Chevrolet Cruze 2017: venku je nový hatchback. Šik je víc, kil má míň

Nový Cruze dostal do vínku bohatou standardní výbavu, objemný zavazadelník a přeplňovanou jedna-čtyřku. Do Evropy ale již nedorazí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Chevrolet Cruze 2017: venku je nový hatchback. Šik je víc, kil má míň

7.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Chevrolet Cruze 2017: venku je nový hatchback. Šik je víc, kil má míň

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový Cruze dostal do vínku bohatou standardní výbavu, objemný zavazadelník a přeplňovanou jedna-čtyřku. Do Evropy ale již nedorazí.

Jak již všichni velmi dobře víme, Chevrolet již není součástí evropské nabídky General Motors. Vedení koncernu tak nepříliš šalamounsky vyřešilo možnou rivalitu se sesterským Opelem, čehož někteří jistě litují. Ač jsme totiž mohli žehrat kupříkladu na příliš tvrdé plasty či lacině vypadající zelené podsvícení, zlaté logo symbolizující uvázaného motýlka pod krkem mělo své kouzlo a dokázalo si získat celkem dost zákazníků. GM ale došlo k závěru, že jsou to hlavně zákazníci Opelu, a nám tak nezbývá nic jiného než smutně koukat po novinkách, které Chevrolet odhaluje po celém světě, s výjimkou Evropy.

Nářku ale již bylo na úvod dost, proto přikročme k jádru věci. Tím je odhalení nového hatchbacku Cruze, který se naživo ukáže za pár dní na autosalonu v Detroitu. Do prodeje ovšem zamíří až na podzim, i proto je titulován jako vůz modelového roku 2017. Chevrolet přitom oficiálně dodává, že trh s hatchbacky v loňském roce ve Spojených státech vzrostl o 9 procent, načež je příchod nového pětidvířka Cruze ideálně načasovaný. „Mimo záznam“ ovšem šéf americké divize GM Mark Reuss uvedl, že dosavadní absence hatchbacku v Americe byla chybou.

Nová generace vychází ze sedanu, pročež se chlubí identickým rozvorem 2 700 mm. Zároveň však dostala unikátní střechu a zadní partie včetně zaoblených světel a spoileru. Po otevření pátých dveří je pak možné počítat se zavazadelníkem o objemu 524 litrů, který po sklopení zadních sedadel naroste na 1 189 l. Na druhém konci vozu, tedy pod kapotou, pak najdeme u všech čtyř úrovní výbavy (L, LS, LT a Premier) přeplňovanou jedna-čtyřku s přímým vstřikováním a systémem start/stop.

Jakkoliv jde pro Američany o malý objem, jízdní dynamika by tím neměla být ponížena. Nová generace Chevroletu Cruze totiž vůči té předchozí shodila 91 kilogramů na hmotnosti, a to především díky nové architektuře. Zároveň je ovšem tužší i bezpečnější. Přesná data ovšem značka prozatím do placu nedala, v případě sedanu pouze udává, že spotřeba na dálnici by měla poklesnout na 5,9 litru na sto kilometrů u základních verzí, případně na 6,2 l/100 km u variant s 18palcovými litými koly.

Opravdu působivá je pak výbava, neboť již v základu Cruze nabídne kompatibilitu se systémy Android Auto a Apple CarPlay. Mimo to dorazí připojení k internetu pomocí sítě 4G LTE nebo bezpečnostní systémy v podobě monitoringu slepých úhlů a jízdních pruhů a varování před kolizí se vzadu jedoucími vozy. Chybět nebudou ani zadní parkovací senzory, za příplatek pak bude možné sáhnout také po vyhřívaných sedadlech a volantu nebo koženém čalounění.

Kromě toho nabídka počítá rovněž s paketem RS, jehož součástí jsou nové nárazníky, masivnější boční prahy, výraznější zadní spoiler, mlhovky a již zmiňované lité osmnáctky. Ceny prozatím zveřejněny nebyly, očekává se však mírný nárůst vůči sedanu, který ve výbavě LT startuje na sumě 21 995 USD (cca 544 tisíc korun).


Chevrolet Cruze 2017: venku je nový hatchback. Šik je víc, kil má míň - 1 - Chevrolet Cruze 2017 hatchback prvni foto 01Chevrolet Cruze 2017: venku je nový hatchback. Šik je víc, kil má míň - 2 - Chevrolet Cruze 2017 hatchback prvni foto 02Chevrolet Cruze 2017: venku je nový hatchback. Šik je víc, kil má míň - 3 - Chevrolet Cruze 2017 hatchback prvni foto 03Chevrolet Cruze 2017: venku je nový hatchback. Šik je víc, kil má míň - 4 - Chevrolet Cruze 2017 hatchback prvni foto 04
Při pohledu na tvary a výbavu nového hatchbacku Cruze máme další důvod, proč litovat odchodu Chevroletu z Evropy

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.