníků. A jelikož každý Chiron je vlastně naprostým unikátem, který nemá nikde ve světě obdobu, musí Grégoire do posledního šroubku prozkoumat každý exemplář. Své objevy pak konzultuje s techniky, přičemž společně hledají náhradní řešení.
„Měření jednotlivých komponentů je nicméně jen součástí mé práce. Dále analizuji data, abychom mohli garantovat a ještě dále vylepšit naše kvalitativní standardy, neboť si chceme být jisti, že vyrábíme jen ty nejkvalitnější hypersporty na světě,“ uvádí. I díky tomu se vlastně Bugatti mohlo posunout od základního Chironu ke kreacím jako Centodieci či La Voiture Noire, jejichž cena je již natolik šílená, že si automobilka vlastně ani nemůže dovolit sebemenší imperfekci. Její klientela je totiž extrémně náročná.
Z daného přístupu by si měla vzít příklad řada dalších výrobců, zejména pak Tesla, pro kterou kontrola kvality zjevně znamená dozor dvou důchodců bez brýlí ze vzdálenosti několika desítek metrů, pokud aspoň to. Poté se ovšem nemůžeme divit tomu, že zatímco spára vlevo je milimetrová, ta vpravo je centimetrová. Že v důsledku toho odpadávají vozům různé panely za jízdy, je pak jen logické vyústění daného humpoláctví. Z existence metrologa na výplatní pásce Bugatti musí zrovna Tesle vstávat vlasy, její standardy jsou v úplně jiné dimenezi.











Všechny vozy Bugatti jsou přeměřovány do posledních detailů, aby i drobná imperfekce následně zákazníka netrápila. Jen díky tomuto přístupu si ostatně značka může v základu účtovat nemalých 56,7 milionu korun za jedno auto. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
Policie vytáhla z řeky BMW, které pod vodou strávilo nejmíň 35 let. Podívejte se, co z něj zbylo
před 10 hodinamiNěco je hodně špatně, když 843koňový hybrid dokola prohrává souboje s o 220 koní slabším spalovacím „primitivem”
včeraBugatti předvádělo svůj úchvatný nový model bez jakékoli natahovací střechy, pak ale začalo pršet
3.6.2023
Nejčtenější články
Škoda Citigo s 360koňovým dieselem a pohonem všech kol je sleeper k pohledání, může vám patřit
7.5.2023S elektromobilem, který začal hořet tento týden, budou hasiči bojovat až do konce měsíce
7.5.2023Škoda Scala v úplném základu za 620 tisíc Kč není vtip ani omyl, ale vrchol evropské travestie
7.5.2023Při současných cenách nafty je elektromobil ještě dražším vtipem než kdy dříve
7.5.2023Opomíjená verze rodinného tanku Volva vám dá ojetá svou bytelnost docela levně, obslouží všechno
7.5.2023
Tiskové zprávy
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva