Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bývalý designér VW a Renaultu ukázal Alfě Romeo cestu, jak se vrátit na výsluní
17.3.2020 | Petr Prokopec
Alfa Romeo strádá a vzhledem k současné situaci ve světě bychom si na její další přežití mnoho nevsadili. Arseny Kostromin ale má pár nápadů, jak ji dostat zpět do popředí zájmu.
Alfa Romeo je na tom skutečně zle. Italská automobilka sice ještě pod vedením zesnulého Sergia Marchionneho uvedla na trh nové produkty, ovšem ani Giulia, ani Stelvio nejsou na trhu zrovna úspěšné. Celkové evropské registrace značky jsou nižší než v případě takové Lancie, nad kterou koncern FCA před několika zlomil hůl a kteréa teď prodává jediný model v Itálii.
Za této situace, kterou navíc zhoršil koronavirus, je velmi těžké pohlížet na budoucnost Alfy Romeo s růžovými brýlemi. Nicméně Arseny Kostromin se o to pokusil a přišel s vizualizacemi hypersportu 8C-R Tazio, který může nejen na silnice, ale také je oprávněn soupeřit v nové kategorii vytrvalostních závodů Hypercar. Inspirací se mu stala hlavně Alfa Romeo Disco Volante, tedy experimentální závodní vůz, který automobilka vyvinula v 50. letech minulého století.
Není to však jediný odkaz z minulosti, ke kterému se Kostromin obrátil. Dále tu máme samotný název, jenž skládá hold legendárnímu závodníkovi Tazio Nuvolarimu. Ten má na kontě bezpočet úspěchů nejen v automobilech, ale rovněž na motorkách, přičemž s Alfou Romeo vyhrál v roce 1933 závod 24 hodin Le Mans. Dalším odkazem na svět motorsportu, je poloha řidiče. Box s pedály je umístěn nahoře, jako je tomu u Formule 1.
Kostromin pro svou vizi počítá s nasazením atmosférické dvanáctiválcové jednotky, která by byla pevně spojena s monokokem navyšujíc tak tuhost celého šasí. Karoserie pak byla přísně podřízena aerodynamice, což z vozu dělá klon Astonu Martin Valkyrie. Nechybí tedy tunely upravující proudění vzduchu nejen okolo vozu či pod ním, ale také zejména okolo předních kol. Střecha pak byla osazena sáním zásobujícím agregát, zatímco dozadu se nastěhoval výfuk Akrapovič.
Pokud by taková Alfa Romeo vznikla, mohlo by to italské značce vrátit image výrobce výjimečných aut a... nebo také ne. Tak či onak jde o stroj, který bychom rádi viděli v reálu, jeho zhmotnění je ale už vzhledem ke zmíněnému značně nepravděpodobné. Přitom je třeba dodat, že pod ním není podepsán žádný amatér.
Kostromin není student designu či cokoli podobného, jde o renomovaného designéra, který již odvedl spoustu práce pro Volkswagen, Renault či Genesis. Zároveň pak byl členem týmu, který se postaral o stylizaci exteriéru Koenigseggu Gemera. I kvůli této vytíženosti Kostromin návrh hyporsportovní Alfy Romeo po několik let nezvládal dotáhnout do finále. Nyní se mu to ale konečně podařilo.
Koncept Alfa Romeo 8C-R Tazio se nejspíše realitou nikdy nestane, což je velká škoda
Zdroj: Arseny Kostromin@Behance
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera